Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
... en zullen ook accu's leveren aan andere merken...
Doen alsof Tesla dé autobatterijenfabrikant is.
De batterijcellen worden gefabriceerd en geleverd door Panasonic. (ok,in een joint-venture)
Tesla monteert ze in pakketten; that 's it.
Alsof zij de enigen zouden zijn die batterijcellen bij elkaar kunnen foefelen en een battery-managementcircuit kunnen ontwerpen.
Andere fabrikanten zitten echt niet stil :
https://electrek.co/2017/01/09/samsu...sla-panasonic/
En Samsung, even denken, welke auto-alliantie?
Bovendien, ook BMW biedt iets (momenteel toch nog) exclusiefs aan: een batterij-upgrade voor hun I3, net als Renault een batterij-upgrade aanbiedt voor hun Zoë. Voorlopig proberen andere merken hun klanten eerder een nieuwe auto aan te smeren i.p.v. te ugraden.
Tesla kan nu wel heel hard roepen dat ze de eerste elektrische auto hebben voor 'iedereen', maar ik vind die prijszetting alles behalve 'voor iedereen'.
Een Nissan Leaf of een Renault Zoë is toch iets bereikbaarder voor Jan-met-de-pet en is toch al eventjes beschikbaar, toch?
Het blijft natuurlijk bewonderenswaardig dat ze reeds zoveel pre-orders hebben binnengehaald.
Last edited by Maurice P.P.; 01/08/2017, 08:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Typisch Amerikanen...
Doen alsof Tesla dé autobatterijenfabrikant is.
De batterijcellen worden gefabriceerd en geleverd door Panasonic.
Tesla monteert ze in pakketten; that 's it.
Alsof zij de enigen zouden zijn die batterijcellen bij elkaar kunnen foefelen en een battery-managementcircuit kunnen ontwerpen.
Tesla is een beetje zoals Apple... In het begin waren ze ook vernieuwend, en waren in de eerste periode ook alleenlleider binnen het segment. En riepen ook van de daken, dat ze de enige waren die alles kon...
Andere spelers, zijn met een deel van de koek gaan lopen... maar de volgende iPhone moeten ze duurder maken of ze kunnen geen leveranciers vinden om alle onderdelen te leveren als er te veel verkocht worden...
Nu bijn tesla zijn ze zo slim om de s en de 3 van andere batterijen te voorzien... ze delen niet te veel productiebeperkende onderdelen.
Comment
-
Duidelijk geen tesla-fan.. de model 3 is toch wel wat andere koek dan de bestaande nissan leaf.. trouwens geen enkel bedrijf verwerkt grondstoffen tot een eindproduct, is altijd een aaneenschakeling (de ene maakt staal, de andere batterijen, de andere zetels...)
de eerste generaties renault espace waren ontworpen en gefabriceerd door Matra, enkel de motor en het logo was renault.
Europese wagens zijn dan weer bosch..
wat maakt het nu uit of panasonic de cellen levert, tesla bouwt er werkende accu pakketten mee en investeert in giga factories, verkoopt die pakketten door aan merken die die productiecapaciteit niet hebben, wat is daar mis mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDuidelijk geen tesla-fan.. de model 3 is toch wel wat andere koek dan de bestaande nissan leaf..
wat maakt het nu uit of panasonic de cellen levert, tesla bouwt er werkende accu pakketten mee en investeert in giga factories, verkoopt die pakketten door aan merken die die productiecapaciteit niet hebben, wat is daar mis mee?
En natuurlijk is er niks mis met batterijpakketten door te verkopen en of ze samen met batterijfabrikanten te produceren, maar 't warm water hebben ze nu ook niet uitgevonden.
Waar Musk voor te bewonderen is, is het feit dat hij enorme (financiële) risico's neemt/nam. Het lijkt er op dat het waarschijnlijk goed zal aflopen aan de pré-orders te zien.
b.t.w.: Zo'n Leaf vind ik spuuglelijk.Last edited by Maurice P.P.; 01/08/2017, 09:56.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Waar staat dat ze de enige zijn dat dat kunnen?
Tesla is een beetje zoals Apple... In het begin waren ze ook vernieuwend, en waren in de eerste periode ook alleenlleider binnen het segment. En riepen ook van de daken, dat ze de enige waren die alles kon...
