Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ...wrs wanneer de wachtlijst gaat beginnen korter worden

Comment

• Ik las op Autoweek over een half jaar, uiterlijk september: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...tesla-model-3/

Comment

• Daar spreken ze over de standard range, die interesseert me niet, ik wil de long range maar RWD
        Ik heb nog wel wat tijd.
        BMW 420dA : >>>

Comment

• De minder dure Tesla zouden enkel on-line gekocht kunnen worden, om de beloofde lagere prijs te kunnen handhaven. Musk bedoelt ook te sparen op de vestigingen, er zouden slechts nog enkele “winkels” blijven bestaan op drukke plaatsen. Tja... waarom niet als de klanten zelf voor de nodige publiciteit zorgen via YouTube ? Wie niet tevreden is met zijn aankoop zal de wagen binnen de 7 dagen mogen teruggeven.
          Dit toont m.i. aan hoe krap de marges van Tesla zijn ... en ik vraag mij wel af of deze verkooptechniek in Europa zal lukken.
          Voor een stofzuiger van 400 euro’s misschien wel, maar voor een wagen van 40.000 ??

Comment

• Tja, als de marges van Tesla dan al zo krap zouden zijn, hoe groot moeten de verliezen van Jaguar/Audi/Mercedes dan niet zijn per verkochte auto?

Als ik anderzijds zie hoe snel Tesla zijn prijs soms kan laten zakken, denk ik dat de pure kostprijs van de productie echt wel meevalt, maar dat het vooral de afschrijvingen op hun research, Giga-Factories en superchargers zijn die de prijs doen oplopen. Dat zijn echter investeringen op lange termijn die ook nog wel hun vruchten zullen afwerpen.

Comment

• Ik zie al een paar dagen vrachtwagens vol richting Nederland/Duitsland gaan, dus ze verkopen toch wel lekker, denk ik.

Vanmorgen mijn eerste IRL tegen gekomen op de weg. Die voorkant is toch wel raar. Het lijkt bijna zo'n cartoon autootje, met die grote voorruit.

Comment

• Naar het schijnt reeds 1.000 Model 3's geleverd in Duitsland (in 2 maanden dus), met nog 5.000 concrete bestellingen (geen reserveringen!)
                Tesla has historically been having difficulties penetrating the German auto market, which is known for preferring German vehicles, but it...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Naar het schijnt reeds 1.000 Model 3's geleverd in Duitsland (in 2 maanden dus), met nog 5.000 concrete bestellingen (geen reserveringen!)
                  https://electrek.co/2019/03/26/tesla...akers-model-3/
                  Kan ik goed geloven, er rijden continue vrachtwagens vol op de E34

Comment

• Een Duitser die bij ons in de haven in Scharendijke ligt heeft er ook eentje sinds kort. Doet elke keer enkele rit 400km.

Comment

• Dat zal dan toch ook op het randje van bereik zijn. Benieuw of hij dat in de winter ook haalt.

Comment

• Voor de twijfelaars onder ons midden:
                        Sinds zijn marktintroductie bij ons is de Tesla Model 3 niet enkel de meest ingeschreven elektrische auto van het moment in Europa, maar hij heeft ook de Audi A4, BMW 3-Reeks en Mercedes C-Klasse achter zich gelaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Dat zal dan toch ook op het randje van bereik zijn. Benieuw of hij dat in de winter ook haalt.
                          In de winter zeilt hij niet, maar dat zou geen probleem zijn gezien er meerdere superchargers staan op zijn route.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                            Voor de twijfelaars onder ons midden:
                            https://www.vroom.be/nl/nieuws/tesla...n-europa-21554
                            lol
                            Ja, als je er eerst geen uitbrengt en ze allemaal opspaart, en dan ineens allemaal tegelijk levert, ja dan zal het wel.
                            We zullen hier volgend jaar eens op terug komen en zien of ze op een gans jaar ook meer verkopen :-D

Comment

• Ik verwacht daar niet snel veel verandering in. Vergeet niet dat ze nu ook alleen maar het topmodel verkopen aan 62800 EUR of meer. De gemiddelde A4, C-klasse en 3-er gaan voor een pak minder van de hand (met nog eens een korting er bovenop)
                              De model 3 doet Mercedes/BMW/Audi flink pijn, want ik ga ervan uit dat vooral zij zijn die in dit segment marktaandeel verliezen aan Tesla.

Comment

• het systeem van tesla is dat ze ni veel leveren in t begin van t kwartaal maar wel juist veel naar t einde van het kwartaal. in januari produceren ze de wagens die ze in februari en maart in europa leveren. in feb en maart produceren ze vooral voor de USA, op die manier kunnen ze eind van het kwartaal nog veel wagens inschrijven.

Comment

• de laatse 2 dagen gaan werken...en élke rit kom ik er 1 tegen, allemaal verschillende

tis den typische tesla facelift smoel...maar wàt een verademing, dat lachend donald duck smoeleke tss al die gezocht agressieve snuiterijen van kwasi alle andere merken, waaronder intussen ook mijn favo-merk sinds de nieuwe design-taal

de grotere tesla's hebben dezelfde non-kwaad kijkend snuit, maar zijn door hun grootte toch wel imponerend

in het wit graag !

[img]https://white.car/wp-content/uploads...del3Owners.jpg[/img]
                                  Last edited by bobo; 31/03/2019, 16:34.

Comment

• Tja bobo, op de C en E kiest 98% voor de avantgarde snuit die ik gruwelijk lelijk vind. En als ik dan een C of E executive zie ben ik blij.

Comment

• Zie vaak kamions vol rijden, logisch aangezien alles voor europa langs hier passeert

Comment

• ze hadden een flinke duit kunnen verdienen daar in zeebrugge...maja, staken he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Zie vaak kamions vol rijden, logisch aangezien alles voor europa langs hier passeert
                                          Ik zie ook dagelijks meerdere vrachtwagens passeren tijdens mijn woon werk rit ...
                                          heb ook het gevoel dat hij vrij populair is
                                          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Working...
                                          X