Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Hoe werken windmolens dan? Als een auto rijdt, is er toch luchtinlaat? Laat die lucht niet zomaar achteraan ontsnappen zonder daar iets mee te laten doen? Zet daar een windmolen in die tunnel (=fan).
    Ben je nu serieus of aan het grappen?

    Ze doen alle moeite om de luchtweerstand van auto's te verminderen en je zou er een molen inzetten die extra weerstand creëert?

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Ben je nu serieus of aan het grappen?

      Ze doen alle moeite om de luchtweerstand van auto's te verminderen en je zou er een molen inzetten die extra weerstand creëert?
      klopt, dat zijn van die mannen die denken dat een alternator ook gratis stroom levert...

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
        hier klopt iets niet. NIET alle energie werd omgezet in warmte, enkel een klein percentage.
        immers: mijn autobrug thuis heeft 4 motoren die 9,5A trekken als die omhoog gaat met een auto erop (samen dus 38A. een 40A zekering springt SOMS). motoren zijn 3x220V krengen die op 3fasen 9,5A trekken. dat is dan 6270watt per motor.
        als die brug 10min naar boven gaat zijn die motoren lauw. zou ik een verwarmingselement van 6,2kW 10min aanstaan, dan kan je daar vlees op BBQ'en
        Okee, 6kw per motor, 25kw samen. als die motoren nu een uur lang de brug naar boven en beneden doen gaan , dan werken ze ongeveer een half uur. Wel, dan is er 12kwh aan warmte in uw garage gepompt (veel daarvan in de vorm van wrijving tijdens het zakken van de brug, niet in het opwarmen van de motor) maar hebt ge wel de hele tijd de brug gebruikt. Electrische verwarming betekent dat ge 12kwh in uw garage pompt en er helemaal niks aan hebt. Wat de energiecentrale gedaan heeft is warmte opwaarderen naar arbeid, aan 40% rendement of zo. Als ge die arbeid niet gebruikt kunt ge die warmte beter rechtstreeks gebruiken.
        30 jaar Mr Yuge!

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door zwasie Bekijk Berichten
          En gezonder ook niet hoor.
          Aanmaak van batterijen is een vervuilend proces. Ook het verwerken van kapot batterijen is enorm vervuilend.

          En dan hebben we het nog niet over hoe we hier in de benelux stroom opwekken. Koolcentrales, kerncentrales, ... . Er is maar een heel klein percentage dat echt groene stroom is
          Hoe komt het eigenlijk dat zo'n dingen altijd worden aangehaald bij elektrische wagens (idem zonnepanelen overigens), maar bij de "huidige standaard" (Benzine/diesel)(of bij zonnenpanelen kerncentrales bv.) het volledige proces wordt genegeerd.

          Ja er komt veel meer kijken bij een elektrische wagen dan enkel het moment dat er mee gereden wordt en de uitstoot die daar bij komt kijken. Maar hetzelfde geld voor auto's met verbrandingsmotoren. Olie wordt ergens ontgint (kost een hoop energie en vervuiling), getransporteerd (kost een hoop energie en vervuiling), gaat door de raffinaderij uit (kost een hoop energie en vervuiling), wordt dan weer verder verspreid via tankwagens (kost een hoop energie en vervuiling) en komen uiteindelijk in tankstations terecht waar er ook nog eens een hoop energie en vervuiling van komt wanneer dit tankstation wordt opgedoekt.

          En dat allemaal om je auto aan te drijven. Als alle energie die daar in gestoken wordt, wordt gebruikt om gewoon rechtstreeks de auto aan te drijven, kan er toch al een HEEL eind gereden worden.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
            Okee, 6kw per motor, 25kw samen. als die motoren nu een uur lang de brug naar boven en beneden doen gaan , dan werken ze ongeveer een half uur. Wel, dan is er 12kwh aan warmte in uw garage gepompt (veel daarvan in de vorm van wrijving tijdens het zakken van de brug, niet in het opwarmen van de motor) maar hebt ge wel de hele tijd de brug gebruikt. Electrische verwarming betekent dat ge 12kwh in uw garage pompt en er helemaal niks aan hebt. Wat de energiecentrale gedaan heeft is warmte opwaarderen naar arbeid, aan 40% rendement of zo. Als ge die arbeid niet gebruikt kunt ge die warmte beter rechtstreeks gebruiken.
            Dit is toch wel een heel kromme redenering:
            Als je je garage wilt verwarmen met een verwarmingselement van 25 kW, heb je na een een uur 25 kWh aan elektrische energie verbruikt. Eventuele (kabel)verliezen zullen ook omgezet worden in warmte. Simpelweg kan je stellen dat een elektrisch vuurtje van stopcontact tot verbruiker een rendement heeft van 100%, dus je hebt er weldegelijk wel iets aan (je garage is verwarmd). Hoeveel energie het daadwerkelijk kost aan de kant van de centrale, is een andere zaak.

