Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenIn Hamburg is net een testparcour opengesteld voor autonoom rijden. O.a. VW maakt daar gebruik van.
Zelfs een Belgische provinciestad plant binnen dit en 5 jaar een continue autonoom rijdende verbinding tussen een randparking en het centrum.
Trouwens, hiervoor bestaat de trein, wel nog altijd met een bestuurder
En een vliegtuig kan al jaren met ILS een perfecte landing verzekeren, ook daar blijven 2 piloten oppassen (en soms tevergeefs indien een 737 MAX )Last edited by guyugy; 05/04/2019, 10:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenZe hebben nu nog het voordeel van de markt praktisch voor zich alleen te hebben en een "hebbehebbe" logo dat eerder gebaseerd is op de Tesla S modellen.
Volgens mij (gewoon een persoonlijk idee) kan de Tesla 3 (als massaproduct) zijn verwachtingen niet blijven waarmaken.
Maakt de Tesla 3 dan nu wel zijn verwachtingen waar, waarom kan dat dan niet meer in de toekomst?
Over smaken valt inderdaad niet te discussiëren, maar ik vind de 3 eigenlijk de enige mooie EV op de markt.
De meeste anderen zijn SUV's, dus al bij definitie lelijk
i3 is een hok, Leaf valt nog een beetje mee, maar valt af wegens geen batterij warmte management.
Ik ben niet 100% overtuigd van de 3:
- had liever een liftback gehad met gewoon dak, dan glazen dak waardoor het een sedan moest worden.
- dashboard ben ik nog niet over uit of dit de toekomst is of niet. Bij Audi klaag ik dat de verwarming met touchscreen bediend moet worden, dan moet ik ook klagen over de Tesla.
- en de rode verf is veel te duur, zeker als je rekent dat het glazen dak niet eens geverfd moet worden!
Maar ik zie nog altijd geen enkele andere EV aankomen binnen nu en een jaar die ik beter vind dan de 3 (en die leverbaar gaat zijn)
Comment
-
De Tesla’s vervullen tegenwoordig hoofdzakelijk fiscale verwachtingen. Ze zijn nog zo duur dat de gewone burger (belastingbetaler) eerder zal proberen zijn huidig materiaal te blijven gebruiken (dat is voor velen ver in de jaren 2020, zoniet tot 2030 voor de euro6 modellen die vandaag verkocht worden) of nog een laatste betaalbare benzine- of zelfs dieselmodel slijten tegen wanneer de EV’s zich zullen bewezen hebben (dat is zonder subsidies en met de nodige infrastructuur). Ondertussen zijn wij in 2035/2040, dat is veel water onder de bruggen...Last edited by guyugy; 05/04/2019, 13:22.
Comment
-
Ik heb vandaag even mijn kop binnen gestoken in zo'n 3. Was die er rap weer uit zeg !
Dat hostessje was wel vriendelijk en deed haar best, maar dat was het enige positieve dat ik kan vertellen over mijn eerste Tesla ervaring.
Ik zeg tegen haar 'wat een saaie boel daarbinnen', en zij zegt 'dat is minimalistisch design', maar nee, het is gewoon saaie boel, geen moeilijke woorden gebruiken om je gebrek aan inspiratie te vergoelijken.
En als je die deurklinken wilt gebruiken, krijg je kramp in je pols of vingers. Wie heeft dat uitgevonden, en wie heeft dat dan ook nog eens goedgekeurd ?
Ik probeer het mij voor te stellen, al die vet betaalde ingenieurs die dat deurklink ontwerp bekijken en uitproberen. En dan zeggen ze ja dat is het ?? Dit is gewoon speciaal doen om speciaal te doen, niet omdat het goed is. Maar het vangt misschien minder wind en daardoor kan die auto 5 km verder rijden, dat kan het ook zijn. Dat je hand elke keer ontwricht geraakt als je de deur opendoet, moet je er maar bijnemen.
'Ja, je moet een beetje zelf een techniek vinden hoe je het makkelijkst vindt' zei ze. Wel, het makkelijkst is normaal doen.
Dan deed ze de 'motorkap' open, ik noem het maar gewoon zo, je weet wat ik bedoel, maar waarom weet ik niet, daar was niets te zien, en daar kun je ook niks kwijt.
