Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Super Andre dat je zo recht in de leer bent. Je hebt dan ook wss met schaamrood op de wangen de subsidie van een paar duizend euro aanvaard op je EV en ook het feit dat je niks bijdraagt in verkeerbelasting voor de wegen waarop je rijdt moet ook aan je geweten knagen. Maar zolang je niet bij alibaba bestelt is dat geweten gesust.

    Over ceo’s gesproken Andre, bekijk eens wat Carlos Ghosn allemaal uitspookt. Tijd om rechtlijnig te zijn en de Zoe te dumpen.
    de zoe dumpen,met als alternatief een amerikaanse wagen van een omhooggevallen clown?
    ooit ,helemaal in het begin was ik fan van tesla,elecktrisch heeft me altijd geboeid,maar zijn kapriolen gaan me iets te ver.
    wat ghosn allemaal uitspookt heeft me niet rechtstreeks geraakt,al heb ik er mijn bedenkingen bij,sluitingen van fillialen wel(om het over die andere sector te hebben)
    dat is een wereld van verschil.
    premie's en verkeersbelasting ea hebben niets te maken met bedrijven zoals alibaba bv.
    de staat kan je moeilijk negeren,hoewel met die premie's kom ik al aardig in de buurt.
    dus schaamrood zou ik alleen krijgen moest ik me laten verleiden om in een wagen rond te rijden waarvoor ik me in de schuld moet steken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

      Dat kan best zijn André en mijn respect daarvoor. Maar dat help een autobouwer geen meter vooruit om, met de huidige technologie, een EV goedkoper te maken dan zijn ICE evenknie.
      Voorlopig beweegt een Ev nog altijd volgens de huidge batterijtechnologie.
      De huidige prijs van een lithium accu is ongeveer 200 $. En die batterijen worden voornamelijk geproduceerd door batterijgiganten, niet door de autoindustrie.
      Om een EV (met de huidig beschikbare technologie) prijsevenwaardig (of zelfs goedkoper) te maken dan zijn ICE broer moet de prijs van de lithium batterijen zakken tot 100 $.
      Tegen de huidige prognoses zou dat pas rond 2030 zijn. Om dat sneller te doen gaan moet men overschakelen op andere (of deels verbeterde) technologie (bv. Silicon verrijking van bestaande batterijen of overschakelen op silicon nano technologie). De prognoses voor commercialisering zijn goed maar vraagt zijn tijd.
      Het is niet omdat je NU iets wenst dat het er nu ook is. Als je oud genoeg bent weet je dat het met gsm/smartphone, laptop e.a. niet anders is gegaan. Eerst pokkeduur met een beperkte performance en alleen voor de happy few. De technologie drong steeds meer door tot de massa met een steeds grotere performance aan goedkopere prijzen. De meer gegoeden kunnen zich nu (met de laatste drie voorbeelden) onderscheiden met een relatief dure I-phone, Apple laptop,...* en de rest heeft keuze genoeg aan goedkopere en even bruikbare producten.
      Het zal met de EV niet anders zijn. Integendeel het zal in verhouding zelfs veel vlugger gaan omdat er nog andere parameters meespelen.
      * Alhoewel ik ook regelmatig "minder bedeelden" zie die hun budget beter zouden spreiden/beheren (keuze genoeg) in plaats van mee te surfen op de laatste (te dure) hype.
      Mijn persoonlijke mening is dat er mensen zijn met pech en ongeluk (en die moeten dan ook kunnen putten uit de gemeenschappelijke middelen om er terug bij te geraken) maar dat er ook een heel deel zijn die het "minder gegoed" zijn grotendeels aan zichzelf te danken hebben of hun prioriteiten (keer op keer) verkeerd leggen. En voor die laatste groep heb ik geen enkel medelijden noch voel ik mij geroepen hun verdediging op te nemen.
      ps. hoe banker jij tegenwoordig dan? Ruilhandel?
      Er is in het dagelijkse leven nog een significant verschil tussen ethische theorie en de dagdagelijkse praktijk. Als ik alleen nog zou kunnen omgaan met banken die aan jouw regels voldoen of handelszaken met een strikt persoonlijke aanpak zou het leven praktisch onmogelijk worden of, maar dat wil je dan ook weer niet, pokkeduur (en dan rest nog maar de vraag of die persoonlijke aanpak van die handelaar gericht is naar je persoonlijke geldbeugel of enkel op je beminnelijke persoonlijkheid ).
      de mogelijkheden zijn er,allee de interesse ontbreekt.
      als iedereen egoistich genoeg is en alleen naar zichzelf kijkt veranderd er nooit iets.
      tuurlijk heeft alles zijn tijd nodig,maar op tijd en stond tegen bepaalde schenen schoppen wil wel eens helpen

