Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ik las onlangs wel dat de grote constructeurs tochnog blijven inzetten op verbrandingsmotoren. Dat ze die nog zuiniger en properder willen maken. Ook zou een groot deel van de budgetten naar ontwikkeling van zelfrijdende wagens gaan. Hierdoor zou het budget voor het ontwikkelen van electrische wagens (voorlopig) nog vrij klein zijn.
    Moest ik nu weten waar ik dit las, ik kon een link plaatsen. Men ging ervan uit dat de verbrandingsmotor zeker nog 15 jaar zou blijven bestaan op de markt. Onder invloed van de gekende producenten. Ook werd toch weer een brandstofcel (waterstof) als een mogelijk alternatief vernoemd.
    Het is allemaal nog een beetje koffiedik kijken volgens mij. Dat er veranderingen op komst zijn, is zeker. Maar hoe juist...?
    Zolang de elektrische wagen niet doorbreekt, blijven autobouwers hard werken aan effi­ciëntere verbrandingsmotoren. Zelfs smeerolie kan dan het verschil maken. Maar brengen die innovaties elektrisch rijden niet in gevaar?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

      Zolang de elektrische wagen niet doorbreekt, blijven autobouwers hard werken aan effi­ciëntere verbrandingsmotoren. Zelfs smeerolie kan dan het verschil maken. Maar brengen die innovaties elektrisch rijden niet in gevaar?
      Terug gevonden... Ik wist absoluut niet meer waar ik het las

      Comment


      • zou men dan beter niet het REX principe nog wat optimaliseren. Als je de puzzel bij elkaar legt: een hybride met volwaardige 2 motoren (en versnellingsbak) is te zwaar.
        Een i3 is licht en efficient. Een goeie dieselgenerator heeft een rendement van 75% las ik elders. Ik weet niet hoeveel de efficientie bedraagt van die 2 cylinder REX, maar eigenlijk, als ge die een iets grotere brandstoftank geeft, en wat ruimer maakt vanbinnen, hebde toch een prima soort hybride wagen.
        Ik denk dat het efficienter is om met motor stroom te genereren en daarmee de elektromotoren aan te drijven, dan nog een verbrandingsmotor via een koppeling en versnellingsbak aan de wielen koppelen. Een elektromotor heeft zijn koppel vanaf 0 rpm, om die reden zijn diesel lokomotieven die een enorm koppel moeten overbrengen op de wielen ook al lang diesel-elektrisch (dus elektromotoren die met de stroom van dieselgeneratoren gevoed worden). Zelfs de oude diesel locs van de NMBS werken volgens dat principe. https://nl.wikipedia.org/wiki/HLD_62

        Comment


        • Momenteel is het gissen wat er uiteindelijk echt zal doorbreken... Zal misschien eerst van alles wat op de markt zijn vooraleer iets denieuwe norm wordt ?

          Comment


          • Als ik de x00.000 bestellingen zie voor de Model 3 en het nieuws dat puur elektrische auto's in Noorwegen al boven de 20% zitten, lijkt het me niet echt gissen meer wat er echt zal doorbreken.
            Ik zie nogal wat gelijkenissen met bijvoorbeeld smartphones (Nokia) of analoge fototoestellen en filmpjes (Kodak), waar de marktleider(s) vernieuwingen bleven ontkennen tot ze virtueel failliet waren. Ik vraag me dan ook eerder af welke 'grote' constructeurs er gaan verdwijnen.

            Comment


            • Nu begrijp ik opeens waarom Saab, volvo , Jaguar, ea. Failliet gegaan zijn met het geld in de zakken... of overgenomen zijn...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                Als ik de x00.000 bestellingen zie voor de Model 3 en het nieuws dat puur elektrische auto's in Noorwegen al boven de 20% zitten, lijkt het me niet echt gissen meer wat er echt zal doorbreken.
                Ik zie nogal wat gelijkenissen met bijvoorbeeld smartphones (Nokia) of analoge fototoestellen en filmpjes (Kodak), waar de marktleider(s) vernieuwingen bleven ontkennen tot ze virtueel failliet waren. Ik vraag me dan ook eerder af welke 'grote' constructeurs er gaan verdwijnen.
                Van mij mag het... lekker veel vermogen, veel koppel vanaf 0 toeren geluidloos,... Eigenlijk alles wat men tracht te bereiken met een traditionele dikke motor.
                Zijn er wel die blijkbaar blijven inzetten op waterstof.
                In ieder geval voor ik electrisch ga, zal men toch nog verder moeten perfectioneren (wat ongetwijfeld het geval zal zijn op gebied van snelladen en rijbereik) en zullen de prijzen nog moeten zakken (wat ook wel zal gebeuren eenmaal er onderlinge concurrentie is en de afname groter wordt)

                Comment


                • Wat is er mis met 400km en laden aan 120kwh tot 350kwh?
                  https://ev-database.nl/informatie/op...auto#snelladen

                  maar je hebt een punt...
                  https://www.engie-electrabel.be/nl/b...agens-boosten/

                  De volgende generatie superchargers zou een laadvermogen van meer dan 350 kW moeten kunnen voorleggen. Het opladen van een elektrische auto zou dan net zo snel gaan als het voltanken van een benzineauto. Ook andere constructeurs zijn van plan om te volgen. Dat geldt onder andere voor Porsche (en de groep Volkswagen in het algemeen), BMW en zelfs Renault. Toshiba kondigde onlangs nog aan een nieuwe batterij in 2019 te lanceren die op 6 minuten een autonomie van 320 km kan laden.

                  Blijft de vraag hoeveel snelladen kost. Het is uiteraard duurder dan thuis opladen of aan een klassieke publieke laadpaal. Reken momenteel ongeveer 13 € voor 100 km aan een snellaadpaal en 8 € aan een traditionele publieke laadpaal. Een prijs die in de toekomst ongetwijfeld ook zal evolueren…
                  Last edited by ; 09/01/2018, 23:07.

                  Comment


                  • Nog steeds de tijd hee. Het vrij beperkte reeele rijbereik. Het volume van de batterijen. Allemaal zaken die men vast en zeker nog stukken zal verbeteren. Ook die kabel zal verdwijnen (is al bezig). En de prijzen zullen zakken. Ik zou gerust met een Tesla X kunnen leven, maar de prijs is jammer genoeg zeer hoog. Laat maar een beetje concurrentie komen, dan zullen de prijzen en de technieken pas echt evolueren.
                    Zie ook dat artikel van de Standaard dat je terug vond. De constructeurs investeren momenteel weinig in de electrische wagen voor ontwikkeling. Als die budgetten opgetrokken worden zal ook dit voor een snellere evolutie zorgen.
                    Tenzij er plots toch iemand die brandstofcel op punt stelt. Misschien zijn het dit keer de Koreanen die ons verrassen ?

                    Comment


                    • Als twee honden....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Als twee honden....
                        lopen de Koreanen er mee heen ? Denk dat die mannen al verder staan dan ze laten uitschijnen. Of het nu over brandstofcel of electrisch zou gaan. Dat ze knappe auto's kunnen maken bewijzen ze steeds meer en meer. Dat ze betrouwbaar zijn, hebben ze al lang bewezen. De gevestigde waarden houden er maar beter rekening mee.

                        Comment


                        • De koreanen wachten tot het in het westen op punt staat, dan pikken ze het en brengen het goedkoper op de markt. Zie naar samsung

                          Comment


                          • Kwaliteit van Samsung is wel stukken beter dan menig Westers produkt....

                            Comment


                            • hoe bedoel je? ik zou m'n iphone nooit inruilen voor een samsung...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                hoe bedoel je? ik zou m'n iphone nooit inruilen voor een samsung...
                                Ik heb dat gedaan en ik ga nooit meer terug.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                  lopen de Koreanen er mee heen ? Denk dat die mannen al verder staan dan ze laten uitschijnen. Of het nu over brandstofcel of electrisch zou gaan. Dat ze knappe auto's kunnen maken bewijzen ze steeds meer en meer. Dat ze betrouwbaar zijn, hebben ze al lang bewezen. De gevestigde waarden houden er maar beter rekening mee.
                                  Volledig mee eens! Prijs-kwaliteit en betrouwbaarheid top!

                                  Dat de Europese merken ook maar eens beginnen met 7 jaar garantie te geven, ze durven niet
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    hoe bedoel je? ik zou m'n iphone nooit inruilen voor een samsung...
                                    Neeje ik ook niet, maar dat is niet omdat de iphone degelijker zou zijn dan een Samsung. Dat is eerder omdat (ik vind dat toch) een iphone in combinatie met andere apple toestellen, veel makkelijker is in gebruik. Ik ben er zeker van dat er hier mensen zijn die hun Samsung gsm nooit willen ruilen voor een iphone.
                                    Samsung heeft ook mooiere schermen bvb. En ik geloof dat ze goedkoper zijn.
                                    Je moet bvb de TV's eens vergelijken. Heb hier thuis verschillende TV's waaronder een Samsung. Die is van beeld vele mooier dan een gelijkaardige LG.
                                    Samsung is echt niet te onderschatten hoor.

                                    Comment


                                    • Dus een Samsung met IOS... het is inderdaad de Apple omgeving die het verschil maakt, en dat van in het begin.

                                      Comment


                                      • Ja, iedereen kan hiermee overweg. Zelfs m'n ma van 83 jaar leest elke dag haar krant op de ipad, stuurt berichten en mails, facetimen,...

                                        Comment


                                        • Samsung is qua hardware dezelfde kwaliteit dan westerse merken maar goedkoper. Die 'stukken beter' snap ik nog ni. Heb ook enkele samsung monitoren maar die zijn qua beeldkwaliteit toch iets minder dan de DELL schermen die ik heb.
                                          En idd, qua software blijft iOS meest gebruiksvriendelijk... zou m'n mac ook nooit ruilen voor een pc, omwille van de software.
                                          En goeie software is gewoon enorm belangrijk (voor de rest bestaat je smartphone toch enkel maar uit een scherm en een domme chip)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X