Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een EV blijft een hele investering maar je haalt dat er op termijn wel uit. In brandstof, lager onderhoud, de aandrijflijn is niet op na 300.000 km... de model 3 standard range plus zal als zoete broodjes verkopen, zeker als firmawagen, de markt heeft altijd gelijk, het gezanik hier is van geen belang.
    Als ge u nen bmw koopt met gelijkaardige prestaties als een model 3, komde qua TCO een pak hoger uit.
    ook het comfort van de aandrijflijn is voor mij een reden om de elektrische variant te kiezen. Waarom ging iedereen vroeger voor diesel? Het koppel had daar mee te maken. En dat heb je in overvloed bij een elektrische.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Een EV blijft een hele investering maar je haalt dat er op termijn wel uit. In brandstof, lager onderhoud, de aandrijflijn is niet op na 300.000 km... de model 3 standard range plus zal als zoete broodjes verkopen, zeker als firmawagen, de markt heeft altijd gelijk, het gezanik hier is van geen belang.
      Als ge u nen bmw koopt met gelijkaardige prestaties als een model 3, komde qua TCO een pak hoger uit.
      ook het comfort van de aandrijflijn is voor mij een reden om de elektrische variant te kiezen. Waarom ging iedereen vroeger voor diesel? Het koppel had daar mee te maken. En dat heb je in overvloed bij een elektrische.
      Voor de gewone leaserijders (de meesten) is dat idd een oplossing, maar weet niet wat de leasemaatschappijen gaan doen, want een herverkoopwaarde vaststellen in dit stadium is zeer moeilijk. Dus de maandelijkse leaseprijs kan daardoor nog steeds vrij hoog liggen, ook al valt de aankoopprijs nu mee.

      Ben er ook benieuwd naar.

      Maar er zou toch ook een ruime break van moeten komen voor de 'andere' leaserijders die meer ruimte nodig hebben. En mss een dashboard als dure 'optie'

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        maar weet niet wat de leasemaatschappijen gaan doen, want een herverkoopwaarde vaststellen in dit stadium is zeer moeilijk. Dus de maandelijkse leaseprijs kan daardoor nog steeds vrij hoog liggen, ook al valt de aankoopprijs nu mee.

        Ben er ook benieuwd naar.

        Maar er zou toch ook een ruime break van moeten komen voor de 'andere' leaserijders die meer ruimte nodig hebben. En mss een dashboard als dure 'optie'
        Nu, ik kan je die info uit eerste hand geven.
        Bij eenzelfde leasingbudget begin 2018 de keuze uit een auto 30.000 - 35.000 €* en een PHEV rond de 42.000 €
        Bij ongewijzigd leasingbudget begin 2019 keuze uit een auto 25.000 - 29.000 €* en een PHEV was al geen optie meer (door de wijzigende fiscaliteit).
        Een full EV kon je voor hetzelfde budget krijgen tot 50.000 € (De Tesla 3 zat eerst in het pakket maar is er uitgehaald wegens (begin 2019) geen gekende prijszetting en geen
        gekende leveringsterpijn).
        Komt vooral omdat men er op rekent dat over 4-5 jaar een diesel niet meer aan de straatstenen te verkopen valt (aan een redelijke prijs), de onderhoudskosten
        voor de leaseMij veel lager zijn, er een steeds grotere kloof komt in fiscaliteit (ten nadele van de ICE) en vooral omdat de brandstofkosten bij een EV beter beheerbaar en lager zijn ( hier hebben alle werknemers in hun leasebudget incl. een multitankkaart).
        Voor de EV's is de werkgever trouwens als leaseMij overgeschakeld deels rechtstreeks naar een merkverdeler en deels naar een leaseMij gespecialiseerd in EV's. Waarschijnlijk omdat een paar
        conventionele leaseMij de boot aan het missen zijn en/of onvoldoende EV aanbod hebben.
        Voor een werknemer/leaserijder telt dus alleen het comfort en hoeveel auto hij voor zijn budget krijgt. De gebruikskosten verbonden aan een ICE of EV maken voor hem niet uit gezien die zijn verrekend in zijn leasebudget.
        Grootste nadeel voor een leaserijder is de levertijd van een EV (bv. 11 maanden voor een Kia e-Niro). Maar dat hebben ze in ons bedrijf mooi opgelost door
        op voorhand een vloot Kona EV's aan te kopen als overbrugging tussen bestelling en levering nieuwe lease (je kan hier standaard een nieuwe lease maar bestellen vanaf 6 maand voor 4de jaar en moet uiterlijk de oude inleveren in de maand dat hij vijf jaar wordt, of eerder als zijn max. aantal km bereikt zijn).

