Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Is een autobatterij beter bestand tegen de koude dan een "gewone" batterij? Het zal je maar overkomen, je gaat op skireis met je tesla en ter plaatse ga je naar de parking bij de skilift ga je op het gemak een dagje gaan skiën en kom je terug bij je wagen die nog een bereik aangaf van 80km en plots is de batterij zo goed als plat omdat de temperatuur gezakt is tot -9 ... op de parkings die ik de laatste jaren gedaan heb op skiereis stonden geen tesla's te bespeuren alsook geen oplaadpunten. (vermoedelijk laat de tesla eigenaar zijn tesla thuis en neemt die een andere wagen mee op skireis) alhoewel ik er onderweg wel enkele tegen gekomen ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenIs een autobatterij beter bestand tegen de koude dan een "gewone" batterij? Het zal je maar overkomen, je gaat op skireis met je tesla en ter plaatse ga je naar de parking bij de skilift ga je op het gemak een dagje gaan skiën en kom je terug bij je wagen die nog een bereik aangaf van 80km en plots is de batterij zo goed als plat omdat de temperatuur gezakt is tot -9 ... op de parkings die ik de laatste jaren gedaan heb op skiereis stonden geen tesla's te bespeuren alsook geen oplaadpunten. (vermoedelijk laat de tesla eigenaar zijn tesla thuis en neemt die een andere wagen mee op skireis) alhoewel ik er onderweg wel enkele tegen gekomen ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik heb de indruk dat de Oostenrijkers nog niet echt op de kar springen. Zie ook nergens aan de hotels of zimmer frei laadmogelijkheden. Met wat zoeken, zult ge ze wel vinden, maar ook weer een heel gedoe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Daar is er minder fanatisme tegen de wagens. Zelfs in Wien is er nog geen sprake van LEZ behalve voor vrachtwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenIs een autobatterij beter bestand tegen de koude dan een "gewone" batterij? Het zal je maar overkomen, je gaat op skireis met je tesla en ter plaatse ga je naar de parking bij de skilift ga je op het gemak een dagje gaan skiën en kom je terug bij je wagen die nog een bereik aangaf van 80km en plots is de batterij zo goed als plat omdat de temperatuur gezakt is tot -9 ...
In februari was ik op een langlauftocht in het noorden van Noorwegen. Het reed er vol Tesla's (zonder problemen). 40% van het Noorse wagenpark is al elektrisch. Het zijn koplopers op dat gebied.
Last edited by ivob2; 04/04/2019, 22:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Een autoaccu is zeer zeker onderhevig aan temperatuurverschillen. De actieradius bij +25°C en minus 5 kan gemakkelijk 20% schelen (minder bij koude). Maar ze zal ook niet dood vallen.
In februari was ik op een langlauftocht in het noorden van Noorwegen. het reed er vol Tesla's (zonder problemen). 40% van het Noorse wagenpark is al elektrisch. Het zijn koplopers op dat gebied.
- Likes 1
Comment
-
Verkoop van de S en X is wel serieus ingezakt in het 1e kwartaal: https://arstechnica.com/cars/2019/04...first-quarter/
De doemdenkers kunnen weer over Tesla gaan klagen: minder auto's verkocht, vooral van die met hogere marges.
Mijn idee is dat, zolang Tesla nog iedere auto die ze maken, direct kunnen verkopen, ze nog niet zoveel problemen zullen hebben.
Voor Model Y vraagt iedereen zich af welke fabriek nog ruimte heeft om die te maken, dus ja.
De aandelen zullen bij de Q1 presentatie weer serieus zakken, maar eigenlijk staat Tesla er nog steeds goed voor.
Comment
-
Voor de Y komt een nieuwe fabriek in China. Maar dan zal de X het moeilijker krijgen, er zal blijkbaar zoals voor de S interne concurrentie ontstaan.
Voor de volume zijn de Model 3 en de Y nodig, S en X zullen niche blijven, wegens de prijs.
En van zodra de standard komt zullen de hogere versies in volume dalen. Moeilijke oefening, een gamma ontplooien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Ja, maar niet zoveel als je de updates van FaceBook, Messenger en YouTube samen telt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
De euforie inzake autonome wagens is aan het luwen, ook omwille van de prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichtenworden autonome wagens altijd geassocieerd met ev wagens want kan men niet net zogoed een benzine of dieselwagen volledig autonoom laten rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichtenwat wil je nu duidelijk maken?Last edited by guyugy; 04/04/2019, 21:11.
Comment
-
mensen zijn allerminst ongevoelig
de autonome systemen die nu al operationeel zijn hebben al meer levens gered dan ze er ooit zullen nemen. Als er dan eens eentje in de mist gaat, staan de kranten er direct vol mee. Maar als een mens een ongeval veroorzaakt, dan zet men paaltjes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
De euforie inzake autonome wagens is aan het luwen, ook omwille van de prijs.
Zelfs een Belgische provinciestad plant binnen dit en 5 jaar een continue autonoom rijdende verbinding tussen een randparking en het centrum.
Comment
-
Daarstraks voor het eerst een Model 3 voorbij zien rijden, en ik blijf bij mijn mening, ik vind het een lelijk ding.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Over smaken valt niet te discussiëren maar wat betreft mijn smaak kan ik dat alleen maar bijtreden.
Als je de ervaring van elektrisch rijden kan smaken zijn er goedkopere mogelijkheden zonder in de praktijk veel te moeten inleveren.
Als je het budget te besteden hebt van de huidige verkrijgbare Tesla 3 modellen zijn er toch wel veel mooiere ontwerpen te vinden op de markt.
Als je je wegens budget (en het niet steekt op een jaartje meer of minder) moet beperken tot een Tesla 3 standaard en de daaraan verbonden capaciteiten
en mogelijkheden (of eerder de dan opgelegde beperkingen) steekt hij niet meer boven de concurentie uit.
Ze hebben nu nog het voordeel van de markt praktisch voor zich alleen te hebben en een "hebbehebbe" logo dat eerder gebaseerd is op de Tesla S modellen.
Volgens mij (gewoon een persoonlijk idee) kan de Tesla 3 (als massaproduct) zijn verwachtingen niet blijven waarmaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik ben benieuwd in welke mate deze zal aanslaan bij particulieren.
Comment
Comment