Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, lijkt me inderdaad niet erg veilig, ook voor je radiozenders en zo... Misschien word ik oud ?
Comment
-
Vind het stiekem heerlijk hoe qwan er toch elke keer subtiel in slaagt de criticasters weerwoord te geven met facts & ervaringen!Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Model 3 wss niet voor 2019 naar Europa las ik deze morgen ergens.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenModel 3 wss niet voor 2019 naar Europa las ik deze morgen ergens.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Wel jammer, had ze graag al wat op de baan gezien...2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
En een C4 Picasso kan je natuurlijk vergelijken met een Tesla. Geen idee hoe het scherm van de 3 eruit ziet, maar ik kan alvast blindelings de temperatuur veranderen op mijn S.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenModel 3 wss niet voor 2019 naar Europa las ik deze morgen ergens.
ze spraken altijd van december 2018....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Wisten we toch al....
ze spraken altijd van december 2018....
Comment
-
Ter info: enkele bronnen (DeMorgen en Standaard betalende artikels. Dank aan deze kranten :-) ) bij elkaar genomen voor de "naysayers over elektrisch rijden en laden". …
Ook inzake CO2-uitstoot is het plaatje helder: onderzoekers van de VUB berekenden dat elektrische wagens in ongeveer alle omstandigheden stukken beter zijn dan diesel, benzine of CNG (aardgas). Alleen als ze op elektriciteit uit kolen rijden, hebben elektrische wagens weinig tot geen CO2-voordeel. ls elektriciteit alleen uit steenkool en aardolie komt, dan is er uiteraard geen milieuwinst’, zegt professor Joeri van Mierlo van de onderzoeksgroep Mobi aan de VUB. ‘Gelukkig is dat niet zo. Europa zet sterk in op verduurzaming van de elektriciteitsproductie.’
Wil dat dan zeggen dat we ons geen vragen mogen stellen? Natuurlijk niet. De omslag naar elektrische wagens moet gepaard gaan met schone elektriciteit en slim laden. De grondstoffen voor batterijen moeten op veel properder wijze ontgonnen worden en batterijen moeten hergebruikt en gerecycleerd worden. Als we echt slim zijn, gebruiken we nieuwe digitale technologie om auto’s te delen. Dat zal allemaal niet vanzelf gaan en we moeten hiervoor een nieuw wetgevend en fiscaal kader scheppen. Er is dus nog veel werk.
Bovendien speelt ook locatie een rol. Traditionele auto’s vervuilen te midden van steden en gemeenten ‘waar mensen leven en werken’, stelt het rapport. Energiecentrales daarentegen staan meestal buiten dicht-bewoonde gebieden.Bruyninckx stipt nog een vaak over het hoofd geziene voordeel aan: het feit dat elektrische wagens geruisloos rijden. ‘Geluidsvervuiling is een onderschatte vorm van pollutie, met een grote impact op de mentale gezondheid’, zegt hij. ‘Ook daar betekent de elektrische auto een serieuze winst
Ontginning:
‘Wij zijn bezig met studies om de voetafdruk te bepalen van 1 kilogram van ons materiaal uit mijnontginning en uit recyclage’, zegt Tom Van Bellin-ghen van Umicore, dat materialen voor batterijen maakt. ‘Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen, want die studies lopen nog.’ Toch gelooft hij niet dat de lithium-batterij er slecht zal uitkomen. ‘Want de ontginning daarvan is een heel energiezuinig proces.’
Allemaal elektrisch te belastend voor het netwerk?
Elektrische auto's zullen deel uitmaken van slimme netten. Energieleveranciers zetten zwaar in op onder andere A.I. om verbruiken in kaart te brengen. EV's zullen bij niet-gebruik of volledig opgeladen energie teruggeven aan het netwerk.
Recyclage:
Misschien nog belangrijker is de recyclage van gebruikte batterijen, zegt hij. ‘Qua voetafdruk zal dat een wereld van verschil maken’. Umicore heeft in Hoboken een grote recyclagefabriek voor batterijen staan. Volgens Van Bellinghen worden batterijen daar voor meer dan 90 procent gerecycleerd. En zelfs al wordt de productie van de batterij mee in rekening gebracht, dan nog is de elektrische auto milieuvriendelijker dan de traditionele auto, zegt professor Van Mierlo: ‘Vijf keer milieuvriendelijker, zoals de situatie vandaag is’.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SLKer Bekijk Berichten
Nee, dat is niet waar. Mijn Tesla store sprak zelfs eerst van februari 2018 voor mijn bestelling. Nu klinkt het april 2018 :-) Wellicht zal 'late 2018' zoals in de account staat wel kloppen helaas.
Comment
-
Electrische wagens geruisloos ? Telkens als ik van op een voetpad een Tesla hoor voorbijgaan stel ik vast dat er nauwelijks zoniet geen voordeel van die aard is : de rolgeluiden voor de omgeving zijn hoofzakelijk te wijten aan de banden. Een Leaf doet wat dat betreft merkelijk beter. Misschien is het tijd om zich af te vragen of wij echt radiale super-brede banden nodig hebben om voortaan max. 120 km/u te (mogen) rijden en dit in de praktijk meestal in rechte lijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDiegenen die zo slim waren om vroeg te bestellen, gaan in elk geval hun model 3 hebben lang voor europese merken iets gelijkaardig hebben (én kunnen leveren!)
Ik vraag me zelfs af, of de gebuikte techniek tegen dan al niet achterhaald is....
- Likes 1
Comment
-
Zal ook nog wel even duren eer je de ampera-e in grote getalen tegenkomt. https://www.groen7.nl/wanneer-komt-d...aar-nederland/
Van wikipedia: Analysts expected Bolt production at 22,000 per year, and Ampera-E at a few thousand.
Ter vergelijking, Tesla zou 20000 model 3 bouwen per maand tegen eind dit jaar, dus 10 keer zo veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Ik steek daar mijn hand niet voor in het vuur.
Ik vraag me zelfs af, of de gebuikte techniek tegen dan al niet achterhaald is....
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
bij het woord "achterhaald" moet ik toch eerder aan verbrandingsmotoren denken...
Comment
-
nja mijn idee is dat elektrische wagens sowieso een stap vooruit zijn tov wagens met verbrandingsmotor. Zelfs al is er misschien over 2-3 jaar een betere wagen dan de model 3, dan zou ik die laatste nog niet achterhaald durven noemen. Bij achterhaald denk ik aan techniek van 5-10 jaar geleden (bv. euro 4-5 motoren). De BMW i3 bestaat ook alweer 4 jaar. Zo extreem snel gaat de evolutie nu ook weer niet.
Comment
Comment