Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

    pffffffffffffffffffffniet normaal nee,
    spaar de bestellingen eerst een paar jaar op,en gooi ze dan in massa op de markt.....
    voor een merk dat wereldwijd levert heus niks speciaal.
    Er zullen dit jaar ongeveer 28500 Model 3 in Nederland geleverd worden, waarvan bijna 10 000 in december, terwijl de wagen al maanden goed verkrijgbaar is (3-4 maanden levertijd).

    Volkswagen heeft nooit zoveel VW Golf ingeschreven in een jaar in Nederland. Dat is dus een uitzonderlijke hoeveelheid, die 28500 stuks.

    Gooi alle verkopen van de Renault Zoe in NL over de voorbije jaren samen bij mekaar (7 jaar), en je komt aan 5500 stuks. Dat is net iets meer dan een vijfde van wat Tesla met de Model 3 dit jaar realiseert in Nl.

    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ik denk dat andere merken ook goed gaan boeren. de nieuwe zoe, e-208, corsa-e, vw id3...
    goedkoper dan de tesla en conventioneler interieur en bediening. Ik vind de model 3 iets te onconventioneel (al enkele keren mee gereden, rijdt wel goed).
    Renault zal 2000 Zoe uitleveren dit jaar. Dat is minder dan er exemplaren van de Audi e-tron zullen ingeschreven worden. Als tweede wagen blijven kleine elektrische wagens echt wel duur ivm met ICE-alternatieven, zolang de leasemarkt niet gedwongen om aan de stekker te gaan en die wagens niet goedkoper worden, zal dit moeilijk blijven.
    De ID.3 zal volgens mij wel goed verkopen, zou me niet verbazen dat dat in 2021 de best verkopende wagen wordt in Nl. In 2020is VW beperkt qua productie.
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • 2000 zoe is niet veel idd (gaat dat over belgie? Nederland? De wereld?), maar is dat omdat ze niet kunnen leveren of is het omdat het oude model weinig gegeerd is?
      Het nieuwe model zal het wel goed doen want die heeft een behoorlijk goeie range en eindelijk een deftig interieur, en nog steeds rond de 35k € dus toch zowat de meest betaalbare EV (kleintjes als de e-up buiten beschouwing gelaten)

      Comment


      • We spreken hier over de Nederlandse markt (staat meerdere keren in de tekst opgenomen). Nieuwe Zoe is wat mij betreft toch een beetje beperkt door de maximale oplaadsnelheid (50kW vs 100kW in e-208 en e-corsa ). En de ID.3 is niet zoveel duurder in goedkoopste versie.
        Last edited by BertVS; 26/12/2019, 01:34.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • De MG ZS EV zit ook rond de 35.000€.
          Grotere auto dan de Zoe, maar kleinere range.

          Ik ben nog altijd heel sceptisch over de prijs van de I.D.3. Lijkt mij te goedkoop om waar te zijn.
          Zijn de definitive prijzen met uitrusting en batterijen reeds bekend?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

            Er zullen dit jaar ongeveer 28500 Model 3 in Nederland geleverd worden, waarvan bijna 10 000 in december, terwijl de wagen al maanden goed verkrijgbaar is (3-4 maanden levertijd).

            Volkswagen heeft nooit zoveel VW Golf ingeschreven in een jaar in Nederland. Dat is dus een uitzonderlijke hoeveelheid, die 28500 stuks.

            Gooi alle verkopen van de Renault Zoe in NL over de voorbije jaren samen bij mekaar (7 jaar), en je komt aan 5500 stuks. Dat is net iets meer dan een vijfde van wat Tesla met de Model 3 dit jaar realiseert in Nl.



