Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De i3 kan echt niet meer mee inzake batterij... en efficiëntie motor.

Maar is er al wel, en ook als 2dehands...

Comment

• Die eerste i3 zie ik als een soort prototype, 130km is nooit echt aanvaardbaar geweest als range (anders hadden wel meer mensen hem gekocht). die 500 km van de model 3, daar is een soort consensus over dat dat volstaat voor het gros van de gebruikers, nu en ook in de nabije toekomst.
      Mocht er over 4 jaar ene zijn die 1000 km doet op een lading, dan zou ik nog niet durven stellen dat een model 3 'echt niet meer mee kan'.
      Qua prestaties zal hij ook nog lang bij de besten horen .

Comment

• Eens je onder de 7 seconden duikt naar de 100, is het verschil 0 in ons dagelijks verkeer. En dus niet relevant. Hernemingen op de autosnelweg van 90 tot 120km, zal het verschil tussen een tesla en een goede diesel ook nihil zijn..' Laat staan tussen de modellen onderling. Mij gaat het vooral over efficiëntie en kwaliteit, waar ze het verschil moeten gaan maken...

De postitieve punten zijn de gebruikte materialen (Carbon), naservice, recyclage en het belangrijkste de batterij... en de tesla 3 heeft een goedkope variant die zijn kwaliteit nog moet bewijzen.... Een rampscenario voor tesla: spontaan ontploffen van de batterijen... en dan... alles bij tesla is zo nieuw en fouten gaan ze sowieso maken.

Comment

• Laat ons hopen van niet. Nu ja, idd, de kans dat er iets misgaat is zeer bestaande, ook al hebben ze enorm veel geleerd van de productie van de S en vooral van de X. De productie van de 3 is ondanks de eenvoud ivgl met de S en X, voornamelijk nog mensenwerk. Dit, terwijl het doel van 'the machine that builds the machine' waarbij de productiesnelheid x 10 gaat nog ver af is. Mensenwerk = kans op fouten vergroten. Spannend... ik zal het als één van de eerste Belgen weten te zeggen ;-)

Comment

• Zal wel meevallen hoor, ik wil je niet bang maken.

Comment

• Bij achterhaald denk ik eerder aan auto's die naar een garage moeten om hun software aan te passen (en al zeker als het gaat om software die de motor doet beantwoorden aan de normen die hij zogezegd haalde), aan auto's waar een upgrade naar de laatste versie van de GPS kaarten betalend is, aan auto's die maar om de 3 jaar wijzigen/verbeteren, aan een verkoopsmodel dat compleeet verouderd is, aan bedrijven die hun nieuwe technologie nog niet willen verkopen omdat ze hun oude modellen nog kwijt moeten.
              Het gaat hem echt niet alleen over de brandstof of de motor, maar wel over een compleet nieuwe visie op vervoer. Kodak en Nokia zagen de bui ook niet hangen en hadden nooit verwacht dat de wereld zo snel zou veranderen.

Comment

• Iets dat je met software kan oplossen is up to date.

Als je met minimale harware aanpassingen iets kan aanpassen, heet future prove.

Sjoemelen blijf sjoemelen.

kodak, is de overgang van analoog naar digitaal

Nokia waande zich goliath...

Naar elektrisch overgaan is geen andere visie op vervoer, alles blijft namelijk hetzelfde...

De automatisatie daarentegen... je auto je naar je werk laten voeren. Nieuwe hogesnelheidstrein...
                En als paradepaardje de ruimtereizen....
                Daar is tesla ook mee bezig, terwijl klassieke automerken gewoon elektrisch gaan.
                Last edited by ; 18/08/2017, 08:04.

Comment

• Van fossiele brandstof naar elektrisch, da's toch ook een beetje zoals van analoog naar digitaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Van fossiele brandstof naar elektrisch, da's toch ook een beetje zoals van analoog naar digitaal.
                    Neen, zeker als die stroom met steenkool is gemaakt. Das achteruit gaan.
                    Elektriciteit is een transportmiddel... geen energie.
                    Ik kan digitaal geen energie opwekken... analoog kon wel zonder elektriciteit... digitaal is alles elektrisch dat wel..

Maar het mechanische blijf mechanisch...
                    Last edited by ; 18/08/2017, 09:21.

Comment

• Kan jij fossiele brandstof opwekken? Dat mag je altijd eens komen voordoen dan.
                      afaik moet die van onder de woestijn of de zee worden opgepompt, 1000en kilometers getransporteerd, geraffineerd, naar je tankstation vervoerd worden.
                      Elektriciteit kan je op allerlei manieren opwekken, zonnepanelen op je dak bv.

Voor het eerst is in detail berekend welk effect een thuisbatterij heeft op het verbruik, en dat is niet min. Tom Nijsen (39) en Katrien Swennen (38) uit Kermt doen het voortaan met 58% minder netstroom, terwijl ze dubbel zoveel energie halen uit hun zonnepanelen.

Comment

Kan jij fossiele brandstof opwekken? Dat mag je altijd eens komen voordoen dan.
                        afaik moet die van onder de woestijn of de zee worden opgepompt, 1000en kilometers getransporteerd, geraffineerd, naar je tankstation vervoerd worden.

https://m.hln.be/nieuws/gezin-met-th...room~adf8cb7b/
                        Fossiele brandstof is eigenlijk de opslagplaats van afval aangemaakt door planten, die de energie uit de zon gehaald hebben. (Fotosynthese )
                        Elektriciteit bevat geen afval als het op de juiste manier gemaakt is. Das het grote verschil.
                        Hernieuwbare energie.

