Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tuurlijk, en laden op het werk.
    Dat zijn allemaal kleine dingen die opnieuw bedacht moeten worden. Dat hij goedkoper gaat worden voor de werkgever dan een conventionele auto met gelijke specs is gewoonweg een feit.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      beroepskosten op een deel van de electriciteitsrekening van het huis ? zou dat niet gaan
      Dat gaat zeker als je elektrisch rijdt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Waar ga je tanken met de tankkaart?
        Laadpaal met een kaartje hé.
        Hoe laden de bezitters van een i3?

        Het aantal laadpalen gaat als paddestoelen uit de grond komen!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Niets houd je tegen om een tussenstop te maken in een spa met laadstation...(overnachting) En te stoppen aan een laadstation om terwijl te gaan eten... 2x En je bent er...
          Ja maar .... dat is ook niet zo simpel. Meeste plaatsen hebben maar beperkt aantal laadplaatsen en bij vakantie uittocht is de kans groot dat die telkens volzet zijn. Dus kan het wel heel erg lang wachten zijn als ge ECHT op dat moment moet laden. Voor Tesla zelf kunt ge via de GPS de route laten verlopen via de powerchargers van tesla en hij neemt dan ook telkens eentje die effectief vrij is. Maar wat als die nog 200km verder is en ge maar 50km kunt.

          Veel Als als natuurlijk. Want ik ken veel mensen die zelfs met ne olieverbruiker zulke ritten in 2 x doen. Dan lijkt het mij logisch dat ge tussenin een hotelleke neemt waar ge kunt laden.

          Voor degenen die voor de shortski's de hele nacht willen doorsjezen om zo weinig mogelijk tijd te verliezen, die zullen dan ietske vroeger moeten vertrekken om dan onderweg een uurke te gaan laden. Maar het kan allemaal. En de toekomst gaat het allemaal nog veel makkelijker maken

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            beroepskosten op een deel van de electriciteitsrekening van het huis ? zou dat niet gaan
            Ja, maar enkel en alleen hebt ge profijt als die kosten hoger zijn als uwe fortfetaire beroepskost. En die ligt ergens rond de €2000. Dus ge zou dan als werkelijke beroepskost al boven die €2000 moeten geraken om er profijt uit te halen.

            Comment


            • De vraag is ook hoeveel mensen die auto gebruiken om mee op vakantie te gaan.
              Wij zijn de periode voorbij dat we met de auto 1200km naar het zuiden reden volgeladen met kinderen en bagage.

              Nu neem ik het vliegtuig en huur een auto ter plaatse, als ik die nodig heb. Met 2 personen is dat best doenbaar.

              De enige rit die ik regelmatig doe is voor het werk een rit van ca 470km naar Duitsland.
              Gezien je dan iets rapper rijdt kan het zijn dat die rit moeilijk wordt als ik maar één keer wil laden. De charger halfweg is er al.
              Alleen laadpalen aan hotels en kantoren moeten er nog komen, maar dat zal snel volgen eens er meer electrische auto's rond rijden.
              In NL staan er al zo veel meer dan hier, dus het kan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Ja, maar enkel en alleen hebt ge profijt als die kosten hoger zijn als uwe fortfetaire beroepskost. En die ligt ergens rond de €2000. Dus ge zou dan als werkelijke beroepskost al boven die €2000 moeten geraken om er profijt uit te halen.
                Dat is geldig als privé persoon als de baas de rekening niet betaalt.
                Voor een zelfstandige is er geen forfait, dus die kan de werkelijke kost af trekken.

                Dat zijn allemaal kleine problemen die mettertijd wel zullen opgelost worden.

                Feit is ook dat thuis opladen traag is.
                Verbruik van de Model is is ca 30 kWh per 100km (in realiteit).
                Laad dat aan een stopcontact met 3000W (ca 15A), en het duurt 10h om 100km actieradius bij te tanken.
                Als je een paar dagen achter elkaar 200km wil doen, dan moet je al een snellader laten zetten, zodat het minstens 2-3 keer sneller gaat, maar ook dat is mogelijk.

                Comment


                • Chance dat ik thuis dan de voorzieningen heb voor 380V

                  Wist niet dat het opladen zo lang duurde. Dan moeten heel wat mensen er ook rekening mee houden om de kost te voorzien voor zo een snellader aan te kopen en te installeren.

                  Als zelfstandige is die beroepskost idd anders, maar ik had het zo niet begrepen gehad.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Het aantal laadpalen gaat als paddestoelen uit de grond komen!
                    Ik vrees wel dat als het aantal plug-ins fel gaat stijgen het gebruik van de laadpalen niet gratis gaat blijven...
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • gratis laadpalen stellen in be ook niet veel voor das 2.4 kw per uur ofzo

                      Comment


                      • Voorlopig zijn alle snelladers waarmee je met een The New Motion laadkaart kan laden gratis . En die laden aan 50 kw DC dacht ik.
                        Enkel de trage laadpunten zijn te betalen . En als je wagen dat kan is dat 6 of 22 kw AC . Onze Leaf betalend laden kost een 5 a 6 euro . Dat doen we een 5 keer per jaar . Thuis laad je aan 3,5 euro vol .
                        Je kan ook thuisladers hebben die je met een kaart kan laten werken zodat je de kosten kan verrekenen naar je werk . De mogelijkheden zijn er al een hele tijd .
                        2015 Nissan Leaf Acenta .
                        1986 Lamborghini Jalpa

                        Comment


                        • ik herhaalde maar, goei nieuws patrick

                          Comment


                          • ja weet wel , maar die 2,4 kw is eigenlijk het Bomma-laderke dat ze standaard bij een EV bijdoen . 10 ampere aan 220V . Thuis laden we aan 16 amp , 220v . De aansluiting laten verzwaren naar 32 ampere had niet veel zin voor ons . s Avonds insteken en s morgends vol

                            Dat laden , prijs of bereik is allemaal het probleem niet . Het willen veranderen zit gewoon niet in de mens . Zelfs die 300.000 Tesla's zullen niks uitmaken . Voor ze die laatste geleverd hebben zijn we 4 jaar verder , als ze zich aan hun planning houden . Moest Audi , BMW en Mercedes morgen hun ogen opengaan en binnen 3 jaar allemaal EV's alla Tesla maken zal het allemaal nog te traag gaan .

