Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Langs de andere kant, als andere merken ook met elektrische auto's gaan komen, dan gaan alle orders niet meer alleen naar Tesla.
    Stel dat er zo'n BMW 3 / Mercedes C / Audi A4 komt met elektromotor, dezelfde prestaties hetzelfde rijbereik, hoeveel Model 3's zouden er dan nog besteld worden?
    Wat ik wel heb begrepen is dat Tesla de grootste batterijen fabriek ter wereld heeft, en de traditionele automerken nu al contracten hebben met Tesla voor de levering van de batterijen. Wat ik zie gebeuren is dat Tesla op termijn wel concurrentie gaat krijgen van andere merken wat de auto's betreft, maar dat hij marktleider blijft wat batterijen betreft.
    Een vraag die ik ook nog heb is hoe het gaat evolueren met de 'tankstations' van elektrische auto's. Naft en diesel kap je in elk merk/model, maar de snelladers van Tesla zijn enkel voor Tesla. Gaan alle merken hun eigen tankstations bouwen, of kunnen eerdaags andere merken ook bij Tesla snelladers gaan laden?

Ik heb ergens wel zin om een Tesla te kopen, zij het dan de Model S, maar ik blijf twijfelen omdat ik bang ben dat over 3 à 4 jaar meerdere merken een waardig alternatief op de markt hebben gebracht waardoor de waarde van de Model S sterk zal dalen, en dat 'm zelfs moeilijk gaat verkocht geraken.
    Last edited by BMWMB; 30/07/2017, 16:49.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Tegen dat BMW de i5 klaar heeft (2021), rijden er al een miljoen Tesla model 3 rond.

Comment

• En nu zien of de dienst na-verkoop zal kunnen volgen. Als ik zie dat gevestigde constructeurs hiervoor soms niet zo goed scoren, hou ik mijn hart (en mijn bestelling) vast.

Comment

• Service na verkoop, inderdaad heel belangrijk. Tesla durft wel investeren, dus denk ik wel dat er snel servicepunten zullen bijkomen.

Dat de traditionele merken pas over 4 jaar met een deftig alternatief komt, en er dan idd al miljoenen Tesla's rondrijden, gaat dat er net niet voor zorgen dat de mensen eens wat anders willen en de Tesla niet meer of toch veel minder gaan kopen?
          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Een vraag die ik ook nog heb is hoe het gaat evolueren met de 'tankstations' van elektrische auto's. Naft en diesel kap je in elk merk/model, maar de snelladers van Tesla zijn enkel voor Tesla. Gaan alle merken hun eigen tankstations bouwen, of kunnen eerdaags andere merken ook bij Tesla snelladers gaan laden?

Ik heb ergens wel zin om een Tesla te kopen, zij het dan de Model S, maar ik blijf twijfelen omdat ik bang ben dat over 3 à 4 jaar meerdere merken een waardig alternatief op de markt hebben gebracht waardoor de waarde van de Model S sterk zal dalen, en dat 'm zelfs moeilijk gaat verkocht geraken.
            Ik vermoed dat de aansluiting wel universeel is, je kan toch ook aan elke stekker laden, of elk openbaar laadpunt. Maar je moet wel authenticeren/betalen om te kunnen tanken, een model S kan gratis tanken bij een supercharger, andere EV's niet.

Qua restwaarde zou ik me niet te veel zorgen maken, EV's zijn de toekomst dus er zal altijd vraag naar blijven, en huidige wagens schrijven toch ook enorm af.. en daar speelt de concurrentie/overaanbod even hard of zelfs nog meer. Ik beschouw tesla als het beste EV merk, en goed spul krijg je altijd wel verkocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Service na verkoop, inderdaad heel belangrijk. Tesla durft wel investeren, dus denk ik wel dat er snel servicepunten zullen bijkomen.

Dat de traditionele merken pas over 4 jaar met een deftig alternatief komt, en er dan idd al miljoenen Tesla's rondrijden, gaat dat er net niet voor zorgen dat de mensen eens wat anders willen en de Tesla niet meer of toch veel minder gaan kopen?
              binnen 4 jaar evt wel, er zal even goed vraag zijn naar de wagens die nog op de markt moeten komen, maar so what? één merk moet de pioniersrol spelen en tesla heeft een ferme voorsprong waardoor ze ook over 4 jaar niet van het toneel zullen verdwijnen ... 4 jaar is lang in een snel evoluerende wereld. het is trouwens niet de bedoeling van tesla om een monopolie ofzo op te bouwen, ze hebben al hun patenten vrijgegeven en zullen ook accu's leveren aan andere merken, juist opdat er zoveel mogelijk EV's op de markt komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                €32000 Voor de pre bestellingen, later wanneer hij custom geleverd gaat worden €45000.
                heb je een pre-order contract, Dirk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

heb je een pre-order contract, Dirk ?
                  Waarom?

