Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Jawel voor. Ik ben al een ouwe zak he, vergeet dat niet
Japanners, Fransozen, Italianen, ik heb het allemaal wel gehad. En dan spreek ik nog niet van motoren, daar heb ik er zeker 30 gehad, alle merken. Persoonlijk vond ik Jappen zeer onderhoudsvriendelijk.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Dus een Renault Zoe is geen goede electrische wagen ? Volgens mij wel, waarom zie je dan meer Teslas dan Zoes ? Of vallen die Zoes (Zoe's ?) minder op ?
Edit: een Zoe is een goede elektrische 2de wagen, een Tesla is een goede elektrische 1e wagen denk ik.
De ene zit hier te zeggen dat elektrische wagens goedkoper moeten worden, de andere geeft aan dat bvb de Zoe al relatief goedkoop is.
Wat wil men nu?
Een bedrijf mag toch nog zelf kiezen op welke markt het zich richt?
Comment
-
je ziet de zoe eigenlijk heel weinig, vind ik...en tis nochthans helemaal geen lelijke auto
een bedrijf is er in de eerste plaats om winst te maken natuurlijk, mss is dat iets voor de vakbonden (sorry voor mijn frans) om een bedrijf op te starten met hoge lonen, veel congee en lage prijzen voor de consument
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenDat is waar Andre, maar een goede elektrische wagen kost op dit moment nog veel geld, minstens 40k.
En die ontwikkelingskosten zijn er nu eenmaal, dat is geen fabeltje.
Tesla is verdorie 2 nieuwe fabrieken aan het bouwen! Dat is een verdrievoudiging van hun capaciteit. En die schaalvergroting is nodig om de prijs verder omlaag te krijgen. Kijk maar de filmpjes met Sandy Munro die een 3 uit mekaar heeft gehaald en de prijs heeft berekend. Tesla heeft die wagen ongelofelijk efficient ontworpen. (https://m.youtube.com/watch?v=aVnRQRdePp4)
En ondertussen ook nog het Supercharger netwerk verder uitbouwen.
Het mag een wonder heten dat ze ooit al winst gemaakt hebben.
Hoe lang heeft Amazon wel niet zonder winst gewerkt?
En niet zelf moeten betalen?
Al het geld dat een zaak heeft, heeft het ook maar omdat de werknemers dat op 1 of andere manier in de zaak hebben gekregen. Dat is geen manna uit de hemel hoor.
die ontwikkelingskost is er inderdaad,maar dat geld voor elk nieuw model,ook voor niet electrisch.
mijn punt is gewoon dat ze niet telkens van een leeg blad hoeven te beginnen.
met de helft van de technologie die dat bepaald merk(en niet alleen dat) gebruikt rijd een wagen ook,niet iedereen heeft behoefte aan dure gadjes,super uitrusting en mega prestatie's
die fabrieken hebben andere merken ook moeten bouwen,en doen ze nog...dat is geen....exclusiviteit.
diegenen die ervoor willen betalen,ok.....maar diegenen die dat allemaal niet nodig hebben moeten ook hun gading vinden,
en dat is waar nu geen werk van gemaakt wordt.
aan dat supercharger netwerk heb ik helemaal geen behoefte(net zoals veel ev rijders)
maar goed dit wordt weer een eindeloze discutie,jij jou mening ,ik de mijne,maar niemand kan mij verbieden te blijven hameren op de betaalbaarheid.
steek 1 tesla motor in een opel asta,doe de batterij in 2,haal alle onnodige zaken eruit en waar zijn we?just.
Comment
-
de batterij moeten ze zelfs niet ontwikkelen
die kopen ze gewoon aan bij een leverancier. Rest dus enkel het platform om de batterij in te steken dat men moet ontwikkelen. Bij elk nieuw model houdt de constructeur daar rekening mee dat er een batterij moet in kunnen. Maar de prijzen zullen nog niet zo snel zakken. Grondstoffenschaarste op dit moment maakt dat de prijzen alleen maar stijgen als je een batterij wil kopen.
Wil je een betaalbare elektrische auto met toch voldoende bereik, dan kom je al snel uit bij de Leaf. En die heeft meer dan genoeg bereik om hier in België mee toe te komen.
