Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    EV's produceren blijft een risicovolle onderneming, maar vanaf de dag dat het interessant wordt voor de consument, zal iedereen er wel als de kippen bij zijn om er eentje in huis te halen. Dus ik respecteer musk en de andere fabrikanten die de moed hebben om er in te investeren.
    Ze doen dat niet voor je schone ogen, hé, zij hebben gewoon een gat in de markt geroken...

    Comment


    • Een verlieslatend gat dan.. dat ooit hopelijk winstgevend wordt. Maar dat risico moeten ze (musk en co) nu wel dragen, en niet iedereen heeft daar de moed voor, zeker niet de conservatievelingen die hier constant zitten kankeren op ev's en te roepen dat het nooit rendabel zal worden.
      Met winst maken is trouwens niks mis, met dat geld kan weer geinvesteerd worden in nieuwe ontwikkelingen.

      Comment


      • Ben niet conservatief, wel nuchter...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Ben niet conservatief, wel nuchter...
          Auto’s en nuchterheid waar zie je dat in de praktijk.... op een autoforum alvast nooit

          Comment


          • Zoals al vaak gezegd is Tesla een bubbel die op springen staat, het enige dat het nog tegenhoudt is de mondigheid van Musk en dat moet je hem nageven. Lullen kan die als de beste.

            Maar ook dat soort types kunnen niet op tegen een toren hoge schuldenberg.

            Mss dat er nog een jaar of twee rek op zit, maar dat zal wel de maximum zijn.

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

            Comment


            • Tesla heeft geen schulden uit het verleden, van technologie die nu onbruikbaar geworden is?
              Kunnen vanaf nul beginnen...

              De maatschappij is het blijkbaar beu, de fossiele brandstoflobby,....

              Het enige groot probleem is het productieproblemen... als ze gestaag gaan groeien dan zie ik een bestaand merk tesla nog overnemen.
              En zo vergroot ook de productiecapaciteit... De vraag, wie...
              Ik gok op bmw/toyota met Apple. Of de Chinezen die reeds de Jaguar groep overgenomen hebben...

              Comment


              • Wie Tesla wil overnemen, zal waarschijnlijk eerst wachten tot na het faillissement, dat is goedkoper... (idem gebeurde met Lernout en Hauspie dat vooral naar Microsoft ging)

                De USA regering zal de techniek wel in Amerikaanse handen houden...
                • Jaguar en Land Rover zit wel in India, bij Tata Motors
                • Peking (Volvo) is toch nog +/- 6000 km verder...

                Comment


                • Ook niet te vlug de andere alternatieve oplossingen voor verbrandingsmotoren begraven... o.m. waterstof !

                  Comment


                  • Waterstof is niet uitgesloten, mss dat waterstof een goeie oplossing is voor vrachtwagens, bussen... die lange afstanden moeten kunnen rijden. Het probleem is echter de distributie op grote schaal, gaan ze overal waterstof tankstations plaatsen en bevoorraden?

                    Comment


                    • Zien jullie dan een ander bedrijf dan Tesla dat in staat zou kunnen zijn om jaarlijks 100.000-en elektrische voertuigen te produceren? Welke autobouwer investeert er ook al in een gigafactory om de batterijen te kunnen produceren of in een netwerk dat 100.000-en voertuigen snel kan opladen? Ik zie hen toch eerder een kleinere speler (qua marktwaarde dan) zoals KIA of MAZDA overnemen voor de productiecapaciteit dan omgekeerd.

                      Anderzijds is het enkel dankzij het lobbywerk van de Duitsers dat VW het hoofd boven water kon houden. Als ze in Europa gelijkaardige boetes zouden moeten betalen als in de USA, zou Tesla misschien wel heel goedkoop aan extra assemblagelijnen kunnen komen. En wie gelooft er nu nog dat VAG de enige waren met boter op het hoofd?

                      Comment


                      • Het zijn niet alleen de Duitsers hoor...

                        Ik denk wel dat de massaconstucteurs snel kunnen overschakelen op een alternatief (kan elektriciteit zijn, maar kan even goed een andere energievorm zijn). Volgens mij nemen ze eerder een afwachtende houding aan, wetende dat men niet zo heel snel weg kan van fossiele brandstoffen.

                        Tesla is wel de enige momenteel die een volwaardige elektrische wagen op de markt heeft, maar hij is te duur... Van zodra de prijzen zakken zal een verschuiving van de markt zichtbaar zijn. Geld... daar draait het om.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                          Tesla is wel de enige momenteel die een volwaardige elektrische wagen op de markt heeft


                          Comment


                          • Benzine zal door elektrisch vervangen worden en de diesel door waterstof...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten


                              Niet akkoord ? Ik vind van wel omdat zij een ruime wagen met voldoende vermogen combineren met een groot rijbereik. Is toch nog geen alternatief voor tot hiertoe ?
                              Ik kan verkeerd zijn hee...heb er nog nooit kunnen mee rijden.

                              Comment


                              • Audi is precies wakker geschud en blijkt voorlopig als enig doel te hebben Telsa zo weinig mogelijk ruimte te geven in de komende jaren...
                                http://www.autonews.com/article/2017...ll-hydrogen-ev
                                Last edited by guyugy; 05/11/2017, 18:13.

                                Comment


                                • waterstof is een dood spoor

                                  hoe sneller men dat inziet hoe sneller men zich kan richten op hetgeen wel werkt
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • 'Audi is set to arrive in the U.S. in late 2018 as the e-tron Quattro midsize luxury crossover. A trio of more-affordable VW electric vehicles will start arriving in 2020 under the I.D. subbrand.'

                                    Als dat hun wake-up call is, dan vrees ik toch dat Audi wel eens zou kunnen wakker worden met een kater...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                      'Audi is set to arrive in the U.S. in late 2018 as the e-tron Quattro midsize luxury crossover. A trio of more-affordable VW electric vehicles will start arriving in 2020 under the I.D. subbrand.'

                                      Als dat hun wake-up call is, dan vrees ik toch dat Audi wel eens zou kunnen wakker worden met een kater...

                                      https://player.vimeo.com/video/240871294
                                      Als de schuldenput bij Tesla blijft groeien zoals die nu bezig is ( en ik hoop voor alle duidelijkheid van niet ) dan zou die kater nog wel eens een grotere kunnen zijn dan die van Audi...

                                      Comment


                                      • Zijn toch de aandeelhouders die deze put moeten dragen....

                                        Comment


                                        • Audi is toch al langer geïnfiltreerd binnen Tesla? So what? Who cares?
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X