Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Tesla kan wel als geen ander zijn productie opschalen, zie naar hoe snel ze die giga factory in china operationeel hadden, ze hebben ook nauwelijks arbeiders nodig.
    De techniek voor een EV is betrekkelijk simpel en als de prijs van een batterij onder de 100$ per kwh duikt, zijn EV’s goedkoper dan eender welke andere aandrijving.
    Opschalen ja... maar besef ook dat Tesla nu 500.000 autos per jaar kan bouwen, en dat VW er 10 mio bouwt.
    Dat betekent dat Tesla van nu 1 fabriek in werking, en 1 in opstart naar een 15-tal fabrieken moet gaan.
    Dat lukt niet in een paar jaar...

    Comment


    • Ja maar wat moet VW doen?
      Bestaande fabrieken ombouwen, dat gaat ook niet op 1-2-3...
      het zal voor beiden een uitdaging zijn, maar tesla heeft op dit moment nog wel een voorsprong. Ik ga er vanuit dat de productie van de ID.3 van dit jaar al uitverkocht is en heb niet veel zin om op een wachtlijst te gaan staan, terwijl ik binnen een maand een model 3 kan hebben (de boot is al onderweg).
      Ik vind het in elk geval indrukwekkend dat tesla op enkele jaren van 0 tot 500.000 is gegaan, ik denk dat ze die lijn nog wel even zullen door trekken.
      Ben vooral benieuwd wanneer VW zijn verbrandingsmotoren volledig gaat ditchen. Dat zou pas een revolutie zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Ja maar wat moet VW doen?
        Bestaande fabrieken ombouwen, dat gaat ook niet op 1-2-3...
        het zal voor beiden een uitdaging zijn, maar tesla heeft op dit moment nog wel een voorsprong. Ik ga er vanuit dat de productie van de ID.3 van dit jaar al uitverkocht is en heb niet veel zin om op een wachtlijst te gaan staan, terwijl ik binnen een maand een model 3 kan hebben (de boot is al onderweg).
        Ik vind het in elk geval indrukwekkend dat tesla op enkele jaren van 0 tot 500.000 is gegaan, ik denk dat ze die lijn nog wel even zullen door trekken.
        Ben vooral benieuwd wanneer VW zijn verbrandingsmotoren volledig gaat ditchen. Dat zou pas een revolutie zijn.
        op 1-2-3-4 dan. Is niet anders als dat ze een nieuw platform lanceren.

        Comment


        • VW heeft wel het voordeel dat als ze voldoende batterijen kunnen vinden/produceren ze in een paar jaar hele fabrieken kunnen ombouwen om die nieuwe modellen te bouwen.
          De fabrieken, logistiek en werkkrachten hebben ze al.

          Vorige week een korte reportage gezien van R. Hammond op Discovery over de fabriek in Wolfsburg. Voor de meeste onderdelen is er stock voor 6 uren productie, dus de logistiek moet daar draaien als een zwitsers horloge. En om de 14 seconden komt er een auto van één van de banden. Dus om al die auto's weg te krijgen is er een heel cargostation gebouwd met treinen tot in de fabriek. 700.000 auto's met 63000 personeelsleden. Dat is een kleine stad die daar aan het werk is op één locatie.


          (ook mooi was de afdeling die de VW curryworst maakt... 7 miljoen curryworsten per jaar)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            VW heeft wel het voordeel dat als ze voldoende batterijen kunnen vinden/produceren ze in een paar jaar hele fabrieken kunnen ombouwen om die nieuwe modellen te bouwen.
            De fabrieken, logistiek en werkkrachten hebben ze al.

            Vorige week een korte reportage gezien van R. Hammond op Discovery over de fabriek in Wolfsburg. Voor de meeste onderdelen is er stock voor 6 uren productie, dus de logistiek moet daar draaien als een zwitsers horloge. En om de 14 seconden komt er een auto van één van de banden. Dus om al die auto's weg te krijgen is er een heel cargostation gebouwd met treinen tot in de fabriek. 700.000 auto's met 63000 personeelsleden. Dat is een kleine stad die daar aan het werk is op één locatie.


            (ook mooi was de afdeling die de VW curryworst maakt... 7 miljoen curryworsten per jaar)
            En de curryworst fabriek is winstgevender dan de autofabriek ;-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Ben vooral benieuwd wanneer VW zijn verbrandingsmotoren volledig gaat ditchen. Dat zou pas een revolutie zijn.


              En bij BMW zeggen ze nog tientallen jaren 6-cilinders te blijven bouwen. Het is gelukkig niet allemaal rampspoed dat achter de hoek loert.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten



                En bij BMW zeggen ze nog tientallen jaren 6-cilinders te blijven bouwen. Het is gelukkig niet allemaal rampspoed dat achter de hoek loert.
                Een zucht van opluchting!

                Comment


                • kunnen ze nu wel beweren

                  tot de politiek er de stekker uittrekt

                  bij de meeste constructeurs hangen er nu al monsterboetes boven hun kop
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                    Een zucht van opluchting!
                    Als het echt in de shit draait kunnen we altijd nog naar Chevy...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      kunnen ze nu wel beweren

                      tot de politiek er de stekker uittrekt

                      bij de meeste constructeurs hangen er nu al monsterboetes boven hun kop
                      Uitstootrechten kopen van Tesla...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                        op 1-2-3-4 dan. Is niet anders als dat ze een nieuw platform lanceren.
                        denk ik ook, ieder model heeft gewoon een aanpassing van de 'lijn' nodig, en wat andere tooling. Een fabriek voor ICE is even nuttig als voor een EV

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          En de curryworst fabriek is winstgevender dan de autofabriek ;-)
                          ik heb ze daar al gegeten en vond ze wel lekker, is dan ook de enige motivatie om nog eens tot daar te gaan

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten



                            En bij BMW zeggen ze nog tientallen jaren 6-cilinders te blijven bouwen. Het is gelukkig niet allemaal rampspoed dat achter de hoek loert.
                            De markt en de politiek zullen het uitwijzen.
                            Als er nog wat steden bij komen die ICE's verbieden, dan zijn de dagen geteld.
                            Vergeet niet dat BMW stevig achter staat met EV, in elk geval, hun downsizing is ook indrukwekkend.
                            20 jaar geleden was een 320i een 6 cilinder, en een 530i was een 8 cilinder. Nu is een 530i een 2l - 4cilinder turbo.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Ja maar wat moet VW doen?
                              Bestaande fabrieken ombouwen, dat gaat ook niet op 1-2-3...
                              het zal voor beiden een uitdaging zijn, maar tesla heeft op dit moment nog wel een voorsprong. Ik ga er vanuit dat de productie van de ID.3 van dit jaar al uitverkocht is en heb niet veel zin om op een wachtlijst te gaan staan, terwijl ik binnen een maand een model 3 kan hebben (de boot is al onderweg).
                              VW is aan 't investeren in eigen productie van batterijen. De ID3 wordt ietsje later geïntroduceerd dan voorzien omdat de ID.3 ook de eerste wagen is die op het volledig nieuwe IT platform zal draaien (een nieuw besturingssysteem, dat ze zelf ontwikkelen en nadien ook verkopen een Ford), en daar is nog een deel niet van klaar. Maar er zijn veel meer exemplaren van de ID.3 first edition verkocht dan initieel vooropgesteld.

                              Ik vind het in elk geval indrukwekkend dat tesla op enkele jaren van 0 tot 500.000 is gegaan, ik denk dat ze die lijn nog wel even zullen door trekken.
                              Ben vooral benieuwd wanneer VW zijn verbrandingsmotoren volledig gaat ditchen. Dat zou pas een revolutie zijn.
                              VW heeft aangegeven dat ze in 2025 2,5 mio elektrische voertuigen willen maken
                              Ik zie voor Tesla toch ook wel enkele mogelijke problemen opduiken. In betrouwbaarheidsindicatoren staan ze niet echt bovenaan, en wanneer je de Porsche Taycan bekijkt,zie je dat die achterstand van 5 jaar in produceren van elektrische voertuigen nonsens is. Het verschil is kleiner.
                              Andere merken testen voertuigen over miljoenen km in alle mogelijke omstandigheden alvorens dat voertuig op de markt te brengen. De ID.3 rijdt al twee jaar rond, de Polestar 2 ook al meer dan een jaar.
                              Tesla rekent blijkbaar op zijn klanten om dat te doen, en brengt voertuigen op de markt waarbij in 't eerste jaar toch echt wel problemen mee optreden die niet acceptabel zijn. Zoals mensen die een wagen ontvangen die niet waterdicht is (en ik spreek dan niet van het probleem aan de achterklep)

                              Ik ga waarschijnlijk een Tesla 3 nemen, en dat is dan vanwege het enige echte concurrentievoordeel dat Tesla heeft: het superchargernetwerk. Maar misschien kies ik alsnog voor de Polestar 2
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                VW is aan 't investeren in eigen productie van batterijen. De ID3 wordt ietsje later geïntroduceerd dan voorzien omdat de ID.3 ook de eerste wagen is die op het volledig nieuwe IT platform zal draaien (een nieuw besturingssysteem, dat ze zelf ontwikkelen en nadien ook verkopen een Ford), en daar is nog een deel niet van klaar. Maar er zijn veel meer exemplaren van de ID.3 first edition verkocht dan initieel vooropgesteld.


                                VW heeft aangegeven dat ze in 2025 2,5 mio elektrische voertuigen willen maken
                                Ik zie voor Tesla toch ook wel enkele mogelijke problemen opduiken. In betrouwbaarheidsindicatoren staan ze niet echt bovenaan, en wanneer je de Porsche Taycan bekijkt,zie je dat die achterstand van 5 jaar in produceren van elektrische voertuigen nonsens is. Het verschil is kleiner.
                                Andere merken testen voertuigen over miljoenen km in alle mogelijke omstandigheden alvorens dat voertuig op de markt te brengen. De ID.3 rijdt al twee jaar rond, de Polestar 2 ook al meer dan een jaar.
                                Tesla rekent blijkbaar op zijn klanten om dat te doen, en brengt voertuigen op de markt waarbij in 't eerste jaar toch echt wel problemen mee optreden die niet acceptabel zijn. Zoals mensen die een wagen ontvangen die niet waterdicht is (en ik spreek dan niet van het probleem aan de achterklep)

                                Ik ga waarschijnlijk een Tesla 3 nemen, en dat is dan vanwege het enige echte concurrentievoordeel dat Tesla heeft: het superchargernetwerk. Maar misschien kies ik alsnog voor de Polestar 2
                                Ik vind het positief dat VAG (incl porsche) volle bak er voor aan het gaan zijn, ze hebben idd een platform nu dat ze voor verschillende wagens kunnen gebruiken. Maar momenteel zitten ze nog steeds met een bottleneck qua batterijen (cfr de e-tron productie), hopelijk is dat binnen een jaar ofzo van de baan.
                                Dan heb je de Taycan, zeer indrukwekkende wagen, maar zij kampen ook nog met problemen. https://www.vroom.be/nl/nieuws/porsc...rtraging-22524
                                De tesla model 3 waar ik gisteren mee op pad was voelt zeer degelijk aan, na 50.000 km nog geen rammeltje of andere bijgeluiden, ding lijkt goed in elkaar te zitten. Er zal er idd wel eens een mindere tussen zitten, maar vooralsnog heb ik het idee dat de problemen veel minder zijn dan bij de model S.

                                Comment




                                • ben heftig aan het overwegen om een LR AWD te bestellen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    De markt en de politiek zullen het uitwijzen.
                                    Als er nog wat steden bij komen die ICE's verbieden, dan zijn de dagen geteld.
                                    Vergeet niet dat BMW stevig achter staat met EV, in elk geval, hun downsizing is ook indrukwekkend.
                                    20 jaar geleden was een 320i een 6 cilinder, en een 530i was een 8 cilinder. Nu is een 530i een 2l - 4cilinder turbo.
                                    De Duitsers hebben vandaag in ieder geval beslist dat er geen snelheidsbeperking van 130km/u komt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      https://www.groen7.nl/grove-betrouwb...n-s-ten-einde/

                                      ben heftig aan het overwegen om een LR AWD te bestellen.
                                      Ik denk niet dat een Model 3 nu onbetrouwbaar is.
                                      Wat mij nu het meeste tegenhoudt om een Model 3 te kopen ,.. Mensen gaan denken dat ik ook één van die irritante Tesla-fanboys ben
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                        Ik denk niet dat een Model 3 nu onbetrouwbaar is.
                                        Wat mij nu het meeste tegenhoudt om een Model 3 te kopen ,.. Mensen gaan denken dat ik ook één van die irritante Tesla-fanboys ben
                                        Die kans is zeer groot...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                          Ik denk niet dat een Model 3 nu onbetrouwbaar is.
                                          Wat mij nu het meeste tegenhoudt om een Model 3 te kopen ,.. Mensen gaan denken dat ik ook één van die irritante Tesla-fanboys ben
                                          Da’s nu het laatste van mijn zorgen. Dan zitten er nu in nederland plots erg veel tesla fanboys...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X