De Zoë is goed voor wie niet elke dag te ver moet rijden en dat ook nooit plant te doen. Veel tweede wagens in een gezin zouden daaraan voldoen. Alleen maken die te weinig km's om de kostprijs van een elektrische te verantwoorden.
Comment
-
Maar André, die wagens zijn er toch reeds: Zoe, Leaf en nog een paar minder bekende.
Ik lees ook net dat de Leaf met 64kW batterij eraan komt. Prijs 47.000€.
Ongeveer de prijs van de Tesla 3 Standard Range Plus. Dus dat is gewoon de prijs voor een wagen met zo'n batterij.
Binnenkort komt er een DS3 met elektromotor, een 208, Honda, VW stal met een heel gamma, etc. Over een jaar gaat het er heel anders uitzien, maar nog even geduld hebben.
Comment
-
Ik denk dat Musk nooit echt de bedoeling had om de goedkoopste op de markt van de EV’s te worden. Hij heeft dat argument gebruikt als lokaas, maar heeft beter te doen op de upmarket te blijven, ook als hij daar ooit zal moeten wedijveren met de de grote merken, gewoon omdat er daar meer te rapen is.
De Chinezen zullen wel zorgen voor brol. Kijk wat er gebeurt op de markt van de elektrische fietsen, bij de hippe merken dalen de prijzen niet meer zo zeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenMaar André, die wagens zijn er toch reeds: Zoe, Leaf en nog een paar minder bekende.
Ik lees ook net dat de Leaf met 64kW batterij eraan komt. Prijs 47.000€.
Ongeveer de prijs van de Tesla 3 Standard Range Plus. Dus dat is gewoon de prijs voor een wagen met zo'n batterij.
Binnenkort komt er een DS3 met elektromotor, een 208, Honda, VW stal met een heel gamma, etc. Over een jaar gaat het er heel anders uitzien, maar nog even geduld hebben.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
ik hou bewust er een bepaald merk buiten omdat er gegarandeerd commentaar komt.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
40k is niet echt aanvaardbaar en zal voor heel wat mensen veel te veel zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten40k is niet echt aanvaardbaar en zal voor heel wat mensen veel te veel zijn2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
als ik een leaf kon kopen nog niet zo lang geleden met overheidspremie erbij voor 19K (een kaalgeplukte versie), ja dan vind ik 40K teveel. En neen, niet iedereen gaat een nieuwe kopen, maar wil je mensen overtuigen om te veranderen, dan moet het een betaalbaar alternatief zijn. Ik volg André zijn uitleg hierin wel. Niet iedereen heeft nood aan een superdeluxe uitgerust elektrische auto. Maar omdat de markt er nu nog niet geheel klaar voor is, bieden de constructeurs enkel duurdere modellen aan. Valt veel meer te rapen voor hen op die manier dan een basisversie aan te bieden.
Comment
-
juist een duster geconfigureerd en kom rond 23.000€'s uit met alle toeters en bellen. Da's toch wel een heel pak minder voor een vergelijkbare golf om maar een voorbeeld te geven.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenJawel voor. Ik ben al een ouwe zak he, vergeet dat niet
Japanners, Fransozen, Italianen, ik heb het allemaal wel gehad. En dan spreek ik nog niet van motoren, daar heb ik er zeker 30 gehad, alle merken. Persoonlijk vond ik Jappen zeer onderhoudsvriendelijk.
Comment
-
Laat ons eerst nog maar wa genieten van brandstofmotoren, men zal later nog genoeg elektrisch kunnen rijden.
Al is met een Leaf meegereden en die gaat vlot, vlot genoeg voor het dagelijkse verkeer, bolt eigenlijk ook wel zacht, zeer moeilijk in te schatten hoe snel je momenteel aan het rijden bent, zowel vooraan als achteraan is meegereden en mijn vriendin zei dat we op een bepaald moment 100 aan het rijden waren, totaal ni opgemerkt, wel de tractie, die voelde ik goed. Stond wel in sport toen, bij eco was het ook meteen voelbaar, maar nog steeds vlot genoeg.
Comment
Comment