            Renault zal 2000 Zoe uitleveren dit jaar. Dat is minder dan er exemplaren van de Audi e-tron zullen ingeschreven worden. Als tweede wagen blijven kleine elektrische wagens echt wel duur ivm met ICE-alternatieven, zolang de leasemarkt niet gedwongen om aan de stekker te gaan en die wagens niet goedkoper worden, zal dit moeilijk blijven.
            De ID.3 zal volgens mij wel goed verkopen, zou me niet verbazen dat dat in 2021 de best verkopende wagen wordt in Nl. In 2020is VW beperkt qua productie.
            de zoe speelt het spel nu eenmaal mee in een heel andere klasse dan de tesla 3,in de klasse van de zoe is ev nog veel minder ingeburgerd wegens het prijsverschil met een ice.
            in de prijsklasse rond 20000 maken enkele duizenden een groot verschil,dat verklaard al voor een groot gedeelte de verschillen in aantallen.
            blijkbaar zijn er veel hollanders die zomaar een tesla 3 uit hun geldbeugel kunnen toveren?
            kopers van een zoe gaan ook minder beinvloedbaar zijn door uiterlijk vertoon,standing en imago(als je sommigen hier en elders bezighoort lijkt het al meer op een verafgoding,het wordt stillaan degoutant,god himself is in be ook allang van zijn voetstuk gevallen.)
            wat de vw betreft,hopelijk maken ze bij vw niet dezelfde(arrogante)fout als bij tesla en maken ze niet alleen reklame met de betaalbare instapper(zoals tesla)want dan zijn ze in mijn ogen bij
            vag geen haar beter.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
              wat de vw betreft,hopelijk maken ze bij vw niet dezelfde(arrogante)fout als bij tesla en maken ze niet alleen reklame met de betaalbare instapper(zoals tesla)want dan zijn ze in mijn ogen bij
              vag geen haar beter.
              Nogmaals, de Tesla Model 3 voor 35000 $ (Standard Range) is te koop in de Verenigde Staten, maar moet telefonisch besteld worden. De Standard range + kost in de VS net geen $40000, en kan je wel online bestellen.De Standard Range zal pas later in groot volume op de markt beschikbaar worden (er is nog altijd te weinig productiecapaciteit, in een bedrijf dat nood heeft aan cash is het dan logisch dat je je focust op de meest rendabele voertuigen)
              In de VS spreekt men altijd over prijzen voor Sales Tax, omdat die afhangen van staat tot staat. Dat jij daar uit veronderstelt dat dat voertuig voor 35000 EUR in Europa ter beschikking komt, is jouw probleem. Wanneer die Standard Range in Europa te koop zal zijn, moet je waarschijnlijk rekenen op 43000 EUR.

              VW blijft bij het oude marktmodel, met een hele resem opties op de wagen. De échte basisversie van 30000 EUR zal echt wel een basisversie worden, met onder meer een beperkte laadsnelheid (50kW), die de bruikbaarheid van het voertuig echt beperkt (op een snellader ga je met dat voertuig max 150 km op een half uur bijladen). Maar daar zal je op moeten wachten tot ergens in 2021.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • André, de verkopen van de Tesla model 3 in Nederland zijn boven de 90% lease wagens.
                Die personen kijken niet naar de aanschafprijs, maar naar de totale prijs over 4 of 5 jaar. En dan is een EV heel wat goedkoper en zeker met de bijtelling. Wees maar zeker dat een Model 3 met 4% bijtelling goedkoper uitkomt op 4 jaar dan een Golfje met benzinemotor met de helft vermogen!
                Je moet verder kijken dan de aanschafprijs, maar naar de totale kost op de levensduur.

                Comment


                • stop maar met het verdedigen ,het pakt toch niet.
                  zoals al gezegd jullie afgoderij begint dramatisch te worden.
                  ik was believer in het eerste uur,maar ben allang uit de secte gestapt.

                  Comment


                  • Andre123, wat doe jij hier feitelijk?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      André, de verkopen van de Tesla model 3 in Nederland zijn boven de 90% lease wagens.
                      Die personen kijken niet naar de aanschafprijs, maar naar de totale prijs over 4 of 5 jaar. En dan is een EV heel wat goedkoper en zeker met de bijtelling. Wees maar zeker dat een Model 3 met 4% bijtelling goedkoper uitkomt op 4 jaar dan een Golfje met benzinemotor met de helft vermogen!
                      Je moet verder kijken dan de aanschafprijs, maar naar de totale kost op de levensduur.
                      ja chris,mij moet je niet meer overtuigen van een ev.
                      maar al de argumenten die je aanhaald,daar heeft een partikuliere koper geen boodschap aan,het bedrag dat moet betaald worden als hij buitenrijd telt,een particulier wisselt niet na 4 j van auto.
                      t'is net hetzelfde plaatje als met luxewagens,hoeveel van de premiummerken staan bij particuliere mensen voor de deur,als ze alle kosten zelf moeten betalen?
                      INDERDAAD HOEVEEL PRIVE TESLA INSCHRIJVINGEN IN BE,???
                      soms krijg je het gevoel dat heel de markt alleen uit lease bestaat.....
                      en nee dit is geen verwijt of jalouzie of wat dan ook

