Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sommigen vinden die Musk een ziener, een echte ondernemer, er zouden er zo meer moeten zijn enzovoort. Al wie er aan twijfelde was jaloers.
    Een dikke zeveraar is het en het zal waarschijnlijk niet lang meer duren.

    Comment


    • Wat een gebash! Over de voordelen van elektrisch rijden wordt weer gezwegen. Hoger verbruik aan hoge snelheid is niet enkel iets waar Tesla last van heeft..
      zijn julli dan tegen elektrische auto’s tout court?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Wat een gebash! Over de voordelen van elektrisch rijden wordt weer gezwegen. Hoger verbruik aan hoge snelheid is niet enkel iets waar Tesla last van heeft..
        zijn julli dan tegen elektrische auto’s tout court?
        Neen, ik heb niets tegen een elektrische auto. Wel tegen een fantast als Musk. Die vent doet alsof hij de elektrische auto heeft uitgevonden. Dan verdient een bedrijf als Nissan meer lof, die waren een stuk eerder met een betaalbare elektrische auto en ze kunnen die ook leveren.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Wat een gebash! Over de voordelen van elektrisch rijden wordt weer gezwegen. Hoger verbruik aan hoge snelheid is niet enkel iets waar Tesla last van heeft..
          zijn julli dan tegen elektrische auto’s tout court?
          Neen hoor, maar “groen” kan je het toch echt allemaal niet noemen.
          Ik zal waarschijnlijk nooit een elektrische koets hebben gezien mijn leeftijd maar zou toch niet bij Tesla gaan shoppen.


          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Wat een gebash! Over de voordelen van elektrisch rijden wordt weer gezwegen. Hoger verbruik aan hoge snelheid is niet enkel iets waar Tesla last van heeft..
            zijn julli dan tegen elektrische auto’s tout court?
            De voordelen van electrisch rijden zijn momenteel hoofzakelijk van fiscale aard, dit is duidelijk uit de observatie van welke modellen men tegenwoordig op de baan tegenkomt : 9 keer op 10 peperdure autos waarvan het electrisch gedeelte als voorwendsel dient, en amper benut wordt.


            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              Sommigen vinden die Musk een ziener, een echte ondernemer, er zouden er zo meer moeten zijn enzovoort. Al wie er aan twijfelde was jaloers.
              Een dikke zeveraar is het en het zal waarschijnlijk niet lang meer duren.
              Dat gaat nog wel een tijdje duren!
              En wat hij met SpaceX doet is ongelooflijk. Hij kan sattelieten lanceren tegen een fractie van de prijs van de Nasa zelf.

              Maar het is 100% duidelijk dat hij totaal onderschat heeft wat het betekent om 5000 auto's per week te produceren. Maar hij geraakt er wel.
              In de VS verkoopt Tesla meer Model S & X dan Audi de A8, Merc de S en BMW de 7 SAMEN.
              Als iemand dat 5 jaar geleden had beweerd, dan had niemand dat geloofd.

              Zo'n Model 3 met long range en autopilot, daar wil ik direct mijn BMW5 of Audi A6 voor inruilen.

              Comment


              • Die rijden daar allemaal goed door, wsl omdat daar genoeg laadpunten zijn.

                Comment


                • Voila met genoeg laadpunten is het minder een probleem da hij wa meer verbruik aan > 120 km/h of sneller. Dat onze infrastructuur zo gebrekkig is, is niet de schuld van tesla.
                  Maar tis wel iets typisch Belgisch: amper zelf investeren in infra, en dan maar den andere in de grond boren.

                  En akkoord dat Nissan een minstens even belangrijke rol speelde, maar zeg nu zelf, zou je als autoliefhebber ook niet liever een model S of 3 dan een leaf onder uw kont hebben?
                  De eerste leaf, was nu ook niet meteen de meest tot de verbeelding sprekende wagen, met een zeer beperkte range (een goeie 100 km), werd in hier Belgie ook amper verkocht (wereldwijd hebben ze meer verkocht, maar da kan je ook zeggen van Honda) .

                  https://www.egear.be/elektrische-auto-verkoop-2016/ -> Tesla model S de best verkocht EV in Belgie
                  Maarja hoge bomen, vangen veel wind zeker?