Daarom schreef ik ook "Doen alsof..."Last edited by Maurice P.P.; 01/08/2017, 09:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Waar Musk voor te bewonderen is, is het feit dat hij enorme (financiële) risico's neemt/nam. Het lijkt er op dat het waarschijnlijk goed zal aflopen aan de pré-orders te zien.
b.t.w.: Zo'n Leaf vind ik spuuglelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
Musk is een crony capitalist en een beursbellenblazer, al zijn hele carrière.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Ik vrees het ook een beetje, daarom dat ik schreef het "lijkt" er op dat het goed zal aflopen... afwachten, ik persoonlijk zou mijn centjes niet in die aandelen steken, want voorlopig is het enkel nog maar lucht... en nog geen positieve balans
Het is niet abnormaal dat bedrijven pas na 10 jaar break even draaien. (zie maar naar telenet)
Comment
-
Wat tesla doet is gewoon een sterk staaltje productontwikkeling en ook visie, ze hebben idd niet alles uitgevonden, maar wel een bepaald product gemaakt aan een bepaalde prijs, die je misschien aan de hoge kant kan vinden, maar voor die prijs vind je niets anders dat even goed is, net zoals met de eerste generaties iphone.
Je kan zeggen een full option tesla model 3 kost 60k (vermoedelijk?), maar die trekt wel even snel van 0-100 dan een 330d/330i/330e (om maar iets te noemen), die gelijkaardig uitgerust nog meer kost en dan heb je nog de running costs die bij de BMW ook hoger zijn.
Die 500k mensen die een pre order hebben geplaatst, hebben geen ongelijk (imho).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Een Nissan Leaf of een Renault Zoë is toch iets bereikbaarder voor Jan-met-de-pet en is toch al eventjes beschikbaar, toch?
Het blijft natuurlijk bewonderenswaardig dat ze reeds zoveel pre-orders hebben binnengehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenJe kan zeggen een full option tesla model 3 kost 60k (vermoedelijk?), maar die trekt wel even snel van 0-100 dan een 330d/330i/330e (om maar iets te noemen), die gelijkaardig uitgerust nog meer kost en dan heb je nog de running costs die bij de BMW ook hoger zijn.
Die 500k mensen die een pre order hebben geplaatst, hebben geen ongelijk (imho).
Maar dat is weer het verhaal van smaken en kleuren.
Ik zelf vind de auto niet lelijk, maar het is compleet mijn ding niet.
Verder vermoed ik ook dat de overheid nu eens moet beginnen nadenken ivm firmawagens. Want model 3 is al heel interessant geworden om aan het personeel te geven, maar die staan niet te springen om dat spel thuis op hun kosten op te laden. En daar is nog niet ver over nagedacht bij onze regering.
Comment
-
Versta het niet dat de laatste weken iedere dag in alle kranten en nieuwssites het constant over die model 3 gaat, als eerste elektrische wagen voor de gewone man...
De e-golf, leaf,... bestaan toch ook...
Over de e-golf hoor je bijna niets? (staat misschien nog niet volledig op punt), maar is toch goedkoper dan een Model 3, en vind ik persoonlijk ook mooier
Persoonlijk zou ik als ik het budget had voor een Model 3, voor de BMW 530e gaan. Het beste van twee werelden, en kan je binnenkort gewoon opladen met inductie thuis in de garage zonder hem in het stopcontact te steken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ja, maar hoeveel rechtzaken heeft Nissan al niet gehad voor de belachelijk lage range?
Die Ollander betrof bovendien een geval waarbij de dealer een minimum bereik had beloofd van 130 km... wat in de praktijk (snelwegverkeer) toen niet haalbaar bleek.
Ondertussen staan we al een stukje verder, niet? (sedert modeljaar 2015 werden er betere en krachtiger batterijen gebruikt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAl dat gezever over het fel optrekken van de Tesla's... om zo vlug mogelijk achter een slak te moeten rijden op wegen waar het minder en minder mogelijk is om in te halen. Het nut ervan ontsnapt mij volledig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenAl dat gezever over het fel optrekken van de Tesla's... om zo vlug mogelijk achter een slak te moeten rijden op wegen waar het minder en minder mogelijk is om in te halen. Het nut ervan ontsnapt mij volledig...
Comment
-
Het is uiteraard zo dat het risico van ongeval het kleinste is als de wagens op een zelfde tempo rijden. Uitzonderlijke acceleraties kunnen onopgemerkt blijven door andere weggebruikers, vooral voetgangers en fietsen die oversteken. Dit gezegd zijnde, ik heb met eigen ogen nog geen één Tesla gezien die fel accelereerde, de bestuurders blijken eerder bezorgd om hun kw-reserve niet aan te spreken. En nog dit : enkele 0/100 km/u in 3 seconden per dag, en je banden (met eenderwelke auto) zijn op in de kortste keer.
Comment
-
tis nooit goe blijkbaar. Hij is te rap, te duur, te stil, te gevaarlijk, hij heeft stroom nodig en ohjee hoe gaan we die opwekken?
dat laatste probleem hebben ze voor de treinen alvast kunnen oplossen want anders reden die nog steeds met kolen rond.
dat voor de eerste bmw i3 niet veel volk warm liep snap ik, 130 km werkelijke range en nu 200 dacht ik, krap achterin, lelijk, ook duur in aankoop...
maar deze model 3 heeft alles in huis om echt door te breken.
- Likes 1
Comment
Comment