Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
Ha, ‘t is één van die ‘alternative facts’, dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Waarom lachen met fysische wetmatigheden? 90 kwadraat is minder dan de helft dan 130 kwadraat. Bij verbrandingsmotoren is het effect in verbruik minder uitgesproken omdat die ook nog op allerlei andere manieren energie verliezen (constante factor ongeacht de snelheid).
Enkel goed voor aan d'een toog dat je kunt optrekken binnen de 3 sec tot 100. Als je 800 km moet overbruggen ben je er sneller met een dieseltje dat 10 seconden nodig heeft om 100 te halen.
Blijft gewoon iets voor pioniers momenteel... Beter alles nog een jaar of vijf laten evolueren. Maar ja, wie daar plezier aan heeft om te gebruiken en een aardig bedrag wil neertellen voor een S of een X (grote gezinnen bvb want je kan er met 7 in), dan moet men dat doen. Moet doen wat je zelf het leukste vindt... Ik reed of rij nog graag met een buggy1 cilinder met ocharme 600cc.. Ieder z'n meug.
- Likes 1
Comment
-
Is ook zo met mijn cobra, khad recent eens ne verkoper van mb meegenomen ermee en hij was ongelooflijk onder de indruk en vond het de zotste wagen waar hij al in gezeten had (khad ook wel enkele bochten al driftend genomen). Haar stond recht op zijn armen zei die. Terwijl mijn cobra mss tussen de 5 en 6 sec nodig heeft om tot aan 100km/u te geraken en hij al verschillende malen met een E63s gereden had : 3.4sec tot 100km/u. Wat wil zeggen dat straight line speed niet alles zegt, het gevoel dan sommige wagens aan u geven als je erin zit is veel indrukwekkender dan gewoon sommige cijfers, een Tesla waar je in uw zetel wordt gezogen maar voor de rest 0.0 fun oplevert laat ik dan ook met veel plezier aan mij voorbij gaan.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
Blijft gewoon iets voor pioniers momenteel... Beter alles nog een jaar of vijf laten evolueren. Maar ja, wie daar plezier aan heeft om te gebruiken en een aardig bedrag wil neertellen voor een S of een X (grote gezinnen bvb want je kan er met 7 in), dan moet men dat doen. Moet doen wat je zelf het leukste vindt... Ik reed of rij nog graag met een buggy1 cilinder met ocharme 600cc.. Ieder z'n meug.
Er staan er natuurlijk een enorm groot aantal in de wachtrij terwijl ze er dit jaar wrs toch minstens 200.000 stuks van gaan produceren dus gebrek aan interesse is er zeker niet.
Vermits de model 3 nog geen optie was voor mij in 2017 (vroegste levering in europa in 2019) zal ik het nog wel even met een 3 cylinder doen. Alle goeie dingen bestaan uit 3, nietwaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Da geluid alleen al, mag nog trager zijn... Das wa beter dan wat Tesla nu heeft oef!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
Ik denk niet dat hij lacht met de fysica maar eerder met het feit dat je achter een vrachtwagen moet gaan hangen of traag gaan rijden met je honderden PK's om een laadpunt te halen waar je dan weer een hele tijd stil staat...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk BerichtenIk denk niet dat hij lacht met de fysica maar eerder met het feit dat je achter een vrachtwagen moet gaan hangen of traag gaan rijden met je honderden PK's om een laadpunt te halen waar je dan weer een hele tijd stil staat...
Comment
-
Het hangt er vanaf hoe ge 't beziet. Ik zou meestal wel gewoon 120-130 rijden met zo'n tesla, want tegen 90 ben ik te lang onderweg naar mijn goesting. Normaal gezien als ge dagelijks thuis of op t werk laadt zal range nooit een probleem zijn. Maar als het nu een keertje zo is dat ge een lange trip doet en ge dreigt de supercharger niet te halen, dan is het wel handig dat je die wel kan halen door je snelheid wat te minderen. Af en toe pas ik dat ook toe hoor met mijn benzinewagen, als ik een eind autostrade moet doen, en k weet da aan de afrit die ik moet nemen een tankstation is waar k met mijn tankkaart terecht kan maar ik zit bijna zonder naft, dan verlaag ik mijn snelheid tot 100-110 en dan haal ik dat zonder problemen en dan doen k da liever dan ergens aan een duur tankstation aan de snelweg tanken of een omweg te moeten nemen. Ook bij benzinewagens is de zuinigste snelheid rond de 90 km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk BerichtenEn wat doe je dan als er net ervoor een omlegging is of je een stukje verkeerd rijdt? Juist, ja, trager rijden of achter een vrachtwagen hangen. En wat doe je met een diesel of benzine als je onverwacht moet omrijden net als je volgens je boordcomputer nog 15 km kan rijden?
