De eerste duizenden worden "intern" geleverd, dat wil zeggen bij werknemers van Tesla en van Space-X, en aan model S-eigenaars. Ook allemaal in de VS, kwestie van eventuele problemen snel naar de fabriek te kunnen communiceren (zonder het eerst in de gazet te zetten). De kans dat je hier snel een model 3 gaat zien is dus klein ;-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
EERSTE TESLA MODEL 3 GEBOUWD
LANGVERWACHTE MODEL 3 IS EINDELIJK KLAAR
Tesla's Model 3 is misschien wel de meest gehypete auto van het jaar. Spoedig lijkt het mysterie dat de auto nog enigszins omhult, definitief te verdwijnen. De eerste definitieve Model 3 is namelijk van de band gelopen in het in de Amerikaanse staat Californië gelegen Fremont.
Tesla-CEO Elon Musk plaatste een tweetal foto's van de allereerste 'productie-Model 3' op zijn Twitterpagina. Hoewel de foto's van de definitieve Model 3 de auto niet van alle kanten laten zien, is direct duidelijk dat de kleine broer van de Model S nauwelijks verschilt van de vorig jaar gepresenteerde conceptversie.
De Model 3 zou een Europese vanafprijs van zo'n 35.000 euro moeten krijgen. De auto kan gezien worden als een simplistischer ingestelde broer van de Model S. Zo kun je als Model S-eigenaar gratis gebruikmaken van het Supercharger-netwerk, iets dat voor de Model 3-baasjes niet geldt. Van de Model S zouden 1.500 verschillende configuraties mogelijk zijn, voor de Model 3 zijn dat er minder dan 100. De Model 3 moet in 5,6 tellen naar een snelheid van 96 km/h kunnen sprinten. De actieradius moet op 350 kilometer liggen.
Niet alleen op technisch vlak is de Model 3 een min of meer 'uitgeklede' versie van de Model S, ook in het interieur moet dit waar te nemen zijn. Zo krijgt de Model 3 één 15-inch metend scherm in zijn interieur, waar de Model S over twee grotere exemplaren beschikt. Ook snufjes als de automatisch in- en uitschuivende handgrepen, het glazen panoramadak, de uitgebreide luchtvering en het HEPA-systeem moet de Model 3 ontberen. Wel zal ook de Model 3 profiteren van een zekere vorm van autonoom rijden.
In de tweede helft van 2018 moet de Model 3 in Nederland te vinden zijn. Hoeveel exemplaren dan al onze kant op komen, valt nog te bezien. Wat dat betreft is het dus spannend of eenieder die er een besteld heeft, hem ook direct ontvangt.
Tesla wil eind deze maand, op 28 juli, de eerste 30 Models 3 overhandigen aan diens eigenaren. In augustus moeten 100 exemplaren geleverd worden terwijl in september maar liefst 1.500 exemplaren gereed moeten zijn. Vanaf december moeten er zelfs maandelijks 20.000 Models 3 gebouwd worden. Geen verkeerd aantal, het aantal pre-orders zou immers op zo'n 370.000 liggen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De introductie van de Tesla Model 3 is, net als de auto zelf, anders dan anders. Gisteravond werden de eerste auto's afgeleverd én gaf Tesla veel meer informatie vrij over z'n kleinste model.
De aflevering vond plaats bij Tesla's assemblagefabriek in Californië en ging gepaard met een groot evenement waar Elon Musk als een ware held werd onthaald door een enorme schare fans. Tesla grijpt de gelegenheid aan om eindelijk beelden vrij te geven van de auto die kopers daadwerkelijk in handen krijgen. Daarop blijkt bijzonder weinig verschil zichtbaar met het prototype dat in april 2016 werd gepresenteerd. Dat betekent dat de productie-Model 3 nog altijd oogt als een kleine Model S, al zijn er natuurlijk de nodige verschillen. De belangrijkste daarvan zijn te vinden op het dak en aan de achterzijde. Om een ruimtelijk gevoel te creëren is het dak namelijk vanaf de B-stijl tot onderaan de achterruit opgetrokken uit één groot glaspaneel. Dat heeft als gevolg dat een grote, hatchback-achtige achterklep zoals bij de Model S en Model X niet mogelijk is op de Model 3. Inderdaad: die 'sedan-klep' lijkt een blijvertje. De Model 3 is 4,69 meter lang en heeft een wielbasis van dik 2,87 meter. Ter vergelijking: een BMW 3-serie is 4,63 meter lang en meet tussen de wielen 2,81 meter.
Veilig
Het interieur is, zoals we al wisten, bijzonder strak vormgegeven. Feitelijk zijn er louter horizontale lijnen op het dashboard te vinden, alleen het los erbovenop geplaatste, 15-inch scherm is daar een uitzondering op. Nagenoeg alle functies van de auto laten zich via het centrale scherm bedienen.Tesla benadrukt dat alle Tesla's, dus ook de Model 3, van huis uit alle hardware meekrijgen die nodig is voor volledig autonoom rijden. Verder benadrukt het merk het belang van veiligheid en claimt Musk dat de Model 3 veiliger is dan een toch al bijzonder veilige auto als de Volvo S60.
'Long Range'
Hoewel veel al bekend was, zet Tesla ter gelegenheid van deze aflevering nog eens alle specificaties van de Model 3 op een rijtje. Het standaard model, dat voor 35.000 dollar te boek staat, heeft een bereik van 220 mijl, bijna 355 km, en moet van 0-60 mph (96,5 km/h) kunnen sprinten in 5,6 seconden. De topsnelheid ligt op bijna 210 km/h. Als er 9.000 dollar meer wordt neergeteld komt de Long Range Battery in beeld, een optie die de actieradius oprekt naar 310 mijl (bijna 500 km) en de Model 3 bovendien sneller maakt. 0-60 mph moet in deze versie al in 5,1 seconden achter de rug zijn, terwijl de top naar 225 km/h gaat. Bovendien wordt een 'Long Range'-Model 3 eerder afgeleverd, de eerste standaard exemplaren worden pas in dit najaar overhandigd. Een 'D' versie, dus met een tweede elektromotor en vierwielaandrijving, volgt in het voorjaar van 2018.
Uitrusting
Iedere Model 3 heeft onder meer het 15 inch touchscreen, climate control met twee zones, keyless entry, internetconnectiviteit, bluetooth, een achteruitrijcamera, een automatisch dimmende binnenspiegel en volledige ledverlichting standaard. Voor 5.000 dollar meer krijgen kopers het Premium Upgrades Package, dat bestaat uit onder meer een beter audiosysteem, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen en stuurkolom, automatisch dimmende buitenspiegels en een getint glazen dak. Het zichzelf continu uitbreidende Autopilot, waarmee de Model 3 op dit moment in ieder geval zelfstandig over buitenwegen door het verkeer kan gaan, staat eveneens voor 5.000 dollar op de prijslijst. Daarbovenop is er net als bij de andere Tesla's de optie 'Full Self-Driving Capability', die 3.000 dollar kost. De uitroldatum en beschikbaarheid van de volledig autonome functies hangt echter niet alleen af van Tesla, maar ook van de regelgeving in het land waar je woont, meldt het merk.
De productie van de Model 3 - en dus ook de aflevering ervan - moet de komende maanden exponentieel toenemen. Tegen het eind van het jaar moet de productie een snelheid van zo'n 5.000 exemplaren per week behalen. Dat is maar goed ook, want inmiddels zegt Tesla een half miljoen orders te hebben ontvangen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195Tijdens het rijden moet je overal afblijven... is in ieder type auto. Alleen is hier de verleiding groter.
Probeer dit ook te vermijden, maar af en toe wat door albums een nummer zoeken, en dan beseffen dat je dan echt niet op de baan let...
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten€32000Voor de pre bestellingen, later wanneer hij custom geleverd gaat worden €45000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ben gene slimme jongen sorry... bedoel je met custom dat die dan full option is ?
Later komt ook de d versie en kan je hem uitrusten zoals jij wilt.
Nu maken ze alleen de 3 standaard met grotere batterij... de bestellingen met kleinere batterij moeten wachten.
Comment
-
Als je naar de TCO kijkt is deze wagen juist wel heel betaalbaar. Prima rijgedrag en prestaties. Ik ben alvast fan. Met een orderboekje van 500k stuks (waarde 22 miljard) is het commercieel succes alvast verzekerd. Ik durf wedden dat ze bij BMW, Audi en consoorten in hun broek doen.
Comment
Comment