        *Prijsrange komt door de verschillen tussen de merken. Bij BMW en Audi betaal je de optie(paketten) redelijk duur terwijl ze bv. bij Opel nagenoeg gratis zijn.

        ps. dashboard is standaard in "onze" doordeweekse EV (EV's worden hier standaard alleen full option geleverd, in tegenstelling tot ICE moet je opties afkruisen ipv aankruisen).
        De kofferruimte van een "grote break" is ook relatief. Heb jaren een Insignia SportTourer 4x4 gehad. Lange kofferruimte maar door de onhandige kofferklep en onhandig gevormede toegang kreeg je er bijna niets in met enig volume. In een Astra break kreeg je meer.
        Inzake kofferruimte, budgetprijs en opties (bij full optie zat je nog beneden budget) was onze vorige lease (Zafira) onverslaanbaar. Maar die wordt sinds 2019 alleen nog gemaakt als "bus".
        Last edited by ivob2; 15/04/2019, 10:40.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

          Inderdaad er komen wel wat betaalbare elektrische wagens aan. Een VW E-up is er ook al voor nog geen €25.000, de E-Golf kost €40.000, dat is bijna evenveel als een GTI dus zeker aanvaardbaar. Nog steeds duur, maar niet onoverkomelijk. Een deftige gezinswagen/suv/monovolume kost evenveel.
          jullie snappen (of willen) het echt niet snappen he....
          40000 is voor een massa mensen totaal onbetaalbaar.
          goed voor jullie wanneer dat niet zo is,maar we zijn niet alleen op de wereld.
          de minder begoeden hebben ook recht op een betaalbaar vervoermiddel.
          er zijn een aantal min of meer aanvaarbare alternatieven inderdaad,maar belange niet voldoende,terwijl er om de haverklap iemand met
          weer duurder speelgoed afkomt.
          moeten echt eerst de chinezen de markt overnemen(met bijhorend jobverlies) voor alleer die geleerde proffesors in europa wakkerschieten?
          het gaat mij totaal niet om een merk,maar om ALLE merken die vertikken te kijken naar minderbegoeden.
          en diee zever van het kan niet anders pakt bij mij al helemaal niet.
          er zijn bewijzen dat het kan,alleen onvoldoende!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

            Zoe is een redelijke elektrische wagen, maar veel kleiner bereik dan Tesla, trager, minder ruimte, minder opties, ... Dat zullen ook wel de voornaamste redenen zijn dat er meer Teslas rondrijden.

            Edit: een Zoe is een goede elektrische 2de wagen, een Tesla is een goede elektrische 1e wagen denk ik.

            De ene zit hier te zeggen dat elektrische wagens goedkoper moeten worden, de andere geeft aan dat bvb de Zoe al relatief goedkoop is.
            Wat wil men nu?
            Een bedrijf mag toch nog zelf kiezen op welke markt het zich richt?
            een bedrijf mag inderdaad zelf kiezen op welke markt het zich richt,maar kom er dan wel voor uit,
            en maak de mensen geen jaren iets wijs.
            ferrari bv beweert ook niet dat ze met een auto van 20000 op de markt komen.

