Bedoel je de ID/Neo ? voor de e-golf (VII) is geen opvolger gepland, dacht ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
VW claimt om volgend jaar met een e-Golf op de markt te komen voor 30.000€. We zullen zien. Het lief van mijn nichtje zit in de energiesector en die beweert dat de range van batterijen binnen max. 5j verdubbelen.
Kleine anecdoot : vandaag een Range Rover gezien die op een voorbehouden parkeerplaats stond, niet eens aangesloten. Was duidelijk een gemakkelijke manier om dichtbij de dijk te parkeren. Met zo’n mentaliteit zullen wij niet ver geraken... Remember : wij zijn in België, alle truucjes worden gebruikt ! De plaatsen met laadpaal zullen gauw permanent gebruikt worden, gewoon om te parkeren, ongeacht iemand anders zou moeten bijladen. bij de recente test van de VRT was de stekker van de testers ook al ongegeneerd door een taxichauffeur gekaapt. Het belooft ruzies...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenBetaalbaar is en rekbaar begrip... en geen synoniem voor goedkoop, het hangt eerder af van de dikte van je portemonnee...
Al wat in de pijplijn is zal gemakkelijk de grens van 50000 euro’s overschrijden
Als ik zie wat een Leaf kost en dat alle andere kleinere tegenwoordig eerder speelgoed zijn, gaan wij nog lang mogen wachten.
Ok, niet goedkoop, maar als ik zie welke auto's hier allemaal voorbij komen op het forum, dan is dat voor velen een bereikbare prijs.
De meesten kunnen met het rijbereik van de Leaf ook 90% van hun dagelijkse ritten doen. Enkel vakantie etc kunnen lastig zijn.
En nu moet je bedenken dan enkel de Tesla S, 3, de Leaf en de Ampera-E echt ontworpen zijn als EVs. De rest (Golf, wat is er nog?) zijn elektrische versies van gewone auto's.
Als je het platform van een S (https://cdn.teslarati.com/wp-content...ssis-Frame.jpg) of Nissan Leaf (http://www.autozine.org/Archive/Niss...Leaf_Mk2_4.jpg) vergelijkt met dat van de e-Golf (http://gas2.org/wp-content/uploads/2...lf-battery.jpg), dan zie je direct dat het echt nodig is om een EV van de grond af op te bouwen. Bij de Golf heeft men elektromotor en batterijen in een platform voor verbrandingsmotor moeten passen. Dat lukt niet goed en dat zie je ook aan het bereik.
Bij de Leaf en de Tesla's heeft men een EV platform gemaakt. En dat heeft gewoon veel voordelen.
Rond 2020 en 2021 gaan veel fabrikanten ook (eindelijk) met echte EV platformen komen en dan gaat het snel gaan. Als je een platform hebt, kan je vrij snel uitbreiden naar andere modelreeksen. Voor de 3 heeft men natuurlijk een goedkoper platform dan van de S moeten maken en in die periode is er ook gigantisch veel vooruitgang geboekt. Maar als je ziet hoeveel verschillende modellen BMW (3, 4, X3, X4, ...) op basis van 1 platform (3-reeks) kan uitpoepen, dan gaat dat ook snel gebeuren voor EVs.
Spijtig genoeg gaat het merendeel SUVs zijn en wil er niemand een EV break maken. Naar het schijnt komt er van de volgende Golf zelfs geen break meer. Ik zal dus toch moeten doorsparen voor een S als ik een achterklep wil.
En Musk kan niet verliezen, want zijn doel is gewoon iedereen aan de EV te krijgen. Of Tesla nu giga winst gaat maken of totaal failliet gaat, dat gaat hij wel bereikt hebben.Last edited by Chris_147; 02/08/2018, 22:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIs er uberhaupt al ene in België geleverd?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Voor het antwoord op uw vraag, kijk eens naar het filmpje hierboven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Zit op mijn werk en als ik geluid op zet, is iedereen aant zien. Dus voor vanavond danEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Pfff, al die nieuwsgierige snuiters. Ik zou ander werk zoeken
Comment
-
TESLA MAAKT GOEDKOPERE MODEL 3-VARIANT
Tesla maakt een goedkopere variant van zijn goedkoopste auto tot nu toe: de Model 3. De autofabrikant kondigde onverwachts de mogelijkheid aan om de wagen met een minder zware batterij te kopen. Tot nu toe was de auto alleen te koop met een batterij voor een groot bereik waarmee 310 mijl (ruim 495 kilometer) kan worden gereden.
Met de nieuwe batterij kan de auto 260 mijl (een kleine 420 kilometer) afleggen. Die uitvoering gaat minimaal 45.000 dollar kosten in de Verenigde Staten. Het topmodel met twee motoren, vierwielaandrijving en de grotere batterij is duurder geworden en kost nu minimaal 54.000 dollar.
