Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met Peter Hochholdinger als hoofd van de productieafdeling zou ik nog maar zo zeker niet zijn dat er "snel" een massa productie opgang komt voor een Model 3. Zou mij niet verbazen mocht ie dat doelbewust op de lange baan schuiven met slechts één doel...wie kent die...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Ofwel begint hij winst te draaien ergens begin volgend jaar, en dan kan hij makkelijk krediet krijgen bij banken of andere investeerders door een uitgifte van extra aandelen.
        Kan ook dat hij een partnership aan gaat met GM, Toyota, VW of ...
        Kan ook Apple of Google zijn natuurlijk.
        Ik was ook al aan google aan het denken
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          de toekomst kan niemand voorspellen. maar het is wel duidelijk dat het allemaal staat of valt bij de productieproblemen van de model 3. als deze productieproblemen onoplosbaar blijken, zal het over en out zijn vrees ik.
          De productieproblemen zijn technische/organisatorische aard, dus per definitie oplosbaar. Prijsproblematiek is nog iets anders... ik denk niet dat Musk heel lang de 35000 dollar zal kunnen aanhouden, hij is al bezig varianten uit te werken waarvan de prijs richting 50000 dollars gaat. Dat zal wel de toekomstige prijs worden voor de latere massaproductie, als deze bereikt wordt. Doelgroep wordt dan ook merkelijk kleiner, wat kan helpen voor de productie

Comment

• Eerste Model 3 test: http://www.motortrend.com/cars/tesla...t-test-review/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Probleem is dat die aandeelhouders niet in het verhaal gaan blijven geloven en op een gegeven moment hun geld eruit gaan trekken, en dan wordt het nog veel erger.
              Ik geloof het meteen. Kan je me en passant ook de winnende cijfers van de volgende lottotrekking geven? Liefst via PM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Ik geloof het meteen. Kan je me en passant ook de winnende cijfers van de volgende lottotrekking geven? Liefst via PM.
                Tesla verraste recent nog met de lancering van een elektrische truck en sportwagen. Maar het is niet al goud wat blinkt voor de autofabrikant. Het bedrijf van Elon Musk rijdt letterlijk op het randje en blijft massaal veel geld verliezen. Aan dit tempo gaat Tesla in augustus volgend jaar failliet, zo berekenden analisten van Bloomberg en het Franse financiële dagblad Les Echos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Tesla verraste recent nog met de lancering van een elektrische truck en sportwagen. Maar het is niet al goud wat blinkt voor de autofabrikant. Het bedrijf van Elon Musk rijdt letterlijk op het randje en blijft massaal veel geld verliezen. Aan dit tempo gaat Tesla in augustus volgend jaar failliet, zo berekenden analisten van Bloomberg en het Franse financiële dagblad Les Echos.

Afhankelijk van de bron zal je positieve of negatieve verhalen horen. Tijd zal in dit geval alles uitwijzen...

Comment

• Ik geloof wel dat het komende jaar erop of eronder is voor Tesla. Krijgen ze de productie problemen van de Model 3 tijdig opgelost, dan liggen ze voor op de rest.
                    Vele andere fabrikanten beloven wel modellen voor 2019-2020, maar ik betwijfel ten zeerste of die dan ook direct vlot leverbaar gaan zijn.
                    Hier denken er velen dat het een kwestie is van batterijen en elektrische motor er in en hup: klaar! Zo simpel is het echt niet hoor.
                    Tesla heeft een grote voorsprong op dit gebied met kennis en ervaring.
                    En ik vraag me nog altijd af waar al die autofabrikanten hun batterijen vandaan gaan halen in 2020.

En vergeet ook niet dat Tesla meer is dan alleen maar auto's.
                    Ook batterijen, zonnepanelen, autonome besturing, software en ook hun netwerk van Superchargers.
                    Zie ook: https://cleantechnica.com/2017/10/08...-change-agent/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Call me blind, maar ik zie geen lottocijfers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Ik geloof wel dat het komende jaar erop of eronder is voor Tesla. Krijgen ze de productie problemen van de Model 3 tijdig opgelost, dan liggen ze voor op de rest.
                        Vele andere fabrikanten beloven wel modellen voor 2019-2020, maar ik betwijfel ten zeerste of die dan ook direct vlot leverbaar gaan zijn.
                        Hier denken er velen dat het een kwestie is van batterijen en elektrische motor er in en hup: klaar! Zo simpel is het echt niet hoor.
                        Tesla heeft een grote voorsprong op dit gebied met kennis en ervaring.
                        En ik vraag me nog altijd af waar al die autofabrikanten hun batterijen vandaan gaan halen in 2020.

Ook batterijen, zonnepanelen, autonome besturing, software en ook hun netwerk van Superchargers.
                        Correct, de andere merken staan minder ver, ze hebben al helemaal geen capaciteit om accu's te produceren.. en 't is niet omdat ze 2020 beloven, dat ze dat ook effectief gaan halen.
                        Ik heb er wel een goed oog in dat het goedkomt in 2018, en dan zal het wellicht een grote doorbraak betekenen. Mss is het nu wel de moment om aandelen tesla in te slaan.

Comment

• Ik steek momenteel nog liever mijn geld in bitcoins dan in aandelen van Tesla

Comment

• mooie bubble die bitcoin, 't feit dat er nu al mensen zijn die al hun geld in bitcoin steken uit speculatieve overwegingen, is een teken aan de wand dat het einde van de stijging in zicht is, en dan zou wel eens kunnen dat nader genoemde mensen plots bleek uitslaan en allemaal tegelijk naar de uitgang vluchten..
                            Last edited by sunking; 08/12/2017, 15:07.

Comment

• Inbev (? ben niet zeker dat het inbev was) heeft 45 trucks besteld heb ik vaag ergens gelezen. Grootste bestelling tot hiertoe. Trucks zouden ingezet worden in Amerika.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Maar dat zit allemaal in andere juridische entiteiten en is dus niet relevant voor autobouwer Tesla. De overname van SolarCity was enkel voor Musk een goede zaak. Tesla Energy is zelf ook verlieslatend. Het is dus niet zo dat die andere bedrijven zomaar eventjes geld gaan kunnen toestoppen aan Tesla, zo werkt het niet.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik steek momenteel nog liever mijn geld in bitcoins dan in aandelen van Tesla
                                  Bitcoins, een piramidespel. Bernie Madoff is er voor de bak in gedraaid. Hier zullen geen schuldigen gevonden worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Bitcoins, een piramidespel. Bernie Madoff is er voor de bak in gedraaid. Hier zullen geen schuldigen gevonden worden.
                                    Dat zal mijn bankrekening een bal jeuken, zeggen ze hier

Comment

• Zou het dan toch goed komen? https://www.vroom.be/nl/nieuws/tesla...artikel-nieuws

Comment

Tja, staan geen cijfers bij... Als ze er nu 100 zouden kunnen leveren hebben ze nog altijd een enorm probleem...

Comment

• Tesla shares have rebounded nearly 15% in the last week after taking a 20% tumble between September and November. While volatility in the stock isn’t out of the ordinary, the recent gains mark a significant turn of events for the Elon Musk-led electric car and energy company, as it smashed through a bearish “death cross“. Contributing […]

Ik geloof er ook nog steeds in. Niets is onmogelijk, batterijen produceren op grote schaal niet en de rest van de auto ook niet.

Comment

Working...
                                          X