Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gelukkige gebruik Apple geen samsung onderdelen...

    Comment


    • nejet, da zoude die nooit durven

      Comment


      • De discussie tussen een iphone of een Samsung..., die gaat eeuwig blijven hee. Vind de reclame die Samsung maakte wel goed: https://www.youtube.com/watch?v=R59TevgzN3k . Nochtans, ik ben zelf een Apple adept hoor. Wilt ni weten hoeveel Apple-spullen hier rondslingeren in een huishouden van vier. En ik me maar inhouden om m'n 7 plus om te ruilen voor die mooie X. Maar 'k voel dat mijn wilskracht heel zwak aan het worden is lol...

        Ik zou toch die Koreanen echt niet onderschatten. Hyundai, Kia... die blijven niet stil staan hee. Ook de Jappen zouden wel eens onverwacht uit de hoek kunnen komen.

        Tesla doet het momenteel zeer goed (wellicht het beste) met zijn electrische wagens. Tijd zal uitwijzen wie voor de uiteindelijke doorbraak met het alternatief voor de verbrandingsmotor zal komen.
        Maar de volgende jaren zullen we het wellicht blijven doen met het grootste deel verbrandingsmotoren. En een mengelmoes van electrisch, hybrides, plug in hybrides, CNG...

        Momenteel staat het 1-0 voor Tesla. Zeker als dat model 3 in grote aantallen geproduceerd zal worden.

        Comment


        • Goh het zijn moeilijke tijden voor tesla, maar ze gaan de goeie richting uit lijkt
          me. Ma ik las ook dat nissan al 300.000 leafs op de weg gezet heeft: zeer respectabel, dan durf ik van 1-1 spreken.

          Comment


          • Tesla Model 3 loopt nog meer vertraging op

            De Amerikaanse autobouwer heeft de productiedoelstellingen voor zijn Model 3 nog maar eens teruggeschroefd.

            Elon Musk, de grote baas van Tesla, heeft zich duidelijk wat mispakt bij het vastleggen van de productiedoelstellingen voor de Model 3, de middelgrote elektrische berline met het uitpuilende orderboekje. Tijdens het vierde trimester van 2017 heeft de Amerikaanse constructeur er 1.550 exemplaren van geleverd. Dat is gevoelig minder dan het in november 2017 bepaalde productieritme van 5.000 exemplaren… per week. Die laatste doelstelling is opgeschoven naar juni 2018. Dit trimester zegt Tesla er maar 2.500 per week van te kunnen bouwen. Dat betekent dat sommige klanten nog heel lang op hun auto zullen moeten wachten… De productiedoelstellingen voor de Model S en X, die waren vastgelegd op 100.000 in 2017, zijn daarentegen wel behaald en zelfs overschreden.

            brond; https://www.autogids.be/autonieuws/i...2b1fa1d9c.html

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Je moet bvb de TV's eens vergelijken. Heb hier thuis verschillende TV's waaronder een Samsung. Die is van beeld vele mooier dan een gelijkaardige LG.
              Samsung is echt niet te onderschatten hoor.
              Oei, vind ik net niet. Elke Samsung TV is overgesatureerd als ie uit de doos komt. Veel fine-tuning nodig achteraf om het er een beetje natuurlijk te laten uit zien maar ik kan begrijpen dat de meesten mensen die "felle kleurtjes" wel leuk vinden.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Interessant artikel voor wie nog steeds denkt dat Tesla en zijn goeroe zo fantastisch zijn:
                Is Tesla de koploper in de race naar zelfrijdende wagens? Integendeel, zo blijkt uit een onderzoek. Het automerk legt de slechtste papieren voor.

                Musk verkoopt voornamelijk lucht en mooie praatjes.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                  Interessant artikel voor wie nog steeds denkt dat Tesla en zijn goeroe zo fantastisch zijn:
                  Is Tesla de koploper in de race naar zelfrijdende wagens? Integendeel, zo blijkt uit een onderzoek. Het automerk legt de slechtste papieren voor.

