Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    Tegenover een BMW 320d (of andere diesel wagens), heeft een model 3:
    - een lager VAA
    - hogere aftrekbaarheid
    - goedkopere brandstof

    Deze factoren samen wegen ongeveer even hard door dan de hogere leaseprijs voor de tesla model 3. Dus qua TCO komen ze op het zelfde neer. Voor een elektrische wagen met aanzienlijk meer vermogen, vierwielaandrijving en rijke standaarduitrusting...
    lagere VAA ? bij dergelijke hoge aankoopprijs. zeker van?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

      Je laat een laadpaal bij je thuis plaatsen, die aangesloten wordt op je electriciteitsnet, en daar staat een teller tussen die meet hoeveel je verbruikt hebt om te laden .
      of gewoon in een ordinair stopcontact, traag laden!

      Comment


      • als je eerder een tankkaart kreeg, nu je electriciteit op jouw kosten erin gaan pompen?
        de thuislaadpaal is voor de werkgever ook aan 120% aftrekbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

        of gewoon in een ordinair stopcontact, traag laden!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

          lagere VAA ? bij dergelijke hoge aankoopprijs. zeker van?
          De co2 coefficient in de VAA van een model 3 is de helft van die van een 320d. Dus die model 3 moet al dubbel zo veel kosten om op dezelfde VAA uit te komen.

          Comment


          • belangt niet zuiver tesla alleen aan, maar ivm thuislaadpaal....onze regering/gemeentes zijn zo onbetrouwbaar als iets en ze komen chronisch geld tekort

            remember de diesel, als er maar genoeg volk een thuislaadpaal heeft zullen ze wel overgaan op capaciteitstarief, en wil je iets of wat snel laden kun je niet kiezen voor een beperking op uw vermogen

            Comment


            • openbare laadpalen in B bijna allemaal geplaatst door bedrijven, ik zie er zelden of geen die door overheid geplaatst, betaald zijn :-(

              Comment


              • op dat vlak schiet belgie inderdaad nog zeer zwaar tekort.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  op dat vlak schiet belgie inderdaad nog zeer zwaar tekort.
                  Juist... Klein voorbeeld : tegen 2020 zouden er 70 laadpalen zijn op het litoraal van Oostende tot in De Panne
                  Van Nieuwpoort tot in De Panne amper 20...
                  Beter dan thuis vol te laden voor een uitstapje te plannen naar de kust

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                    Daar heeft Tesla nooit mee uitgepakt. $35000 in de Verenigde Staten, maar dat is in een ander belastingsstelsel.
                    En Tesla verkoopt nu alleen het topgamma van de 3 (long range), niet de basisversie (met een kleinere accu), die komt pas later
                    inderdaad,de betaalbare tesla is zeker niet voor morgen,als die er al ooit komt!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                      Daar heeft Tesla nooit mee uitgepakt. $35000 in de Verenigde Staten, maar dat is in een ander belastingsstelsel.
                      En Tesla verkoopt nu alleen het topgamma van de 3 (long range), niet de basisversie (met een kleinere accu), die komt pas later
                      Idd, het was $35000. Maar aan de wisselkoers met onze BTW is het toch nog wel een stuk hoger. Maar goed, ben benieuwd naar de volgelingen. In ieder geval sta ik niet wantrouwig tegenover een electrische wagen als die met zekerheid 450km op 1 lading aan kan. Maar de Tesla modellen vind ik 'persoonlijk' niets moois aan, maar smaken verschillen natuurlijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Idd, het was $35000. Maar aan de wisselkoers met onze BTW is het toch nog wel een stuk hoger. Maar goed, ben benieuwd naar de volgelingen. In ieder geval sta ik niet wantrouwig tegenover een electrische wagen als die met zekerheid 450km op 1 lading aan kan. Maar de Tesla modellen vind ik 'persoonlijk' niets moois aan, maar smaken verschillen natuurlijk.
                        Wacht dan gerust op de Y, die de SUV-versie van de 3 zal zijn. Dan heb je ook wat tijd om de degelijkheid van een minder dure Tesla te evalueren, alsook het Belgische dealersnet van Tesla eens de klantbestand wat groter is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                          Wacht dan gerust op de Y, die de SUV-versie van de 3 zal zijn. Dan heb je ook wat tijd om de degelijkheid van een minder dure Tesla te evalueren, alsook het Belgische dealersnet van Tesla eens de klantbestand wat groter is.
                          Laten we gewoon al zeggen: geen klokken voor mij is een no-go. Ik hou niet van het klokkenspel in het midden van het dashboard. Dat moet voor me zijn.