                  Comment


                  • Vind de nieuwe Leaf toch een mooie wagen, en zou deze eerder kopen dan een Tesla alleen al omdat in de US er een individu toetert "America first".

                    Comment





                    • ‘Tesla Model 3 remt slechter dan pick-up’

                      De Amerikaanse consumentenbond kraakt na een praktijktest de goedkope versie van de Tesla Model 3 af, onder meer vanwege de lange remafstand.


                      Tesla’s Model 3 moet in theorie ooit de elektrische auto voor iedereen worden. Hij is met zijn 35.000 euro redelijk betaalbaar - althans in vergelijking met andere elektrische auto’s - heeft een aanvaardbaar bereik, en draagt de merknaam Tesla wat hem automatisch hip maakt.
                      Maar niet iedereen denkt dat de nieuwe Tesla Model 3 een goede aankoop is. Consumer Reports, de Amerikaanse consumentenbond, raadt de aankoop zelfs af. Hoewel de auto veel mooie kanten heeft, is het aantal fouten in de Tesla Model 3 te groot om de auto bij het Amerikaanse publiek aan te prijzen.
                      Erg lange remafstand
                      De grootste kritiekpunten van de consumentenbond, die zijn rapport vandaag naar buiten bracht, zijn het moeilijk te ontcijferen bedieningspaneel en de lange remafstand. Die werd gemeten aan de hand van de afstand die nodig was om van 100 km/u naar 0 af te remmen. In de eerste test kwam dit netjes uit op de opgegeven waarde van Tesla zelf: ongeveer 40 meter.
                      Maar daar was Consumer Reports niet tevreden mee. De consumentenbond herhaalde meermaals dezelfde test (met het tussentijds laten afkoelen van de remmen) waarbij telkens meer dan 46 meter nodig was voor hetzelfde kunstje. Iets wat volgens de Amerikaanse consumentenbond veel verder is dat elke andere vergelijkbare auto. Zelfs een Ford F-150 pick-up doet het met minder.
                      Tesla ontkent
                      Om helemaal volledig te zijn, liet de Amerikaanse consumentenbond een andere Model 3 aanrukken om te checken of het niet aan de eerste auto lag. De tweede auto bleek exact hetzelfde probleem te hebben.
                      In een persbericht spreekt Tesla zelf de testresultaten tegen. Onder meer de weersomstandigheden, verschillen in wegdek en bandentemperatuur kunnen de grotere remafstand volgens Tesla verklaren. Bovendien wordt de software die in de auto zit continu bijgewerkt om de auto, ook de remweg van de auto, te verbeteren.
                      Volatiele beurskoers
                      Wat de gevolgen op de koers van het aandeel Tesla zullen zijn, valt af te wachten. Die is de voorbije weken bijzonder volatiel. Als gevolg van de aangekondigde productiestop ging de koers van het bedrijf van Elon Musk vorige week onderuit. Maar gisteren krabbelde het aandeel Tesla weer op nadat Elon Musk in het weekend details van de twee nieuwe versies van het veelbesproken Model 3 naar buiten had gebracht en het Duitse beurshuis Berenberg de voorspelling deelde dat het aandeel Tesla in een jaar tijd met 75 procent zal stijgen naar 500 dollar




                      bron, http://www.standaard.be/cnt/dmf20180...mpaign=seeding

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Dat gaat nog wel een tijdje duren!
                        En wat hij met SpaceX doet is ongelooflijk. Hij kan sattelieten lanceren tegen een fractie van de prijs van de Nasa zelf.

                        Maar het is 100% duidelijk dat hij totaal onderschat heeft wat het betekent om 5000 auto's per week te produceren. Maar hij geraakt er wel.
                        In de VS verkoopt Tesla meer Model S & X dan Audi de A8, Merc de S en BMW de 7 SAMEN.
                        Als iemand dat 5 jaar geleden had beweerd, dan had niemand dat geloofd.