            Comment


            • de minder begoeden hebben ook recht op een betaalbaar vervoermiddel.
              Dat hebben sommigen zeker. Maar : 2 straten verder zijn hier sociale woningen, appartementen. Daar staan meer dan behoorlijke wagens geparkeerd. Bij echt 80pct van die woningen gaan de gordijnen maar om 10-11u open. Een normale werkmens is om 6u al op. Die mensen hebben wat mij betreft geen recht op een wagen. Want met het geld dat ze uitsparen op hun woning, het deel dat dus de staat met belastingen bijlegt voor hen, kopen ze een auto. Daar moet een werkmens zijn hele leven om 6u voor opstaan en gaan stressen, en vroeger doodvallen. Die werkmens moet dan nog beschaamd zijn dat hij een ietwat duurdere auto koopt? Een beetje ernstig blijven toch.
              Last edited by order66; 15/04/2019, 11:38.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                en diee zever van het kan niet anders pakt bij mij al helemaal niet.
                er zijn bewijzen dat het kan,alleen onvoldoende!
                Welke bewijzen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                  Nu, ik kan je die info uit eerste hand geven.
                  Bij eenzelfde leasingbudget begin 2018 de keuze uit een auto 30.000 - 35.000 €* en een PHEV rond de 42.000 €
                  Bij ongewijzigd leasingbudget begin 2019 keuze uit een auto 25.000 - 29.000 €* en een PHEV was al geen optie meer (door de wijzigende fiscaliteit).
                  Een full EV kon je voor hetzelfde budget krijgen tot 50.000 € (De Tesla 3 zat eerst in het pakket maar is er uitgehaald wegens (begin 2019) geen gekende prijszetting en geen
                  gekende leveringsterpijn).
                  Komt vooral omdat men er op rekent dat over 4-5 jaar een diesel niet meer aan de straatstenen te verkopen valt (aan een redelijke prijs), de onderhoudskosten
                  voor de leaseMij veel lager zijn, er een steeds grotere kloof komt in fiscaliteit (ten nadele van de ICE) en vooral omdat de brandstofkosten bij een EV beter beheerbaar en lager zijn ( hier hebben alle werknemers in hun leasebudget incl. een multitankkaart).
                  Voor de EV's is de werkgever trouwens als leaseMij overgeschakeld deels rechtstreeks naar een merkverdeler en deels naar een leaseMij gespecialiseerd in EV's. Waarschijnlijk omdat een paar
                  conventionele leaseMij de boot aan het missen zijn en/of onvoldoende EV aanbod hebben.
                  Voor een werknemer/leaserijder telt dus alleen het comfort en hoeveel auto hij voor zijn budget krijgt. De gebruikskosten verbonden aan een ICE of EV maken voor hem niet uit gezien die zijn verrekend in zijn leasebudget.
                  Grootste nadeel voor een leaserijder is de levertijd van een EV (bv. 11 maanden voor een Kia e-Niro). Maar dat hebben ze in ons bedrijf mooi opgelost door
                  op voorhand een vloot Kona EV's aan te kopen als overbrugging tussen bestelling en levering nieuwe lease (je kan hier standaard een nieuwe lease maar bestellen vanaf 6 maand voor 4de jaar en moet uiterlijk de oude inleveren in de maand dat hij vijf jaar wordt, of eerder als zijn max. aantal km bereikt zijn).

                  *Prijsrange komt door de verschillen tussen de merken. Bij BMW en Audi betaal je de optie(paketten) redelijk duur terwijl ze bv. bij Opel nagenoeg gratis zijn.

                  ps. dashboard is standaard in "onze" doordeweekse EV (EV's worden hier standaard alleen full option geleverd, in tegenstelling tot ICE moet je opties afkruisen ipv aankruisen).
                  De kofferruimte van een "grote break" is ook relatief. Heb jaren een Insignia SportTourer 4x4 gehad. Lange kofferruimte maar door de onhandige kofferklep en onhandig gevormede toegang kreeg je er bijna niets in met enig volume. In een Astra break kreeg je meer.
                  Inzake kofferruimte, budgetprijs en opties (bij full optie zat je nog beneden budget) was onze vorige lease (Zafira) onverslaanbaar. Maar die wordt sinds 2019 alleen nog gemaakt als "bus".