Als ik volgens mijn boordcomputer nog 15 km heb, heb ik om te beginnen te lang gewacht om te gaan tanken, maar heb ik waarschijnlijk toch nog 30-40 km te gaan. Als jij dan panikeert, heb je andere problemen, vrees ik. Zet je bijvoorbeeld even op kant en zoek op waar het dichtstbijzijnde tankstation is (als de batterij van je smartphone niet plat is natuurlijk :-P ). Volgens mij is er in Vlaanderen geen plekje te vinden waar je in een straal van 15 km geen tankstation vindt.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Klopt dat het momenteel nog pioniers zijn (en dat ben ik zelf dus niet ). Met de model 3 komt hij in het bereik van een veel groter publiek, snap niet waarom mensen dat niet toejuichen.
Er staan er natuurlijk een enorm groot aantal in de wachtrij terwijl ze er dit jaar wrs toch minstens 200.000 stuks van gaan produceren dus gebrek aan interesse is er zeker niet.
Vermits de model 3 nog geen optie was voor mij in 2017 (vroegste levering in europa in 2019) zal ik het nog wel even met een 3 cylinder doen. Alle goeie dingen bestaan uit 3, nietwaar
- Likes 1
Comment
-
Je hebt gelijk wat betreft EV's die een (te) kleine batterij hebben, zoals de meesten die tot hiertoe geproduceerd zijn (zeker de eerste generaties i3, e-golf, ...), die verliezen hun waarde zeer snel.
Maar Tesla is hier wel de grote uitzondering, de eerste model S'en uit 2013 zijn nog altijd zeker de helft van hun nieuwprijs waard, want die hadden toen al een range van > 400 km.
Daarom ben ik fan van Musk, hij zet een wagen op de markt die zijn tijd vooruit is en de tand des tijds kan doorstaan, ipv met een halfbakken product af te komen dat vooral dient om een milieuvriendelijk imago te creëren maar in praktijk zo goed als onbruikbaar is. De prijs is dan wel hoog, maar er zijn toch genoeg mensen die het er voor over hebben en tegelijk zet hij een revolutie in gang (de anderen moeten achteraan hollen om ook een deeltje van de markt mee te pikken).
Een beetje zoals Apple met de eerste iphones, geen enkele concurrent had iets gelijkaardig in huis en apple kon de hoofdprijs vragen, ze werden uitgelachen door Microsoft ('haha wie geeft er nu 500$ aan een telefoon? https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U ). Apple verdiende vele miljarden en tegelijk betekende het een revolutie want ondertussen heeft iedereen een smartphone (van een concurrent die het concept van apple quasi volledig kopieerde). Microsoft, hebben de handdoek in de ring gegooid ondertussen ( https://www.demorgen.be/technologie/...dood-b17b9b63/ ) en steve ballmer klinkt wel wat anders ( https://www.youtube.com/watch?v=v9d3wp2sGPI ).Last edited by sunking; 03/06/2018, 12:56.
Comment
-
Na 5 jaar behouden de wagens van de betere merken allemaal de helft van hun nieuwwaarde. De hoge prijzen voor gebruikte Tesla’s hebben te maken met de hype en de (voorlopige) schaarste. Ook met het feit dat Tesla zelf in veel gevallen de (te klein om representatief te zijn) markt van EV’s-2de handsvoertuigen beheerst via eigen leasings .En ook tenslotte door de hoge prijs van de nieuwe Tesla’s, die tot en met vandaag buiten bereik zijn van de meeste mensen in Europa.Last edited by guyugy; 03/06/2018, 13:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenNa 5 jaar behouden de wagens van de betere merken allemaal de helft van hun nieuwwaarde.
En hoe ge het draait of keert, nen auto (of eender wat) is waard wat mensen er voor willen betalen. Je kan voor de prijs van een 5 jaar oude model S ook ne schone nieuwe BMW kopen, toch zijn er mensen die die oude model S kopen.Last edited by sunking; 03/06/2018, 14:06.
Comment
-
Ok, een derde voor de diesels die op korte termijn betrokken zijn door de diesel-haat... wat nog niet zo weinig is.
Probeer maar een niet afgeleefde en degelijk uitgeruste Q5 in euro6 te vinden voor minder dan de helft van de nieuwwaarde...
Ben zelf kandidaat om een full option SQ5 euro 6 in ruil voor mijn oude 2009 TDI, hun prijs is nog steeds vrij dissuasief...
Comment
-
Misschien is audi idd nog redelijk goed qua restwaarde, zeker een iet of wat speciaal model die nieuw behoorlijk duur is. Ik ga van de volgende stelregel uit: na 4 jaar nog ongeveer de helft waard, na 5 jaar 1/3, ofwel: bij aanschaf verliest hij meteen 10 procent en dan nog is per jaar (een dikke) 10% er af. Meestal klopt dat ongeveer.
Ivm de restwaarde van tesla in vergelijking met andere merken: https://berekenautokosten.nl/nieuws/...o-in-e-segment
Comment
-
Over de restwaarde van weinig gediffuseerde modellen kan oneindig gedebatteerd worden, ik had het vooral op het feit dat de eerste EV’s wegens hun obsolete batterijen het moeilijk gaan hebben wanneer (als...) de nieuwe generatie zal (zou...) komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenover nieuwe generatie gesproken, laten we het terug over de model 3 hebben, een moderne wagen met geavanceerde batterijtechnologie
Comment
Comment