Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten

Hoe meer kosten, hoe minder winst en dus hoe minder belastingen. Dat is de logica zelve.
    Kosten die voor het bedrijf onnodig zijn, er wordt vooral privématig plezier aan beleefd (salariswagens).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Dat zou wel straf zijn, want de Standard Range Plus (RWD) met Autopilot kost 54000 EUR. Ik vermoed dat de basis Long Range RWD (premium interieur, zwart, 18" en zonder AutoPilot) rond de 53 000 gaat kosten
      Nee hoor, autopilot is inbegrepen tegenwoordig, full self driving is extra.
      Standard Range Plus met Autopilot en gedeeltelijk premium interieur is 47.800€.
      Long range Dual motor met Autopliot en premium interieur is 58.300€.
      Long range RWR met Autopilot en premium interieur zou dan 53.000€ zijn. Zit daar mooi tussen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Kosten die voor het bedrijf onnodig zijn, er wordt vooral privématig plezier aan beleefd (salariswagens).
        Dus wel nodig voor het bedrijf, net zoals het salaris (in geld) van de werknemer.

Dus een bedrijfskost die de bedrijfswinst en dus bedrijfswinstbelasting drukt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Ok, raar dat wij andere bevindingen hebben. Zeker al 9 jaar Apple producten in huis, iedereen van het gezin heeft er meerdere, en tot nog toe alles perfect. Ik zou liegen : 3 weken geleden een IPad pro november 2018 met light bleeding. De dag nadien reeds bericht dat de nieuwe klaar lag. Van MacBook pro tot AirPort, IPods die aangesloten blijven in autos, enz... geen probleem. Maar alles kan stukgaan natuurlijk, dat weet ik ook wel. Na 3-4 jaar begint de batterij van een IPad ook te minderen. Dan gaan die dingen de verkoop in, en krijg je er nog steeds 250 euro voor Dus uw artikeltjes... whatever. Ik ben zeker geen Apple fanboy, maar die dingen doen hier gewoon supergoed hun werk. Van het ogenblik er iets beter of gebruiksvriendelijker op de markt komt, zal ik het zeker proberen.

Trouwens daar gaat het eigenlijk niet om. Ik ben absoluut niet anti tesla. Het is een zeer innovatieve autobouwer, kan ik zeker waarderen. Maar het is gewoon op geen enkel gebied een auto voor mij.
          Bij mij is ook alles van Apple. En waar ik tot een jaar geleden er ontzettend tevreden van was, is dat gevoel toch serieus aan het wegebben. Mijn nieuwe MBP is echt niet zo goed als mijn vorige (van de vorige generatie). Batterij gaat veel minder lang mee, toetsenbord hapert regelmatig, touchbar dat regelmatig crasht, soms lijkt het alsof de MBP wil opstijgen als je hem hoort blazen, .. Ondertussen zijn hun iPhone's reteduur geworden, heb ik mijn 2de SE gekocht maar is de staat van de batterij na 2 maanden opnieuw maar 94%, .. Ik heb het gevoel dat er daar meer focus ligt op winst, en minder op kwaliteit.

Comment

• Jammer. Mijn vrouw haar MBP Doet het na 1,5jaar nog goed. Geen touchbar of toetsenbord problemen. En ik kan u verzekeren, die tikt daarop als een zot, ik krijg het er soms van
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• (vind dat de imac bij vrienden ook wel heel veel staat te blazen en gewoon lawaai maakt standby, toetsebord...maar das een keuze neem ik aan, zonder extra cijferklavier)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                (vind dat de imac bij vrienden ook wel heel veel staat te blazen en gewoon lawaai maakt standby, toetsebord...maar das een keuze neem ik aan, zonder extra cijferklavier)
                Oei, de mijne zijn ventilo heb nooit gehoord, en neen, dat ligt niet aan mijn gehoor...
                het is eentje van late 2012... misschien daarom ??

Comment

• zal iets jonger zijn, maar niet veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

Bij mij is ook alles van Apple. En waar ik tot een jaar geleden er ontzettend tevreden van was, is dat gevoel toch serieus aan het wegebben. Mijn nieuwe MBP is echt niet zo goed als mijn vorige (van de vorige generatie). Batterij gaat veel minder lang mee, toetsenbord hapert regelmatig, touchbar dat regelmatig crasht, soms lijkt het alsof de MBP wil opstijgen als je hem hoort blazen, .. Ondertussen zijn hun iPhone's reteduur geworden, heb ik mijn 2de SE gekocht maar is de staat van de batterij na 2 maanden opnieuw maar 94%, .. Ik heb het gevoel dat er daar meer focus ligt op winst, en minder op kwaliteit.
                    Probleem van batterijen is dat mensen vaak niet weten dat ge batterijen moet calibreren. Dat is bij alle toestellen zo. Ik calibreer 1 x per maand mijn batterij van de iphone. Ook eens om de 3 maanden doe ik dat met de laptop van het werk.

Dus weet niet of gij dat doet of niet. Maar neemt niet weg dat die batterijen wel een pak langer mogen mee gaan De reden ook waarom ik nog steeds geen Apple Watch heb.

