Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Maar bij Apple heb ik een scherm voor mij en bij een Tesla niet. Ik heb sowizo altijd wagens zonder klokkenspel 'voor' mij links laten liggen.
    Ik snap dat mensen daarvoor zijn, maar voeg dan een optie toe voor een infoscreen voor u, ipv in het midden van de wagen.

Maar idd, sommigen vinden het fantastisch, anderen weer niet. De verkoopscijfers tonen aan dat het Musk een bal kan jeuken wat we ervan vinden.
    een scherm dat pal voor je zit zal zeker niet minder afleidend zijn dan een scherm in 't midden

Comment

• Niet minder afleidend misschien, maar in elk geval minder lang. Het kan toch niet anders dan dat het minder lang duurt om 20 cm naar omlaag te kijken dan 80 cm naar schuin omlaag plus opzij te kijken. En dat je dan bij het opzij kijken minder overzicht hebt op de weg is toch vanzelfsprekend.

Comment

Noorwegen KAN ook een richtinggevend beleid voeren. De mensen zitten daar financieel een pak warmer als bij ons. De mensen moeten zich daar een stuk minder pijn doen voor een Tesla 3 te kopen als bij ons. Als hier hetzelfde beleid zou komen, staan meteen de vakbonden en groene hesjes op straat, want de normale mens kan dit niet betalen.

Het leven is er een stuk duurder wel, maar daar verdienen ze 3 x zoveel als hier en het leven is daar maar dubbel zo duur als hier.
        Echt ?
        Ik heb snel even gekeken op Wikipedia. Ik beweer niet dat dit 100% correct is, maar als ik daar lees :
        Norway 3452
        Belgium 2170
        zullen ze er denk ik met hun 1.59 x zoveel als hier toch dichter bij zitten als jouw 3 x.
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...y_average_wage
        Een beetje overdrijven mag om een punt te maken, maar een beetje maar hee :-)

Comment

• Een Noorwegen is 16de op op lijst van 20 landen wat betreft het deel dat ze overhouden van hun brutoloon...
          Reden te meer om te springen op gedetaxteerde producten...

Een kleine studiereis bracht ons de afgelopen dagen naar de Noorse hoofdstad Oslo. Om te kijken hoe de best verkochte elektrische auto ooit, de Nissan Leaf, werd verbeterd.
          Last edited by guyugy; 07/04/2019, 09:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Een Noorwegen is 16de op op lijst van 20 landen wat betreft het deel dat ze overhouden van hun brutoloon...
            Reden te meer om te springen op gedetaxteerde producten...

https://auto55.mobi/nieuws/20081-waa...n-in-noorwegen
            De redenen zullen nog wel kloppen maar de cijfers zeker niet meer want dat artikel is 6 jaar oud, lang voor de beslissing om vanaf 2025 verbrandingsmotoren te bannen en van de Tesla invasie was helemaal nog geen sprake.

Anyway, over Noorwegen is er een ander topic

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
              ja ik ben een particulier
              azo jij bent die ene?

Comment

• Kleine actualisering van de prijzen...
                Een Golf e kost vandaag in Noorwegen 335000 Kronen het zij 33500 euro’s. Voor deze prijs koopt je daar een Golf 1,0 TSI.
                Op een GTI is het prijsverschil 16000 euro’s met België, wat het effect van de taxatie nog duidelijker maakt.
                In dergelijke omstandigheden zou je wel zot zijn om geen EV te overwegen.
                De rijke Noorwegen kan zijn promotie van de EV lang aanhouden, zijn hebben de taksen op brandstof niet nodig om hun budget in evenwicht tee houden.
                Het groen gevoel van de Noren gaat dus zoals overal eerst en vooral langs de portemonnee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                  Misschien mij wat ongelukkig uitgedrukt in mijn tijdsgebruik maar Guyugy verwoord het goed.
                  De Tesla 3 moest het product voor de "massa" worden (het betere deel van de middenklasse dan toch want ook de standard heeft nog lang geen doorsnee prijs).
                  Inmiddels is hij nog steeds niet verkrijgbaar en richt Tesla zich op (weer) het hogere segment van de automarkt, ook met de 3 (reden zie uitleg Guyugy).
                  Voorlopig voldoet de 3 aan de verwachtingen in het hogere segment. De vraag blijft of de standard het massa product gaat worden waar iedereen (en zeker de boekhouders en aandeelhouders van Tesla) op zit te wachten. Tegen dat hij eindelijk beschikbaar is (in de grote aantallen die het verschil kunnen maken) is de concurrentie hen misschien bijgebeend met evenwaardige producten tegen een betere prijs? Ze blijven de markt niet voor zich alleen hebben. Dan hebben ze er nog een probleem bij. Eerst een massaproduct ontwikkelen en verkopen en dan nog er mee weg komen in een open gegooide markt.
                  moest het produkt van de massa worden,inderdaad,........
                  en dat doet tesla nog steeds niet.
                  en dat is nu net het punt wat ik al maanden aanhaal,maar owee wie kritiek heeft op tesla............................................. ............
                  en toch zal ik het blijven doen,net zolang dat produkt voor de massa er is,leverbaar is en in voldoende aantallen.
                  als ze er niet toe in staat zijn moeten ze dat ook maar toegeven,show verkopen kan iedereen,dat andere is blijkbaar moeilijker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

azo jij bent die ene?
                    en waarom zou een particulier dat niet mogen of kunnen kopen? en neen er zijn er nog (die op de fb groep actief zijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Noorwegen geeft een vertekend beeld. Die kunnen in veel sectoren subsidies steken, omdat ze het economisch voordeel hebben van erg veel natuurlijke grondstoffen te bezitten. De meeste landen hebben dat niet. Dan moet het allemaal van belastingen komen.
                      Noorwegen geeft een zeer goed beeld wat betreft het gedrag van een autoaccu bij koude temperaturen. Daar ging de reply tenslotte over: er rijden in verhouding zeer veel EV's in dat land en dat heeft regelmatig temperaturen beneden nul => moesten die allemaal "dood vallen" (zoals de vraag was) zouden ze er niet meer massaal verkocht worden. Ongeacht hun aanbod aan grondstoffen (olie en gas hebben ze trouwens ook genoeg).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Echt ?
                        Ik heb snel even gekeken op Wikipedia. Ik beweer niet dat dit 100% correct is, maar als ik daar lees :
                        Norway 3452
                        Belgium 2170
                        zullen ze er denk ik met hun 1.59 x zoveel als hier toch dichter bij zitten als jouw 3 x.
                        Ik zie zelfs niet in wat het inkomen (zelfs als dit overdreven wordt) nu te maken heeft met de wintertemperaturen in een land en de performance van een autoaccu.

Comment

Als hier hetzelfde beleid zou komen, staan meteen de vakbonden en groene hesjes op straat, want de normale mens kan dit niet betalen.
                          Als hier hetzelfde beleid zou komen zou je je gewoon geen fossiele middenklasser meer kunnen veroorloven. Ook al hield je netto meer over dan nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Echt ?
                            Norway 3452
                            Belgium 2170
                            Degenen die ik er gesproken heb, die spraken van €6000 netto per maand en die off shore werkten rond de €9000/maand. Mss meer het binnenland in dat dat een stuk lager ligt en het gemiddelde omlaag trekt. Tis maar wat dat verschillende mensen mij daar vertelden.

Comment

Degenen die ik er gesproken heb, die spraken van €6000 netto per maand en die off shore werkten rond de €9000/maand. Mss meer het binnenland in dat dat een stuk lager ligt en het gemiddelde omlaag trekt. Tis maar wat dat verschillende mensen mij daar vertelden.
                              Statistisch dus te verwaarlozen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Statistisch dus te verwaarlozen...
                                Statischtisch wel ja.

Comment

En daaruit leid je dan af dat Noorse werknemers het gemiddeld veel beter hebben dan wij? Er is ook geen kunst aan om hier mensen te spreken die 6000 € netto per maand verdienen (of meer).
                                  Toen ik nog de behoefte voelde om dagelijks te gaan werken gebeurde dat zelfs dagelijks. Maar ik maakte daaruit wel niet de conclusie dat het daarom het gemiddelde inkomen was noch de mediaan. Om op het onderwerp terug te komen, alhoewel ik geen +6000€ netto per maand wou verdienen (had ik er niet voor over) kan en kon ik me wel een Tesla 3 veroorloven. Zonder me "pijn" te moeten doen. Ook particulier. Alleen heb ik er dat niet voor over. Ik spendeer mijn spaarcenten liever aan iets waar ik langer genot van heb zonder daarom het comfort van een (goedkopere) EV te moeten ontberen. Het is maar een keuze gelijk een andere. Maar met "pijn" heeft dat weinig te maken. Als je eens rondkijkt buiten de grenzen en terugkeert valt het me trouwens telkens op hoeveel relatief nieuwe en dure auto's er in Vlaanderen rondrijden. Dat het overwegend geen EV's zijn (en in Noorwegen wel) heeft meer met het verschil in fiscaliteit tussen die twee landen te maken dan met de levensstandaard van die twee bevolkingsgroepen. Als ze hier binnen afzienbare tijd het in hun hoofd zouden halen ICE en de fossiele brandstoffen (al was het alleen maar voor salariswagens) nog meer te gaan belasten (zoals in Noorwegen al het geval is) en EV's meer voordelen te geven schiet het aandeel EV's hier binnen enkele jaren ook de hoogte in. Geen grotere incentive dan de eigen portefeuille.

Comment

• Ja, maar dan zullen wij nog zien hoe lang Vadertje Staat het hier zal uithouden... De subsidies enerzijds en het verlies aan accijnzen zullen rap te veel zijn voor het budget. Zonder het te hebben over de infrastructuur in laadpalen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

En daaruit leid je dan af dat Noorse werknemers het gemiddeld veel beter hebben dan wij?
                                      Neen, die hebben het gewoon beter en die zijn gelukkiger
                                      De inwoners van Finland voelen zich het gelukkigst, dat blijkt uit het jaarlijkse World Happiness Report van de Verenigde Naties dat woendag, zes dagen voor de internationale ‘Dag van het Geluk’, werd vrijgegeven. België doet het beter dan vorig jaar en stijgt van de zeventiende naar de zestiende plaats.

Comment

De inwoners van Finland voelen zich het gelukkigst, dat blijkt uit het jaarlijkse World Happiness Report van de Verenigde Naties dat woendag, zes dagen voor de internationale ‘Dag van het Geluk’, werd vrijgegeven. België doet het beter dan vorig jaar en stijgt van de zeventiende naar de zestiende plaats.

Weeral een weinig wetenschappelijke enquête ... hoe meet je nu een gevoel ?
                                        Als je ergens pijn hebt is de vraag van de dokter zoiets te vertalen op een schaal van 1 tot 10 ; wie goed tegen pijn kan zal 3 zeggen, een andere zal 9 zeggen voor een zelfde prikkel.
                                        In se is dat vulling zoals de meerderheid van de “informatie” in onze media... journalisten moeten zich dagelijks eens bewijzen !

Comment

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180314_03408532
                                          Ach laat maar.
                                          Zoek, als je de moeite wil doen, eens op het "gemanipuleerde" "geluksgevoel" van bv. Singapore in zulke enquêtes.

Comment

Working...
                                          X