Het zal toch nog heel even duren vooraleer de concurrentie staat waar Tesla vandaag staat. Auto's bouwen kunnen de andere merken heel zeker, maar een waardig alternatief is er vandaag nog niet teveel te zien. Ok, er is nu wel de Jaguar I-Pace, en ook Audi gaat een SUV op de amrkt brengen over 1 of 2 jaar, maar... dan zijn ze er nog niet. Dan moeten ze ook nog een netwerk op poten zetten om hun EV's geladen te krijgen. En dat is net de grote handicap van andere merken zoals nu de Jaguar.
Een Tesla kan je aan snelladers laden aan 130kW, waardoor deze volledig geladen kan worden in minder dan een uur tijd.
Een Jaguar kan je laden aan max 7kW, en enkel thuis en bij sommige publieke laders tegen betaling. Ik kan mijn Tesla thuis laden aan 11kW of 16,5kW.
De concurrentie gaat een inhaalbeweging maken, maar Tesla zal ondertussen ook niet stil staan...
En wat rammeltjes en piepjes betreft, daar is mijn Mercedes C450 ook niet vrij van.
Ook zal de prijs voor elektrische voertuigen op termijn dalen, omdat de prijs van de batterijen met de dag daalt. De dag dat Mercedes een S-klasse heeft die elektrisch hetzelfde kan als een Tesla Model S, zal deze ook duurder zijn als 'm nog steeds chiquer is afgewerkt.
Een Tesla kan je aan snelladers laden aan 130kW, waardoor deze volledig geladen kan worden in minder dan een uur tijd.
Een Jaguar kan je laden aan max 7kW, en enkel thuis en bij sommige publieke laders tegen betaling. Ik kan mijn Tesla thuis laden aan 11kW of 16,5kW.
De concurrentie gaat een inhaalbeweging maken, maar Tesla zal ondertussen ook niet stil staan...
En wat rammeltjes en piepjes betreft, daar is mijn Mercedes C450 ook niet vrij van.
Ook zal de prijs voor elektrische voertuigen op termijn dalen, omdat de prijs van de batterijen met de dag daalt. De dag dat Mercedes een S-klasse heeft die elektrisch hetzelfde kan als een Tesla Model S, zal deze ook duurder zijn als 'm nog steeds chiquer is afgewerkt.
Comment