Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ruim anderhalf jaar na de presentatie van de eerste Model 3, heeft Elon Musk de langverwachte ‘beter betaalbare’ versie van de Model 3 aangekondigd. De variant van 35.000 dollar is vanaf nu te bestellen in de Verenigde Staten. Volgens een tweet van Musk is de auto over ongeveer zes maanden leverbaar.
Volgens de krant vandaag zouden er ook showrooms moeten sluiten om kosten te besparen...
Die dingen moeten toch op onderhoud? Of gaan dat dan garages worden zonder showroom aan?
35k is enkel in zwart met rwd en standaard interieur...
Aandeelhouders zijn alvast niet onder de indruk zo te zien. Goed voor de volumes maar desastreus voor de marges.
En vergeet die 2 tot 4 weken maar hier:
"In Europe, Musk said it will be available to order within the “next 3 to 6 months”.
Showroom is iets anders dan een werkplaats he.
Het is me niet duidelijk of men ook in Europa de (weinige) showrooms gaat sluiten.
In de US heb je echter in veel staten waar men verplicht auto's via onafhankelijke dealers te verkopen en die hebben bij veel mensen een zeer slechte reputatie.
Andere fabrikanten hebben deze wetten gebruikt om Tesla beletten auto's te verkopen. Tesla kon dus enkel online verkopen.
Ze werken wel met "galleries", waar je de auto kan bekijken, maar niet kopen. Zelf prijsinformatie mag er niet gegeven worden (anders is het een dealer)
Zelf zou ik toch graag eerst eens met de auto kunnen rijden, zien of zetels me bevallen, stuur lekker in de hand ligt, etc voor ik besluit te kopen.
De Belgische website vermeld dat je de auto na 3 dagen kan retourneren.
Ik vraag me ook af of dit wel volledig wettelijk is, want je hebt normaal toch 14 dagen bedenktijd voor iets online gekocht? (zij kunnen wel waardevermindering rekenen)
Aandeelhouders zijn alvast niet onder de indruk zo te zien. Goed voor de volumes maar desastreus voor de marges.
Is voornamelijk omdat Musk heeft gezegd dat ze Q1 geen winst gaan maken.
Koers is anders gisteren gestart op 318€, gezakt naar 310€ rond 16u en daarna terug gestegen naar 320€.
Eindkoers gisteren was dus hoger dan de start koers.
22/02 stond de koers op 295€, dus kennelijk toch in totaal aan het stijgen.
"In Europe, Musk said it will be available to order within the “next 3 to 6 months”.
Mijn post ging dan ook over de US, binnen 3 tot 6 maanden in Europa, vind ik zeer snel.
Polestar 2 gepresenteerd van de week, wanneer ging die alweer komen? 2020 voor de 60k versie.
Wanneer de 40k versie? Onbekend, zegt genoeg.
Pardon?? Lijkt me nochtans wel redelijk cruciaal om als analist een antwoord te krijgen op zo'n vragen...
Gamechanger tja...ik moet het nog zien. In elk geval steek in mijn centen niet in dat aandeel. Veel geluk voor zij die het wel doen.
Ik stel voor dat je eens bij MB of BMW vraagt wat de winstmarges zijn van één specifiek model. Winstmarges zijn gewoon vertrouwelijke gegevens, en die deel je ook niet mee aan concurrenten.
En wat gaat dat spel kosten in Europa incl. invoertaksen? Ik denk trouwens niet dat er velen in zo'n basismodelletje zullen kruipen
Als Musk zegt 3-6 maanden, reken dan maar op 9...
Ik stel voor dat je eens bij MB of BMW vraagt wat de winstmarges zijn van één specifiek model. Winstmarges zijn gewoon vertrouwelijke gegevens, en die deel je ook niet mee aan concurrenten.
De vraag op de persconferentie ging niet specifiek over het instapmodel. Lijkt me trouwens nogal logisch dat wanneer je volumes gaat draaien met een model waarvan de marges lager liggen dan de 2 andere modellen je winstgevendheid op groepsniveau fors gaat dalen.
“This is the lowest price we could possibly sell this car,” he said. “It’s excruciatingly difficult to make this car for $35,000 and still be financially sustainable. Hence the unfortunate need to rescue headcount.” Musk said refining Tesla’s production methods was a “game of pennies” as it sought to slice costs anywhere it could.
The $35,000 Model 3 will be as cheap as it gets for now. A lower price for the Model 3 or any new Tesla model will be at least three years away due to the challenges of overhauling Tesla’s manufacturing methods to reduce costs further, said Musk. That likely leaves Tesla with razor-thin margins as it expands beyond the luxury segment.
En wat gaat dat spel kosten in Europa incl. invoertaksen? Ik denk trouwens niet dat er velen in zo'n basismodelletje zullen kruipen
Als Musk zegt 3-6 maanden, reken dan maar op 9...
een goedkoop basismodel is altijd goed als lokvogel,de meeste laten zich dan wel vangen voor een duurdere versie,met meer winst
maar dan moet die basisversie er wel zijn.musk heeft de fout gemaakt uit te pakken met 'betaalbare versie' die er tot op vandaag nog steeds niet is.
een goedkoop basismodel is altijd goed als lokvogel,de meeste laten zich dan wel vangen voor een duurdere versie,met meer winst
maar dan moet die basisversie er wel zijn.musk heeft de fout gemaakt uit te pakken met 'betaalbare versie' die er tot op vandaag nog steeds niet is.
Toont maar alleen dat Musk een top marketingman is, de hoop is altijd geweest dat het goedkoop model niet te hoeven produceren, daar er geen geld mee te verdienen is. De logica zelve toch ?
hoop,mss ja, zelfs al is de winst 1/3 ,als je de verkopen maal 5 doet..............................................
er zijn merken genoeg die moeten rondkomen op de winst van goedkopere modellen,logica?
moest de economie alleen draaien op dure spullen,we gaan nog veel werklozen moeten uitbetalen
dacht eerst dat het een S was, maar wel degelijk een 3. Frisse verschijning. Geen opvallend design op zich, wel eentje dat zich jarenlang staande kan houden.
De vraag op de persconferentie ging niet specifiek over het instapmodel. Lijkt me trouwens nogal logisch dat wanneer je volumes gaat draaien met een model waarvan de marges lager liggen dan de 2 andere modellen je winstgevendheid op groepsniveau fors gaat dalen.
Ik denk dat het volumes draaien veel belangrijker aan het worden is dan de marges: raar dat ik er hier nog niks over gelezen heb, maar de prijzen voor de topmodellen (P100D) zijn met zo'n 30% tot 40% verlaagd, terwijl de 'gewone' S en X ook zo'n 20% goedkoper geworden zijn.
Dit lijkt op een spelletje poker van Musk waarbij hij alle jetonnekes ingezet heeft. Eens zien of Jaguar, Audi en Mercedes durven volgen. Ook good luck aan Porsche met hun Taycan: 50.000 Euro duurder dan een Model S P100D, minder autonomie, meer verbruik en wat de acceleratie betreft heel wat trager. 't Worden nog leuke tijden :-)
Model S en X zijn inderdaad fors goedkoper geworden. Mijn S 100D kostte vorig jaar nog 132k euro, en kost nu 'maar' 98k euro meer. Een S P100D kostte 164k wat 32k is, terwijl 'm nu maar 108k kost, dus slechts 10k euro meer.
Gelukkig heb ik een leasing met hoge restwaarde...
Met deze veel lagere prijzen wordt 'm echt wel heel concurrentieel, en al zeker als je het fiscale voordeel als firmawagen mee bekijkt.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment