Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Duitsers hebben vandaag in ieder geval beslist dat er geen snelheidsbeperking van 130km/u komt.
Klopt! Ik heb vandaag 400 km in Duitsland gereden, er was geen 50 km bij waar je sneller dan 120 km/h kon rijden. Ze moeten daar geen beperking opleggen, dat doen de massa auto's en wegwerkzaamheden wel zelf. Enkel 's nachts en 's zondags misschien kan je nog eens van jetje geven daar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Klopt! Ik heb vandaag 400 km in Duitsland gereden, er was geen 50 km bij waar je sneller dan 120 km/h kon rijden. Ze moeten daar geen beperking opleggen, dat doen de massa auto's en wegwerkzaamheden wel zelf. Enkel 's nachts en 's zondags misschien kan je nog eens van jetje geven daar
Ik rij er zelf ook veel en moet zeggen dat het er dikwijls toch nog heel vlot gaat. Uiteraard zoals altijd veel werken. Maar het feit dat “Freie Fahrt für freie Bürger” nog steeds nog zo belangrijk is ondanks de druk van alle kanten bewijst nog maar eens hoe machtig de grote merken zijn (en wat een fantastisch buren we hebben !).
Ik rij er zelf ook veel en moet zeggen dat het er dikwijls toch nog heel vlot gaat. Uiteraard zoals altijd veel werken. Maar het feit dat “Freie Fahrt für freie Bürger” nog steeds nog zo belangrijk is ondanks de druk van alle kanten bewijst nog maar eens hoe machtig de grote merken zijn (en wat een fantastisch buren we hebben !).
Idd, de machtige merken. Maar of dat nog lang gaat duren durf ik toch niet te voorspellen want er komt meer en meer tegenstand.
'SNELHEIDSLIMIET DUITSLAND WEGGESTEMD
Voorlopig blijft Duitsland een paradijs voor hardrijders. Vrijdag is een voorstel tot het instellen van een maximumsnelheid van 130 km/h op de autobahn opnieuw gesneuveld. De Bundesrat (senaat) stemde tegen, verkeersminister Schreuer is tevreden.
Niet alleen de Bundesrat is tegen een beperking van de maximumsnelheid op Duitslands autobahnen. Vorig jaar werd een wetsvoorstel van de Grünen in de Bundestag (parlement) met een ruime meerderheid weggestuurd. Daarom is de uitkomst van de stemming van vandaag ook geen verrassing bij onze oosterburen.
Verkeersminister Andreas Schreuer (CSU) wil niets weten van een snelheidsbeperking, maar schaart zich daarmee ongewild bij de door hem zo gehate rechts-populistische AfD. Bovendien wordt binnen zijn ministerie de roep om een onderzoek naar de effecten daarvan steeds luider. Ook vanuit de bevolking lijkt het draagvlak voor onbeperkt hardrijden af te brokkelen, schrijft Der Spiegel; minstens de helft van de Duitsers vindt het tijd voor een snelheidslimiet, zegt de krant te weten. Ook coalitiepartner SPD wil paal en perk stellen aan het hardrijden.
Een snelheidslimiet moet in Duitsland niet alleen uitstoot en ongevallen doen afnemen, het is ook belangrijk om de invoering van autonome auto's mogelijk te maken. De grote verschillen in snelheden op Duitse snelwegen maakt het voor zelfrijdende auto's te moeilijk om afdoende te kunnen anticiperen.
Het is een publiek geheim dat de gevoeligheid van snelheidsbeperkingen een gevolg zijn van de traditioneel innige omhelzing tussen industrie en politiek in dat land. Juist de Duitse merken zijn sterk in relatief snelle auto's en dat zijn de modellen waar het meeste aan wordt verdiend.
Voorlopig blijft het dus mogelijk om de top van je auto legaal uit te proberen bij onze oosterburen. Al zijn de vrije zones tussen de beperkingen wegens baustellen, lärmschutz en spurrillen steeds zeldzamer op de Duitse autobahn.
Bron: Autoweek'
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
VW heeft wel het voordeel dat als ze voldoende batterijen kunnen vinden/produceren ze in een paar jaar hele fabrieken kunnen ombouwen om die nieuwe modellen te bouwen.
De fabrieken, logistiek en werkkrachten hebben ze al.
Vorige week een korte reportage gezien van R. Hammond op Discovery over de fabriek in Wolfsburg. Voor de meeste onderdelen is er stock voor 6 uren productie, dus de logistiek moet daar draaien als een zwitsers horloge. En om de 14 seconden komt er een auto van één van de banden. Dus om al die auto's weg te krijgen is er een heel cargostation gebouwd met treinen tot in de fabriek. 700.000 auto's met 63000 personeelsleden. Dat is een kleine stad die daar aan het werk is op één locatie.
(ook mooi was de afdeling die de VW curryworst maakt... 7 miljoen curryworsten per jaar)
Heb die reportage ook gezien, en dan lijkt de Giga factory van Tesla niet zo giga meer
Tesla Model 3 batteries show impressive fire resistance despite damage from high-speed crash
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-battery-pack-fire-resistance-pictures/
BySimon Alvarez
Posted on August 1, 2019
A high-speed accident involving a Model 3 crashing into a pole recently...
Gelukkig want zo een Tesla kan wel een stukje branden...
Ik heb ooit een benzineauto zien branden, dat was ook al spectaculair. Wel krijgen ze die iets makkelijker geblust, maar als de brandstoftank ontploft sta je best een heel eind verder.
dat heeft men al zoveel keer getest bij Mythbusters en da's dus nooit gebeurd
tanks kunnen enkel ontploffen als ze worden samengedrukt, de vloeistof eruit geperst wordt en er op dat moment juist een vonk is
het verschil in brandbaarheid of ontvlambaarheid tss benzine en diesel is gigantisch...nog maar weinig petrolheads die nu op tesla's kap zitten owv brandgevaar voor diesel weten kiezen 'voor de extra veiligheid'
benzine vlampunt: -23° en een ontstekingstemperatuur van 420°, benzine gaat dus in alle omstandigheden in de fik
diesel vlampunt: 60° en een ontstekingstemperatuur van 270°, diesel moet opgewarmd worden
ook de explosiegrenzen van benzine liggen ruimer als diesel
2 schaaltjes gevuld, het ene met benzine, het andere met diesel.
Een brandende sigaret er in, die dooft in allebei.
Een brandende lucifer zet de benzine in brand, in de diesel gaat die gewoon uit.
De enige manier om de diesel te doen branden was door er een vod in te leggen, en die aan te steken met een lucifer.
Er zijn in het verleden al wat mensen tegen de lamp gelopen met verzekeringsfraude.
Ik had nog een sigaret in mijn mond en ging tanken met mijn brommer. Toen ik de tank opende viel er een stuk brandende asse in mijn tank, en de moto vloog helemaal in brand.... Nee dus.
Attempting to light gasoline with a cigarette. Just a side note. The glove I put on was simply to keep gas off my hands so I wouldn't light myself on fire.
Comment