Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het zal toch nog heel even duren vooraleer de concurrentie staat waar Tesla vandaag staat. Auto's bouwen kunnen de andere merken heel zeker, maar een waardig alternatief is er vandaag nog niet teveel te zien. Ok, er is nu wel de Jaguar I-Pace, en ook Audi gaat een SUV op de amrkt brengen over 1 of 2 jaar, maar... dan zijn ze er nog niet. Dan moeten ze ook nog een netwerk op poten zetten om hun EV's geladen te krijgen. En dat is net de grote handicap van andere merken zoals nu de Jaguar.

Een Tesla kan je aan snelladers laden aan 130kW, waardoor deze volledig geladen kan worden in minder dan een uur tijd.
    Een Jaguar kan je laden aan max 7kW, en enkel thuis en bij sommige publieke laders tegen betaling. Ik kan mijn Tesla thuis laden aan 11kW of 16,5kW.

De concurrentie gaat een inhaalbeweging maken, maar Tesla zal ondertussen ook niet stil staan...

En wat rammeltjes en piepjes betreft, daar is mijn Mercedes C450 ook niet vrij van.
    Ook zal de prijs voor elektrische voertuigen op termijn dalen, omdat de prijs van de batterijen met de dag daalt. De dag dat Mercedes een S-klasse heeft die elektrisch hetzelfde kan als een Tesla Model S, zal deze ook duurder zijn als 'm nog steeds chiquer is afgewerkt.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Denk je niet dat eens er meerdere spelers op de markt hun electrische voertuigen gaan aanbieden, de prijzen zullen zakken ? Want ergens begrijp ik de meerkost niet tov een conventioneel voertuig. Het lijkt me makkelijker en goedkoper om een electrische wagen te produceren eens ze even talrijk geproduceerd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        (knip, knip)

En wat rammeltjes en piepjes betreft, daar is mijn Mercedes C450 ook niet vrij van.
        Rammeltjes en piepjes in een Tesla: hoor je dat niet gewoon meer omdat het voor de rest een geluidloze auto is? Bij andere voertuigen dringt het motorlawaai harder door, waardoor eventuele andere parasitaire geluiden minder opvallen. Just a thought.

Comment

• dat weet ik niet echt....Onze Volvo's hun motor hoor je ook niet hard en geen van hen rammelt. Zelfs mijn Rover 75's en BMW 7 van zo oud rammelen niet.....de oudere Rhonda's eigenlijk ook niet,maar die hebben wel wat meer bijgeluidjes.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Geluidloos... je hebt nog steeds het windgeruis, het geluid van de banden, ... Meestal overtreffen die geluiden bij een traditionele wagen het motorgeluid ruimschoots. Denk niet dat het daar iets mee te maken heeft eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Het zal toch nog heel even duren vooraleer de concurrentie staat waar Tesla vandaag staat. Auto's bouwen kunnen de andere merken heel zeker, maar een waardig alternatief is er vandaag nog niet teveel te zien. Ok, er is nu wel de Jaguar I-Pace, en ook Audi gaat een SUV op de amrkt brengen over 1 of 2 jaar, maar... dan zijn ze er nog niet. Dan moeten ze ook nog een netwerk op poten zetten om hun EV's geladen te krijgen. En dat is net de grote handicap van andere merken zoals nu de Jaguar.

Een Tesla kan je aan snelladers laden aan 130kW, waardoor deze volledig geladen kan worden in minder dan een uur tijd.
              Een Jaguar kan je laden aan max 7kW, en enkel thuis en bij sommige publieke laders tegen betaling. Ik kan mijn Tesla thuis laden aan 11kW of 16,5kW.

De concurrentie gaat een inhaalbeweging maken, maar Tesla zal ondertussen ook niet stil staan...

Ook zal de prijs voor elektrische voertuigen op termijn dalen, omdat de prijs van de batterijen met de dag daalt. De dag dat Mercedes een S-klasse heeft die elektrisch hetzelfde kan als een Tesla Model S, zal deze ook duurder zijn als 'm nog steeds chiquer is afgewerkt.
              Om niet te vergeten dat Tesla ook haar GigaFactory heeft om zelf de nodige batterijen te produceren. In een markt waar er een tekort is aan die dingen, is dat een belangrijks strategisch voordeel. Ik vermoed dat voor veel andere constructeurs een groot deel van de winst naar de batterijproducenten gaat, die door het tekort aan capaciteit een sterke positie hebben
              BMW 420dA : >>>

Comment

• T ligt ginder weer plat....