                  Gij zijt precies wel heel snel tevreden als ik dat hier allemaal lees.

                  Hoe hard ge uwe e-Niro ook probeert te promoten, voor mij is hij te klein

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                    jullie snappen (of willen) het echt niet snappen he....
                    40000 is voor een massa mensen totaal onbetaalbaar.
                    goed voor jullie wanneer dat niet zo is,maar we zijn niet alleen op de wereld.
                    Nou ik snap het wel maar er zijn wel meer zaken die voor de ene onbetaalbaar zijn (en dat is dan niet altijd louter
                    een financiële kwestie) of waar de ene geld aan wil spoenderen en de andere niet.
                    En niemand verplicht de "minder begoeden" onmiddellijk een EV te kopen. Er zijn nog alternatieven genoeg.
                    En wat hebben de Chinezen hier mee te maken? Heeft de kans op jobverlies al ooit,en zeker de "minder begoeden" (sic), iemand
                    tegen gehouden massaal consumentenartikelen te kopen via alibaba en consoorten?
                    Als je alle merken en handelszaken op de huid wil zitten die het "vertikken" rekening te houden met minder begoeden ga je nog veel werk hebben
                    hoor. Dat is nu eenmaal niet het doel van een commerciële onderneming. En ik zal het voor jou dan stellen: ook niet die van Tesla, BMW, Audi, VW, etc.
                    Zelf heb ik daar een zeer eenvoudige oplossing voor: als iets me niet aanstaat (of ik wil er geen geld aan spenderen) koop ik het gewoon niet of elders.
                    Dat een ander daar anders over denkt zal het laatste van mijn zorgen zijn. Maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde willen, of erger opgelegd krijgen.
                    Dat systeem heeft het tenslotte ook niet gehaald.


                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                      Gij zijt precies wel heel snel tevreden als ik dat hier allemaal lees.