Hoe heet die horizontaal ophefbare plaat voor de voorruit dan bij Tesla ?
Of er een echte koffer is weet ik niet, zo ver is ze niet meer geraakt :-)
Wat een achterlijke bak.
Maar ja, staat wel cool bij de hipsters hee, dat 'minimalistisch design'
Een beetje verder stond de Alpina A110, dat kon mij meer bekoren :-P
Comment
-
Frunk heet dat, van front trunk.
Heb je het nu uit je systeem gekregen?
Goed, je vond het interieur design niets. Anderen vinden het fantastisch.
Bij een Apple toestel vinden velen het onpractische, minimalistisch design fantastisch, bij een Tesla niet...
Comment
-
De vergelijking tussen Apple en Tesla vind ik niet correct. Apple maakt toestellen die perfect doen wat ze moeten doen. Een beetje hetzelfde als andere merken trouwens. Samsung probeert ook zo minimalistisch mogelijk te zijn. Maar in een telefoon of tablet zit ik niet, ik moet er mij niet gezellig in voelen.
Frunk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Als je de hybrides erbij telt...
In 2018 waren 30% van de nieuwe inschrijvingen full electric en incl. PHEV is dat 49% (van gewone hybrides wordt al niet meer gesproken, die periode is voorbij)
Ondertussen zijn 58% van de nieuwe auto's (over inschrijvingen maart 2019) er al full electric (mede door de beschikbaarheid van de Tesla 3).
Dus zoveel last zullen de batterijen er niet hebben van koude winters (waar de reply over ging).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Dat is nog niet van Brussel naar Parijs van op de achterbank van zijn eigen wagen rijden, hé !
Trouwens, hiervoor bestaat de trein, wel nog altijd met een bestuurder
En een vliegtuig kan al jaren met ILS een perfecte landing verzekeren, ook daar blijven 2 piloten oppassen (en soms tevergeefs indien een 737 MAX )
De Max is trouwens (waarschijnlijk) neergestort door een softwareprobleem. Net zoals de A400 in Spanje (zeker, niet door bemanning te overrulen softwarefout tijdens kritieke fase van opstijgen).
Comment
-
Deze goede cijfers worden uiteraard beïnvloed door de prioriteit die Norway in Europa geniet bij de leveringen, na accumulatie van de reservaties.
De cijfers zouden moeten bevestigd worden na de rush van de eerste maanden om sprekend te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Ik snap echt niet wat die laatste zin betekent.
Maakt de Tesla 3 dan nu wel zijn verwachtingen waar, waarom kan dat dan niet meer in de toekomst?
De Tesla 3 moest het product voor de "massa" worden (het betere deel van de middenklasse dan toch want ook de standard heeft nog lang geen doorsnee prijs).
Inmiddels is hij nog steeds niet verkrijgbaar en richt Tesla zich op (weer) het hogere segment van de automarkt, ook met de 3 (reden zie uitleg Guyugy).
Voorlopig voldoet de 3 aan de verwachtingen in het hogere segment. De vraag blijft of de standard het massa product gaat worden waar iedereen (en zeker de boekhouders en aandeelhouders van Tesla) op zit te wachten. Tegen dat hij eindelijk beschikbaar is (in de grote aantallen die het verschil kunnen maken) is de concurrentie hen misschien bijgebeend met evenwaardige producten tegen een betere prijs? Ze blijven de markt niet voor zich alleen hebben. Dan hebben ze er nog een probleem bij. Eerst een massaproduct ontwikkelen en verkopen en dan nog er mee weg komen in een open gegooide markt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDeze goede cijfers worden uiteraard beïnvloed door de prioriteit die Norway in Europa geniet bij de leveringen, na accumulatie van de reservaties.
De cijfers zouden moeten bevestigd worden na de rush van de eerste maanden om sprekend te zijn.
