Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Ik vind vooral die stickers op de weg beangstigend. En dit is natuurlijk niet een Tesla specifiek probleem hoor, dit gaat bij alle merken mogelijk zijn!
    Iedereen is het er over eens dat een automatisch bestuurde wagen maken zeer moeilijk is een momenteel alleen in goede weer- en verkeers omstandigheden lukt. Stel je voor dat men dan nog eens moedwillig de boel gaat saboteren!
    De euforie inzake autonome wagens is aan het luwen, ook omwille van de prijs.

Comment

• Is een autobatterij beter bestand tegen de koude dan een "gewone" batterij? Het zal je maar overkomen, je gaat op skireis met je tesla en ter plaatse ga je naar de parking bij de skilift ga je op het gemak een dagje gaan skiën en kom je terug bij je wagen die nog een bereik aangaf van 80km en plots is de batterij zo goed als plat omdat de temperatuur gezakt is tot -9 ... op de parkings die ik de laatste jaren gedaan heb op skiereis stonden geen tesla's te bespeuren alsook geen oplaadpunten. (vermoedelijk laat de tesla eigenaar zijn tesla thuis en neemt die een andere wagen mee op skireis) alhoewel ik er onderweg wel enkele tegen gekomen ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
        Is een autobatterij beter bestand tegen de koude dan een "gewone" batterij? Het zal je maar overkomen, je gaat op skireis met je tesla en ter plaatse ga je naar de parking bij de skilift ga je op het gemak een dagje gaan skiën en kom je terug bij je wagen die nog een bereik aangaf van 80km en plots is de batterij zo goed als plat omdat de temperatuur gezakt is tot -9 ... op de parkings die ik de laatste jaren gedaan heb op skiereis stonden geen tesla's te bespeuren alsook geen oplaadpunten. (vermoedelijk laat de tesla eigenaar zijn tesla thuis en neemt die een andere wagen mee op skireis) alhoewel ik er onderweg wel enkele tegen gekomen ben.
        Ik heb de indruk dat de Oostenrijkers nog niet echt op de kar springen. Zie ook nergens aan de hotels of zimmer frei laadmogelijkheden. Met wat zoeken, zult ge ze wel vinden, maar ook weer een heel gedoe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik heb de indruk dat de Oostenrijkers nog niet echt op de kar springen. Zie ook nergens aan de hotels of zimmer frei laadmogelijkheden. Met wat zoeken, zult ge ze wel vinden, maar ook weer een heel gedoe.
          Daar is er minder fanatisme tegen de wagens. Zelfs in Wien is er nog geen sprake van LEZ behalve voor vrachtwagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Daar is er minder fanatisme tegen de wagens. Zelfs in Wien is er nog geen sprake van LEZ behalve voor vrachtwagens.
            Ge ziet daar idd leukere wagens rijden met zeer leuke motorisaties. RS'en en GTI's is daar dagelijkse kost voor de locals.

Comment

• daar rook je ook nog op cafe, vrij rechts bestuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Is een autobatterij beter bestand tegen de koude dan een "gewone" batterij? Het zal je maar overkomen, je gaat op skireis met je tesla en ter plaatse ga je naar de parking bij de skilift ga je op het gemak een dagje gaan skiën en kom je terug bij je wagen die nog een bereik aangaf van 80km en plots is de batterij zo goed als plat omdat de temperatuur gezakt is tot -9 ...
                Een autoaccu is zeer zeker onderhevig aan temperatuurverschillen. De actieradius bij +25°C en minus 5 kan gemakkelijk 20% schelen (minder bij koude). Maar ze zal ook niet dood vallen.
                In februari was ik op een langlauftocht in het noorden van Noorwegen. Het reed er vol Tesla's (zonder problemen). 40% van het Noorse wagenpark is al elektrisch. Het zijn koplopers op dat gebied.
                Last edited by ivob2; 04/04/2019, 22:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Een autoaccu is zeer zeker onderhevig aan temperatuurverschillen. De actieradius bij +25°C en minus 5 kan gemakkelijk 20% schelen (minder bij koude). Maar ze zal ook niet dood vallen.
                  In februari was ik op een langlauftocht in het noorden van Noorwegen. het reed er vol Tesla's (zonder problemen). 40% van het Noorse wagenpark is al elektrisch. Het zijn koplopers op dat gebied.
                  Als je de hybrides erbij telt...