                      Hoe hard ge uwe e-Niro ook probeert te promoten, voor mij is hij te klein
                      Moeilijk volgen allemaal. De ene zit op dit (en andere) forum steen en been te klagen dat EV's te duur zijn en niet voor de "minder begoeden" zijn weggelegd terwijl de andere op dezelfde pagina schrijft dat "ik nogal heel snel tevreden ben" Wat is het nu?
                      Het zou er nog maar aan moeten ontbreken dat ik niet tevreden ben. Het was tenslotte mijn eigen keuze. En daarvoor ben ik niet over één nacht ijs gegaan.
                      Een Tesla 3 moet ik inderdaad hiet hebben. Maar dat is een heel persoonlijke keuze (meer esthetisch en prijs/kwaliteitverhouding dan financieel).
                      De enige mooie Tesla vin dik trouwens de S reeks. Maar daar heb ik het geld dan niet voor over (heb geen zin in een sociale woonwijk te gaan wonen om met het uitgespaarde budget in een Tesla S te kunnen rondrijden ).
                      Van de huidige Kona EV ben ik technisch (voorlopig) tevreden (al is de koffer inderdaad wat aan de kleine kant- daarom viel de uiteindelijke keuze op de e-Niro, same car, ruimer interieur en koffer die aan onze verwachtingen voldoen) en voldoet hij inzake rijcomfort en uitrusting al veel beter dan de Insignia (en de belabberde service van Opel toen het met dat ding elektronisch herhaaldelijk mis begon te gaan ).
                      Ik promoot geen enkel voertuig. Ik verkoop die niet, ik gebruik ze gewoon. Van mij moet je geen EV (van welk merk of type dan ook) kopen. Ieder zijn ding: daarom dat ik nu wel met een EV rij (hij voldoet nu al aan mijn verwachtingen) en jij niet (jij vindt je gading weer ergens anders). Dat de keuze voor een lease EV nog 2x extra zakgeld opbrengt in vergelijking met een lease ICE is een leuk randverschijnsel maar geen doorslaggevend argument voor de keuze.
                      Last edited by ivob2; 15/04/2019, 12:31.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Een EV blijft een hele investering maar je haalt dat er op termijn wel uit. In brandstof, lager onderhoud, de aandrijflijn is niet op na 300.000 km... de model 3 standard range plus zal als zoete broodjes verkopen, zeker als firmawagen, de markt heeft altijd gelijk, het gezanik hier is van geen belang.
                        Als ge u nen bmw koopt met gelijkaardige prestaties als een model 3, komde qua TCO een pak hoger uit.
                        ook het comfort van de aandrijflijn is voor mij een reden om de elektrische variant te kiezen. Waarom ging iedereen vroeger voor diesel? Het koppel had daar mee te maken. En dat heb je in overvloed bij een elektrische.
                        vooreerst proficiat met u keuze,mij moet je niet meer overtuigen van de voordelen.
                        wat dat gezannik betreft,u geeft het zelf aan,
                        de standard range zal verkopen als zoete broodjes,zeker als FIRMAWAGEN..
                        welnu er zijn ook nog een massa mensen die niet het geluk hebben te kunnen beschikken over een firmawagen.
                        gezannik?nee realiteit.........
                        vandaar mijn steeds weerkerend pleidooi.
                        wanneer 90%op de site de bedragen geen probleem vind,dan blijft er nog altijd 10%over die het gezannik over pietluttigheden storend vinden,en ook hun mening mogen zeggen.
                        helaas zijn er velen die dat ervaren als een persoonlijke aanval.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                          Nou ik snap het wel maar er zijn wel meer zaken die voor de ene onbetaalbaar zijn (en dat is dan niet altijd louter
                          een financiële kwestie) of waar de ene geld aan wil spoenderen en de andere niet.
                          En niemand verplicht de "minder begoeden" onmiddellijk een EV te kopen. Er zijn nog alternatieven genoeg.
                          En wat hebben de Chinezen hier mee te maken? Heeft de kans op jobverlies al ooit,en zeker de "minder begoeden" (sic), iemand
                          tegen gehouden massaal consumentenartikelen te kopen via alibaba en consoorten?
                          Als je alle merken en handelszaken op de huid wil zitten die het "vertikken" rekening te houden met minder begoeden ga je nog veel werk hebben
                          hoor. Dat is nu eenmaal niet het doel van een commerciële onderneming. En ik zal het voor jou dan stellen: ook niet die van Tesla, BMW, Audi, VW, etc.
                          Zelf heb ik daar een zeer eenvoudige oplossing voor: als iets me niet aanstaat (of ik wil er geen geld aan spenderen) koop ik het gewoon niet of elders.
                          Dat een ander daar anders over denkt zal het laatste van mijn zorgen zijn. Maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde willen, of erger opgelegd krijgen.
                          Dat systeem heeft het tenslotte ook niet gehaald.

                          Comment


                          • even ter info,ik koop NOOIT op alibaba en consoorten.
                            banken die personeel buitengooien ,kantoren sluiten en hun ceo bonussen betalen gooi ik buiten.(om geen namen te noemen)
                            zaken die hun kantoor sluiten in mijn buurt idem dito.
                            onpersoonlijke aanpak negeer ik enz.
                            zoals je zegt,staat het me niet aan ga ik elders.
                            iets wat me opgelegd of opgedrongen word verfoei ik
                            dus ja ik ben zo een onnozelaar die rekening houd met mogelijk jobverlies.
                            mss ben ik een uitstervend ras.............................maar ik hou nog steeds rekening met ............