            Nu, die elektrische motoren moeten een bepaalde arbeid verrichten om een auto omhoog te tillen, en ja hier heb je de verliezen van de motor zelf en wrijvingsverliezen van de brug zelf, maar hier ga je zeker niet je garage mee verwarmen (jij spreekt van 12kW aan verliezen...). Mocht dat zo zijn, zou je de auto 'gratis' omhoog kunnen steken. Niet alle elektrische energie wordt namelijk in warmte omgezet.
            Eenvoudiger voorbeeld is een gloeilamp; 40W steek je erin; dan heb je door het lage rendement pakweg 4W aan lichtenergie, de rest is warmte (36W). Het is niet onbekend dat zo'n gloeilamp behoorlijk warm kan worden, maar neem een gewone weerstand (=verwarmingselement) van 40W, en deze zal meer warmte geven dan de gloeilamp; anders zou het licht 'gratis' zijn. Je kan geen energie uit het niets maken, enkel omzetten. Energie gaat trouwens ook niet verloren; de warmte die je gloeilamp of elektrische motoren genereren, zal niet door jouw verwarming moeten gemaakt worden.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
              windmolens staan stil en de wind drijft ze aan. als jij een fan op je auto zet die 5watt produceert door de rijwind, dan zal jij motor die 5watt EXTRA moeten leveren om de tegenwerking van die fan teniet te doen.
              Bijna juist. Want door alle omzettingsverliezen zal uw motor een stuk meer dan die 5 watt extra moeten leveren (7 of 8 watt, misschien meer), om ze dan via-via-via terug te krijgen als slechts 5 watt.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Ben je nu serieus of aan het grappen?

                Ze doen alle moeite om de luchtweerstand van auto's te verminderen en je zou er een molen inzetten die extra weerstand creëert?
                en met wat geluk heb je een perpetuum mobile! maar wel blijven rijden en wie weet heb je evenveel elect riciteit door het molentje dan de energie die je met je fossiele badnstoft inkapt :-) haha

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten
                  Dit is toch wel een heel kromme redenering:
                  Nee hoor, het is een uitleg waar ge iets van kunt opsteken. In de centrale wordt 2,5kwh aan energie omgezet in 1kwh electriciteit. Dat is een opwaardering van uw energie die u de kans om er werk mee te doen. Daarvoor zijt ge bereid 1,5 kwh op te offeren. Als ge die 1kwh electriciteit gewoon gebruikt voor verwarming hebt ge 1,5 kwh voor niks weggegooid. Dat is de verspilling waar ik het over heb.

                  Om die verspilling op een andere manier uit te leggen laat ik die motortjes van fcapri een uur lang een lift op en neer doen gaan. Op het eind van dat uur is alle energie die aan de motortjes geleverd is verloren(want de auto staat weer op de grond).
                  Dat heeft weinig te maken met wrijving van de motor. De motor kan eventueel heel efficient de auto optillen. Maar die energie wordt normaal weggegooid wanneer ge de auto laat zaken.
                  Dat betekent dat uw electriciteit op het eind omgezet wordt in warmte, maar wel op zo'n manier dat ge er een uur lang werk mee hebt kunnen doen.
                  Ge zoudt inderdaad die motortjes hun werk veel zuiniger kunnen maken door vormen van recuperatie maar daar gaat het nu niet om. Het verschil tussen de gloeidraad en de motor is dat uur werk dat ge weggegooid hebt. Ge zoudt nog andere argumenten kunnen aanbrengen, dat die 2,5kwh in uw centrale verwarming ook veel verliezen hebben. En da's waar, maar dat het daar nu even ook niet over ging ...
                  30 jaar Mr Yuge!