                            Alleen als er een omschakelpunt gekozen wordt waarna geen benzine of diesel mag verkocht worden dan zullen we verandering zien . Zelfs als ze dat vanaf 2035 zouden doen dan rijden er nog verbrandingswagens rond tot 2050 . Maar zo een lange termijn denken hebben politiekers niet .


                            Dus degene die almaar excuses zoeken op de topics over elektrische wagens zullen het nog zeker lang genoeg kunnen uitstellen en niemand verplicht u he .

                            Ik vind de M3 wel een mooi ding , alleen zouden wij wachten tot de SUV uitkomt , tegen dan zijn de kindjes weer wat groter en de Leaf te klein
                            Last edited by Patrick A.; 05/04/2016, 20:20.
                            2015 Nissan Leaf Acenta .
                            1986 Lamborghini Jalpa

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Laadpaal met een kaartje hé.
                              Hoe laden de bezitters van een i3?

                              Het aantal laadpalen gaat als paddestoelen uit de grond komen!
                              Ik bedoelde het laden bij u thuis, op kosten van de werkgever. Maar blijkbaar is daar een oplossing voor?

                              Comment


                              • Het willen veranderen zit niet in de mens? Mss wel, maar kan die mens niet veranderen omwille de hoge aanschafprijs, of niet het geschikte in gamma, of te kleine range. In ieder geval is voor mij de 3 punten een probleem. Ik maak veel kms, de hoge aanschafprijs laat niet toe dat ik hem krijg als firmawagen, en ik heb een ruime wagen nodig waar mijn vouwladder in past.

                                We kunnen alleen maar hopen dat er een snelle evolutie komt waarbij de concurrenten ook op de kar springen en er in alle segmenten een betaalbare electrische wagen komt. De range is nog niet zo het voornaamste, want in de toekomst zal deze wel hoger worden, meer laadmogelijkheden en sneller laden.

                                Comment


                                • Maar ik doel op een ander soort veranderen . U zelf veranderen om dingen mogelijk te maken . Wij hadden eerst 2 wagens , ik werkte alle dagen 70 km van huis . Moest verandering in komen , 1 auto weg . Korter bij huis gaan werken ( 5 km enkel nu ) . Die andere stoker ook verkocht wegens de vele problemen en het kopen van een elektrische wagen was mogelijk .
                                  Ik heb 11 jaar gewerkt waarvoor ik geleerd had , nu iets helemaal anders maar heb wel 3 uur meer vrije tijd per dag .

                                  Zeg niet dat iedereen dat kan doen , maar als ze het willen toegeven toch heel veel denk ik . Maar het willen ?
                                  2015 Nissan Leaf Acenta .
                                  1986 Lamborghini Jalpa

                                  Comment


                                  • ik rij gewoon zo weinig mogelijk, ga wel met de otto op vac naar be kust

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik rij gewoon zo weinig mogelijk, ga wel met de otto op vac naar be kust
                                      wij ook, alleen kost dat nu 3,5 euro .
                                      2015 Nissan Leaf Acenta .
                                      1986 Lamborghini Jalpa

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
                                        Maar ik doel op een ander soort veranderen . U zelf veranderen om dingen mogelijk te maken . Wij hadden eerst 2 wagens , ik werkte alle dagen 70 km van huis . Moest verandering in komen , 1 auto weg . Korter bij huis gaan werken ( 5 km enkel nu ) . Die andere stoker ook verkocht wegens de vele problemen en het kopen van een elektrische wagen was mogelijk .
                                        Ik heb 11 jaar gewerkt waarvoor ik geleerd had , nu iets helemaal anders maar heb wel 3 uur meer vrije tijd per dag .

                                        Zeg niet dat iedereen dat kan doen , maar als ze het willen toegeven toch heel veel denk ik . Maar het willen ?
                                        Dat zijn zaken waarover men kan discussiëren. Zeker en vast. En ergens hebt ge gelijk, maar het is niet zo zwart-wit als dat ge schrijft. Een job is ook niet zomaar een job en het is niet makkelijk om te zeggen: 'bwa laten we een klotejob op 5km van thuis nemen zodat ik met de fiets kan ipv 50km naar de job van mijn leven met de wagen'. Voor u werkte dat wel, maar dat werkt niet voor iedereen.

                                        Maar in ieder geval voor de mensen die dat kunnen, zeker en vast de moeite om het te overwegen. Maar rijden is voor sommige mensen ook een vorm van ontspanning of passie en mensen willen dan rijden met iets waarmee ze graag rijden. Niet iedereen kan een tesla betalen, maar ook niet iedereen wil in een kleine EV rijden.

                                        Die mentaliteitswijziging kan er alleen maar komen als er een ruim betaalbaar aanbod komt waarbij het gebruiksgemak hetzelfde of beter wordt als met een oliestoker. En die tijd komt er. Mss zelfs rapper als verwacht.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
                                          Ik vind de M3 wel een mooi ding , alleen zouden wij wachten tot de SUV uitkomt , tegen dan zijn de kindjes weer wat groter en de Leaf te klein
                                          Er bestaat maar één M3.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X