Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Comment
-
zou men dan beter niet het REX principe nog wat optimaliseren. Als je de puzzel bij elkaar legt: een hybride met volwaardige 2 motoren (en versnellingsbak) is te zwaar.
Een i3 is licht en efficient. Een goeie dieselgenerator heeft een rendement van 75% las ik elders. Ik weet niet hoeveel de efficientie bedraagt van die 2 cylinder REX, maar eigenlijk, als ge die een iets grotere brandstoftank geeft, en wat ruimer maakt vanbinnen, hebde toch een prima soort hybride wagen.
Ik denk dat het efficienter is om met motor stroom te genereren en daarmee de elektromotoren aan te drijven, dan nog een verbrandingsmotor via een koppeling en versnellingsbak aan de wielen koppelen. Een elektromotor heeft zijn koppel vanaf 0 rpm, om die reden zijn diesel lokomotieven die een enorm koppel moeten overbrengen op de wielen ook al lang diesel-elektrisch (dus elektromotoren die met de stroom van dieselgeneratoren gevoed worden). Zelfs de oude diesel locs van de NMBS werken volgens dat principe. https://nl.wikipedia.org/wiki/HLD_62
Comment
-
Als ik de x00.000 bestellingen zie voor de Model 3 en het nieuws dat puur elektrische auto's in Noorwegen al boven de 20% zitten, lijkt het me niet echt gissen meer wat er echt zal doorbreken.
Ik zie nogal wat gelijkenissen met bijvoorbeeld smartphones (Nokia) of analoge fototoestellen en filmpjes (Kodak), waar de marktleider(s) vernieuwingen bleven ontkennen tot ze virtueel failliet waren. Ik vraag me dan ook eerder af welke 'grote' constructeurs er gaan verdwijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk BerichtenAls ik de x00.000 bestellingen zie voor de Model 3 en het nieuws dat puur elektrische auto's in Noorwegen al boven de 20% zitten, lijkt het me niet echt gissen meer wat er echt zal doorbreken.
Ik zie nogal wat gelijkenissen met bijvoorbeeld smartphones (Nokia) of analoge fototoestellen en filmpjes (Kodak), waar de marktleider(s) vernieuwingen bleven ontkennen tot ze virtueel failliet waren. Ik vraag me dan ook eerder af welke 'grote' constructeurs er gaan verdwijnen.
Zijn er wel die blijkbaar blijven inzetten op waterstof.
In ieder geval voor ik electrisch ga, zal men toch nog verder moeten perfectioneren (wat ongetwijfeld het geval zal zijn op gebied van snelladen en rijbereik) en zullen de prijzen nog moeten zakken (wat ook wel zal gebeuren eenmaal er onderlinge concurrentie is en de afname groter wordt)
Comment
-
Wat is er mis met 400km en laden aan 120kwh tot 350kwh?
https://ev-database.nl/informatie/op...auto#snelladen
maar je hebt een punt...
https://www.engie-electrabel.be/nl/b...agens-boosten/
De volgende generatie superchargers zou een laadvermogen van meer dan 350 kW moeten kunnen voorleggen. Het opladen van een elektrische auto zou dan net zo snel gaan als het voltanken van een benzineauto. Ook andere constructeurs zijn van plan om te volgen. Dat geldt onder andere voor Porsche (en de groep Volkswagen in het algemeen), BMW en zelfs Renault. Toshiba kondigde onlangs nog aan een nieuwe batterij in 2019 te lanceren die op 6 minuten een autonomie van 320 km kan laden.
Blijft de vraag hoeveel snelladen kost. Het is uiteraard duurder dan thuis opladen of aan een klassieke publieke laadpaal. Reken momenteel ongeveer 13 € voor 100 km aan een snellaadpaal en 8 € aan een traditionele publieke laadpaal. Een prijs die in de toekomst ongetwijfeld ook zal evolueren…
Comment
-
Nog steeds de tijd hee. Het vrij beperkte reeele rijbereik. Het volume van de batterijen. Allemaal zaken die men vast en zeker nog stukken zal verbeteren. Ook die kabel zal verdwijnen (is al bezig). En de prijzen zullen zakken. Ik zou gerust met een Tesla X kunnen leven, maar de prijs is jammer genoeg zeer hoog. Laat maar een beetje concurrentie komen, dan zullen de prijzen en de technieken pas echt evolueren.
Zie ook dat artikel van de Standaard dat je terug vond. De constructeurs investeren momenteel weinig in de electrische wagen voor ontwikkeling. Als die budgetten opgetrokken worden zal ook dit voor een snellere evolutie zorgen.
Tenzij er plots toch iemand die brandstofcel op punt stelt. Misschien zijn het dit keer de Koreanen die ons verrassen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenAls twee honden....
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhoe bedoel je? ik zou m'n iphone nooit inruilen voor een samsung...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
lopen de Koreanen er mee heen ? Denk dat die mannen al verder staan dan ze laten uitschijnen. Of het nu over brandstofcel of electrisch zou gaan. Dat ze knappe auto's kunnen maken bewijzen ze steeds meer en meer. Dat ze betrouwbaar zijn, hebben ze al lang bewezen. De gevestigde waarden houden er maar beter rekening mee.
Dat de Europese merken ook maar eens beginnen met 7 jaar garantie te geven, ze durven nietEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhoe bedoel je? ik zou m'n iphone nooit inruilen voor een samsung...
Samsung heeft ook mooiere schermen bvb. En ik geloof dat ze goedkoper zijn.
Je moet bvb de TV's eens vergelijken. Heb hier thuis verschillende TV's waaronder een Samsung. Die is van beeld vele mooier dan een gelijkaardige LG.
Samsung is echt niet te onderschatten hoor.
Comment
-
Samsung is qua hardware dezelfde kwaliteit dan westerse merken maar goedkoper. Die 'stukken beter' snap ik nog ni. Heb ook enkele samsung monitoren maar die zijn qua beeldkwaliteit toch iets minder dan de DELL schermen die ik heb.
En idd, qua software blijft iOS meest gebruiksvriendelijk... zou m'n mac ook nooit ruilen voor een pc, omwille van de software.
En goeie software is gewoon enorm belangrijk (voor de rest bestaat je smartphone toch enkel maar uit een scherm en een domme chip)
Comment
Comment