De nieuwe batterij was nooit eerder door Tesla aangekondigd. Het bedrijf had wel een nog lichtere batterij aangekondigd waarmee de basisprijs van de auto op 35.000 dollar uit zou komen. Het is nog niet duidelijk wanneer die allergoedkoopste versie beschikbaar komt. Tesla is begonnen met het bouwen van de duurdere versies om zo de ontwikkelkosten sneller terug te verdienen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMusk tracht blijkbaar zo de hoop een goedkoop basismodel in leven te houden, terwijl hij in feite bezig is met de duurdere (rendabele) modellen te bouwen.
Marketingtruucje dus, daarin is hij sterk.
Tesla maakt een goedkopere variant van zijn goedkoopste auto, de Model 3. De fabrikant van elektrische auto's kondigde onverwachts de mogelijkheid aan om de wagen met een minder zware batterij te kopen. Tot nu toe was de auto alleen te koop met een batterij voor een groot bereik waarmee ruim 495 kilometer kan worden gereden.
Zouden het toch maar raar vinden als de nieuwe 316d zo in de media komt...
Comment
-
Hij haalt er de kranten mee omdat het redelijk baanbrekend is, een BMW 316D is dat niet.
Nu, ik ben er vrij zeker van dat de 35.000$ versie nooit gebouwd gaat worden. Zeker niet als ze nu deze 'Mid Range' versie uitbrengen.
Het maakt het voor mij in ieder geval realistischer dat ik in 2020 Model 3 kan kopen: Long Range zou me te duur zijn en onnodig, Short Range zou in 202 zeker nog niet te koop zijn in de EU. Deze misschien wel. Afwachten wat ze volgend jaar zeggen voor verkoop in de EU.
Comment
-
Dat Model 3 tegen 35000 dollars was destijds de eerste aankondiging. Intussen kon de Amerikaanse klant kiezen voor een sterkere batterij, wel tegen meerprijs. Het zijn natuurlijk deze laatste die nu eerste geproduceerd worden.
Nu komt een gestripte versie ... voor 35000 dollars . Ik denk dat ik het gesnapt heb...
Comment
-
Een versie met nog kleinere batterij of minder uitrusting hoeft niet per se minder rendabel zijn. Winstmarge kunnen ze gewoon behouden, de verkoopprijs zakt gewoon door de kleinere accu die per definitie goedkoper is (minder grondstoffen).
Echter als ze deze nu op de markt brengen wordt hij voor een grotere groep mensen betaalbaar worden en schiet de wachttijd weer naar 2 jaar. Terwijl momenl in de VS de levertijd 2-3 maanden bedraagt.
Ze moeten eerst meer productiefaciliteiten hebben om het goedkope model in voldoende aantallen te kunnen produceren.
althans dat is mijn idee.
Comment
-
Die kleinere batterij maakte deel van het allereerste aanbod. Nu geen 4x4 meer en 1 motor bespaard, zo kost de gestripte versie veel minder om te produceren... Mogelijk zit Musk ook met een overstock aan kleinere batterijen, die hij nu moet in de productie verwerken.
De zet was denk ik eerst de mensen warm maken voor een mini-S tegen een spotprijs, maar zonder intentie deze te produceren. Dan een versie met sterkere en vooral duurder batterij voorstellen, waarop de klanten gesprongen zijn, dus goed voor de rendabiliteit. En nu het initieel bod inhoudelijk verlagen zonder de prijs daadwerkelijk te verlagen, ook goed voor de rendabiliteit. Goed gezien van Musk, velen zullen er in trappen !
Comment
-
Ik weet niet wat je bedoelt met "geen 4x4 meer en 1 motor bespaard" maar het initieel verkochte model was RWD met grote batterij. Vervolgens is AWD met grote batterij erbij gekomen. Nu krijgt de RWD versie een kleinere batterij en zakt diens prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenOei, dacht dat deze een 5 deur als kofferklep had? Lijkt toch niet echt praktisch nu?
Scherm is ook veel te groot, en volgens me extreem afleidend tijdens het rijden...
Nu maar wachten tot er hier ooit eens geleverd wordt zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk BerichtenScherm is zeker niet te groot, daar wordt oa wel dd navigatiekaart op weergegeven. Heb jij dan thuis misschien ook maar een 26 inch tv? Was er in maart dit jaar bij toen hij even officieus in belgie was en scherm valt goed mee
Lijkt me gewoon enorm afleidend te zijn. Heb nu een 8 inch in mijn wagen, met niet zoveel functies, en dat is soms al gevaarlijk als je op zoek bent naar een cd al rijdend...
Comment
Comment