batterij zoals wij kennen is niet de toekomst imo. ik gok eerder op energie via magnetisch veld (bron onder de baan vb) in plaats van zoals nu alle nodige energie opslaan in de wagen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Tja Sunking, ik gun j jouw benzinepleziertje wel hoor... Met de lichte neus lol... Maar snap niet goed dat jij als moderne man nog steeds geen EV hebt. Je hebt er het ideale profiel voor. Rijdt heel weinig en korte afstanden, je bent zelfstandig en kan je voordeel doen, laadpalen genoeg in Gent en zeker in de parkings waar je moet parkeren,... En het zou een stuk leuker rijden woorden voor jou. Veel meer koppel alhoewel je nu ook al veel koppel hebt zeg je, maar dat zou toch nog wat anders zijn...
Als we eerlijk zijn is Tesla eigenlijk een soort IT bedrijf dat beginnen auto's maken is. Inderdaad, zuiver op het woord, zijn ze nu constructeur. Maar laat ons dan zeggen zonder ervaring in het ontwerpen van wagens. Daarom dat ze het momenteel nog moeten hebben van hun electronica.
Samenwerken met een grote constructeur is mettertijd de toekomst die ik voor Tesla zie, als IT bedrijf zich aansluiten bij een autoconstructeur. Siemens zal bvb nooit zelf auto's bouwen maar zal samenwerken met grotere constructeurs. Stel je voor dat Siemens morgen constructeur wordt...
Samenwerken geeft enkel voordelen. Beiden hebben expertise met hun materie...
Inderdaad nog een vijftal jaren wachten. Batterijen en laden zullen enorm verbeteren. Wat men nu op de markt zet is om een beetje mee te doen met de niche die het momenteel nog is. Maar binnen 5 a 7 jaar (als er niet plots een veel beter alternatief naar voor geschoven wordt) gaan we het pas echt krijgen.
We hebben maar 1 combi nodig en die is er nog niet: ultrasnel laden en betere batterijen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenbatterij zoals wij kennen is niet de toekomst imo. ik gok eerder op energie via magnetisch veld (bron onder de baan vb) in plaats van zoals nu alle nodige energie opslaan in de wagen
Comment
-
mooi voorbeeld is het glasvezelnetwerk, er liggen nu in zo goed als elke straat meerdere van zo'n kabels.
magnetisch veld is afhankelijk van de spanning dus da hoeft niet midden onder de baan maar kan er langs ook liggen.
rekening houdend met het feit dat we toch naar autonome en waarschijnlijk ook amper nog prive auto's gaan lijkt me dat een betere manier van investeren dan in openbaar vervoer zoals de lijn
lets have some more member berries
- Likes 1
Comment
-
Ja, als dat financieel haalbaar is behoort dat tot de mogelijkheden. Momenteel zitten we in een overgangsfase. Beetje vreemd, we weten wat er zal verdwijnen maar niemand die kan voorspellen hoe het vervoer er binnen pakweg 25 jaar zal uitzien. Is de eerste keer sinds het algemeen worden van de wagen, dat we in zo'n fase zitten. We hadden wel diesel, tweetakt, benzine, LPG en nog wat dingen, maar het systeem bleef hetzelfde.
Iedereen neemt een beetje een afwachtende houding aan momenteel, elektrisch zal wel de norm worden maar of het een blijver zal zijn... Staat van alles te veranderen, niet zolang geleden was gas het van het om je huis te verwarmen en was airco iets voor rijke mensen. Nu zou men gas willen afbouwen ( mazout uiteraard nog sneller) en alles moet electrisch nu. Opwarmen in de winter en koelen in de zomer door te geisoleerde woningen.
Persoonlijk vind ik dat er op milieuvlak momenteel paniekvoetbal gespeeld wordt in bepaalde landen terwijl andere landen de tijd nog 100 jaar terug hebben staan. Mocht alles beetje verdeeld worden over de wereld en ook zoals uit de laatste studies blijkt dat bomen enorm veel doen aan de lucht terwijl ze massaal gekapt werden. Bomen planten zou men moeten verplichten... x aantal volgens de grootte van je tuin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenStellen dat Musk geen constructeur is, is niet echt neerbuigend doen hoor. Het is gewoon een feit.Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenAls we eerlijk zijn is Tesla eigenlijk een soort IT bedrijf dat beginnen auto's maken is. Inderdaad, zuiver op het woord, zijn ze nu constructeur. Maar laat ons dan zeggen zonder ervaring in het ontwerpen van wagens. Daarom dat ze het momenteel nog moeten hebben van hun electronica.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenbatterij zoals wij kennen is niet de toekomst imo. ik gok eerder op energie via magnetisch veld (bron onder de baan vb) in plaats van zoals nu alle nodige energie opslaan in de wagen
Ik vraag me ook af wat het effect is van zo'n sterk magnetisch veld op het menselijk lichaam en de natuur. (alle duiven stuurloos?)