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                    ik daag u uit om 3,5jaar te doen wat ik deed.
                    opstaan om 3h30, naar station met de auto om 4h10 (fout getypt daarnet, moet 4h zijn ipv 5h, niet dat het uitmaakt want de zon schijnt niet).
                    2uur met de trein naar leuven waarbij je overstapt in brussel.
                    daarna in leuven, onder gelijk welke weeromstandigheden neem je de fiets daar en rijd je 19km naar beauvechain waarbij je ff mag klimmen en 3km bergop kasseien hebt.
                    daar werk je dan 8uur en mag je savonds weer met de fiets naar leuven SPURTEN om je trein te halen. hopen dat je nog wat plaats hebt, want je zit in de volle spitsuurtrein die van leuven door brussel naar oostende gaat. in gent stap je dan over op een andere overvolle trein.
                    en na dit alles komt je, 13uur nadat je de wagen verliet, weer bij je trouwe wagen aan zodat je 20min naar huis kan rijden.
                    Wat een achterlijke commentaar. Hier heeft niemand boodschap aan, gast.
                    Pfft, nie klagen hee, zoekt u dan ander werk, dichter bij huis.

                    Comment


                    • #70
                      eerste zin, niet akkoord, de rest wel

                      tis een forum en daar mag je zagen

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        Zou mij zeker kunnen bekoren en qua range perfect voor mijn verplaatsingen. 4km enkel naar het werk
                        Prijs zal enkel (als particulier) een domper op de feestvreugde zijn.
                        Denk als ze de grote massa willen gaan bereiken dat ze een groter dealernetwerk zullen moeten uitbouwen. Woon in west vlaanderen, kweet niet waar de dichtbezijnde dealer is, maar heb geen zin om een uur te rijden voor een nazicht en wat bij problemen?
                        80% van uw problemen kunnen van op afstand nagekeken en waarschijnlijk ook opgelost worden. En ik dacht dat Tesla ook wel teams hadden die ter plaatse kunnen komen.

                        Ik heb toch mijn plaats gereserveerd. Nuja, voor de Model S had ik ook een reservatie geplaatst maar die bleek uiteindelijk een stuk te duur

                        On a sidenote: als je 4km van je werk woont zou je verdorie verplicht moeten worden om met de fiets te gaan.

                        Comment


                        • #72
                          Een elektrische fiets mag ook... Nen twizy mag ook.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ben je nu serieus of aan het grappen?

                            Ze doen alle moeite om de luchtweerstand van auto's te verminderen en je zou er een molen inzetten die extra weerstand creëert?
                            En als ge nu meer stroom kunt opbrengen dan dat ge verliest aan weerstand?

                            Zoals ik al zei, ik ben geen specialist ter zake en redeneerde maar hardop Dus kunt het mss wel een beetje grappen noemen. En om de discussie eens open te breken.

                            Het gaat er gewoon dat de 'range' nog een veel aangehaald issue is dat in de gesprekken over electrisch rijden altijd maar terug komt. Ergens snap ik ook niet dat die fabrikanten over pk's en seconden tegen mekaar zitten te lullen terwijl de mensen vooral aan het wachten zijn op een electrische wagen met lange range. EN betaalbaar
                            Last edited by ; 04/04/2016, 13:25.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                              als je 4km van je werk woont zou je verdorie verplicht moeten worden om met de fiets te gaan.
                              Freak ..
                              Je gaat toch niet beweren dat je nog nooit je auto genomen hebt voor een rit van minder dan 4 km ?

                              Comment


                              • #75
                                Als je dat vindt ben je binnen

                                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                Comment


                                • #76
                                  En ondertussen al dik 250.000 pre orders.
                                  Elon moet nu al denken aan extra fabrieken zowel voor de auto's als voor de batterijen.

                                  Ik denk dat alle autobouwers vanaf vandaag hun strategieën mogen updaten.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    En ondertussen al dik 250.000 pre orders.
                                    Elon moet nu al denken aan extra fabrieken zowel voor de auto's als voor de batterijen.

