Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eerlijk is eerlijk, het uiterlijk van de Model 3 is geen verrassing meer. De kleine broer van de Model S lijkt sterk op een gekrompen versie van het reeds bekende Model en ook op technisch vlak leent de Model 3 veel componenten van zijn oudere en grotere familielid. Toch is er iets bijzonders aan de hand met de achterkant.

    De vorm waarin de Model 3 voor het eerst aan de wereld werd getoond, riep namelijk direct vragen op. De Model 3 was namelijk een sedan, met een ogenschijnlijk kleine laadtoegang. Kort na de onthulling van Elon Musks nieuwe oogappeltje, wist de topman aan te geven dat er iets aan de kleine toegang gedaan zou worden. Wat schept onze verbazing? De testauto's op deze foto's lijken nog altijd de kleine sedanklep te hebben.

    Eind dit jaar start de levering van de Model 3, een auto die aanvankelijk alleen met achterwielaandrijving op de markt komt. Een extreme P100-versie hoeven we overigens niet te verwachten, het lijkt erop dat een P75 de topversie zal zijn.

    Na de komst van de Model 3, zal Tesla zich richten op het klaarstomen van zijn Model Y, een compactere SUV.

    Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Mooi is die toch niet.
      Ach, dat denk ik al decennia over bvb 99% van de BMW-ontwerpen, maar dat lijkt evenmin iemand te stoppen. It's in the eye of the beholder...

      Comment


      • Wat ik denk doet er niet toe, het is de massa die beslist. Of je moet alles zelf gaan maken, zo is vw kever, ... tesla ook begonnen... neem de stier bij de hoorns... de kever you love iT of hate iT, maar het bracht Tocht wel mobiliteit voor de werkmensen... en dan kijk je verder dan het ontwerp.
        Last edited by ; 11/04/2017, 08:13.

        Comment


        • Ik vind dat, zeker de voorkant met zijn snavel, er toch maar bedenkelijk uit zien... Misschien betert het irl, time will tell.

          Comment


          • Er is heel wat te doen rond de Model 3 bij Tesla, maar het merk benadrukt dat hij niet het meest geëvolueerde model van het gamma wordt en dat hij in niets een nieuwe generatie van Tesla wordt.

            Elon Musk had het een paar weken geleden geleden al getweet, maar de booschap was blijkbaar niet helemaal doorgedrongen: de Model 3 wordt niet het meest geëvolueerde model van het Tesla-gamma en hij vormt dus op technologisch vlak geen nieuwe generatie van auto’s. De Model S en X blijven met andere woorden de vaandeldragers van het merk.
            Eenvoudiger

            Natuurlijk kan de Model 3 terugvallen op de ervaring die is opgedaan met de Model S en X, vooral dan op veiligheidsvlak, maar het is duidelijk dat het model “eenvoudiger en minder goed voorzien zal worden dan de Model S”. De Model 3 vormt dus niet “de volgende generatie van Tesla”. Elon Musk, de CEO van het merk, had dat een maand geleden al eens gemeld, maar dat was niet echt doorgedrongen. Maar vorig jaar, tijdens de hele mediastorm rond de onthulling van de Model 3, had Tesla gezegd: “wij stellen de Model 3 voor. Een kleinere, meer eenvoudige en betaalbare versie van ons topmodel, de Model S. Hij zal zich onderscheiden door meer rijbereik, betere prestaties, meer vermogen, meer binnenruimte en een grotere keuze aan personaliseringsmogelijkheden”. We begrijpen dus dat de zaak verkeerd geïnterpreteerd is geraakt. En dat de situatie moest worden verduidelijkt.
            Ruilen?

            Voor de gebruikers rijst nu de vraag: moet ik mijn Model S inruilen voor een Model 3? Helemaal niet, zo antwoordt Tesla, want “hoewel de Model 3 ons nieuwe model wordt, vormt hij niet de volgende generatie van Tesla. Onze topmodellen met hogere prijs zullen altijd de meest geavanceerde technologie hebben en de beste rij-ervaring die we kunnen bieden”.
            94 procent tevreden

            De zaken moesten goed worden verduidelijkt, want 94 procent van de Model S-klanten vandaag is tevreden over zijn auto en zou de aankoop opnieuw doen. We vragen ons trouwens af hoe zij tevreden zouden moeten zijn met een Model 3, die minder krachtig wordt (zelfs al wordt een krankzinnige Ludicrous-modus beloofd), kleiner is en minder opties heeft. Ook goed om weten: er komt geen 100 kWh-batterij in de Model 3. De hiërarchie wordt met andere woorden gerespecteerd en het model zal niets nieuws aanbrengen zoals de Model S en X wel doen. Daarmee zijn de zaken duidelijk.
            - See more at: http://www.autogids.be/autonieuws/in....B1XSWObI.dpuf