                  Musk verkoopt voornamelijk lucht en mooie praatjes.
                  Mooie praatjes, velen zouden beter een voorbeeld nemen aan de ondernemingszin van die man... Ma ja, hoe hoger de nek wordt uitgestoken, hoe meer criticasters.

                  Los daarvan, de ontwikkeling staat niet stil. Het grootste probleem om door te breken is het opladen van de batterijen.
                  Getallen weet ik niet meer uit het hoofd. Tesla heeft superchargers, maar dan nog zijn die eigenlijk te traag. Zolang men massaal laadpalen moet zetten, zie ik geen toekomst in de elektrische wagen zoals hij nu is.

                  Porsche heeft een krachtigere charger tegen 2019 waarmee de batterij van een Leaf theoretisch op 15 min gevuld zou zijn.

                  Maar er is nog goed nieuws. Mercedes, BMW, Siemens en nog enkelen zijn bezig met het ontwikkelen van een supercharger waarmee het vullen van de batterij niet langer meer zou duren dan een benzinetank vullen.

                  Staat concreet met cijfers en al beschreven in Autogids. Als ze dit bereiken, dan is volgens mij de elektrische wagen echt gelanceerd... Dan komt de doorbraak.
                  Geen benzinestations meer, maar laadstations...

                  Comment


                  • Naar aanleiding van de positieve reviews van de mensen die inmiddels hun model 3 hebben, is de koers van tesla geklommen naar de hoogste in 3 maanden.
                    Shares of Tesla (NASDAQ: TSLA) traded up nearly 2 percent in early morning trading on Monday, as positive sentiment around the continued rollout and development of the Model 3 continues to make its way to Tesla’s showrooms across the country. This marks the third week in a row where the Silicon Valley tech company opened […]

                    Comment


                    • MUSK BLIJFT TESLA-BAAS 'VOOR LANGE TERMIJN'

                      GEEN SALARIS, WEL AANDELENOPTIES

                      Elon Musk blijft voor de lange termijn betrokken bij Tesla. De flamboyante ondernemer kwam een nieuwe beloningsregeling overeen met de maker van elektrische auto's, batterijen en zonnepanelen.

                      Volgens de nieuwe afspraken krijgt Musk, net als nu al het geval is, geen vast salaris. Wel krijgt hij aandelenopties als alle aandelen van Tesla gezamenlijk 100 miljard dollar waard zijn en elke volgende stap van 50 miljard dollar. De huidige marktwaarde is 59,1 miljard dollar.

                      Musk is behalve topman van Tesla ook de baas bij ruimtevaartbedrijf SpaceX en transportbedrijf Boring Company, dat tunnels wil bouwen om snel vervoer - zoals bijvoorbeeld met de door Musk bedachte Hyperloop - mogelijk te maken.

                      Bron: Autoweek
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Bovenstaande bewijst enkel maar dat hij er echt in gelooft...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Bovenstaande bewijst enkel maar dat hij er echt in gelooft...
                          Of dat hij fortuinen verdient aan de meerwaarde wanneer hij na het lichten van de opie aandelen verkoopt.

                          Comment


                          • Da's zijn goed recht hee. Mocht hij korte termijn visie hebben liet hij zich een dik loon uitbetalen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Bovenstaande bewijst enkel maar dat hij er echt in gelooft...
                              Of waar zijn echte interesse zit... het is soms gemakkelijker beurskoersen te boosten om zichzelf te bevoordelen dan een autofabriek te doen draaien.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                Of waar zijn echte interesse zit... het is soms gemakkelijker beurskoersen te boosten om zichzelf te bevoordelen dan een autofabriek te doen draaien.
                                Tijd zal het uitwijzen hee... In ieder geval heeft hij toch al iets opgebouwd. En houdt de hele wereld rekening met hem.
                                Zal natuurlijk wel mee moeten evolueren als die echte superchargers erdoor komen die je batterij op enkele minuten vullen.