                                    Ik denk dat alle autobouwers vanaf vandaag hun strategieën mogen updaten.
                                    Welke strategie? Een wagen aankondigen die binnen 2 jaar geleverd kan worden en mits wat pech binnen 3 jaar? Nu hebben zij nog het concept aan hun kant staan, maar als straks iedereen goede electrische wagens heeft, gaat het eerder aankomen op wie het snelste kan leveren.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Welke strategie? Een wagen aankondigen die binnen 2 jaar geleverd kan worden en mits wat pech binnen 3 jaar? Nu hebben zij nog het concept aan hun kant staan, maar als straks iedereen goede electrische wagens heeft, gaat het eerder aankomen op wie het snelste kan leveren.
                                      De strategie dat er weldegelijk vraag is naar elektrische auto's en dat hier geld aan te verdienen is.
                                      Tegen dat de andere fabrikanten in staat zijn om een concurrent uit te brengen, is Tesla al een volwassen bedrijf waardoor de lange termijnen waar jij over spreekt al lang weg zijn. En het feit dat Tesla meer expertise zal hebben met dit soort auto's zal hun een groot competitief voordeel geven.
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Welke strategie? Een wagen aankondigen die binnen 2 jaar geleverd kan worden en mits wat pech binnen 3 jaar? Nu hebben zij nog het concept aan hun kant staan, maar als straks iedereen goede electrische wagens heeft, gaat het eerder aankomen op wie het snelste kan leveren.
                                        Nog nooit heeft een contstructeur 250.000 auto's verkocht in een lang weekend...
                                        En nog nooit heeft dergelijke kleine constructeur ineens zo veel auto's verkocht.

                                        Het lijkt er echt op dat er bijzonder veel mensen zin hebben in electrisch rijden. Velen beseffen het niet, maar dit is een aardverschuiving in autolandschap.

                                        Met dit orderboek heeft Elon alle troeven in hand om nog meer geld te vinden om die fabrieken snel te bouwen.
                                        En alle leveranciers beseffen dat er een nieuwe belangrijke speler in "mainland" auto's is opgestaan. Tesla is ineens geen nichespeler meer.
                                        Die gaan allemaal direct een versnelling hoger schakelen om hier aan mee te werken. Niemand kan het zich veroorloven deze boot te missen.

                                        In één weekend de productie van een voormalige plant als Ford Genk verkopen...
                                        Dat zijn meer auto's als VW in Duitsland in 2 maanden verkoopt over het volledige Gamma....

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                          De strategie dat er weldegelijk vraag is naar elektrische auto's en dat hier geld aan te verdienen is.
                                          Tegen dat de andere fabrikanten in staat zijn om een concurrent uit te brengen, is Tesla al een volwassen bedrijf waardoor de lange termijnen waar jij over spreekt al lang weg zijn. En het feit dat Tesla meer expertise zal hebben met dit soort auto's zal hun een groot competitief voordeel geven.
                                          In dat opzicht geef ik u gelijk. Maar als de strategie is om mensen een paar jaar laten te wachten op de levering, dan is dat niet interessant. Vooral niet omdat er alternatieven zijn met verbrandingsmotor. Vroeger in de DDR moesten de mensen 8 jaar na bestelling wachten op hun Trabant. Militairen en overheidsfunctionarissen maar 2 jaar. Maar er was geen alternatief

                                          Nu al lees ik hier mensen die vol zenuwen zitten omdat ze 5, 7 of 9 maanden op de levering moeten wachten van hun nieuwe wagen. Stel u dan voor dat ge 2 à 3 jaar moet wachten. En is dat model tegen dan al weer niet gedateerd?

                                          Het concept is zeker en vast goed.

                                          Wat de andere fabrikanten van plan zijn weet ik niet. Het is thans simpel, want Tesla heeft al haar octrooien op de technologie volledig vrij gegeven.

                                          Maar op zich komt het wel allemaal goed. Ben alleen benieuwd als iedereen electrisch rijdt, waar ze al die electriciteit vandaan gaan halen Mss nog een paar kerncentrales bijbouwen. Of mss in elke auto een kleine reactor inbouwen. Dan zou de range pas heel groot worden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X