Fossiele brandstoffen bevatten altijd afval die de lucht in gaan.

zonnepanelen ea kunnen we recycleren, waar dan weer minder afval bij vrijkomt.(theoretisch)

'vervuiling' zal er altijd wel zijn, want bij iedere energieomzetting is er verlies... als de aandrijving perfect is, zullen het de banden worden...

Bedankt voor het kritisch zijn, je laat me nadenken...

nb: ja ik kan fossiele brandstoffen maken... met gisting... of plantaardig afval onder grote druk plaatsen... de natuur nabootsen. Geef me budget en ik laat maken wat je wilt. Of het kosten efficiënt is...
                        Last edited by ; 18/08/2017, 09:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Iets dat je met software kan oplossen is up to date.

Als je met minimale harware aanpassingen iets kan aanpassen, heet future prove.

Sjoemelen blijf sjoemelen.

kodak, is de overgang van analoog naar digitaal

Nokia waande zich goliath...

Naar elektrisch overgaan is geen andere visie op vervoer, alles blijft namelijk hetzelfde...

De automatisatie daarentegen... je auto je naar je werk laten voeren. Nieuwe hogesnelheidstrein...
                          En als paradepaardje de ruimtereizen....
                          Daar is tesla ook mee bezig, terwijl klassieke automerken gewoon elektrisch gaan.
                          Waar is Tesla mee bezig, ruimtereizen ? Op elektriciteit naar Mars ?
                          :-D

Comment

Kan jij fossiele brandstof opwekken? Dat mag je altijd eens komen voordoen dan.

https://m.hln.be/nieuws/gezin-met-th...room~adf8cb7b/
                            Die Tesla Powerwall is vooral heel duur, je betaalt veel voor die naam "Tesla", voor de rest is het gewoon een simpel accu systeem.
                            Op YouTube staan er al genoeg filmpjes van alternatieve systemen die veel goedkoper zijn.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Die Tesla Powerwall is vooral heel duur, je betaalt veel voor die naam "Tesla", voor de rest is het gewoon een simpel accu systeem.
                              Op YouTube staan er al genoeg filmpjes van alternatieve systemen die veel goedkoper zijn.
                              interessant om weten! waar het om gaat, is dat we dankzij zulke dingen minder en minder afhankelijk worden van fossiele brandstoffen.

Comment

• Inderdaad, en dat is een goede zaak natuurlijk.

Wat het opwekken van elektriciteit betreft, zonnepanelen hebben al een hele evolutie afgelegd, en daar kan je tegenwoordig niks mis mee doen.
                                Maar met residentiele windmolens moet je toch wel oppassen, die brengen vaak minder dan 25% op van wat ze beloven.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

"Tesla" is bezig met de bouw van elektrische auto's. En omdat die batterijen hebben, hebben ze ook een batterijenfabriek. Die heeft nu een spin-off voor thuis-batterijen. Dat wist je natuurlijk al.

Waar "Tesla" niet mee bezig is, maar Musk wel, naast Tesla, is Space-X (ruimtevaart met o.a. recycleerbare raketten, maar de schaalvergroting die Musk voor ogen heeft is ongelooflijk), de Boring Company (auto's onder de grond), de Hyperloop (maglev-sneltransport in quasi-vacuum-buizen), Solar City (zonnepanelen) en Neuralink. Op waitbutwhy vind je een heleboel artikels over Musk. Interesting read, interesting man. 't Is dat hij zo'n geek is, anders zou ik zeggen: later als ik groot ben wil ik Elon Musk worden Zonder twijfel een van de grootste visionairen van deze eeuw (tot nu toe).

There's a new Elon company and a new post about it in the works. In the meantime, here's a brush-up.

Comment

• Soms ontgaat me de moed nog, om alles uit te leggen. Thx

Comment

• Bram, Dirk, ik weet ook wel waar Musk allemaal mee bezig is, ik ben niet wereldvreemd. Maar Tesla heeft echt niks met ruimtevaart te maken hoor.

"Soms ontgaat me de moed nog, om alles uit te leggen", alsjeblief zeg, Dirk, doe normaal, er valt niks uit te leggen. Tesla maakt auto's, geen raketten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        Bram, Dirk, ik weet ook wel waar Musk allemaal mee bezig is, ik ben niet wereldvreemd. Maar Tesla heeft echt niks met ruimtevaart te maken hoor.

"Soms ontgaat me de moed nog, om alles uit te leggen", alsjeblief zeg, Dirk, doe normaal, er valt niks uit te leggen. Tesla maakt auto's, geen raketten.
                                        Bedankt om de puntjes op de i te zetten.
                                        Bedankt om het advies, om normaal te doen.
                                        Waarom plaats die reactie dan:
                                        Kon je misschien aanvullen met: Het is Musk, niet Tesla... Dan hadden we er allemaal iets aan.

Correctie: Spacex
                                        Last edited by ; 19/08/2017, 16:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Kon je misschien aanvullen met: Het is Musk, niet Tesla... Dan hadden we er allemaal iets aan.
                                          We, allemaal ? Ik dacht dat we allemaal wel weten dat Tesla geen raketten maakt ? Daarom dat ik er moest mee lachen en er een :-D achter zette ..
                                          Maar uit je reactie versta ik nu dat jij het niet wist en dat je nu op je tenen getrapt bent :-P

Comment

Working...
                                          X