Comment
-
Noorwegen geeft een vertekend beeld. Die kunnen in veel sectoren subsidies steken, omdat ze het economisch voordeel hebben van erg veel natuurlijke grondstoffen te bezitten. De meeste landen hebben dat niet. Dan moet het allemaal van belastingen komen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Ook niet vergeten dat Noorwegen over flinke oliereserves beschikt en overal in het land hydro-elektrische stroom kan verwekken. Enkel luxeproblemen hebben ze ! Luchtbezoedeling kennen ze amper op 90% van het land, tenzij de scheten van de rendieren...Last edited by guyugy; 06/04/2019, 17:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
een tesla particulier??????????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenFrunk heet dat, van front trunk.
Heb je het nu uit je systeem gekregen?
Goed, je vond het interieur design niets. Anderen vinden het fantastisch.
Bij een Apple toestel vinden velen het onpractische, minimalistisch design fantastisch, bij een Tesla niet...
Ik snap dat mensen daarvoor zijn, maar voeg dan een optie toe voor een infoscreen voor u, ipv in het midden van de wagen.
Maar idd, sommigen vinden het fantastisch, anderen weer niet. De verkoopscijfers tonen aan dat het Musk een bal kan jeuken wat we ervan vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
Inderdaad. Maar als de Noren massaal batterijproblemen zouden ondervinden in winterse omstandigheden zou dat als een lopend vuurtje zijn rondgegaan en zou de verkoop van EV niet zijn blijven groeien. Dat Noorwegen een voorkeurstatus geniet bij levering is normaal. Daar heeft de overheid duidelijk gekozen (of dat op termijn de goede keuze is daar spreek ik me niet over uit, maar ze hebben tenminste een richtinggevend beleid). Aan dat vis noch vlees en "wait and see" beleid dat hier de norm is heeft niemand iets. Dan belandt je achteraan in de rij. Met kernernergie al juist hetzelfde. In 2003 beslissen dat af te bouwen en dan meer dan 15 jaar gewoon niets doen dan wat palaveren en rond de pot draaien.
Het leven is er een stuk duurder wel, maar daar verdienen ze 3 x zoveel als hier en het leven is daar maar dubbel zo duur als hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDe vergelijking tussen Apple en Tesla vind ik niet correct. Apple maakt toestellen die perfect doen wat ze moeten doen. ...
- toetsenborden die na 3 redesigns nog steeds niet goed werken: https://m.signalvnoise.com/the-macbo...-apple-thinks/
- MBP die veel te warm wordt: https://www.zdnet.com/article/the-20...h-overheating/
- USB geluidskaarten die niet werken omwille van T2 chip: http://cdm.link/2019/02/apple-2018-glitch/
- iMacs met een harde schijf in 2019! wat?!
- iPhones die software matig vertraagd worden omdat de batterij niet goed is: https://qz.com/1162402/why-your-ipho...-upgrade-aapl/
en dat zijn de toestellen die ze wel uitbrengen.
Velen zitten al 2 jaar te wachten op een nieuwe Mac Pro, nog steeds niet geweten wanneer die gaat komen: https://www.macrumors.com/roundup/mac-pro/
Nee sorry, hoor, dan denk ik dat Tesla beter dingen maakt die doen wat ze moeten doen.
- Likes 1
Comment
-
Ok, raar dat wij andere bevindingen hebben. Zeker al 9 jaar Apple producten in huis, iedereen van het gezin heeft er meerdere, en tot nog toe alles perfect. Ik zou liegen : 3 weken geleden een IPad pro november 2018 met light bleeding. De dag nadien reeds bericht dat de nieuwe klaar lag. Van MacBook pro tot AirPort, IPods die aangesloten blijven in autos, enz... geen probleem. Maar alles kan stukgaan natuurlijk, dat weet ik ook wel. Na 3-4 jaar begint de batterij van een IPad ook te minderen. Dan gaan die dingen de verkoop in, en krijg je er nog steeds 250 euro voor Dus uw artikeltjes... whatever. Ik ben zeker geen Apple fanboy, maar die dingen doen hier gewoon supergoed hun werk. Van het ogenblik er iets beter of gebruiksvriendelijker op de markt komt, zal ik het zeker proberen.
Trouwens daar gaat het eigenlijk niet om. Ik ben absoluut niet anti tesla. Het is een zeer innovatieve autobouwer, kan ik zeker waarderen. Maar het is gewoon op geen enkel gebied een auto voor mij.Last edited by order66; 06/04/2019, 18:51.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment