Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Nog niet zo lang geleden was een BMW i3 met 120 km theoretische range het neusje van de zalm
    Ik heb al lang het idee dat 200 km werkelijke range eigenlijk voldoende is, op voorwaarde dat je op 10 minuten die 200 km kunt volladen (even lang dan een goeie plaspauze zeg maar).
    Met de SuperCharger V3 is dat mogelijk. Dus de nood om te investeren in een grote zware batterij, wordt kleiner en kleiner.
    Inderdaad, een rijbereik van 150km zou voor me ook meer dan voldoende zijn... Voorbije jaren zelden een rit gedaan die verder was...

    Comment


    • Tja, subsidies en belastingen trekken zaken scheef natuurlijk.
      Niet anders dan 136pk of 163pk versies vroeger, of 2 liter Ferrari's. Genoeg voorbeelden.

      Misschien ga je die 150km versie later via betalende software update kunnen 'unlocken' naar normale range.
      EDIT: Toch niet: https://electrek.co/2019/05/02/tesla...pgrade-canada/
      (tenzij over enkele jaren wanneer die Canadese subsidies er niet meer is)

      Waar je waarschijnlijk wel zeker van kan zijn, is dat je batterij superlang gaat mee gaan. Wordt telkens minder dan 50% geladen!
      Last edited by Chris_147; 03/05/2019, 12:48.

      Comment


      • is idd software

        Tesla has lowered the price of the vehicle to $44,999 in Canada, but it also software-locked the vehicle to only 150 km (93 miles) of range.

        maar

        Tesla is not allowing range upgrade on new 150 km Model 3 in Canada – BUYER BEWARE

        Tesla launched a new, cheaper Model 3 with 150km range in Canada to get access to the new $5,000 federal...

        Comment


        • puur truukje ivm de regelgeving dus, der zal genen enen echt van verkocht worden.

          Comment


          • Nu ook met trekhaak optie: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...trekhaakoptie/


            Afneembare trekhaak: 1.080€, 910kg trekken. Niet veel, maar ik schat dat de meesten toch maar 750kg mogen trekken met hun rijbewijs/verzekering.

            Zijn er eigenlijk dakdragers voor de Model 3?
            Last edited by Chris_147; 08/05/2019, 12:06.

            Comment


            • Handig: als je accu plat is, kan je nog steeds verder met de fiets.

              Comment


              • Als ze op de markt komen, kan je er dan wel een e-Trailer achter hangen met eigen batterijen en motor:

                Comment


                • Goeie optie, die bol !


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • @Teslarati: The Tesla Model 3 electric motor is a mystery box and a gift that just keeps on giving, says auto industry experts
                    Sandy Munro, a teardown specialist and auto industry veteran, is releasing the results of a study he conducted with battery expert Mark Ellis comparing the motors inside four electric vehicles, one of which was a Tesla Model 3. Despite analyzing the vehicle for a long time, the auto expert states that there are still mysteries […]

                    Comment


                    • Ik denk inderdaad dat de Tesla Model 3 op gebied van batterij, motor en software jaren voor ligt op eender welke andere EV, zelfs de Model S.
                      Carrosserie en interieur: dat weet ik zo niet. Maar die zijn ook gemakkelijker te verbeteren.

                      Bewijst wel dat een goede EV bouwen meer is dan wat onderdelen van het schap pakken en in een koetswerk installeren.
                      Last edited by Chris_147; 09/05/2019, 12:15.

                      Comment


                      • ...al lijken de electrische kia's en hyundai's op eerste zicht wel energie-efficienter, en das naast - de schitterende rijeigenschappen van de 3 - toch ook wel belangrijk imo


                        Comment


                        • Over de efficiëntie is net op InsideEVs een artikeltje geweest: https://insideevs.com/news/348093/en...ared-may-2019/


                          Een andere interessante grafiek zou zijn: efficiëntie vs bereik.

                          Ioniq is het meest efficiënt, wegens lager en laag gewicht door kleine batterij.
                          Tesla 3 is op de 2e plaats, ik denk dat die op de sweet spot zit qua efficiëntie en bereik
                          Daarna de Hyundai Kona.
                          e-Golf is ook best efficient, maar natuurlijk vrij kleine batterij voor veel gebruikers.
                          Valt ook wel op dat de i-Pace en e-Tron weinig voorstellen...