      Comment


      • PNog een journalist (of politieker) die verwart tussen aankoop en levering....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

          buiten het feit dat ik het niet heb met die grote heren(hoe hoger op de ladder ,hoe groter de kans op misbruik)
          Als je nou nog zei dat hoe hoger op de ladder hoe winstgevender de misbruiken.
          Kans op misbruik vind je evenveel bovenaan, onderaan als er tussenin.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

            de zoe dumpen,met als alternatief een amerikaanse wagen van een omhooggevallen clown?
            ooit ,helemaal in het begin was ik fan van tesla,elecktrisch heeft me altijd geboeid,maar zijn kapriolen gaan me iets te ver.
            wat ghosn allemaal uitspookt heeft me niet rechtstreeks geraakt,al heb ik er mijn bedenkingen bij,sluitingen van fillialen wel(om het over die andere sector te hebben)
            dat is een wereld van verschil.
            premie's en verkeersbelasting ea hebben niets te maken met bedrijven zoals alibaba bv.
            de staat kan je moeilijk negeren,hoewel met die premie's kom ik al aardig in de buurt.
            dus schaamrood zou ik alleen krijgen moest ik me laten verleiden om in een wagen rond te rijden waarvoor ik me in de schuld moet steken.
            Ah, welkom onder ons André. Subsidies en premies zijn alleen te verdedigen als je er zelf recht op hebt.
            Wat betreft je laatste zin geef je dus expleciet toe dat we ons alles mogen permiteren (ook een BMW of Tesla) als we er ons niet voor in de schuld steken?
            Beetje raar dat je dan steeds kritiek hebt op "hoge heren" en de verdediging opneemt van de "minder begoeden". Die laatsten steken zich minstens evenveel
            in de schuld.
            ps. ik heb in heel mijn middellange leven nog nooit een euro schuld gehad. Zelfs niet voor een woninglening.
            In de Zoë heb ik trouwens ook, test gereden. Vond het een lawaaierig onding. Dan reed ik nog liever met de fiets. Maar dat is een persoonlijke opinie.
            Toch benieuwd naar de details wat Musk je persoonlijk in de weg gelegd heeft. Blijkbaar heb ik iets gemist hier?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

              Ah, welkom onder ons André. Subsidies en premies zijn alleen te verdedigen als je er zelf recht op hebt.
              Wat betreft je laatste zin geef je dus expleciet toe dat we ons alles mogen permiteren (ook een BMW of Tesla) als we er ons niet voor in de schuld steken?
              Beetje raar dat je dan steeds kritiek hebt op "hoge heren" en de verdediging opneemt van de "minder begoeden". Die laatsten steken zich minstens evenveel
              in de schuld.
              ps. ik heb in heel mijn middellange leven nog nooit een euro schuld gehad. Zelfs niet voor een woninglening.
              In de Zoë heb ik trouwens ook, test gereden. Vond het een lawaaierig onding. Dan reed ik nog liever met de fiets. Maar dat is een persoonlijke opinie.
              Toch benieuwd naar de details wat Musk je persoonlijk in de weg gelegd heeft. Blijkbaar heb ik iets gemist hier?
              tip ,via het nieuwsblad kan je een electrische fiets voor een zacht prijsje bekomen,
              dat de minderbegoeden in schuld leven ligt soms aan zichzelf,klopt maar........
              onlangs nog
              oudere vrouw met(probleem) dochter meldt zich aan voor sociaal app
              haar wordt verteld minimum wachttijd 3jaar....
              de wachtzaal zit vol met.......
              gaan die ook 3 jaar wachten?
              helaas zitten hier blijkbaar een hoop wereldvreemden die blijkbaar alles van thuis hebben meegekregen en totaal geen voeling meer hebben met de realiteit.
              maar dat is dus weer iets voor een ander forum....
              einde verhaal.
              Last edited by ; 15/04/2019, 16:55.

              Comment


              • wat die hoge heren en minder begoeden betreft,die uitleg is voor een ander forum.
                over musk ga ik niet verder uitwijden,heb ik al genoeg gedaan.
                weet alleen veel beloven en weinig doen,doet de zot in vreugde leven.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                  helaas zitten hier blijkbaar een hoop wereldvreemden die blijkbaar alles van thuis hebben meegekregen en totaal geen voeling meer hebben met de realiteit.
                  maar dat is dus weer iets voor een ander forum....
                  einde verhaal.
                  Ik had inderdaad het geluk van thuis uit hetzelfde meegekregen te hebben als ik zelf heb doorgegeven: een gedegen opvoeding en uw plan leren trekken. Meer moet dat niet zijn.
                  Na meer dan 40 jaar, ondergedompeld in de dagdagelijkse realiteit van laag tot hoog en omgekeerd, onafgebroken gewerkt te hebben is mijn verhaal gelukkig nog niet ten einde.
                  Het begint pas de klok rond.
                  Gezien mijn benen nog steeds voldoende de impulsen van mijn geest volgen ook nog geen behoefte aan een e-bike (en al heel zeker niet via een krant).
                  Het zijn alleen zotten die na beloften, van wie dan ook, geen fact check doen alvorens te handelen.

                  Comment


                  • a u t o f o r u m ! ! !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                      helaas zitten hier blijkbaar een hoop wereldvreemden die blijkbaar alles van thuis hebben meegekregen en totaal geen voeling meer hebben met de realiteit.
                      Tja, een elektrische wagen is vandaag nog niet voor iedereen. Tesla s een beursgenoteerd bedrijf, in de doelstellingen staat nergens dat iedereen een Tesla moet kunnen kopen. En subsidies, tja, ik betaal al meer dan voldoende belastingen vind ik. Ik wil zeker geen belastingen extra betalen om iemand die een Zoe te min vindt in staat te stellen een Tesla Model 3 te kopen.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Tja, een elektrische wagen is vandaag nog niet voor iedereen. Tesla s een beursgenoteerd bedrijf, in de doelstellingen staat nergens dat iedereen een Tesla moet kunnen kopen. En subsidies, tja, ik betaal al meer dan voldoende belastingen vind ik. Ik wil zeker geen belastingen extra betalen om iemand die een Zoe te min vindt in staat te stellen een Tesla Model 3 te kopen.
                        Bedrijfswagens afschaffen dan maar? De belastingaftrek voor bedrijfswagens zorgt er ook voor dat anderen meer belastingen moeten betalen. En hoe duurder de wagen, hoe meer ge kunt aftrekken.

                        Comment


                        • das geen fraude of wat ook mag zijn
                          net als de subsiedies

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                            Ik wil zeker geen belastingen extra betalen om iemand die een Zoe te min vindt in staat te stellen een Tesla Model 3 te kopen.
                            Maar wel om een Renault Zoë te kopen?
                            Als je die eigenaardige redenatie doortrekt en geen belastingen wenst te betalen voor iets waar je zelf geen rechtsreeks voordeel aan hebt kan het hele systeem wel op de schop.
                            Maar ja, wie gaat dan al die wegen en nutsvoorzieningen aanleggen en betalen waar anderen dan weer wel gebruik van wensen te maken?
                            In principe betaal ik (als tegenvoorbeeld) ook niet graag extra belastingen omdat iemand een studio te min vindt en een lening incl. woonbonus aangaat om luxueuser te gaan wonen, of subsidies wil voor eigen kinderen, enz.
                            Maar ik begrijp wel dat dit nu eenmaal het gangbare systeem van herverdeling is. tot nader orde rnog altijd beter dan "ieder voor zich".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                              Maar wel om een Renault Zoë te kopen?
                              Als je die eigenaardige redenatie doortrekt en geen belastingen wenst te betalen voor iets waar je zelf geen rechtsreeks voordeel aan hebt kan het hele systeem wel op de schop.
                              Maar ja, wie gaat dan al die wegen en nutsvoorzieningen aanleggen en betalen waar anderen dan weer wel gebruik van wensen te maken?
                              In principe betaal ik (als tegenvoorbeeld) ook niet graag extra belastingen omdat iemand een studio te min vindt en een lening incl. woonbonus aangaat om luxueuser te gaan wonen, of subsidies wil voor eigen kinderen, enz.
                              Maar ik begrijp wel dat dit nu eenmaal het gangbare systeem van herverdeling is. tot nader orde rnog altijd beter dan "ieder voor zich".
                              Ik betaal op alle diensten die ik laat uitvoeren netjes belastingen, weiger aannemers in 't zwart te betalen. Ik ben loontrekkende, dus dat is ook allemaal keurig in orde. Laten we stellen dat ik echt wel in de staart van de gausscurve zit qua loon, en dus heel wat belastingen betaal. Ik heb er geen probleem mee, ik ga absoluut niet stemmen op partijen die de belastingen willen verlagen (zonder aan te geven hoe ze dat gaan doen). Ik heb geen problemen de belastingen die ik betaal, op voorwaarde dat die belastingen gebruikt worden om te herverdelen (en (kans)armoede te bestrijden), maar wel een probleem wanneer de karige middelen worden gebruikt om luxe producten te financieren, zoals een Tesla 3.

