Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    ik ga er vanuit dat je bij deze model 3 (en andere elektrische wagens) niet nog eens de volledige waarde van de auto aan brandstof moet uitgeven gedurende de volledige levensduur?
    Jij bent de excel man...
    Vebruik is moeilijk te voorspellen...
    Ik reken op 20kwh per 100 km maximaal gemiddeld.
    Reken €0,30 per kWh over de levensduur gemiddeld.

15000km per jaar = 15000/100*20*€0,30= €900 per jaar (sportief gereden, niet gekeken naar vebruik of goedkoopste stroom). Bij extreme zuinigheid en goedkope stroom kan je de kosten halveren. €450

benzine: 15000/100*5l*€1,3= €975 extreem zuinige benzine
    diesel: zelfde berekening

Mijn berekeningen zijn particuliere berekeningen, zonder vaa ea.
    Neem daar biv, verkeersbelasting en premie nog mee in rekening.

tov de extreem zuinige diesel, benzine geeft de tesla wel wat extra rijplezier...maar dat is subjectief..

laadpalen kan je reserveren: https://www.mobiflow.be/faq/hoe-kan-...al-reserveren/

laadpunten en "gratis" laadpunten: https://www.mobiflow.be/faq/hoe-kan-...al-reserveren/
    willekeurige aanbieder: https://newmotion.com/nl_BE
    Last edited by ; 31/07/2017, 10:55.

Comment

ik ga er vanuit dat je bij deze model 3 (en andere elektrische wagens) niet nog eens de volledige waarde van de auto aan brandstof moet uitgeven gedurende de volledige levensduur?
      Mirakels zijn er niet, de kostprijs van de infrastructuur om onderweg (of bij gebrek aan eigen laadpunt, bv voor wie in een appartement woont) op te laden, zal ooit doorgerekend worden.
      Klein voorbeeld : de drie laadpunten in Nieuwpoort bad zijn al verhuisd binnen de ondergrondse parking. Beter voor de financiën van de gemeente, en ook voor de uitbater van de parking : je moet al binnen en buiten enkel om te zien of de laadpuntensoms niet allemaal bezet zijn. Over de dagdagelijkse ongemakken wordt tegenwoordig in alle talen gezwegen...Enkel een ideaal beeld voorstellen om de mensen aan te moedigen, dat wel !

Comment

• Voor mij zou een elektrisch voertuig met een bereik van zo'n 500 km voldoen. Ik doe toch nooit afstanden groter dan 200 km enkel. In 'noodgevallen' zouden we onze tweede wagen nog hebben.

Comment

• Zie ik 100% zitten, maar met de grote batterij, en de autopilot!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Voor mij zou een elektrisch voertuig met een bereik van zo'n 500 km voldoen. Ik doe toch nooit afstanden groter dan 200 km enkel. In 'noodgevallen' zouden we onze tweede wagen nog hebben.
            Dat is ook de reden waarom er industriewijd min of meer een consensus is dat 500km het gewenste rijbereik is om de elektrische auto volledig te doen doorbreken. Blijft nog het probleem van de laadtijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

Dat is ook de reden waarom er industriewijd min of meer een consensus is dat 500km het gewenste rijbereik is om de elektrische auto volledig te doen doorbreken. Blijft nog het probleem van de laadtijd.
              + is ook levensgevaarlijk als er een ongeval gebeurt met een elektrische wagen, blijkbaar kan er 600volt op zo'n wagen zitten heb ik mij laten vertellen door een brandweer commandant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

+ is ook levensgevaarlijk als er een ongeval gebeurt met een elektrische wagen, blijkbaar kan er 600volt op zo'n wagen zitten heb ik mij laten vertellen door een brandweer commandant.
                Huizen blussen is ook al gevaarlijk geworden... En een tankwagen nog gevaarlijker....

Comment

• Ze hadden dit EV voor de "gewone man" nog een stuk minder duur in de markt zetten door een huur-formule aan te bieden voor de batterij. Beetje zoals bij renault, maar dan misschien een (lage) vaste kost per maand + een kost per km.
                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

bij aankoop kijkt niemand daar naar, zorgen voor later

Comment

• Dat van die hoogspanning op elektrische voertuigen na ongeval is niet uit de lucht gegrepen. Het is STERK aan te raden om een geaccidenteerd voertuig heel voorzichtig te benaderen. Zo kon de brandweer geen hulp bieden bij een gecrashte Tesla tot er twee techniekers van Tesla ter plaatse waren. Nu er meer en meer elektrische voertuigen rondrijden vind ik dat hierover naar de bevolking toe ook voorlichting zou moeten gegeven worden. De brandweer kreeg inderdaad al speciale instructies.

Comment

• Ik ben fan van dit model. Ik kijk er naar uit om hem in het echt te zien en zou er wel eentje willen.
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Een auto met verbrandingsmotor is ook levensgevaarlijk bij een ongeval. Stel je voor je zit na een ongeval gekneld en de benzine vliegt in brand...
                          Een verkeersongeval op de E314 in Zonhoven richting Heerlen heeft zaterdagochtend een bijzonder zware tol geëist. Een BMW met zeven jongeren aan boord reed achteraan in op een rijdende vrachtwagen en vloog meteen in brand. Andere automobilisten probeerden nog om de vlammen te doven, maar dat lukte niet: de zeven inzittenden tussen 15 en 23 jaar oud kwamen om het leven.

Conclusie, best niet botsten als je wilt blijven leven.

Comment

• Akkoord Sunking... maar dat is een gevaar dat we kennen. Elektrische wagens zijn nieuw en komen met nieuwe gevaren. Ik zal nooit een gecrashte elektr wagen als eerste aanraken. Klinkt misschien erg egoistisch maar men moet ons beter informeren hierover.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De panelen bij die lichtgrijze sluiten toch niet mooi op elkaar af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
                                    De panelen bij die lichtgrijze sluiten toch niet mooi op elkaar af
                                    Had het ook opgemerkt, en da scherm is er toch ook over, veel te groot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Had het ook opgemerkt, en da scherm is er toch ook over, veel te groot.
                                      Zijn nog bijna allemaal pré productiemodellen waarschijnlijk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                      X