                          Comment


                          • op sprit zit de 3 aan 17kwh, de ionic 14, en de kona 16

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Over de efficiëntie is net op InsideEVs een artikeltje geweest...
                              Een andere interessante grafiek zou zijn: efficiëntie vs bereik.

                              Ioniq is het meest efficiënt, wegens lager en laag gewicht door kleine batterij.
                              Tesla 3 is op de 2e plaats, ik denk dat die op de sweet spot zit qua efficiëntie en bereik
                              Daarna de Hyundai Kona.
                              e-Golf is ook best efficient, maar natuurlijk vrij kleine batterij voor veel gebruikers.
                              Valt ook wel op dat de i-Pace en e-Tron weinig voorstellen...
                              Interessant. Best straf dat zo'n Model 3 efficiënter is dan veel lichtere auto's zoals een Golf, i3,...

                              Voor mij geen verrassing dat de i-Pace en e-Tron het zoveel slechter doen, die wegen 2,1 respectievelijk 2,6 ton. Zeker 2,6 ton vind ik hallucinant zwaar voor uiteindelijk een SUV voor 4 personen (met wat goede wil misschien 5)
                              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                Interessant. Best straf dat zo'n Model 3 efficiënter is dan veel lichtere auto's zoals een Golf, i3,...
                                Niet na het bekijken van de filmpjes met Sandy Munro die ze uiteen heeft gehaald.
                                Ik hoop dat hij ook eens een Kona of e-Niro uiteen haalt. Dat zou ook wel interessant zijn, heel wat gemeenschappelijk met ICE en hybride modellen.

                                Comment


                                • UPDATE VOOR SNELLADERS VAN DERDEN

                                  SNELLER LADEN VOOR TESLA MODEL 3

                                  Tesla voert dit weekend een update door bij bestaande exemplaren van de Model 3 Long Range. De auto’s, waarvan er zeker in Nederland al heel wat rondrijden, kunnen daardoor sneller laden bij snelladers die niet van Tesla zelf zijn.

                                  Na de update moet de Model 3 Long Range in staat zijn om met een snelheid van 200 kW te laden bij snelladers, mits die snelladers dat aankunnen uiteraard. De maximale laadsnelheid van de Model 3 ligt nu rond de 150 kW, dus het betekent opnieuw een sprong voorwaarts. Bij de bekende laders van Fastned zijn recent laders geïnstalleerd die 175 kW aankunnen, maar een deel daarvan gaat upgraden naar 350 kW. Ook Ionity, het gezamenlijke snellaadnetwerk van verschillende Europese autobouwers, zegt laders te gaan installeren die tot 350 kW kunnen laden. Bij die laders moet de Model 3 z’n maximale laadsnelheid van 200 kW kunnen halen.

                                  Wie nog sneller wil laden, moet echter toch weer bij de Supercharger zijn. De update biedt ook daar namelijk voordelen. Als de V3-versie van die Superchargers eenmaal is uitgerold, kunnen de geüpdatete Model 3’s daar namelijk met snelheden tot liefst 250 kW worden volgepompt.

                                  De update is speciaal voor Europese Model 3’s, omdat dit het enige continent is waar snelle laders van andere partijen te vinden zijn. Ook geldt de nieuwe software niet voor de Standard Range Plus-versie van de Model 3, al zijn die op ons continent nog niet of nauwelijks uitgeleverd. Het betreft uitsluitend de versies met het grootste accupakket, te weten de Long Range RWD, Long Range AWD en Performance.

                                  Bron: Autoweek

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Even stomme vraag, hoe verlopen de leveringen ondertussen in Europa, de laatste weken kom ik bijna geen vrachtwagens meer tegen op de E34...

                                    Had gedacht dat het eerste jaar zo gingen leveren?

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

                                    Comment


                                    • D'r staan meer dan 100 nieuwe model 3's op de tesla website te koop.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • In Nederland zie ik ze veelvuldig rijden.


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Ik zou niet kunnen wennen aan dat lelijke interieur van de 3.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X