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Andre123, wat doe jij hier feitelijk?
                        Zoe’s verkopen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                          ja chris,mij moet je niet meer overtuigen van een ev.
                          maar al de argumenten die je aanhaald,daar heeft een partikuliere koper geen boodschap aan,het bedrag dat moet betaald worden als hij buitenrijd telt,een particulier wisselt niet na 4 j van auto.
                          t'is net hetzelfde plaatje als met luxewagens,hoeveel van de premiummerken staan bij particuliere mensen voor de deur,als ze alle kosten zelf moeten betalen?
                          INDERDAAD HOEVEEL PRIVE TESLA INSCHRIJVINGEN IN BE,???
                          soms krijg je het gevoel dat heel de markt alleen uit lease bestaat.....
                          en nee dit is geen verwijt of jalouzie of wat dan ook
                          Het prijsvoordeel wordt over een langere periode alleen maar interessanter omdat de variabele kosten van een elektrisch voertuig nu eenmaal lager zijn. Het is niet mijn fout dat particulieren teveel naar de TIC van een wagen kijken en de TOC uit het oog verliezen.

                          Bovendien lijken de accu's van Tesla wat minder gevoelig te zijn aan degradatie dan die van andere merken (recent onderzoek,stond in de krant deze week) . Je krijgt ook voldoende garantie op dat accupakket bij Tesla (70% capaciteit, 8 jaar, 160000km), bij Renault is dat vergelijkbaar (wel maar 66%, maar dat verschil is dus verwaarloosbaar)
                          Je kan dus probleemloos met zo'n voertuig 8 jaar rijden.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Ik wil toch ook wel eens zien hoe een model 3 er na acht jaar bij staat want de bouwkwaliteit is toch niet top.
                            Nu dat kan van de renault zoe ook gezegd worden.
                            Van de ev’s waar ik mee gereden heb voelt de hyundai kona eigenlijk het meest solide aan.
                            Bij de tesla 3 lijkt bv het laadklepje een zwak punt, en de manier om de deuren te openen (het raam moet een beetje naar beneden, daarom gaat dit volledig elektronisch met een knopje vanbinnen, als daar iets aan hapert kan je de deur niet meer openen of sluiten, plezant. )

                            Comment


                            • Ik vind EV rijden nog steeds een voorrecht voor de happy few die ofwel van de fiscale aftrekbaarheid kunnen profiteren (hebben ze gelijk in, laat dit duidelijk zijn), ofwel een zeldzame particuliere ietwat naïeve milieuridder met een dikke spaarboek. Voor wie van maand tot maand leeft en weinig kan sparen (en ja daar zitten ook heel veel werkenden tussen) is en blijft dit een ver-van-mijn-bed show en tot nader order is deze groep vele malen groter.

                              Er gaan nog veel water naar de zee vloeien eer EV rijden echt mainstream wordt. Met die regeringen die een verbod op fossiele brandstoffen invoeren binnen 10 of zelfs 5 jaar moet ik eens goed lachen. Gaat écht niet gebeuren hoor.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Voor wie van maand tot maand leeft, zit een nieuwe auto er sowieso niet in, die is met zijn euro 4 diesel in feite ook al gekloot helaas.
                                Een nieuwe auto kost snel 25000 euro, de meerprijs voor de elektrische verdient zich uiteindelijk wel terug.
                                En het is gewoon een extra comfort aspect, als je er van houdt tenminste, om geen motor te horen en altijd koppel te hebben. Sommige mensen vinden dat comfort aspect waardevoller dan de zoveelste dure optie op een andere wagen.
                                Ik rijd nu elektrisch via battmobiel (6-7 keer per maand meestal, 1000 km per maand) en dat kost mij +/- 200 euro per maand, alles inclusief (dus 20 cent per kilometer).
                                Zoiets is geen optie als ge op het platteland woont natuurlijk maar ik rijd nu elektrisch en goedkoper dan met een eigen benzinewagen en ook goedkoper dan cambio (duur per kilometer!).

                                De ambitie om tegen 2030 alles elektrisch te hebben is misschien niet realistisch maar soms moet je hoog inzetten om effectief iets te doen bewegen.
                                Qua laadpalen zijn we trouwens niet zo slecht bezig.
                                Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.047 publieke laadpunten voor elektrische wagens. Daarmee zit Vlaanderen op koers om de beloofde 5.000 publieke laadpunten tegen eind 2020 te halen. Dat blijkt uit het jaarrapport rond het Vlaamse actieplan Clean Power for Transport. Op het vlak van elektrische wagens zelf blijft er nog wel een kloof te overbruggen. Daar staat de teller voorlopig op 34.000, terwijl het doel tegen eind 2020 74.000 elektrische wagens is.