Comment

• Verkoop van de S en X is wel serieus ingezakt in het 1e kwartaal: https://arstechnica.com/cars/2019/04...first-quarter/
                    De doemdenkers kunnen weer over Tesla gaan klagen: minder auto's verkocht, vooral van die met hogere marges.

Mijn idee is dat, zolang Tesla nog iedere auto die ze maken, direct kunnen verkopen, ze nog niet zoveel problemen zullen hebben.
                    Voor Model Y vraagt iedereen zich af welke fabriek nog ruimte heeft om die te maken, dus ja.
                    De aandelen zullen bij de Q1 presentatie weer serieus zakken, maar eigenlijk staat Tesla er nog steeds goed voor.

Comment

• Voor de Y komt een nieuwe fabriek in China. Maar dan zal de X het moeilijker krijgen, er zal blijkbaar zoals voor de S interne concurrentie ontstaan.
                      Voor de volume zijn de Model 3 en de Y nodig, S en X zullen niche blijven, wegens de prijs.
                      En van zodra de standard komt zullen de hogere versies in volume dalen. Moeilijke oefening, een gamma ontplooien...

Comment

Ja, maar niet zoveel als je de updates van FaceBook, Messenger en YouTube samen telt
                        wat wil je nu duidelijk maken?

Comment

worden autonome wagens altijd geassocieerd met ev wagens want kan men niet net zogoed een benzine of dieselwagen volledig autonoom laten rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                            worden autonome wagens altijd geassocieerd met ev wagens want kan men niet net zogoed een benzine of dieselwagen volledig autonoom laten rijden?
                            Mijn commentaar is niet gelinkt met de motorisatie, het is het autonoom laten rijden dat te prijzig zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                              wat wil je nu duidelijk maken?
                              Gewoon dat een programma/toepassing nooit 100% foolproof kan gemaakt worden voor hackers, vandaar de veelvuldige updates om de achterpoortjes dicht te maken onder de vorm van security-updates
                              Last edited by guyugy; 04/04/2019, 21:11.

Comment

• ik maak mij daar hoegenaamd geen zorgen in (hacken), ik word niet geviseerd

wil wel zsm mogelijk autonome wagen

Comment

• mensen zijn allerminst ongevoelig

de autonome systemen die nu al operationeel zijn hebben al meer levens gered dan ze er ooit zullen nemen. Als er dan eens eentje in de mist gaat, staan de kranten er direct vol mee. Maar als een mens een ongeval veroorzaakt, dan zet men paaltjes...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

In Hamburg is net een testparcour opengesteld voor autonoom rijden. O.a. VW maakt daar gebruik van.
                                    Zelfs een Belgische provinciestad plant binnen dit en 5 jaar een continue autonoom rijdende verbinding tussen een randparking en het centrum.

Comment

• Daarstraks voor het eerst een Model 3 voorbij zien rijden, en ik blijf bij mijn mening, ik vind het een lelijk ding.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Over smaken valt niet te discussiëren maar wat betreft mijn smaak kan ik dat alleen maar bijtreden.

Als je de ervaring van elektrisch rijden kan smaken zijn er goedkopere mogelijkheden zonder in de praktijk veel te moeten inleveren.
                                        Als je het budget te besteden hebt van de huidige verkrijgbare Tesla 3 modellen zijn er toch wel veel mooiere ontwerpen te vinden op de markt.
                                        Als je je wegens budget (en het niet steekt op een jaartje meer of minder) moet beperken tot een Tesla 3 standaard en de daaraan verbonden capaciteiten
                                        en mogelijkheden (of eerder de dan opgelegde beperkingen) steekt hij niet meer boven de concurentie uit.

Ze hebben nu nog het voordeel van de markt praktisch voor zich alleen te hebben en een "hebbehebbe" logo dat eerder gebaseerd is op de Tesla S modellen.
                                        Volgens mij (gewoon een persoonlijk idee) kan de Tesla 3 (als massaproduct) zijn verwachtingen niet blijven waarmaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik ben benieuwd in welke mate deze zal aanslaan bij particulieren.
                                          een tesla particulier??????????

Comment

Working...
                                          X