Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

    Blij dat je open staat voor vernieuwing, maar misschien toch ook eens een testrit overwegen met een Tesla, al was het maar om in 2018 eens met een elektrische wagen gereden te hebben die echt te koop is (ja, inderdaad, de X of de S dan toch). En misschien ook eens aan opladen onderweg denken...
    Heb 2j. terug testrit gedaan met de tesla en viel zwaar tegen.

    Comment


    • Van de Tesla 3 werden er in Oktober, 145 stuks ingeschreven in de USA (Totaal 367 stuks)

      De Chevrolet Bolt EV, (2781 stuks in Oktober) daarentegen begint, zelfs de Tesla S, naar de kroon te steken, na 11 maanden productie…
      • De Bolt EV zal waarschijnlijk de meest verkochte EV in 2017 worden
      • Een nieuwe Volt EV (sedan) is ook in aantocht (techniek van de Bolt EV)
      • Misschien toch eens GM-aandelen gaan kopen…

      Comment


      • Dit komt de kwaliteit niet ten goede... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...t-voor-tesla-/

        Comment


        • Mogelijk wordt de nieuwe Leaf een valabele concurrent. Op papier te zien zou deze praktischer zijn dan een sedan. Nog altijd “maar” 400km rijbereik, maar een SUV wordt aangekondigd voor 2020. En bij Nissan is er al kennis en expertise in huis, alsmede een dealernet. Musk moet zich haasten om de lijn te bereiken voor het peloton hem inhaalt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Mogelijk wordt de nieuwe Leaf een valabele concurrent. Op papier te zien zou deze praktischer zijn dan een sedan. Nog altijd “maar” 400km rijbereik, maar een SUV wordt aangekondigd voor 2020. En bij Nissan is er al kennis en expertise in huis, alsmede een dealernet. Musk moet zich haasten om de lijn te bereiken voor het peloton hem inhaalt.
            Quote https://www.theverge.com/2017/9/5/16...eatures-specs: 'Nissan claims the new Leaf’s 40 kWh battery will provide 150 miles of range under EPA testing and 400km (248.5 miles) under the Japanese JC08 cycle. That’s a significant improvement over the 107-mile range eked out by the previous model’s 30 kWh battery, but doesn’t match the Bolt and Model 3’s respective EPA ratings of 238 and 220 miles.'

            Het lijkt er toch op dat bij dezelfde test cyclus de Model 3 grofweg 50% verder rijdt met zijn lading, geen idee wat de JC08 cycle dan wel mag zijn, maar zelfs de EPA cijfertjes zou ik met een grote korrel zout nemen. Alhoewel ik natuurlijk samen met jou hoop dat er meer en meer elektrische voertuigen bijkomen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              Van de Tesla 3 werden er in Oktober, 145 stuks ingeschreven in de USA (Totaal 367 stuks)

              De Chevrolet Bolt EV, (2781 stuks in Oktober) daarentegen begint, zelfs de Tesla S, naar de kroon te steken, na 11 maanden productie…
              • De Bolt EV zal waarschijnlijk de meest verkochte EV in 2017 worden
              • Een nieuwe Volt EV (sedan) is ook in aantocht (techniek van de Bolt EV)
              • Misschien toch eens GM-aandelen gaan kopen…

              https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
              Een detail dat je enkel vermeldt bij de cijfers van de M3 is dat het ook bij de 'meest verkochte EV in 2017' enkel over de USA cijfers gaat. En zelfs in de USA zou het me sterk lijken dat de Bolt zijn achterstand van 3700 voertuigen op de MS nog goedmaakt in 2 maanden.

              https://evobsession.com/electric-car-sales/ geeft dan weer compleet andere cijfers en nog een andere site spreekt over meer dan 100.000 verkochte Tesla's wereldwijd in 2017.

              Voor je aandelen koopt moet je toch eens spelen met https://goo.gl/qGF9KA . Als je de goede periode kiest, heb je gelijk, maar ze is iets moeilijker te vinden dan bij Tesla.

              En ja, wat de 3 betreft zitten ze inderdaad in de aangekondigde production hell.

              Comment


              • De model 3 mag dan verder rijden, maar is er nog altijd niet...

                Comment


                • Al veel chevrolet bolts/ampera-e tegengekomen? Ik nog niet. Ze kampen allemaal met hetzelfde probleem.

                  alleen is tesla een grote naam in de EV wereld, en hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind, hun voortbestaan hangt af van de mogelijkheid om dit probleem op te lossen, hopelijk lukt het ze ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Al veel chevrolet bolts/ampera-e tegengekomen? Ik nog niet. Ze kampen allemaal met hetzelfde probleem.

                    alleen is tesla een grote naam in de EV wereld, en hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind, hun voortbestaan hangt af van de mogelijkheid om dit probleem op te lossen, hopelijk lukt het ze ...
                    Ik hoop het ook... maar de nieuwe leaf... is een tesla zonder badge

                    Comment


                    • Als je meer Tesla’s dan andere EV’s in onze streek tegenkomt heeft te maken met het feit dat de doorsnee Belg ( = wie zijn wagen koopt met reeds belast geld) heel weinig interesse toont voor de duurdere EV’s. De belangstelling stijgt met de fiscale voordelen. Eerst voor de hybrides, en als het meer mag kosten, voor een Tesla.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                        Ik hoop het ook... maar de nieuwe leaf... is een tesla zonder badge
                        Die wel onder de lat van de 40000 euro’s blijft, en een betrouwbare badge draagt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                          Die wel onder de lat van de 40000 euro’s blijft, en een betrouwbare badge draagt.
                          Dat bedoel ik dus...

                          Comment


                          • Zijn twee totaal verschillende auto's, of doet een leaf ook 0-100 in minder dan 6 seconden en een top van > 200 km/h?
                            Da's gelijk zeggen dat een modale middenklasser hetzelfde is dan een bmw zonder badge.
                            Wat niet wegneemt dat de Leaf wel eens de eerste EV voor de massa zou kunnen zijn.

                            Comment


                            • Die modale middenklasse is toch beter dan een bmw... je eigen woorden.

                              Een nissan leaf is sneller aan de lichten dan de gemiddelde auto, meer moet dat toch niet zijn.
                              En van 0 tot 50 gaat een tesla echt niet veel sneller zijn.
                              En wie heeft er nog achterwielaandrijving nodig, zeker tegen max 70km/u...

                              Nee joh, tesla is voor bmw badge rijders die iets anders willen.
                              Last edited by ; 03/11/2017, 09:38.

                              Comment


                              • De model 3 heeft wel enige fundamenteel betere rij-eigenschappen, normaal
                                dan toch dat die duurder is? De dag dat een 330i voor dezelfde prijs te koop is dan een 318i, mag je mij er ook een leveren.
                                Now that we have most of the official info on the Tesla Model 3, we take a look at how it compares, on paper, to the BMW 330i.

                                voor in t dagelijks verkeer is die leaf prima.
                                Last edited by sunking; 03/11/2017, 09:45.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  De model 3 heeft wel enige fundamenteel betere rij-eigenschappen, normaal
                                  dan toch dat die duurder is? De dag dat een 330i voor dezelfde prijs te koop is dan een 318i, mag je mij er ook een leveren.
                                  voor in t dagelijks verkeer is die leaf prima.
                                  Hoe kan jij nu al weten dat een tesla 3 fundamenteel betere rijeigenschappen heeft? Is hetzelfde als zeggen dat deze slechter gebouwd zal zijn als de s...

                                  Ik zou een 18i nooit inruilen voor een 30i... die sound van die 3 cilinder... dit meen ik echt!! Een 40i daarentegen...


                                  De tco van een 330i is een stuk duurder dan een tesla 3... geen vergelijk.

                                  verbruik: 8l voor de 330i en 20kWh voor de tesla...
                                  afgerond €10 benzine tov €5 elektriciteit
                                  jaarlijks€ 400 belasting tov €0
                                  en dan nog de vaa... ea.
                                  Last edited by ; 03/11/2017, 09:58.

                                  Comment


                                  • Hoe hij echt rijdt kan ik niet zeggen, maar ik bedoelde vooral prestaties.
                                    De sound van een 3 cylinder , idd, snap je nu waarom ik die 1.0 boven een 1.4 verkies

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Hoe hij echt rijdt kan ik niet zeggen, maar ik bedoelde vooral prestaties.
                                      De sound van een 3 cylinder , idd, snap je nu waarom ik die 1.0 boven een 1.4 verkies
                                      De 1.5 met cilinderuitschakeling was ook goed geweest....
                                      wat vind je van mijn andere argumenten?

                                      Comment


                                      • Natuurlijk spelen de marketingmensen van Tesla gretig in op de prestaties van hun wagen, maar wij moeten hier realistisch zijn, al dat geweld wordt wel eens gebruikt, maar dus niet op een regelmatige basis. Dit is trouwens het geval met alle performantiewagens, het blijft eerder een bezitplezier in ons verzadigd verkeer.
                                        Last edited by guyugy; 03/11/2017, 11:54.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                          De 1.5 met cilinderuitschakeling was ook goed geweest....
                                          wat vind je van mijn andere argumenten?
                                          De 1.5 krijgt kritiek in de reviews wegens te lineair van karakter... kan mij er iets bij voorstellen, testrit gedaan met audi a4 1.4, die motor klonk voelde ook nogal lineair aan en klonk eerder als een stofzuiger, de 1.5 zou nog 'erger' zijn op dat vlak. Ohja en de 1.5 verbruikt meer. Heb nog niet met de 1.5 gereden, jij wel?

                                          Een nissan leaf is sneller aan de lichten dan de gemiddelde auto, meer moet dat toch niet zijn.
                                          En van 0 tot 50 gaat een tesla echt niet veel sneller zijn.
                                          En wie heeft er nog achterwielaandrijving nodig, zeker tegen max 70km/u...
                                          Wel die houden steek, en bevestigen mijn eigen keuze

                                          Maar ik vind nog steeds niet dat de model 3 overpriced is, is gewoon ander soort wagen, ander doelpubliek...

                                          een tesla zonder badge
                                          Dat vind ik onzin, ze zijn beiden elektrisch, maar voor de rest heel verschillend.
                                          Leaf is een C segmenter met gemiddeld vermogen, Model 3 een D segmenter met hoog vermogen.
                                          Of je die D segmenter met hoog vermogen nodig hebt, is nog maar de vraag.. maar er is er zeker een markt voor.

                                          Wat mij betreft, vullen ze elkaar prima aan, ik zie ze niet eens als directe concurrenten feitelijk.



                                          Last edited by sunking; 03/11/2017, 11:14.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X