Oorspronkelijk geplaatst door qwan
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Van de Tesla 3 werden er in Oktober, 145 stuks ingeschreven in de USA (Totaal 367 stuks)
De Chevrolet Bolt EV, (2781 stuks in Oktober) daarentegen begint, zelfs de Tesla S, naar de kroon te steken, na 11 maanden productie…- De Bolt EV zal waarschijnlijk de meest verkochte EV in 2017 worden
- Een nieuwe Volt EV (sedan) is ook in aantocht (techniek van de Bolt EV)
- Misschien toch eens GM-aandelen gaan kopen…
Comment
-
Comment
-
Mogelijk wordt de nieuwe Leaf een valabele concurrent. Op papier te zien zou deze praktischer zijn dan een sedan. Nog altijd “maar” 400km rijbereik, maar een SUV wordt aangekondigd voor 2020. En bij Nissan is er al kennis en expertise in huis, alsmede een dealernet. Musk moet zich haasten om de lijn te bereiken voor het peloton hem inhaalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMogelijk wordt de nieuwe Leaf een valabele concurrent. Op papier te zien zou deze praktischer zijn dan een sedan. Nog altijd “maar” 400km rijbereik, maar een SUV wordt aangekondigd voor 2020. En bij Nissan is er al kennis en expertise in huis, alsmede een dealernet. Musk moet zich haasten om de lijn te bereiken voor het peloton hem inhaalt.
Het lijkt er toch op dat bij dezelfde test cyclus de Model 3 grofweg 50% verder rijdt met zijn lading, geen idee wat de JC08 cycle dan wel mag zijn, maar zelfs de EPA cijfertjes zou ik met een grote korrel zout nemen. Alhoewel ik natuurlijk samen met jou hoop dat er meer en meer elektrische voertuigen bijkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenVan de Tesla 3 werden er in Oktober, 145 stuks ingeschreven in de USA (Totaal 367 stuks)
De Chevrolet Bolt EV, (2781 stuks in Oktober) daarentegen begint, zelfs de Tesla S, naar de kroon te steken, na 11 maanden productie…- De Bolt EV zal waarschijnlijk de meest verkochte EV in 2017 worden
- Een nieuwe Volt EV (sedan) is ook in aantocht (techniek van de Bolt EV)
- Misschien toch eens GM-aandelen gaan kopen…
https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
https://evobsession.com/electric-car-sales/ geeft dan weer compleet andere cijfers en nog een andere site spreekt over meer dan 100.000 verkochte Tesla's wereldwijd in 2017.
Voor je aandelen koopt moet je toch eens spelen met https://goo.gl/qGF9KA . Als je de goede periode kiest, heb je gelijk, maar ze is iets moeilijker te vinden dan bij Tesla.
En ja, wat de 3 betreft zitten ze inderdaad in de aangekondigde production hell.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Comment
-
Als je meer Tesla’s dan andere EV’s in onze streek tegenkomt heeft te maken met het feit dat de doorsnee Belg ( = wie zijn wagen koopt met reeds belast geld) heel weinig interesse toont voor de duurdere EV’s. De belangstelling stijgt met de fiscale voordelen. Eerst voor de hybrides, en als het meer mag kosten, voor een Tesla.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Ik hoop het ook... maar de nieuwe leaf... is een tesla zonder badge
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Die wel onder de lat van de 40000 euro’s blijft, en een betrouwbare badge draagt.
Comment
-
Zijn twee totaal verschillende auto's, of doet een leaf ook 0-100 in minder dan 6 seconden en een top van > 200 km/h?
Da's gelijk zeggen dat een modale middenklasser hetzelfde is dan een bmw zonder badge.
Wat niet wegneemt dat de Leaf wel eens de eerste EV voor de massa zou kunnen zijn.
Comment
-
Die modale middenklasse is toch beter dan een bmw... je eigen woorden.
Een nissan leaf is sneller aan de lichten dan de gemiddelde auto, meer moet dat toch niet zijn.
En van 0 tot 50 gaat een tesla echt niet veel sneller zijn.
En wie heeft er nog achterwielaandrijving nodig, zeker tegen max 70km/u...
Nee joh, tesla is voor bmw badge rijders die iets anders willen.
Comment
-
De model 3 heeft wel enige fundamenteel betere rij-eigenschappen, normaal
dan toch dat die duurder is? De dag dat een 330i voor dezelfde prijs te koop is dan een 318i, mag je mij er ook een leveren.
Now that we have most of the official info on the Tesla Model 3, we take a look at how it compares, on paper, to the BMW 330i.
voor in t dagelijks verkeer is die leaf prima.Last edited by sunking; 03/11/2017, 09:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDe model 3 heeft wel enige fundamenteel betere rij-eigenschappen, normaal
dan toch dat die duurder is? De dag dat een 330i voor dezelfde prijs te koop is dan een 318i, mag je mij er ook een leveren.
voor in t dagelijks verkeer is die leaf prima.
Ik zou een 18i nooit inruilen voor een 30i... die sound van die 3 cilinder... dit meen ik echt!! Een 40i daarentegen...
De tco van een 330i is een stuk duurder dan een tesla 3... geen vergelijk.
verbruik: 8l voor de 330i en 20kWh voor de tesla...
afgerond €10 benzine tov €5 elektriciteit
jaarlijks€ 400 belasting tov €0
en dan nog de vaa... ea.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenHoe hij echt rijdt kan ik niet zeggen, maar ik bedoelde vooral prestaties.
De sound van een 3 cylinder , idd, snap je nu waarom ik die 1.0 boven een 1.4 verkies
wat vind je van mijn andere argumenten?
Comment
-
Natuurlijk spelen de marketingmensen van Tesla gretig in op de prestaties van hun wagen, maar wij moeten hier realistisch zijn, al dat geweld wordt wel eens gebruikt, maar dus niet op een regelmatige basis. Dit is trouwens het geval met alle performantiewagens, het blijft eerder een bezitplezier in ons verzadigd verkeer.Last edited by guyugy; 03/11/2017, 11:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
De 1.5 met cilinderuitschakeling was ook goed geweest....
wat vind je van mijn andere argumenten?
Een nissan leaf is sneller aan de lichten dan de gemiddelde auto, meer moet dat toch niet zijn.
En van 0 tot 50 gaat een tesla echt niet veel sneller zijn.
En wie heeft er nog achterwielaandrijving nodig, zeker tegen max 70km/u...
Maar ik vind nog steeds niet dat de model 3 overpriced is, is gewoon ander soort wagen, ander doelpubliek...
een tesla zonder badge
Leaf is een C segmenter met gemiddeld vermogen, Model 3 een D segmenter met hoog vermogen.
Of je die D segmenter met hoog vermogen nodig hebt, is nog maar de vraag.. maar er is er zeker een markt voor.
Wat mij betreft, vullen ze elkaar prima aan, ik zie ze niet eens als directe concurrenten feitelijk.
Last edited by sunking; 03/11/2017, 11:14.
Comment
Comment