                              De woonbonus die je aanhaalt is een perfect voorbeeld van een slechte maatregel: ze zorgt ervoor dat het budget van (jonge) kopers groter wordt zodat ze bereid zijn om meer te betalen om een woning of een bouwgrond te kopen. De mensen die écht rijker worden van die woonbonus is de oudere generatie (die meer opbrengst heeft uit de verkoop van hun vastgoed), terwijl het net die generatie is die de verantwoordelijk is voor de schuldenberg. Dus die oudere generatie kan luxueuzer gaan wonen
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Behorende tot de "oudere generatie" (die oa. nooit een woonbonus genoten heeft en iedere dag en redelijk wat nachten gaan werken nog normaal vond en geleerd heeft de tering naar de nering te zetten) zou ik daar uitgebreid op kunnen reageren maar dan roept er weer iemand "Autoforum!"
                                Dus om het bij het onderdeel auto's te houden: waarom zou je dan wel subsidies (4.000 €) geven om een Renault Zoë te kopen en niet een lager bedrag uitkeren (2500 €) voor een Tesla? Alleen al door het verschil in BTW geeft de Tesla koper meer terug aan de gemeenschap dan de Zoë koper.
                                Er gaan in feite dus meer van je belastingen naar een Zoë koper dan naar een Tesla koper.
                                Last edited by ivob2; 15/04/2019, 23:55.

                                Comment


                                • Even terug on-topic: je telefonisch ook de Long Range RWD met premium interieur bestellen
                                  Van op een ander forum:
                                  Je kunt Tesla bellen als je een RWD (Dus niet AWD) Long Range Model 3 wilt. Deze is te bestellen voor €53.000. Kleur zwart, AP inclusief en ook het premium interieur.
                                  Waarschijnlijk kan je dan ook wel de Standard Range Plus met premium interieur bestellen.

                                  Comment


                                  • Tja, hoe zou dat komen?

                                    Politics.be, het politieke forum van het land. Je kan er terecht voor interessante politieke debatten met honderden andere gebruikers en van tijd tot tijd kan je er ook discussiëren met bekende politici. Alweer een initiatief van Politics.be! Gegarandeerd 100% onafhankelijk, gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk!


                                    Daar kunt ge uw ei kwijt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Even terug on-topic: je telefonisch ook de Long Range RWD met premium interieur bestellen
                                      Van op een ander forum:


                                      Waarschijnlijk kan je dan ook wel de Standard Range Plus met premium interieur bestellen.
                                      Is dat nu zo moeilijk om alle beschikbare mogelijkheden en opties overzichtelijk op een website te publiceren? Wat een gedoe.
                                      Last edited by ivob2; 16/04/2019, 00:19.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        Bedrijfswagens afschaffen dan maar? De belastingaftrek voor bedrijfswagens zorgt er ook voor dat anderen meer belastingen moeten betalen. En hoe duurder de wagen, hoe meer ge kunt aftrekken.
                                        Hoe meer kosten, hoe minder winst en dus hoe minder belastingen. Dat is de logica zelve.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Even terug on-topic: je telefonisch ook de Long Range RWD met premium interieur bestellen
                                          Van op een ander forum:

                                          Je kunt Tesla bellen als je een RWD (Dus niet AWD) Long Range Model 3 wilt. Deze is te bestellen voor €53.000. Kleur zwart, AP inclusief en ook het premium interieur.
                                          Waarschijnlijk kan je dan ook wel de Standard Range Plus met premium interieur bestellen.
                                          Dat zou wel straf zijn, want de Standard Range Plus (RWD) met Autopilot kost 54000 EUR. Ik vermoed dat de basis Long Range RWD (premium interieur, zwart, 18" en zonder AutoPilot) rond de 53 000 gaat kosten
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X