                            Comment


                            • Andre, je negeert wel alle argumenten die mensen als realiteit ervaren. Een discussie heeft niets te maken met persoonlijke aanval. Het is een uitwisseling van meningen, daar dient een forum tenslotte voor.
                              Het is idd correct dat de meeste EVs bedrijfswagens zijn, door het fiscale voordeel. Zie maar wat in Nederland gebeurd is als deze voordelen werden afgeschaft.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                even ter info,ik koop NOOIT op alibaba en consoorten.
                                banken die personeel buitengooien ,kantoren sluiten en hun ceo bonussen betalen gooi ik buiten.(om geen namen te noemen)
                                zaken die hun kantoor sluiten in mijn buurt idem dito.
                                onpersoonlijke aanpak negeer ik enz.
                                zoals je zegt,staat het me niet aan ga ik elders.
                                iets wat me opgelegd of opgedrongen word verfoei ik
                                dus ja ik ben zo een onnozelaar die rekening houd met mogelijk jobverlies.
                                mss ben ik een uitstervend ras.............................maar ik hou nog steeds rekening met ............
                                Dat kan best zijn André en mijn respect daarvoor. Maar dat help een autobouwer geen meter vooruit om, met de huidige technologie, een EV goedkoper te maken dan zijn ICE evenknie.
                                Voorlopig beweegt een Ev nog altijd volgens de huidge batterijtechnologie.
                                De huidige prijs van een lithium accu is ongeveer 200 $. En die batterijen worden voornamelijk geproduceerd door batterijgiganten, niet door de autoindustrie.
                                Om een EV (met de huidig beschikbare technologie) prijsevenwaardig (of zelfs goedkoper) te maken dan zijn ICE broer moet de prijs van de lithium batterijen zakken tot 100 $.
                                Tegen de huidige prognoses zou dat pas rond 2030 zijn. Om dat sneller te doen gaan moet men overschakelen op andere (of deels verbeterde) technologie (bv. Silicon verrijking van bestaande batterijen of overschakelen op silicon nano technologie). De prognoses voor commercialisering zijn goed maar vraagt zijn tijd.
                                Het is niet omdat je NU iets wenst dat het er nu ook is. Als je oud genoeg bent weet je dat het met gsm/smartphone, laptop e.a. niet anders is gegaan. Eerst pokkeduur met een beperkte performance en alleen voor de happy few. De technologie drong steeds meer door tot de massa met een steeds grotere performance aan goedkopere prijzen. De meer gegoeden kunnen zich nu (met de laatste drie voorbeelden) onderscheiden met een relatief dure I-phone, Apple laptop,...* en de rest heeft keuze genoeg aan goedkopere en even bruikbare producten.
                                Het zal met de EV niet anders zijn. Integendeel het zal in verhouding zelfs veel vlugger gaan omdat er nog andere parameters meespelen.
                                * Alhoewel ik ook regelmatig "minder bedeelden" zie die hun budget beter zouden spreiden/beheren (keuze genoeg) in plaats van mee te surfen op de laatste (te dure) hype.
                                Mijn persoonlijke mening is dat er mensen zijn met pech en ongeluk (en die moeten dan ook kunnen putten uit de gemeenschappelijke middelen om er terug bij te geraken) maar dat er ook een heel deel zijn die het "minder gegoed" zijn grotendeels aan zichzelf te danken hebben of hun prioriteiten (keer op keer) verkeerd leggen. En voor die laatste groep heb ik geen enkel medelijden noch voel ik mij geroepen hun verdediging op te nemen.
                                ps. hoe banker jij tegenwoordig dan? Ruilhandel?
                                Er is in het dagelijkse leven nog een significant verschil tussen ethische theorie en de dagdagelijkse praktijk. Als ik alleen nog zou kunnen omgaan met banken die aan jouw regels voldoen of handelszaken met een strikt persoonlijke aanpak zou het leven praktisch onmogelijk worden of, maar dat wil je dan ook weer niet, pokkeduur (en dan rest nog maar de vraag of die persoonlijke aanpak van die handelaar gericht is naar je persoonlijke geldbeugel of enkel op je beminnelijke persoonlijkheid ).
                                Last edited by ivob2; 15/04/2019, 13:48.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Het is idd correct dat de meeste EVs bedrijfswagens zijn, door het fiscale voordeel. Zie maar wat in Nederland gebeurd is als deze voordelen werden afgeschaft.
                                  Ik zou toch voorzichtig zijn met het plots ineenstuiken van de verkopen in NL als voorbeeld te nemen.
                                  1. In BE past men de regels voor bestaande wagens vlot mee aan, in NL ben je 5 jaar zeker van een bepaalde belasting op je wagen Dat zorgt er telkens voor dat men net voor de nieuwe regels in gaan nog een nieuwe bestelling plaatst. Vandaar de mega verkoop van duurdere EV's in november en december.
                                    En daardoor ook minder verkoop in het eerste kwartaal. Want als je in maart een wagen zou gaan kopen, dan heb je die nog snel in december laten leveren.
                                  2. Subsidie is minder, maar nog altijd substantieel (slechts 4% bijtelling), enkel vanaf 50k betaal je het gewone tarief (22%). Koop je dus een Model 3 aan 60k, dan betaal je op 50k slechts 4% bijtelling, op 10k 22%. Ik ben er dus zeker van dat er in NL nog steeds veel EV's verkocht gaan worden. Waarom? Veel meer laadinfrastructuur (30k publieke punten tov 3k in heel België en bij veel bedrijven ook laadpalen)
                                  3. Meer dan de helft van de nieuwe wagens zijn bedrijfswagens. Daar heb je niet alleen subsidie voor EV (die je voor een groot stuk ook privé hebt), maar ook bestraffing. Het VAA hangt natuurlijk sterk af van de CO2 en prijs. En kosten voor iedere niet-gelektrificeerde wagen (EV of Hybride) gaan vanaf 2020 heel wat minder aftrekbaar zijn. Dus het lijkt me logisch dat EV eerst en vooral bij bedrijfswagens doorbreekt.

