Kurz nach der Präsentation am 31. März 2016 streute Tesla-Chef Elon Musk Gerüchte, dass der Innenraum des Model 3 anders aussehen wird: "Das ist nicht das echte Cockpit." Außerdem twittert er: "Im echten Cockpit fühlt man sich wie in einem Raumschiff." Ein neues Bild vom Dezember 2016 (hier zu sehen) zeigt ein minimalistisches Cockpit mit querliegendem Bildschirm. Das Magazin "electrek" meldete, es stamme wahrscheinlich von einer Tesla-Feier im November. Neben typischen Instrumenten fehlen auch die Lüftungsdüsen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
PRODUCTIE TESLA MODEL 3 BEGINT IN JULI
Tesla begint in juli met de productie van de Model 3. Het bedrijf lijkt het financiële plaatje rond te krijgen.
Tesla krijgt de financiering voor de productie van de Model 3 langzaam maar zeker voor elkaar. Het merk verkoopt omgerekend € 233 miljoen aan aandelen en bijna € 700 miljoen aan converteerbare obligaties om het geld bij elkaar te krijgen. Dat meldt Bloomberg. Bij elkaar moet de kapitaalinjectie genoeg zijn om de financiële risico's van de productie en levering van de Model 3 te beperken. Op de Amerikaanse beurs zorgt het nieuws er tot op heden voor dat de aandelenkoers van Tesla stijgt.
Er kunnen nu concrete stappen genomen worden om de Model 3 klaar te stomen voor de marktintroductie. Tesla geeft aan dat het in juli wil beginnen met een beperkte productie, om uiteindelijk in september de serieproductie op te starten. Uiteindelijk moet de wekelijkse productie nog dit jaar op minimaal 5.000 exemplaren uitkomen. Voor volgend jaar wordt ingezet op 10.000 auto's per week.
De uiteindelijke productieversie van de Model 3 laat dus niet lang meer op zich wachten. De meer betaalbare Tesla moet volgens de laatste berichten omgerekend bijna € 33.000 euro gaan kosten. Technische details blijven nog even achterwege. Elon Musk, de topman van Tesla, gaf onlangs al wel aan dat we geen P100D-versie hoeven te verwachten. De Model 3 wordt waarschijnlijk een stuk meer no-nonsense dan zijn grotere broers Model X en Model S.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMooi en betaalbaar... het gat in de markt is er. Kan niet anders dan een succes worden. Begrijp maar niet waarom andere constructeurs dit niet beseffen.
Maar zoals vaker met grote bedrijven zijn ze ook niet zo 'agile'.
Vooraleer de beslissing valt om zoiets te ontwikkelen tot de uiteindelijke productie ervan, alleen dat laatste stapje kost vaak een 4-tal jaren.
En externe factoren, zoals de kost van batterijen, is nu iets wat Tesla zelf in handen neemt ... die bredere visie is ook duidelijk het verschil.
'k Vind de Jaguar I-pace ook wel iets hebben en die heeft vooral geen 400.000 pre-orders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMooi en betaalbaar... het gat in de markt is er. Kan niet anders dan een succes worden. Begrijp maar niet waarom andere constructeurs dit niet beseffen.
Wat ik meer zorgwekkend vind is dat Tesla nu nog hemel en aarde moet verzetten om het geld bij elkaar te krijgen? Ze spreken over de financiële risico's van de productie en levering van de Model 3 te beperken? Ook niet geruststellend. En er kunnen nu concrete stappen genomen worden om de Model 3 klaar te stomen voor de marktintroductie? Dus tegen wanneer hebben mensen die een bestelling hebben geplaatst daadwerkelijk hun wagen? Tegen dan zullen er zeker andere en mooiere E-wagens van premium merken op de markt zijn. En als ik dan naar de Jaguar I-pace kijk : moest ik een E-wagen moeten kopen de Tesla mochten ze direct steken waar het zonlicht niet schijnt.
Comment
-
Maar ik vrees dat het +50.000 zal zijn.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Musk heeft wel een gigantische financiele put gegraven, wat veel klassieke constructeurs niet aandurven. Maar ik denk wel dat hij op die manier daadwerkelijk een revolutie in gang heeft gezet en dat die put terug zal opgevuld geraken. Hopelijk lost de Model 3 nu ook zijn verwachtingen in, anders is het gedaan met Tesla.
Stomme vergelijking mss maar Telenet was ook een financiele put toen het van start ging en iedereen nog met zijn inbelmodem op internet zat. Nu is het een zeer winstgevend bedrijf (met hulp van de politiek die een duopolie heeft mogelijk gemaakt)
Comment
-
Er gaat nog heel veel water naar de zee vloeien voor particulieren massaal in dat elektrisch verhaal gaan meestappen.
Het is nu niet zo dat iedereen dergelijke bedragen kan stukslaan op een auto + niet iedereen beschikt over laadinfrastructuur of heeft de mogelijkheid om deze te plaatsen. Een ruime meerderheid zelfs niet. En als je op de overheid moet rekenen om dit allemaal te voorzien dan ga je nog lang mogen wachten, ook ons net is hier totaal niet klaar voor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenMoet het elektrisch zijn? Onder de noemer milieu moet dat ja. Onder de noemer van welke andere reden ook niet.