            Bron; http://www.autogids.be/autonieuws/in...van-tesla.html

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
              ... het merk benadrukt dat hij niet het meest geëvolueerde model van het gamma wordt ... dat hij in niets een nieuwe generatie van Tesla wordt.
              ... de Model 3 wordt niet het meest geëvolueerde model van het Tesla-gamma ... hij vormt dus op technologisch vlak geen nieuwe generatie van auto’s.
              ... De Model 3 vormt dus niet “de volgende generatie van Tesla”...
              ... “hoewel de Model 3 ons nieuwe model wordt, vormt hij niet de volgende generatie van Tesla...
              ... het model zal niets nieuws aanbrengen
              ...
              Daarmee zijn de zaken duidelijk.
              Haha dat denk ik ook :-D

              Comment


              • Mmbwa een leuke betaalbare elektrische auto met een goede range, ik zou dat toch wel een stap vooruit durven noemen.
                En alsof al die andere modellen die andere merken op de markt duwen, zo een grote stap vooruit zijn.
                Het zijn nog steeds allemaal metalen blikken met vier wielen en een stuur, ook de zoveelste iteratie van de mercedes C klasse of de nieuwste crossover coupe.
                Compleet autonoom rijden, over de weg zweven, op water rijden... staat er niet direct aan te komen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                  Er zijn dus een aantal redenen te verzinnen die niks met fiscaliteit te maken hebben.
                  De stilte,
                  ongelofelijk smooth (geen versnellingen),
                  onmiddellijke respons bij accelereren,
                  het remmen op de motor is veel feller (door energierecuperatie) waardoor de auto in het gewone verkeer te rijden valt zonder de remmen te moeten gebruiken.
                  Voor een S-klasse zouden dat allemaal argumenten zijn, waarom hier dan niet?

                  Ik zie het vrij zwart/wit en ga alleszins niet voor een hybrid. De enige hybrid waar ik toe geforceerd wordt zal een sportwagen zijn, puur omwille van wetgeving.
                  En 99% van de kopers van een 100% E-wagens en dan zeker in het geval van een Tesla doen het voor het fiscaal voordeel en de verwaarloosbare VVA. Doe deze twee voordelen weg en elke E-wagen geraakt niet meer aan de straatstenen verkocht.

                  De stilte : elke zware benzinewagen die in die prijzenklasse zit is deftig geïsoleerd. Er zijn genoeg luxe limousines waar je de motor amper nog hoort.
                  Ongelofelijke smooth : idem bij de dure luxewagens. Je voelt ze nog amper schakelen. Zeker wagens met een dubbele koppeling.
                  Onmiddellijke respons : heeft een E-hybride ook. Toch de wat deftigere modellen in dezelfde prijzenklasse als Tesla.
                  Remmen op motor ... zonder te remmen te moeten gebruiken : wat is er verkeerd aan remmen? Remschijven en -blokkenkosten nu ook geen fortuinen.

                  En dan het tegenargument : wat ben je met een saaie Amerikaanse afwerking als je voor hetzelfde geld in een echt luxesalon kan gaan nestelen? Wat ben je met een oersaai uiterlijk als je voor hetzelfde geld een prachtig silhouet kan kopen? Tesla doet het behoorlijk goed maar qua design en vormgeving hebben ze duidelijk niet de strafste ontwerpers in huis.Net niet (zwaar) gebuisd zou ik zeggen. Maar hun fiscale voordelen en de bepampering van de regering maken het vlot te verkopen.

                  Comment


                  • Nuance, 99% van de mensen moest je misschien wel overtuigen met de fiscale voordelen... maar nu ze 't ervaren hebben gaat dat fiscaal regime voor velen minder doorslaggevend zijn. Wanneer we de taxatie zouden gelijktrekken gaat er een grote groep elektrisch blijven rijden, daar ben ik van overtuigd.

                    En van de genoemde voordelen, smooth, remmen op de motor, onmiddellijke respons, je tracht dat te weerleggen maar de realiteit is dat het geen gelijke kent. Geen automaat is zo smooth, geen motor reageert zo heftig als een 100% elektrische aandrijving en remmen op de motor zorgt ervoor dat je vaak maar met één pedaal kan rijden. Daarnaast zijn er veel comfortsnufjes die misschien niet zo belangrijk zijn, maar je mist het dadelijk op een andere auto, dus ik vind het eindrapport helemaal niet zo negatief... maar ik sluit me wel aan dat het niet voor iedereen is, de meeste petrolheads gaan de boot nog lang van zich afhouden (mezelf incluis), ongeacht de fiscale voordelen.

                    Comment


                    • het fiscaal voordeel? nadeel bedoel je

                      Als je de fiscaliteit van een wagen gaat doortrekken tot het moment van wederverkoop schiet er niet veel voordeel meer over, want op de verkoopsprijs mag je de helft van de btw afdragen en wat er overblijft wordt in zijn geheel als meerwaarde gezien en mag je personen/vennootschapsbelasting op afdragen.
                      En in geval van vennootschap met een lagere belastingsschaal moet je nog es al het VAA er bij tellen op je "voordeel"

                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • Met de zonnepanelen hebben wij gezien wat er gebeurt als het fiscaal voordeel wegvalt : de verkoop stort in...
                        Een goede meting van het gevoel voor ecologie van Jan met de pet...