Denk dat er veel aandeelhouders een klein beetje beginnen schuifelen op hunne stoel

Comment

• sorry, maar Tesla bestaat voorlopig enkel bij gratie van de belastingsbetaler in de US nog, maar ja, den Musk kan het goed uitleggen hé.

Comment

• 0-100 KM/H IN 3,5 SECONDEN

ELON MUSK MAAKT MEER DETAILS MODEL 3 BEKEND

Elon Musk heeft specificaties bekendgemaakt van twee nieuwe versies van de Model 3. Die auto staat te boek als een soort instapmodel en is bedoeld voor een breder publiek in vergelijking met andere Tesla's.

De nieuwe Model 3 heeft twee motoren en heeft als optie vierwielaandrijving. De elektrische auto's hebben een bereik van bijna 500 kilometer. De auto trekt op van 0 naar 100 kilometer per uur in 3,5 seconde.

De productie van het model kampt met de nodige problemen. Tesla heeft meermaals productiedoelen voor de Model 3 teruggeschroefd en tijdelijk assemblagelijnen gestopt om ze aan te passen.

Volgens Musk, die naar aanleiding van de productieproblemen onder druk staat om het negenkoppige bestuur van Tesla te hervormen, zijn de kosten van de Tesla Model 3 ongeveer gelijk aan die van de BMW M3. "Maar 15 procent sneller en met een betere afwerking", aldus Musk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ‘Met een betere afwerking’ durft die te zeggen
                      Last edited by ; 21/05/2018, 10:31.

Comment

• Dubbel
                        Last edited by ; 21/05/2018, 10:32.

Comment

• Dacht dat die Tesla 3 35000 usd zou kosten...

Comment

• Blijf het een banale auto vinden, dan liever een tragere M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                              Dacht dat die Tesla 3 35000 usd zou kosten...
                              ja dat is om de candidaten met een basisversie te lokken, maar met de hoop dat ze allemaal de duurdere versies bestellen
                              en gaan waaien met snelle acceleraties is puur marketing, fel optrekken is de beste manier om de batterijen even bliksemsnel leeg te maken...
                              ik heb trouwens nog geen enkel Tesla dat waar potentieel op straat benutten. Op YouTube zie je dat wel, maar heeeel kortstondig (in de States lachen ze niet met overdreven snelheid ! )

Comment

• Hij slaagt er nog niet in om de basisversies te produceren en gaat dan nog 2 versies aan het gamma toevoegen. Wie kan mij hiervan de logica uitleggen, ergens snap ik het niet.

15 procent sneller dan een M3, benieuwd naar de tijden op de Nurburgring.... Of de 24h van Francorchamps .

En over die afwerking, stonden hier onlangs foto's van enen. Knap afgewerkt, heb vroeger nog een Chrysler Neon gehad en die stond op hetzelfde niveau ongeveer. Nu begint hij toch een beetje gek te doen onze vriend Musk. Te dicht tegen de uitlaatgassen van zijn raketten gestaan of zo...

Comment

• Goed nieuws show.

Comment

• Waarom zie ik die nooit in mijn achteruitkijkspiegel op de derde band ? Meestal puffen die uiterst rechts met al hun vermogen. Kan sneller dan een Lambo zeggen sommige eigenaars zelfs... Of is dat te vergelijken met de launchcontrol, iets wat erop zit om niet teveel te gebruiken ?

Comment

• Ze vliegen me toch om de oren als ik in NL rij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Ze vliegen me toch om de oren als ik in NL rij.
                                        Ja veel zien doe je ze daar wel, maar vliegen?...
                                        Meestal toch op zijn Nederlands, lekker zuinig tegen 89 achter een vrachtwagen of eentje die net tussentijds aan de stekker heeft gehangen en die durft dan wel eens 110 te halen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Ze vliegen me toch om de oren als ik in NL rij.
                                          Ja veel zien doe je ze daar wel, maar vliegen?...
                                          Meestal toch op zijn Nederlands, lekker zuinig tegen 89 achter een vrachtwagen of eentje die net tussentijds aan de stekker heeft gehangen en die durft dan wel eens 110 te halen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X