                          Comment


                          • Maar verwacht niet dat de Y 450 km zal doen op 1 lading, da's een SUV en die verbruiken 25% meer dan hun sedan broertjes.

                            Comment


                            • Gisteren de kans gekregen om eens met een model S te rijden, een exemplaar dat al lang niet meer te bestellen is, met 225000km op de teller maar dat rijdt nog orecies als nieuw.. Ongelooflijk hoe dat ootrekt, dat wil ik een diesel na 225000km nog wel zien doen. Nu fel optrekken is maar een kleine bijzaak het is vooral het rijden zelf dat ik aangenaam vond. Uiteraard geen schakelen aan, dat is niets bijzonders maar je voelt ook niks van overgangen van de ene naar andere versnelling wat je met brandstofwagens wel voelt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                                Gisteren de kans gekregen om eens met een model S te rijden, een exemplaar dat al lang niet meer te bestellen is, met 225000km op de teller maar dat rijdt nog orecies als nieuw.. Ongelooflijk hoe dat ootrekt, dat wil ik een diesel na 225000km nog wel zien doen. Nu fel optrekken is maar een kleine bijzaak het is vooral het rijden zelf dat ik aangenaam vond. Uiteraard geen schakelen aan, dat is niets bijzonders maar je voelt ook niks van overgangen van de ene naar andere versnelling wat je met brandstofwagens wel voelt
                                Er zijn gewoon geen versnellingen aan een EV.

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                  Er zijn gewoon geen versnellingen aan een EV.

                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                                  Voila nog een voordeel

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                                    Voila nog een voordeel
                                    lol

                                    nuja vandaag is een tweedehands tesla S eigenlijk geen slechte koop, verre van zelfs.

                                    Comment


                                    • ik was een paar dagen geleden de 2dehandse model s eens aan het bekijken en gaan goegelen naar de reeele reikwijdte van een 85
                                      kom ik daar op een hollands vrekkenforum, chauffage niet aanzetten - zetelverwarming gebruiken, de a58 snelweg heeft veel te ruwe wegbedekking daar verbruiken we te veel op (andere topics heb ik niet bekeken)

                                      voelde me al gelijk thuis

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                                        Gisteren de kans gekregen om eens met een model S te rijden, een exemplaar dat al lang niet meer te bestellen is, met 225000km op de teller maar dat rijdt nog orecies als nieuw.. Ongelooflijk hoe dat ootrekt, dat wil ik een diesel na 225000km nog wel zien doen. Nu fel optrekken is maar een kleine bijzaak het is vooral het rijden zelf dat ik aangenaam vond. Uiteraard geen schakelen aan, dat is niets bijzonders maar je voelt ook niks van overgangen van de ene naar andere versnelling wat je met brandstofwagens wel voelt
                                        Waarom zou een prima onderhouden diesel na 225k veel trager worden?
                                        Dat argument houdt alvast geen steek.
                                        Er zijn inderdaad verhalen van Teslas die nog geen 10% batterijcapaciteit verliezen na 400k+.
                                        Tegen de verwachtingen in zijn dat meestal autos die veel superchargen. Het lijkt er op dat laden tot 100% meer slijtage veroorzaakt dan regelmatig supersnel laden tot 80%.

                                        Comment


                                        • Nope, laden met een koude batterij zou minder goed zijn dan superchargen, waar de temperatuur van de batterij sneller oploopt. En dat betekent ook niet dat diegene die niet superchargen onder de 90% capaciteit zakken.
                                          De snelheid waarmee superchargen gebeurt zakt wel met het aantal supercharging sessies van de batterij, dus altijd superchargen heeft ook zijn nadelen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X