Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik blijf het zeggen, komt altijd weer op hetzelfde neer, er lopen teveel mensen rond. Om al die mensen te voorzien in hun behoeften heb je heel veel energie nodig en dat kunnen we momenteel niet aan. Vandaar dat men berekende risico's gaat nemen. Energie van kolen, veroorzaakt ook kankers. Kernenergie enkel als het mis loopt. Dan zijn het er veel in 1 keer. Ik ben noch voor- noch tegenstander, ken de materie onvoldoende. Hoe wekken ze in het buitenland energie op, in die mate zelfs dat zij een overschot hebben en dit aan Belgie verkopen ?

Comment

• Er zijn verscheidene soorten kernenergie.
      Thorium reactors lijken best aantrekkelijk: https://en.wikipedia.org/wiki/Thoriu..._nuclear_power
      Veel minder afval, minder reactief, fail-safe reactor, Thorium komt veel meer voor en men kan er geen atoombommen van maken.
      Waarom heeft men dit nog niet eerder onderzocht? Omdat alle reactor ontwerpen tot nu toe voortkwamen uit militair onderzoek, dus Thorium was niet interessant want niet geschikt voor bommen.

Comment

• frankrijk veel kerncentrales

duitsland vroeger ook, maar die zijn nu aan het overschakelen op andere klassieke centrales

UK, mix van kerncentrales met steenkoolcentrales

als we wat slimmer met energie zouden omgaan ipv het nu massaal te verspillen zouden we het makkelijk aankunnen
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik blijf het zeggen, komt altijd weer op hetzelfde neer, er lopen teveel mensen rond.
          Wat moeten we daar volgens u aan doen?
          Verbeter de wereld, begin bij jezelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            zit je wel met een probleem dat ettelijke 10.000 jaren aanhoudt.
            Waar, maar wat ik best gek vind is dat men dus materiaal heeft dat nog voldoende energie bevat om 10.000 jaren radioactief te zijn. Dat lijkt me een hele hoop energie!
            Dat moet er toch uit te halen zijn? Misschien is dat nu (nog) niet economisch haalbaar of zelfs doenbaar, maar het moet toch mogelijk zijn?

Comment

• thorium zou een tussenoplossing kunnen zijn, maar men is nu toch al bezig met fusie. Steek liever daar uw geld in...
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Wat moeten we daar volgens u aan doen?
                Verbeter de wereld, begin bij jezelf?
                Wat wil je nu weer insinueren ? Uw niveau wordt steeds lager Maurice.

Comment

• dat is radioactieve straling. Men kan alsnog die straling niet omzetten in energie.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Als de buurlanden hun energie toch uit kerncentrales halen, waarom dan niet in Belgie ? Als er ene ontploft in Frankrijk zitten we ook met de problemen...
                    Het lijkt me kiezen tussen de pest en de cholera...

Comment

• zie waar men hier en in het buitenland de centrales zet: aan de grens. Da's voor een reden...
                      www.peugeotforum.be

Comment

Als de buurlanden hun energie toch uit kerncentrales halen, waarom dan niet in Belgie ? Als er ene ontploft in Frankrijk zitten we ook met de problemen...
                        Het lijkt me kiezen tussen de pest en de cholera...
                        Neen, want dan heb je geen enkel probleem meer, aangezien je vlug dood zal zijn!

Vroeg of laat zal de mensheid het probleem van de overbevolking zo wel oplossen…
                        ..

De Chinese oplossing, van 1 kind politiek, verknoeide de bevolking zelf.....als de overheid dus geen strikte regels en controles maakt, verknoeit het gepeupel het zelf...

Doordat ze 75% jongens kweekten, die nu gefrustreerd achter blijven, begon de bevolking te morren...(nu mogen er meer kinderen)

Comment

• Ja die Chinese oplossing was niet het resultaat dat men beoogde.

Ik denk ook dat de mensheid het overbevolkingsprobleem zelf zal oplossen. We zitten aan een punt waar geen terugkeer meer mogelijk is, men kan enkel uitstellen. En, ik ga het hier nu niet gaan opsommen, we weten allemaal dat het milieu niet het enige gevaar is. Is misschien doemdenken, maar ik zie de toekomst op langere termijn slecht evolueren.
                          Dus, laat ons nog wat genieten van ons otto's

Comment

maar ik zie de toekomst op langere termijn slecht evolueren.
                            Dus, laat ons nog wat genieten van ons otto's
                            Die toekomstige auto zal dus, voorlopig, een kleine benzine auto zijn,….en geen grote EV…

Waarmee is de strijd tegen de klimaatopwarming het meest gebaat? Elektrisch rijden met de luxe sedan van Tesla of zich verplaatsen met een kleine Japanse benzineauto van Mitsubishi? Dat laatste, blijkt uit rekenwerk aan het gereputeerde Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Sommige verlichte geesten op dit forum zijn dus al goed bezig…nu de Titanics en zeepkisten nog overtuigen….want ze kunnen gered worden... als ze willen...

Comment

• Voila ze iedereen in een leaf II en t probleem is opgelost. Model S is te groot. Model 3 is nog cava voor mensen die iets extra willen.
                              Grotere accu's hebben we niet nodig. Maar wel LAADPALEN.

Comment

• T zal in ieder geval wel nog geruime tijd duren vooraleer iedereen dit wil. Als ik moet overstappen naar benzine zou mijn voorkeur toch blijven uitgaan naar een zwaardere motorisatie. Voorlopig blijf ik met mijn Titanic rijden, is alles samen niet echt duur en vooral zeer plezierig...
                                Weet je dat de taks bvb nu minder is dan in de jaren 90 ?

Comment

• Oei en wordt zoveel geklaagd over de taksen . Maar je hebt gelijk vroeger was de BIV van een zwaar gemotoriseerde wagen quasi onbetaalbaar.

Comment

• Nee maar de verkeersbelasting was toen ook veel hoger. Ik meen dat ik voor een 250D toen een 30.000 Bef betaalde. In vergelijking tot nu was dat vele duurder. En dan spreek ik inderdaad nog niet van de BIV.
                                    Waar is d'een tijd da ge naar het belastingskantoor btw-zegelkes moest gaan halen om op uw faktuur te plakken...
                                    Als ik me niet vergis is er zelfs een periode geweest dat je op een tweedehandse wagen en BTW en BIV moest betalen, zelfs al kocht je die particulier.

Comment

• Moesten alle taksen terug met zegels betaald worden of contant. Men zou er meer op zien... bij de aankoop...

Comment

• Heb jij die tijd ook nog gekend ? Auto's werden toen wel heel erg goedkoop verkocht

Comment

Heb jij die tijd ook nog gekend ? Auto's werden toen wel heel erg goedkoop verkocht
                                          Loon was ook navenant.

Comment

Working...
                                          X