Misschien bij parkeerplaatsen, maar ik verwacht er niet veel van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk vraag me ook af wat het effect is van zo'n sterk magnetisch veld op het menselijk lichaam en de natuur. (alle duiven stuurloos?)
Misschien bij parkeerplaatsen, maar ik verwacht er niet veel van.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenTja Sunking, ik gun j jouw benzinepleziertje wel hoor... Met de lichte neus lol... Maar snap niet goed dat jij als moderne man nog steeds geen EV hebt. Je hebt er het ideale profiel voor. Rijdt heel weinig en korte afstanden, je bent zelfstandig en kan je voordeel doen, laadpalen genoeg in Gent en zeker in de parkings waar je moet parkeren,... En het zou een stuk leuker rijden woorden voor jou. Veel meer koppel alhoewel je nu ook al veel koppel hebt zeg je, maar dat zou toch nog wat anders zijn...
En ik rijd niet veel dat klopt maar als ik rijd is het wel minstens een paar honderd km op een dag (naar het Antwerpse of Nederland over en weer) en dan is 200-250 km range (e-golf, leaf) toch wel krap, dan zou ik al naar een tesla model S moeten, die te duur is en ik wil ook niet zo'n grote auto, de model 3 zou een goed alternatief zijn of de VW ID/Neo die er aan komt (400 km range).
Plus qua TCO komt m'n golf 1.0 nog steeds 't goedkoopste uit of toch in elk geval niet duurder dan een vergelijkbare EV (vrij lage afschrijving, lage wegenbelasting, laag voordeel alle aard) en ik kan er ook lange afstanden mee doen (onlangs mee gaan skien in oostenrijk, goed doorgereden op de autobahn, klimmen in de bergen allemaal geen probleem en een gemiddeld verbruik van +/- 5.7 liter over de hele trip).
Misschien had ik mijn 3 reeks nog een jaarke moeten bijhouden en ne Leaf II kopen (wrs de beste betaalbare EV momenteel) maarja da geduld had ik niet een jaar geleden, achteraf is het altijd makkelijk klappen . En als ik nu ga beginnen rekenen hoeveel de switch mij zou kosten (jonge golf wegdoen voor Leaf of soortgelijk) dan... ja laat maar seffens kan 'k mij weer ni inhouden en dan moet ik weer nen auto verkopen / renting stopzetten (altijd miserie) en uitleggen aan mijn entourage waarom ik WEERAL van auto wissel.
Mss doe ik hem wel ooit gewoon weg en schakel ik over op een autodeelsysteem da ook elektrische auto's in hun vloot heeft.
Los daarvan een bedrijf diens hoofdzakelijke activiteit bestaat uit het maken van auto's, zo auto constructeur als het maar kan zijn, die dan nog een explosieve groei kent (van 0 tot 100.000 auto's per jaar op 6 jaar tijd, je moet het maar doen).
Ohja als ik naar al die merken die een schoon digitaal dashboard en allerlei andere snufjes aanbieden (auto vanop afstand bedienen met smartphone, deels autonoom rijden etc), zijn dat dan volgens u ook geen IT bedrijven die rijdende computers verkopen?
Een elektrische aandrijflijn (motor + accu's) op zich is trouwens geen IT, hooguit wat elektronica. Maar dat is een elektrische tram uit 1900 ook.Last edited by sunking; 02/06/2018, 00:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk BerichtenEen groot verschil met een benzinewagen is alvast dat je veel (echt heel veel) minder verbruikt aan pakweg 90 km/u, of nog beter achter een vrachtwagen aan 90 km/u, dan aan 130 km/u. Gewoon je snelheid verlagen en dan haal je de supercharger wel....
Ge verbruikt nog minder aan 0 per uur, daar ben ik zeker van, blijf dus gewoon thuis, nog beter voor het milieu ! Allee, als ge dan niet te veel scheten laat.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten... staat Tesla eenzaam aan de top. Jammer genoeg ... blijkt dat nu toch niet zo goed te werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
LOL ge meent da echt of wa ?? :-D
Ge verbruikt nog minder aan 0 per uur, daar ben ik zeker van, blijf dus gewoon thuis, nog beter voor het milieu ! Allee, als ge dan niet te veel scheten laat.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
waarom iets wat goed is trager maken ? Maakt meer lawaai dat is het enige
Comment
-
De productie van de Tesla 3 begint te stijgen, schijnbaar ten koste van de rest…
Comment
Comment