                        Zo'n Model 3 met long range en autopilot, daar wil ik direct mijn BMW5 of Audi A6 voor inruilen.
                        5000 per week produceren is een koud kunstje met de juiste know how. En die was er ... in Detroit. Lege fabrieken genoeg met gedeeltelijke infrastructuur en ben er zeker van dat er nog voldoende ervaren werkvolk loopt. Maar neen, laten we een hele nieuwe fabriek bouwen aan de andere kant van de States.
                        Er is even een windje geweest van Ford Genk te nemen voor Tesla. Awel, had hij dat gedaan, dan liepen er nu wss 7000 stuks per week van den band. Maar dan wel niet aan die prijs.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Vind de nieuwe Leaf toch een mooie wagen, en zou deze eerder kopen dan een Tesla alleen al omdat in de US er een individu toetert "America first".
                          gaan we dan ook google, microsoft, apple, facebook, coca cola etc bannen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                            Hij slaagt er nog niet in om de basisversies te produceren en gaat dan nog 2 versies aan het gamma toevoegen. Wie kan mij hiervan de logica uitleggen, ergens snap ik het niet.
                            Niet helemaal correct, toch? Ze kiezen er voor om eerst de duurdere versies te produceren, omdat ze daar meer winst mee kunnen halen. Gezien hun financiële situatie vind ik dat niet vreemd. Andere automerken doen precies hetzelfde. De echte instapversies komen heel vaak een stuk later op de markt dan de duurdere exemplaren. Kijk bvb naar de Giulia, daarvan is pas onlangs de instapversie aangekondigd - dat is quasi twee jaar na de lancering. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze bij Tesla moeite hebben om hun productie op te drijven. Maar het een staat los van het ander.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                              gaan we dan ook google, microsoft, apple, facebook, coca cola etc bannen?
                              Uiteraard ! Europe first.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                5000 per week produceren is een koud kunstje met de juiste know how. En die was er ... in Detroit. Lege fabrieken genoeg met gedeeltelijke infrastructuur en ben er zeker van dat er nog voldoende ervaren werkvolk loopt. Maar neen, laten we een hele nieuwe fabriek bouwen aan de andere kant van de States.
                                Er is even een windje geweest van Ford Genk te nemen voor Tesla. Awel, had hij dat gedaan, dan liepen er nu wss 7000 stuks per week van den band. Maar dan wel niet aan die prijs.
                                Tesla heeft wel degelijk een bestaande fabriek overgenomen: de GM-Toyota joint venture NUMMI, ooit bedoeld om de Japanse productiemethodes te introduceren in de VS. Ze is wel volledig heringericht en daar lijkt het schoentje te wringen.

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                  Tesla heeft wel degelijk een bestaande fabriek overgenomen: de GM-Toyota joint venture NUMMI, ooit bedoeld om de Japanse productiemethodes te introduceren in de VS. Ze is wel volledig heringericht en daar lijkt het schoentje te wringen.

                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                                  Ah, dat wist ik niet. Dacht volledig nieuw gebouw.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                    De voordelen van electrisch rijden zijn momenteel hoofzakelijk van fiscale aard, dit is duidelijk uit de observatie van welke modellen men tegenwoordig op de baan tegenkomt : 9 keer op 10 peperdure autos waarvan het electrisch gedeelte als voorwendsel dient, en amper benut wordt.

                                    ter bevestiging : https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10014281.html

                                    Comment


                                    • Fabriek is te modern opgevat en robots maken fouten, die mensen niet maken…

                                      Elon Musk heeft toegegeven dat een teveel aan robots de oorzaak is dat de Model 3 nog steeds niet de beloofde productie-aantallen haalt. Er moeten meer mensen aan het productieproces worden toegevoegd, zo zei de Tesla-topman in een interview.

                                      Comment


                                      • Ik wist niet dat koppel vanaf 0 rpm ook een fiscaal voordeel is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Ik wist niet dat koppel vanaf 0 rpm ook een fiscaal voordeel is.
                                          Ik kan ook niet verstaan dat er autoliefhebbers zijn die tegen iets zijn wat razendsnel optrekt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X