                        Comment


                        • Logisch toch, het ecologische verhaal zal altijd in verhouding blijven staan tot hoe men het in de portefueille voelt. Als het ecologisch alternatief een veelvoud duurder is zal er weinig naar omgekeken worden. Als het goedkoper is zal iedereen er naar kijken. Enkel bij een gelijke prijs of bij slechts een meerprijs voor het ecologisch alternatief zal "jan met de pet" naar het ecologisch alternatief KUNNEN kijken.

                          Jan wordt al veel gebieden gepest door de overheid, dus er blijft niet zoveel geld over om uberhaupt die keuze te maken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            het fiscaal voordeel? nadeel bedoel je

                            Als je de fiscaliteit van een wagen gaat doortrekken tot het moment van wederverkoop schiet er niet veel voordeel meer over, want op de verkoopsprijs mag je de helft van de btw afdragen en wat er overblijft wordt in zijn geheel als meerwaarde gezien en mag je personen/vennootschapsbelasting op afdragen.
                            En in geval van vennootschap met een lagere belastingsschaal moet je nog es al het VAA er bij tellen op je "voordeel"
                            Ahja, dat was niet zo duidelijk ... ik bedoelde: ongeacht het fiscale voordeel op een elektrische wagen.
                            En qua gebruik ook, je moet al een behoorlijke autoliefhebber zijn om halsstarrig vast te houden aan een ICE, wat vrij inefficient functioneert en mechanisch belachelijk complex is in vergelijking met een EV. Hier alvast geen twijfel dat EV de wereld gaat veroveren, vrij snel zelfs.

                            Je kan de vergelijking maken met paarden en auto's. Enkel de elite en liefhebbers spelen nog met de paardjes. Dus enkel Publisher, een man zo kapitaalkrachtig als gans het forum hier, zal straks nog met een ICE blijven rijden.
                            Last edited by ; 26/04/2017, 19:31.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Met de zonnepanelen hebben wij gezien wat er gebeurt als het fiscaal voordeel wegvalt : de verkoop stort in...
                              Een goede meting van het gevoel voor ecologie van Jan met de pet...
                              De prijzen zijn dan wel gehalveerd door het wegvallen van de fiscale voordelen...

                              Comment


                              • ach uiteindelijk zal het allemaal even betaalbaar worden dan een normale auto.
                                een voordeel dat ik nog niet vaak heb horen passeren: een elektro motor slijt niet snel. Een ICE wagen zit vol onderdelen die vroeg of laat versleten zijn en moeten vervangen worden.
                                Bij een EV is de batterij slijtage onderhevig maar de rest?
                                Zie hoe lang trams en treinen rondrijden met dezelfde elektromotor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  ach uiteindelijk zal het allemaal even betaalbaar worden dan een normale auto.
                                  een voordeel dat ik nog niet vaak heb horen passeren: een elektro motor slijt niet snel. Een ICE wagen zit vol onderdelen die vroeg of laat versleten zijn en moeten vervangen worden.
                                  Bij een EV is de batterij slijtage onderhevig maar de rest?
                                  Zie hoe lang trams en treinen rondrijden met dezelfde elektromotor.
                                  Ik vermoed dat dat iets duurdere motoren zijn... met een andere spanning/stroomsterkte...

                                  Comment


                                  • Die van een tesla zijn ontworpen voor een miljoen mijl volgens Elon Musk.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Die van een tesla zijn ontworpen voor een miljoen mijl volgens Elon Musk.
                                      With almost 100,000 on the world’s roads, the Tesla Model S electric car is a remarkable achievement. Now, a new analysis of data provided to Plug-In America by 327 owners of early Tesla Model S cars suggests that as many as two-thirds of those early Model S drivetrains will need to be replaced within 60,000 miles. Before publishing this story, Green Car Reports asked several specific questions of Tesla Motors to help put the analysis in context.

                                      Comment


                                      • van tesla wordt ook alles uitvergroot, ben er zelf ook wel redelijk van overtuigd dat een electromotor betrouwbaarder is
                                        electrische vorkliften die 24/7 worden gebruikt haperen nooit, wat niet wil zeggen dat ze nooit in panne staan...Maar niet door 'de motor'

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                          De prijzen zijn dan wel gehalveerd door het wegvallen van de fiscale voordelen...
                                          ja , en ondanks dat blijft de verkoop slabakken... Dit toont aan wie feitelijk is gaan lopen met de vroegere subsidies, dat zijn eerder de producenten.
                                          De koper heeft gewoon te veel betaald ondanks de subsidies, en moet zich troosten met zijn groene certificaten. De werkelijke winst in verbruik is sterk afhankelijk van de oriëntatie van de panelen, die zelden ideaal is. Maar dit werd uiteraard niet vermeld aan de klant...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X