Comment

• Met de pre-orders voor de Model 3 zijn er wel heel wat speculanten ingestapt. Hoewel er beperkingen waren op het aantal bestellingen dat iemand kon doen, zijn er toch nogal wat die er 2 of 3 besteld hebben. Ik verwacht redelijk snel een redelijk aantal van die pre-orders die op de tweedehandsmarkt gaan komen.
                    Ik weet niet of er in de orders voorwaarden stonden die verdere verkoop beperken ?

Comment

Waarom?
                      Omdat ik nog nergens de europese prijs ben tegengekomen.

Comment

• Gissingen: Tesla Model 3 prijs

In de VS zijn er momenteel nog maar twee versie te bestellen, een achterwielaangedreven Model 3 met 350 km rijbereik en eentje met 500 km range. De eerste kost in de VS 35.000$ en de tweede 44.000$. Europese prijzen zijn nog niet bekend maar wij vermoeden een vanafprijs van 40.000€.

De Model 3 van Tesla, die in 2018 in Nederland wordt verwacht, gaat ongeveer 35.000 euro kosten. Dat zegt Tesla Nederland, nadat bekend werd dat de auto in de VS 35.000 dollar gaat kosten.

Comment

Ze leveren nu standaard uitrustingen, om aan de vraag te kunnen voldoen. Je kan nu enkel kleur en batterij kiezen.

Later komt ook de d versie en kan je hem uitrusten zoals jij wilt.

Nu maken ze alleen de 3 standaard met grotere batterij... de bestellingen met kleinere batterij moeten wachten.
                          Dus degene die nu niet bestelde loopt veel centen mis ? Want dat ging hem toch om vele duizenden Euros hee?

Comment

• Weet ik eerlijk gezegd niet. Moest ik vandaag bestellen, dan aan de gunstige prijs. Of niet...

Comment

• De prijs nu is echt wel gunstig te noemen vind ik. Zou dat ergens ook wel willen maar ben niet zo echt een pionier

Comment

Gissingen: Tesla Model 3 prijs

In de VS zijn er momenteel nog maar twee versie te bestellen, een achterwielaangedreven Model 3 met 350 km rijbereik en eentje met 500 km range. De eerste kost in de VS 35.000$ en de tweede 44.000$. Europese prijzen zijn nog niet bekend maar wij vermoeden een vanafprijs van 40.000€.

De Model 3 van Tesla, die in 2018 in Nederland wordt verwacht, gaat ongeveer 35.000 euro kosten. Dat zegt Tesla Nederland, nadat bekend werd dat de auto in de VS 35.000 dollar gaat kosten.

ik geloof dat dit prijzen ex btw zijn, zoals ook in de vs de gewoonte is.
                                Zal dus nog wel wat oplopen. Geen idee hoe Tesla met importkosten zal omgaan bij de europese lancering, al of niet doorrekenen.
                                Bij de model S hebben ze dat deels omzeild door nog wat assemblage in Nederland te doen.

Comment

• Here’s the full list of specs and options from Tesla: STANDARD EQUIPMENT

Price – $35,000

Standard Battery
                                  • Range: 220 miles (EPA estimated)
                                  • Supercharging rate: 130 miles of range per 30 minutes
                                  • Home charging rate: 30 miles of range per hour (240V outlet, 32A)
                                  • Deliveries begin: Fall 2017

Performance
                                  • 0-60 mph: 5.6 seconds
                                  • Top speed: 130 mph

Interior
                                  • 15” touchscreen display
                                  • Dual zone climate control system
                                  • FM/Internet streaming radio
                                  • Textile seating
                                  • Front Center console with open storage and two USB ports

Convenience
                                  • Onboard maps and navigation
                                  • Wi-Fi and LTE internet connectivity
                                  • Keyless entry and remote climate control using the Tesla app
                                  • Voice activated controls
                                  • Bluetooth hands-free calling and media streaming
                                  • 60/40 split folding rear seat to maximize cargo options
                                  • Back-up camera
                                  • Auto dimming rear-view mirror
                                  • One-touch power windows throughout
                                  • Power-adjustable side mirrors
                                  • 12-volt power outlet

Safety
                                  • Full LED exterior lighting
                                  • Seven cameras, forward radar and twelve ultrasonic sensors enabling active safety technologies including collision avoidance and automatic emergency braking
                                  • Six front row and two side curtain airbags
                                  • Three-point safety belts with belt-reminders for driver and four passengers
                                  • Two LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children) attachments in second row
                                  • Electronic stability and traction control
                                  • Four-wheel antilock disc brakes with electronic parking brake
                                  • Child safety locks
                                  • Anti-theft alarm system
                                  • Tire pressure monitoring system

Warranty
                                  • Vehicle: 4 year, 50,000 mile limited warranty
                                  • Battery warranty: 8 year, 100,000 mile (120,000 mile with Long Range Battery)
                                  OPTIONS

Long Range Battery – $9,000
                                  • Range: 310 miles
                                  • Supercharging rate: 170 miles of range per 30 minutes
                                  • Home charging rate: 37 miles of range per hour (240V outlet, 40A)
                                  • 0-60 mph: 5.1 seconds
                                  • Top speed: 140 mph
                                  • Deliveries begin: July 2017

Paint
                                  • Solid Black: Standard
                                  • Midnight Silver Metallic: $1,000
                                  • Deep Blue Metallic: $1,000
                                  • Silver Metallic: $1,000
                                  • Pearl White Multi-Coat: $1,000
                                  • Red Multi-Coat: $1,000

Wheels
                                  • 18” Aero: Standard
                                  • 19” Sport: $1,500

Premium Upgrades Package – $5,000 Upgraded interior with additional features and premium materials.
                                  • Premium heated seating and cabin materials throughout, including open pore wood décor and two rear USBs
                                  • 12-way, power adjustable front seats, steering column and side mirrors, with custom driver profiles
                                  • Premium audio system with more power, tweeters, surround speakers and subwoofer
                                  • Tinted glass roof with ultraviolet and infrared protection
                                  • Auto dimming, power folding, heated side mirrors
                                  • LED fog lamps
                                  • Center console with covered storage and docking for two smartphones

Enhanced Autopilot – $5,000 Model 3 will match speed to traffic conditions, keep within a lane, automatically change lanes, transition from one freeway to another, exit the freeway and self-park at your destination.

Additional features will roll out over time through software updates.

Full Self-Driving Capability – $3,000 (requires Enhanced Autopilot) In the future, Model 3 will be capable of conducting trips with no action required by the person in the driver’s seat.

This feature is dependent upon extensive software validation and regulatory approval, which may vary by jurisdiction. VEHICLE SPECIFICATIONS

Dimensions & Weight
                                  • Length: 184.8”
                                  • Width: 76.1” (72.8” with mirrors folded)
                                  • Height: 56.8”
                                  • Wheelbase: 113.2”
                                  • Track (wheel center): 62.2” front and rear
                                  • Ground clearance: 5.5”
                                  • Head room, standard: 39.6” front row, 37.7” second row
                                  • Head room, glass roof: 40.3” front row, 37.7” second row
                                  • Leg room: 42.7” front row, 35.2” second row
                                  • Shoulder room: 56.3” front row, 54.0” second row
                                  • Hip room: 53.4” front row, 52.4” second row
                                  • Seating capacity: 5 adults
                                  • Luggage capacity: 15 cubic feet
                                  • Curb weight:
                                    • 3549 lbs. (Model 3)
                                    • 3814 lbs. (Model 3 Long Range)
                                  • Weight distribution:
                                    • 47% front, 53% rear (Model 3)
                                    • 48% front, 52% rear (Model 3 Long Range)

Body
                                  • Hybrid steel/aluminum body
                                  • Drag coefficient of 0.23

Chassis
                                  • Double wishbone, virtual steer axis front suspension with coil over twin-tube shock absorbers and stabilizer bar
                                  • Independent multi-link rear suspension with twin-tube shock absorbers and stabilizer bar
                                  • Variable ratio, speed sensitive electronic power steering
                                  • Electromechanically boosted four wheel anti-lock disc brakes with electronic brake force distribution
                                  • 18” Aero or 19” Sport wheels with all-season tires

Standard Accessories
                                  • 240 volt NEMA 14-50 adapter
                                  • 120 volt NEMA 5-15 adapter
                                  • J1772 public charging adapter
                                  • 20 foot mobile connector with storage bag
                                  OO 00 OO

Comment

• Een Tesla S naar mijn zin kost in BE 128k euro, terwijl diezelfde in de US 116k dollar kost, wat een verschil is van 10% meer.

Een Model 3 naar mijn zin kost 56,5k dollar wat omgerekend 62k euro zal zijn. Rekening houdend dat je geen korting krijgt is dat zeker geen goedkope auto, maar de prijs is al veel beter in verhouding tot prijzen van de huidige vergelijkbare modellen van de traditionele merken, dan wat de model S vandaag is.
                                    OO 00 OO

Comment

• Bmwmb, je redenering zal kloppen...
                                      35000dolar + 9000 batterij=44000dolar +10%= €48400 als vanafprijs
                                      of € €38500 als vanafprijs met mindere batterij.

Comment

• ik ga er vanuit dat je bij deze model 3 (en andere elektrische wagens) niet nog eens de volledige waarde van de auto aan brandstof moet uitgeven gedurende de volledige levensduur?

Comment

• De gewone burger die zijn wagen met zijn spaarpot betaalt zal zeker nog een tijdje de kat uit boom kijken, als puntje bij paaltje komt zal de prijsvergelijking tussen een model 3 en een classieke BMW 3 niet zo gunstig zijn. En voor de lease-maatschappijen is de restwaarde een akelige vraagteken, waarbij ze hun voorzorgen zullen nemen, zeker als het aantal Teslatjes in hun portefeuille zal stijgen.

Comment

Working...
                                          X