Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Ik kan ook niet verstaan dat er autoliefhebbers zijn die tegen iets zijn wat razendsnel optrekt
    Razendsnel optrekken verhoudt zich tot autoliefhebberij zoals een Big Mac tot gastronomie.

Comment

• Mmm, Big Mac.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

Razendsnel optrekken verhoudt zich tot autoliefhebberij zoals een Big Mac tot gastronomie.
        Ik vind een Big Mac af en toe niet zo slecht, zolang je er niet mee overdrijft, ga jij elke dag naar een 5-sterrenrestaurant misschien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Ik vind een Big Mac af en toe niet zo slecht, zolang je er niet mee overdrijft, ga jij elke dag naar een 5-sterrenrestaurant misschien ?
          Systeem gaat maar tot 3 sterren ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

• De value proposition van een M3 is natuurlijk wel een goede tijd op de Ring. Ik denk niet dat Tesla dat ooit zelf gaat proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              De value proposition van een M3 is natuurlijk wel een goede tijd op de Ring. Ik denk niet dat Tesla dat ooit zelf gaat proberen.
              Zeg nooit ooit.

Comment

De value proposition van een M3 is natuurlijk wel een goede tijd op de Ring. Ik denk niet dat Tesla dat ooit zelf gaat proberen.

Schijnt dat ze een aanvraag deden om halverwege de Ring een snellader te plaatsen vooraleer ze de M3 vernederen.
                Momenteel geraken ze niet rond als hun Lambo optrekmogelijkheden paar keer gebruiken. Daarom dat je ze soms ziet oefenen op Zolder vermits ze daar wel al een volle ronde afleggen.

K wil maar zeggen, welke autoliefhebber houdt nu van een auto die razendsnel optrekt maar waarvan je het vermogen niet teveel mag gebruiken als je nog enkele afspraken hebt die dag (tenzij je tijd hebt natuurlijk om tussendoor een laadpaal te bezoeken).

Beter een stevig tempo kunnen aanhouden dan één keer hard en snel gedaan. Maar dat besef komt met de jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

Schijnt dat ze een aanvraag deden om halverwege de Ring een snellader te plaatsen vooraleer ze de M3 vernederen.
                  Momenteel geraken ze niet rond als hun Lambo optrekmogelijkheden paar keer gebruiken. Daarom dat je ze soms ziet oefenen op Zolder vermits ze daar wel al een volle ronde afleggen.

K wil maar zeggen, welke autoliefhebber houdt nu van een auto die razendsnel optrekt maar waarvan je het vermogen niet teveel mag gebruiken als je nog enkele afspraken hebt die dag (tenzij je tijd hebt natuurlijk om tussendoor een laadpaal te bezoeken).

Beter een stevig tempo kunnen aanhouden dan één keer hard en snel gedaan. Maar dat besef komt met de jaren
                  Eerlijjk zou het mij geen zak kunnen schelen wat de tijd is op de ring.
                  Maar met wat meer laadpalen en een echte autonomie van 450 km vind ik dit toch een te overwegen auto.

Je moet dan alleen wat extra plannen als je bv naar het zuiden wil rijden, maar dat doe ik toch niet meer.

Comment

• Met de evolutie van de batterijen zie ik dat wel goedkomen, én hard gaan én langer dan een ronde

Comment

Eerlijjk zou het mij geen zak kunnen schelen wat de tijd is op de ring.
                      Maar met wat meer laadpalen en een echte autonomie van 450 km vind ik dit toch een te overwegen auto.

Je moet dan alleen wat extra plannen als je bv naar het zuiden wil rijden, maar dat doe ik toch niet meer.
                      Nee, mij ook niet in feite. Maar lach gewoon een beetje met die opschepperij, sneller dan M3, sneller dan Lambo,...

Voor mij is het belangrijker dat er eindelijk eens concurrentie komt, zodat die dingen op een normaal prijsniveau verkocht worden. Veel minder techniek, enkel dure batterijen toch zoveel duurder...
                      En inderdaad die batterijen en de manier van laden zal nog heel sterk evolueren!

Comment

• Ik denk niet dat een tesla bedoeld is als racewagen. Maar ik snap wel waarom ze er toch een krachtige electromotor in steken. Die is in verhouding niet veel duurder dan een minder krachtige elektromotor en de uitstoot gaat er ook niet door omhoog. En je kan er wel eens mee opscheppen hoeveel pk's je onder kap hebt en hoe snel hij van 0 naar 100 gaat Dus een model 3 met 150 pk ofzo, zou niet veel goedkoper zijn, het geld zit hem vooral in de batterijen.
                        Bij een verbrandingsmotor moet je al veel zwaardere toeren gaan uithalen om gelijkaardig vermogen te krijgen, 6 cilinder met 1 turbo of 4 cilinder met minstens 2 turbo's, maakt het sowieso vrij duur en complex.
                        En zet het benzineverbruik/kostprijs van een M3 naast het stroomverbruik/kostprijs van de tesla... en je komt qua TCO een pak goedkoper uit.

Comment

• Zweden heeft vandaag een geëlektrificeerde weg in gebruik genomen, waarop gebruikers van elektrische voertuigen hun batterij kunnen opladen. Het gaat volgens de initiatiefnemers om de eerste rijbaan ter wereld in zijn soort.

misschien is dit wel de oplossing voor die dure batterijen en de lange laadtijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            kostprijs van de tesla... en je komt qua TCO een pak goedkoper uit.
                            Op papier dan toch.
                            De MB 450 AMG van BMWMB hier is TCO-gewijs al een kleine ramp, als hij hetzelfde doet met de Tesla zal het eerder een big disaster worden vrees ik, of hij moest zich tot het einde van zijn dagen aan Tesla verbinden natuurlijk...

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

https://www.hln.be/auto/zweden-opent...aden~a1016c28/
                              misschien is dit wel de oplossing voor die dure batterijen en de lange laadtijden?
                              Bij Audi claimen ze wireless opladen. Benieuwd hoe goed dit gaat werken.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

https://www.hln.be/auto/zweden-opent...aden~a1016c28/
                                hi hi .. zij hebben de Scalextric heruitgevonden !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Op papier dan toch.
                                  De MB 450 AMG van BMWMB hier is TCO-gewijs al een kleine ramp, als hij hetzelfde doet met de Tesla zal het eerder een big disaster worden vrees ik, of hij moest zich tot het einde van zijn dagen aan Tesla verbinden natuurlijk...

heb je het nu over de restwaarde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

haha ja maar ik vind dit helemaal nog niet zo'n gek idee. met trams wordt ook al iets soortgelijk toegepast. https://groningertram.wordpress.com/...g-in-bordeaux/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Inderdaad. Wie kent dat nog.

Comment

heb je het nu over de restwaarde?
                                        Inderdaad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Bij Audi claimen ze wireless opladen. Benieuwd hoe goed dit gaat werken.

als je ziet dat je je iPhone dagelijks moet opladen om op één dag zeker te zijn dat je niet plat valt...

Comment

Working...
                                          X