                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  de zoe speelt het spel nu eenmaal mee in een heel andere klasse dan de tesla 3,in de klasse van de zoe is ev nog veel minder ingeburgerd wegens het prijsverschil met een ice.
                                  in de prijsklasse rond 20000 maken enkele duizenden een groot verschil,dat verklaard al voor een groot gedeelte de verschillen in aantallen.
                                  blijkbaar zijn er veel hollanders die zomaar een tesla 3 uit hun geldbeugel kunnen toveren?
                                  kopers van een zoe gaan ook minder beinvloedbaar zijn door uiterlijk vertoon,standing en imago(als je sommigen hier en elders bezighoort lijkt het al meer op een verafgoding,het wordt stillaan degoutant,god himself is in be ook allang van zijn voetstuk gevallen.)
                                  wat de vw betreft,hopelijk maken ze bij vw niet dezelfde(arrogante)fout als bij tesla en maken ze niet alleen reklame met de betaalbare instapper(zoals tesla)want dan zijn ze in mijn ogen bij
                                  vag geen haar beter.
                                  VW/VAG, zou een voortrekkersrol moeten hanteren ter compensatie van het emmissie-leed dat ze hebben aangericht.
                                  Ze hebben in de jaren stilkekes, bij wijze van spreken ook iedereen in een Kever gekregen. Zouden ze nu ook massaal kunnen doen. Een betaalbare ID.3 voor de gewone mondiale werkman, 100.000 exemplaren per kwartaal wereldwijd te leveren. Binnen 5 jaar moet het grote merendeel aan een EV-voertuig.
                                  Ben zeker dat er dan een paar EV-constructeurs in hun kruis gaan gepakt voelen.
                                  En zeg nu niet dat ze dit niet zou kunnen hé. Als den Duits iets wil bereiken op korte tijd gaan ze dat ook kunnen realiseren. Hebben ze in het verleden al veelvuldig bewezen.



                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                    VW/VAG, zou een voortrekkersrol moeten hanteren ter compensatie van het emmissie-leed dat ze hebben aangericht.
                                    Ze hebben in de jaren stilkekes, bij wijze van spreken ook iedereen in een Kever gekregen. Zouden ze nu ook massaal kunnen doen. Een betaalbare ID.3 voor de gewone mondiale werkman, 100.000 exemplaren per kwartaal wereldwijd te leveren. Binnen 5 jaar moet het grote merendeel aan een EV-voertuig.
                                    Ben zeker dat er dan een paar EV-constructeurs in hun kruis gaan gepakt voelen.
                                    En zeg nu niet dat ze dit niet zou kunnen hé. Als den Duits iets wil bereiken op korte tijd gaan ze dat ook kunnen realiseren. Hebben ze in het verleden al veelvuldig bewezen.



                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    De ID.3 first zou initieel 30.000 exemplaren zijn, maar door het grote succes worden het er een pak meer (VW wil niet zeggen hoeveel). Er wordt geïnsinueerd dat VW veel ambitieuzere plannen heeft dan wat nu gecommuniceerd wordt qua elektrificatie (25% van de productie elektrisch in 2025).
                                    Tesla-sekte leden doen erg smalend over VW, maar ik zie meer mensen over stag gaan voor een elektrische VW of audi die je bij je locale dealer kan kopen dan een Tesla.
                                    VW heeft zeker nog achterstand in elektrische aandrijving, maar ik ga ervan uit dat zij er wel in slagen om die redelijk snel in te halen. De eerste tests met de VW ID.3 (van firstbookers) geven aan dat de ID.3 geweldig goed rijdt.
                                    En wagens bouwen, dat weten ze wel hoe dat moet.

                                    Ik moet in mei volgend jaar bestellen, indien ik dan een ID.3 kan bestellen zoals ik hem wil (max range versie ) twijfel ik niet over mijn keuze. Ik lees teveel verhalen die door Tesla-gebruikers onder een mantel der liefde worden weggeveegd, die voor mij echt niet kunnen (mbt service, over the air updates die niet altijd goed getest zijn,het FSD verhaal,...).
                                    En ik verkies ook een auto die in Europa gemaakt wordt.
                                    Last edited by BertVS; 26/12/2019, 17:12.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Ik vind EV rijden nog steeds een voorrecht voor de happy few die ofwel van de fiscale aftrekbaarheid kunnen profiteren (hebben ze gelijk in, laat dit duidelijk zijn), ofwel een zeldzame particuliere ietwat naïeve milieuridder met een dikke spaarboek. Voor wie van maand tot maand leeft en weinig kan sparen (en ja daar zitten ook heel veel werkenden tussen) is en blijft dit een ver-van-mijn-bed show en tot nader order is deze groep vele malen groter.