BTW: bij ons thuis ook een enorm groot deel iDevices en dat werkt allemaal perfect. In tegenstelling tot order66 verkoop ik die dingen niet Ik gebruik ze zolang zodat ze eigenlijk niet meer verkoopbaar zijn. De iPhones moeten we op het werk sowizo inleveren, zo heb ik dan nog 2 ipad2 liggen in een kast die compleet niet meer gebruikt worden en heb ik vorig jaar mijne iMac open gesneden om er een SSD in te steken en het geheugen te verdubbelen, waardoor hij zeker weer 4 à 5 jaar mee kan. Tegen dat ik ermee klaar ben, heb ik hem 9 à 10 jaar gehad tenzij hij nu kapot zou gaan.

Tot zo ver Apple :-).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Oei, de mijne zijn ventilo heb nooit gehoord, en neen, dat ligt niet aan mijn gehoor...
                      het is eentje van late 2012... misschien daarom ??
                      Ik heb ne late 2013 en ook nog nooit de ventilator gehoord. Vroeg met al af hoe ze dat bij Apple deden, maar bij het open halen van toestel, zag ik pas dat er uberhaupt een ventilator in zat

Comment

• heb even noisy imac gegoegeld en er valt mss wel wat aan te doen, maar tis mijn computer niet

Comment

• Ik verkoop veel zaken zoals iPhone of iPad na 2-3 jaar. Verwonderlijk hoeveel je daar nog voor krijgt
                          In tegenstelling tot een wagen kan ik hier wel eens genieten van de vernieuwde technieken. Op mijn nieuwe IPad bvb face id is wel leuk. Maar moest het een ander merk zijn met hetzelfde gebruiksgemak... ik ben zeker geen fanboy. Het is gewoon makkelijk dat iedereen het hier heeft.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• ik doe heel veel te voet, het is een verademing bij de iphone je 1 keer je telenet wifree login ingeeft, en je contenu/ongemerkt - alleen symbool 4g of wifi vertelt het - op de mensen hun homespot zit, onderweg (gelukkig voor mij hebben veel mensen telenet)...van zodra je overschakelt naar unlimited, vervalt dit wel...vorige cheape smartphones was telkens opnieuw de vraag of je op dat netwerk wou, nieuwere android zullen daarin mss ook beter zijn

Comment

Jammer. Mijn vrouw haar MBP Doet het na 1,5jaar nog goed. Geen touchbar of toetsenbord problemen. En ik kan u verzekeren, die tikt daarop als een zot, ik krijg het er soms van
                              De mijne wordt nu wel intensief gebruikt. Ik denk toch snel 50 uur per week dat er echt op gewerkt wordt (developer), en dan nog wat casual gebruik. Maar dat werd mijn vorige ook, en die deed het echt fantastisch.

Comment

Ik verkoop veel zaken zoals iPhone of iPad na 2-3 jaar. Verwonderlijk hoeveel je daar nog voor krijgt
                                In tegenstelling tot een wagen kan ik hier wel eens genieten van de vernieuwde technieken. Op mijn nieuwe IPad bvb face id is wel leuk. Maar moest het een ander merk zijn met hetzelfde gebruiksgemak... ik ben zeker geen fanboy. Het is gewoon makkelijk dat iedereen het hier heeft.
                                Tot nu heb ik geen andere reden gehad om een nieuwe Apple device te kopen dan het feit dat ze niet meer software-achtig konden ge-update worden. En dan nog... Mijn SE 20 (voor wie dat nog heeft gehad) is enkel dood gegaan aan een poging om hem herop te starten na 20 jaar stalling in mijn iets te vochtige garage.

Comment

• Zullen we het nu misschien over wasmachines hebben? Onze Miele is 7 jaar oud, blaast niet te veel, wast proper, heeft geen batterijproblemen en heeft autowashpilot...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                    Zullen we het nu misschien over wasmachines hebben? Onze Miele is 7 jaar oud, blaast niet te veel, wast proper, heeft geen batterijproblemen en heeft autowashpilot...
                                    Save your breath.

Comment

Klopt helemaal, maar als er geen plezier tegenover het werk staat, dan neem ik zelf wel wat meer verlof.

Wat multinationals betreft, zou ik liever zien dat ze hun werknemers elektrische auto's geven en zo bijdragen aan een beter milieu dan dat ze hun winsten versluizen naar belastingparadijzen...

Comment

• T zijn zotten die werken
                                        waar ik me vooral aan stoor in die discussie is dat er zijn die roepen dat niemand een elektrische auto prive zou kopen wegens te duur, en het dan wel doodnormaal vinden om een fake hybride of andere dure wagen op de zaak te hebben.

Comment

T zijn zotten die werken
                                          waar ik me vooral aan stoor in die discussie is dat er zijn die roepen dat niemand een elektrische auto prive zou kopen wegens te duur, en het dan wel doodnormaal vinden om een fake hybride of andere dure wagen op de zaak te hebben.
                                          Het voordeel was dat met (fake) hybrides lekker en vooral goedkoop de wagen kon gebruiken zonder de batterij te laden.
                                          WLTP brengt hier een correctie...

Comment

Working...
                                          X