                                  Comment


                                  • Super Andre dat je zo recht in de leer bent. Je hebt dan ook wss met schaamrood op de wangen de subsidie van een paar duizend euro aanvaard op je EV en ook het feit dat je niks bijdraagt in verkeerbelasting voor de wegen waarop je rijdt moet ook aan je geweten knagen. Maar zolang je niet bij alibaba bestelt is dat geweten gesust.

                                    Over ceo’s gesproken Andre, bekijk eens wat Carlos Ghosn allemaal uitspookt. Tijd om rechtlijnig te zijn en de Zoe te dumpen.
                                    Last edited by cooper s; 15/04/2019, 14:34.

                                    Comment


                                    • Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar zijn 230 premies aangevraagd voor batterij-elektrische wagens, tegenover 415 aanvragen over heel 2018.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                        Over ceo’s gesproken Andre, bekijk eens wat Carlos Ghosn allemaal uitspookt. Tijd om rechtlijnig te zijn en de Zoe te dumpen.
                                        Even off-topic, maar ik denk echt dat Ghosn mega hard genaaid is door de Japanners. Ja, hij zal wel iets fout gedaan hebben. Ik denk ook dat als men echt wil, men altijd wel iets kan vinden bij iedereen, dus zeker bij de CEO van 3 bedrijven die miljoenen per jaar verdiend. Maar dat hij de dag nadat hij aankondigd een persconferentie te geven, direct terug de bak invliegt, geeft mij te denken dat het onderzoek toch ook niet zo zuiver is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                          Even off-topic, maar ik denk echt dat Ghosn mega hard genaaid is door de Japanners. Ja, hij zal wel iets fout gedaan hebben. Ik denk ook dat als men echt wil, men altijd wel iets kan vinden bij iedereen, dus zeker bij de CEO van 3 bedrijven die miljoenen per jaar verdiend. Maar dat hij de dag nadat hij aankondigd een persconferentie te geven, direct terug de bak invliegt, geeft mij te denken dat het onderzoek toch ook niet zo zuiver is.
                                          wat het geval ghosn betreft,
                                          buiten het feit dat ik het niet heb met die grote heren(hoe hoger op de ladder ,hoe groter de kans op misbruik)
                                          meestal,waar rook is is vuur.....
                                          maar deze zaak begint meer op een japanse staatsgreep te lijken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X