                                      Er gaan nog veel water naar de zee vloeien eer EV rijden echt mainstream wordt. Met die regeringen die een verbod op fossiele brandstoffen invoeren binnen 10 of zelfs 5 jaar moet ik eens goed lachen. Gaat écht niet gebeuren hoor.
                                      De constructeurs moeten hun gemiddelde vloot co2 naar beneden krijgen, dus de concurrentie gaat nu echt spelen.

                                      Vandaag is een EV echt nog duur. En eerlijk, voor onze 2 de auto die 100% privé is, en amper 10k per jaar rijdt ga ik geen 30k uitgeven voor een nieuwe, ook al kan ik het betalen.
                                      Dat benzine binnen 10 jaar verboden wordt geloof ik nog niet, maar het zal wel hard gaan. Binnen 3-4 jaar komen de eerste electrische leasebakken op de 2de handsmarkt, en wordt het een stuk beter bereikbaar.

                                      De keuze is vandaag ook nog behoorlijk beperkt, dat gaat ook veranderen. Ik verwacht nog wel wat lanceringen in 2020,

                                      Comment


                                      • VW: ik weet niet wat ik er van moet denken.

                                        Grotere verkoopscijfers: kan zijn, kan ook zijn dat ze weer gigantische onzin aan het verkopen zijn om potentiële kopers nog even te laten afwachten.
                                        Want reclame maken kunnen ze in ieder geval wel heel goed!
                                        In 2013 zeiden ze dat ze in 2018 de grootste EV leverancier in de wereld gingen zijn. Misschien geloofden ze dat nog zelf ook. Is natuurlijk niet uitgekomen.

                                        En of VW weet hoe ze wagens moeten bouwen?
                                        In de US vind men in ieder geval van niet, ook in de UK niet.
                                        Hier vind men dan weer dat VW een toonbeeld van kwaliteit is.
                                        Ik weet het dus niet. Heb zelf een paar VW's gehad, na 130.00 km had ik er toch al wel wat problemen mee gehad. (Maar met andere wagens ook, dus...)
                                        Waren ook de saaiste wagens waar ik mee gereden heb.

                                        En heel het sjoemelschandaal vergeet ik ook nog niet direct.
                                        Dus als de I.D.3 een goede auto wordt en in grote aantallen leverbaar wordt: zeer goed. Meer concurrentie is alleen maar goed.
                                        Maar ik geloof niets meer van wat VW zegt, ik beoordeel hen op hun daden. En daar zie ik tot nog toe nog altijd niet veel van.

                                        Voor mij mogen er gerust heel wat andere fabrikanten met betere wagens dan Tesla uitkomen.
                                        Maar als mijn wagen morgen perte totale is, dan koop ik ofwel een jonge 2dehandse MX-5 voor een jaar of 2 of een nieuwe Tesla Model 3 voor minstens 5 jaar.
                                        Dat is de enige EV die me echt aanspreekt. De rest is witgoed.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          En of VW weet hoe ze wagens moeten bouwen?
                                          In de US vind men in ieder geval van niet, ook in de UK niet.
                                          Hier vind men dan weer dat VW een toonbeeld van kwaliteit is.
                                          Kwaliteit is meer dan alleen de betrouwbaarheid. Dat gaat ook over hoe goed alles in mekaar zit, het ontbreken van geluidjes in 't interieur, panel gaps die overal even breed zijn, gebruik van zachte materialen in het dashboard...

                                          En heel het sjoemelschandaal vergeet ik ook nog niet direct.
                                          Dus als de I.D.3 een goede auto wordt en in grote aantallen leverbaar wordt: zeer goed. Meer concurrentie is alleen maar goed.
                                          Maar ik geloof niets meer van wat VW zegt, ik beoordeel hen op hun daden. En daar zie ik tot nog toe nog altijd niet veel van.
                                          Er is inderdaad het sjoemelschandaal. Maar VW lijkt op dit ogenblik de enigste producent die niet de ambitie heeft van gewoon wat compliance cars te bouwen.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X