Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Ja, maar dan zullen wij nog zien hoe lang Vadertje Staat het hier zal uithouden... De subsidies enerzijds en het verlies aan accijnzen zullen rap te veel zijn voor het budget. Zonder het te hebben over de infrastructuur in laadpalen !
    Inderdaad.
    Gelukkig ben ik niet van de overheid of privé investeerders afhankelijk voor laadpalen. Daar zorg je beter zelf voor en hou je die publieke laadinfrastructuur beter voor uitzonderlijke noodgevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Ach laat maar.
      Zoek, als je de moeite wil doen, eens op het "gemanipuleerde" "geluksgevoel" van bv. Singapore in zulke enquêtes.
      'Ach laat maar,' maar dan komt gij met geluksgevoel in Singapore aan En ik die dacht dat het over Noorwegen ging.

Over welk land gaan we het nu hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Weeral een weinig wetenschappelijke enquête ... hoe meet je nu een gevoel ?
        Als je ergens pijn hebt is de vraag van de dokter zoiets te vertalen op een schaal van 1 tot 10 ; wie goed tegen pijn kan zal 3 zeggen, een andere zal 9 zeggen voor een zelfde prikkel.
        In se is dat vulling zoals de meerderheid van de “informatie” in onze media... journalisten moeten zich dagelijks eens bewijzen !
        Tja, zo kunt ge natuurlijk altijd wel ergens de negatieve kaart trekken, want ge kunt alles gewoon in twijfel trekken. En zo kunnen we nog uren en dagen voort gaan over eender welk land. Ik kom mensen tegen die België helemaal het einde vinden, en dan hoor ik ook veel mensen klagen over ons landje.

Wat betreft noorwegen heb ik zo het gevoel dat dat een beetje zoals de USA is. Mensen die er nog nooit geweest zijn, weten altijd het beste hoe het er daar aan toe gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

'Ach laat maar,' maar dan komt gij met geluksgevoel in Singapore aan En ik die dacht dat het over Noorwegen ging.

Over welk land gaan we het nu hebben?
          Doet er niet toe welk land. Het gaat over dezelfde "test en ranking".
          ps. ben net terug van Noorwegen. Uit het noordelijk deel dan nog. En de Tesla's bleven er, nadat hun baasjes een weekje waren skieën, gewoon rijden. Ondanks 50 cm sneeuw (het bleek een redelijk warme winter gezien er normaal 150 cm moest liggen) en temperaturen tussen -10 en +1°C.
          Het verband met de USA begrijp ik overigens niet goed. Buiten Californië (en dan nog hoofdzakelijk de regio rond San Francisco) reden er weinig EV's rond. De auto's waren (toch wat betreft de Westkust) nogal cliché bevestigend. Dus eigenlijk, wat dat betreft, de moeite niet om het ter plaatse te gaan verifiëren.
          Last edited by ivob2; 09/04/2019, 00:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Ok, raar dat wij andere bevindingen hebben. Zeker al 9 jaar Apple producten in huis, iedereen van het gezin heeft er meerdere, en tot nog toe alles perfect. Ik zou liegen : 3 weken geleden een IPad pro november 2018 met light bleeding. De dag nadien reeds bericht dat de nieuwe klaar lag. Van MacBook pro tot AirPort, IPods die aangesloten blijven in autos, enz... geen probleem. Maar alles kan stukgaan natuurlijk, dat weet ik ook wel. Na 3-4 jaar begint de batterij van een IPad ook te minderen. Dan gaan die dingen de verkoop in, en krijg je er nog steeds 250 euro voor Dus uw artikeltjes... whatever. Ik ben zeker geen Apple fanboy, maar die dingen doen hier gewoon supergoed hun werk. Van het ogenblik er iets beter of gebruiksvriendelijker op de markt komt, zal ik het zeker proberen.

Trouwens daar gaat het eigenlijk niet om. Ik ben absoluut niet anti tesla. Het is een zeer innovatieve autobouwer, kan ik zeker waarderen. Maar het is gewoon op geen enkel gebied een auto voor mij.
            Bij ons ook geleidelijk overgegaan naar Apple en er komt niets anders meer binnen, doet gewoon wat het moet doen en zelf na enkele jaren, mijn iMac gaat naar zijn 7de jaar toe, nog maar 1 keer herinstalleert, gewoon omdat ik is wou weten hoe het moest en extra geheugen bijgestoken. Tesla moet zich op dat gebied nog bewijzen... Eigenlijk totaal niet te vergelijken. Sinds kort de iPhone XS gekocht, blijft duur, daar ni van, maar een genot om te gebruiken, hapert nooit, supersnel, mooie foto's en film'kes! Eigenlijk een alles in een ding die je toch dagelijks gebruikt en voor mij dus wel wa geld mag kosten.

Comment

• hier ookbimac' sinds 2009 maar de volgende hoogstwaarschijnlijk terug windows

Comment

• Geert,

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                Apple .. blijft duur, .. doet gewoon wat het moet doen ..
                Is dat niet een klein beetje normaal voor die prijs ??

En dan doet het zeg je 'gewoon' wat het moet doen ? Voor die prijs zou het voor mij wel meer mogen doen :-D
                Zoals de strijk of de stofzuig en zo :-P

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Geert,

En dan doet het zeg je 'gewoon' wat het moet doen ? Voor die prijs zou het voor mij wel meer mogen doen :-D
                  Jij zit vol goede ideeen. Ga aub bij Apple werken
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Geert,

Dat toestel kan nog zoveel meer, maar eigenlijk gebruiken we er nog niet de helft van, net met al de opties op onze wagens tegenwoordig.

Strijk en stofzuigen, daar heb je je vrouw/vriendin toch voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
                      hier ookbimac' sinds 2009 maar de volgende hoogstwaarschijnlijk terug windows
                      Dit is uiteraard een goede manier om objectief de deugden van de Apple omgeving te evalueren. Doen !

Comment

• heel af en toe laat ik mij ne keer verleiden om een niet-apple smartphone of pc te kopen, en elke keer denk ik nadien.. dju, weggegooid geld. mijn macbook pro is mijn broodwinning, 5 jaar oud inmiddels, nog steeds supersnel en stabiel, en per jaar bekeken eigenlijk niet duur. stel wel de aankoop van een nieuwe zo lang mogelijk uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          heel af en toe laat ik mij ne keer verleiden om een niet-apple smartphone of pc te kopen, en elke keer denk ik nadien.. dju, weggegooid geld. mijn macbook pro is mijn broodwinning, 5 jaar oud inmiddels, nog steeds supersnel en stabiel, en per jaar bekeken eigenlijk niet duur. stel wel de aankoop van een nieuwe zo lang mogelijk uit...

Idem

Een uitstapje gedaan naar Huawei en ook een keer naar samsung, maar na een week liggen die in de kast en loop ik terug met een iphone rond.
                          BMW X5 45e

Comment

• Verscheidene tevreden Apple gebruikers, dat is goed, maar het valt me wel op dat de computers 5 jaar, 7 jaar oud zijn.
                            Ik haal de problemen met de NIEUWE Apple computers aan. iMac valt wel mee, hoewel ik het absoluut belachelijk vind dat je in een computer van +1.000€ geen SSD krijgt.
                            Maar de laptops hebben dikke problemen met de toetsenborden. Ja, er zal er wel eens eentje zijn zonder problemen, maar er zijn heel wat mensen die al 3x een nieuw toetsenbord hebben gekregen. Apple heeft het probleem +2 jaar gewoon genegeerd. Want dat is ook wel de Apple manier van werken: negeren tot het niet meer te negeren valt. Zonder AppleCare sta je dan dik in de kou.
                            ps: ik heb ook een MBP van 2013 die nog goed werkt, maar ook speciaal 2dehands een oudere gekocht omdat ik de nieuwe niet vertrouw en het toetsenbord sowieso ruk vind om op te typen.

Comment

• Negeren. Hmmm klinkt als BMW
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Even terug on-topic: Tesla Model 3 is de best verkochte auto in maart in Zwitserland.
                                Niet de best verkocht elektrische, maar de best verkochte:
                                Based on registration data, Tesla delivered 1,094 Model 3 vehicles in Switzerland in March – beating the long-standing bestsellers Skoda Octavia (801) and the VW Golf (546).
                                Tesla Model 3 became the best-selling car in Switzerland last month – beating not just other electric vehicles, but all...

Comment

• octavia op 2de plek is ook atypisch, rijke mensen hebben ook verstand dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Even terug on-topic: Tesla Model 3 is de best verkochte auto in maart in Zwitserland.
                                    Niet de best verkocht elektrische, maar de best verkochte:

https://electrek.co/2019/04/09/tesla...d-switzerland/
                                    Om het duidelijker te stellen : « Tesla leverde eindelijk in Switserland 1094 eksemplaren van de al lang bestelde Model 3’s “

Comment

• En in vermoed dat Zwitserland ook wel EVs sterk promoot qua belastingen e.d.?

Enkele dagen geleden mijn eerste Model 3 "in het wild" gezien en ik ben ook niet echt overtuigd van de voorkant - het geeft me toch wat teveel het gevoel van een Model S die in de kookwas gezeten heeft.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                        En in vermoed dat Zwitserland ook wel EVs sterk promoot qua belastingen e.d.?
                                        Wel, eigenlijk niet:
                                        https://chargedevs.com/newswire/lett...ives-in-sight/
                                        https://en.wikipedia.org/wiki/Govern...es#Switzerland
                                        Enkel 4% import belasting moet je niet betalen. Kantons geven ook korting op de wegenbelasting, bij 5 moet je geen wegenbelasting betalen.
                                        In Noorwegen en Nederland krijg je veel meer subsidie. Zelfs in Vlaanderen krijg je meer subsidie.

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                        Enkele dagen geleden mijn eerste Model 3 "in het wild" gezien en ik ben ook niet echt overtuigd van de voorkant - het geeft me toch wat teveel het gevoel van een Model S die in de kookwas gezeten heeft.
                                        Dat maakt hem net mooier vind ik. De S is me te groot. Ik heb hem enkel nog maar in het voorbij rijden gezien, maar hij lijkt me net beter uitgebalandeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          heel af en toe laat ik mij ne keer verleiden om een niet-apple smartphone of pc te kopen, en elke keer denk ik nadien.. dju, weggegooid geld. mijn macbook pro is mijn broodwinning, 5 jaar oud inmiddels, nog steeds supersnel en stabiel, en per jaar bekeken eigenlijk niet duur. stel wel de aankoop van een nieuwe zo lang mogelijk uit...
                                          Ik krijg soms nog wel is een Windows pc uit de familie die is herinstalleert moet worden ofzo, altijd content dat die terug de deur uit zijn! Dat had je wel met Windows, altijd plezant om iets bij te leren door te prutsen aan de hard of software en als ge da dan uiteindelijk in orde kreeg ja, beetje fier toch. Bij men iMac kan ik moeilijk iets bijleren want da spel werkt altijd perfect.
                                          Mijn ouders hebben inmiddels ook een iMac en sindsdien hoor ik die niet meer klagen over problemen.

Comment

Working...
                                          X