                                Mij kan het eigenlijk niet veel schelen wie de 'winnaar' wordt, hoe meer merken elektrisch gaan, hoe groter de concurrentie. Kan enkel maar goed zijn voor de ontwikkeling en de prijs.
                                Maar voorlopig staat Tesla nog op kop in zijn segment. Denk niet dat het zozeer de vraag is of hij zijn leiderspositie zal behouden, maar eerder of hij erin slaagt een blijvende grote speler op de markt te worden. Is dat nu de meest verkochte of slechts bij de meeste tien verkochte, maakt in se niet veel uit.

                                Want zelfs als Tesla 3 een topper wordt en hij de beloofde resultaten kan waarmaken, kan die wagen zeer snel verouderd zijn. En het is nog steeds geen koopje bij wijze van spreken. Volgens mij gaat het op een gegeven moment plots fantastisch hard gaan qua ontwikkelingen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                  Of waar zijn echte interesse zit... het is soms gemakkelijker beurskoersen te boosten om zichzelf te bevoordelen dan een autofabriek te doen draaien.
                                  Waarom boosten BMW, MB en VW hun aandelenkoers, de laatste 3 jaar dan niet?

                                  https://finance.google.com/finance?q=ETR%3ABMW%2CETR%3ADAI%2CBIT%3AFCA%2CNASD AQ%3ATSLA%2CETR%3AVOW&ei=TWBnWompKYLDUcjXrIAL

                                  Comment


                                  • Op enkele minuten volladen lijkt mij eigenlijk een beetje een utopie, het probleem is dat ge extreem veel stroom door een kabel moet krijgen , dus heel belastend voor het elektriciteitsnet.
                                    Ge zou dan al gelijk bij de bovenleiding van treinen op een paar duizend volt moeten werken en dat heeft ook weer veiligheidsrisico's.
                                    't lijkt mij interessanter om de mogelijkheid te hebben om zo frequent en makkelijk mogelijk bij te laden, als ge op elke parkeerplaats waar ge staat een inductiemat hebt liggen gaat ge telkens ook maar voor een beperkt aantal kilometers stroom moeten tanken elke keer. Ge rijdt 10 minuten naar de supermarkt, staat daar 20 minuten geparkeerd, 10 minuten terug, en tijdens het parkeren hebt ge genoeg stroom getankt voor de heen- en terugrit zonder uw handen te moeten vuilmaken.
                                    Idem voor woon-werkverkeer..
                                    Voor lange afstanden, zolang de accu's niet toereikend zijn, eventueel een REX - maar een tesla met 500 km range die op een half uur opgeladen is, daar is ook best mee te leven (ken iemand die met zijn model S wel eens naar italie of noorwegen rijdt, geen probleem zegt ie).

                                    Comment


                                    • Volgens ik dat artikel lees, maakt men hier toch echt werk van hoor. Zeg niet dat dit voor de eerste twee jaren of zo zal zijn, maar ik geloof er ergens wel in omdat dit voor de echte doorbraak kan zorgen. En het zijn niet de minste bedrijven die hiervoor onderling gaan samenwerken.
                                      In het verleden zijn toch ook veel zaken gerealiseerd die een tijd ervoor onmogelijk leken ?
                                      Inductiematten zouden inderdaad een goede oplossing zijn, maar in praktijk toch enorm veel kosten om aan te leggen vrees ik.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
                                        Omdat dat geen sekten van ware gelovigen zijn, maar bedrijven, die door de financiële markt beoordeeld worden op hun prestaties en niet op de delirische prietpraat van hun guru.

                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                                        Comment


                                        • ach de waarheid ligt zoals altijd in het midden. De duitse merken zijn niet op sterven na dood... en tesla ook niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X