De stilte,
ongelofelijk smooth (geen versnellingen),
onmiddellijke respons bij accelereren,
het remmen op de motor is veel feller (door energierecuperatie) waardoor de auto in het gewone verkeer te rijden valt zonder de remmen te moeten gebruiken.
Voor een S-klasse zouden dat allemaal argumenten zijn, waarom hier dan niet?
Ik zie het vrij zwart/wit en ga alleszins niet voor een hybrid. De enige hybrid waar ik toe geforceerd wordt zal een sportwagen zijn, puur omwille van wetgeving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenMusk heeft wel een gigantische financiele put gegraven, wat veel klassieke constructeurs niet aandurven. Maar ik denk wel dat hij op die manier daadwerkelijk een revolutie in gang heeft gezet en dat die put terug zal opgevuld geraken. Hopelijk lost de Model 3 nu ook zijn verwachtingen in, anders is het gedaan met Tesla.
Stomme vergelijking mss maar Telenet was ook een financiele put toen het van start ging en iedereen nog met zijn inbelmodem op internet zat. Nu is het een zeer winstgevend bedrijf (met hulp van de politiek die een duopolie heeft mogelijk gemaakt)
Musk zijn bollenwinkel draait inderdaad bij gratie van de banken en de investeerders, met dank aan de historisch lage rentes. Gisteren nog even met de vingers in de neus 1,15 miljard dollar opgehaald. Ondanks de verwatering stijgt het aandeel wel.
Al de bedrijven van Musk zijn Ponzi-paleizen (zie het hele verhaal achter de SolarCity "overname").
Tesla kan maar beter cash flow positief zijn tegen dat het sentiment op de markten keert en de rente stijgt of dit loopt niet goed af.
(Sorry voor deze off-topic)2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Er zijn dus een aantal redenen te verzinnen die niks met fiscaliteit te maken hebben.
De stilte,
ongelofelijk smooth (geen versnellingen),
onmiddellijke respons bij accelereren,
het remmen op de motor is veel feller (door energierecuperatie) waardoor de auto in het gewone verkeer te rijden valt zonder de remmen te moeten gebruiken.
Voor een S-klasse zouden dat allemaal argumenten zijn, waarom hier dan niet?
Ik zie het vrij zwart/wit en ga alleszins niet voor een hybrid. De enige hybrid waar ik toe geforceerd wordt zal een sportwagen zijn, puur omwille van wetgeving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
Vergelijking met Telenet is nog zo gek niet.
Musk zijn bollenwinkel draait inderdaad bij gratie van de banken en de investeerders, met dank aan de historisch lage rentes. Gisteren nog even met de vingers in de neus 1,15 miljard dollar opgehaald. Ondanks de verwatering stijgt het aandeel wel.
Al de bedrijven van Musk zijn Ponzi-paleizen (zie het hele verhaal achter de SolarCity "overname").
Tesla kan maar beter cash flow positief zijn tegen dat het sentiment op de markten keert en de rente stijgt of dit loopt niet goed af.
(Sorry voor deze off-topic)
We hebben geen andere keus hier...
Ik zie hier meer een Nokia verhaal, nu wordt er overal altijd over Tesla gesproken, maar wacht tot het moment dat alle concurrenten een alternatief hebben...
Dan zullen ze wel nog wagens verkopen, maar de hype zal wel voorbij zijn...
Persoonlijk vind ik Tesla echt banale wagens... Mocht er een carrosserie van een A8 / 7 / S / Quattroporte zou het me meer doen...
Comment
-
This is it, the new Tesla Model 3 in the flesh.
A couple of Tesla Model 3 “release candidates” have finally been caught in Tesla’s backyard in high-resolution thanks to our spy photographers. We were getting rather annoyed by the low-res videos and poor images of the 3 sightings in recent days, so we sent a pro photogs out to capture the Model 3 in all its glory.
The result is the crisper, cleaner images what you see here. As we’ve recently learned, the Tesla Model 3 will come with up to 10 cameras for Autopilot. There was some speculation that the trunk opening on the newer Model 3s has been altered to allow for larger items to fit, but that doesn’t seem to be the case in these photos.
To our eyes, the pair of 3s seen here look incredibly similar to the prototypes from the reveal. Yes, there are a few slight alterations, like those cameras here and there and possibly some slight front-end tweaking, but not much else appears to have changed from prototype to what we see here.
Additionally, the first Model 3s to be delivered will all be rear-wheel-drive examples. The dual-motor, AWD 3s might just make it into the hands of owners by the end of 2017. As for range, Tesla CEO Elon Musk made a few recent comments on that topic as well. According to Musk, the maximum battery capacity for the Model 3 will be 75 kWh. That pack will provide the 3 with more electric range than the 238-mile Chevrolet Bolt.
There’s been some recent, rather heated discussion on topic of HUD and a central-to-driver speedometer in the Model 3 too. The Tesla Model 3 is expected to enter production this July with volume deliveries coming perhaps as soon as September. Full pricing details should be announced on or around June 2, which is our guesstimate date for Part 3 of the Model 3 reveal.
After the Model 3, Tesla focus will turn to the Model Y electric crossover based on the same platform as the 3. But it’s the Model 3 that is of utmost importance right now and Tesla’s success or failure almost surely hinges on the automaker’s promise to deliver the 3 on time at or around the $35,000 price point promised by Elon Musk some years back.
Source: SpiedBilde
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment