Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

    Het voordeel was dat met (fake) hybrides lekker en vooral goedkoop de wagen kon gebruiken zonder de batterij te laden.
    WLTP brengt hier een correctie...
    Dat is dikke zever. Die mythe mag wel eens stoppen. Ik ken letterlijk niemand in mijn kenissenkring die een plug-in heeft en die niet of nooit oplaadt. Dat is gewone jaloerse praat van sossen en vakbondsafgevaardigden omdat ze hier en daar een verhaaltje horen. Letterlijk IEDEREEN die ik ken laadt zijn plug-in maximaal op, IEDEREEN.

    De aanpak van de plug-ins is een kado'tje van de politici aan de jaloerse vakbonds délégués. Diezelfde die samen met de communisten, sossen en groenen het nieuwe woordje "salariswagen" hebben uitgevonden, daar waar het in +60% van de gevallen over een "bedrijfswagen" gaat die mensen gebruiken om zich voor hun werk te verplaatsen...

    Comment


    • Blijft een feit dat die hybrides een belachelijk kleine elektrische range hebben in de praktijk en dat dus de werkelijke uitstoot een pak hoger ligt dan de 49 gram die meestal op de roze kaart staat.
      P.S. Woon-werk verplaatsingen worden als privé beschouwd. En ook nog eens onbeperkte prive km’s met de tankkaart. Das toch een ferme uitbreiding op het salaris, waar nauwelijks belastingen op betaald worden.

      Comment


      • Een ferme uitbreiding op het salaris? Eerder het normaal verschuldigde salaris dat maar kan betaald worden omdat op een deel normale belastingen geheven worden ipv overbelast te worden.
        En die extralegale voordelen (de overheid weet echt wel waarom ze zo'n ingewikkelde systemen in stand houden om arbeid deels minder te belasten ipv een eenvoudig doorzichtig systeem met een lagere belasting op een grotere onderste schijf) hebben ook hun nadelen => tellen niet mee in de pensioenberekending, vakantiegeld,.....
        Overigens ben ik het met je eens dat het woord salariswagen (en ik hecht daar geen negatieve connotatie aan) in de meeste gevallen eerder op zijn plaats is dan puur bedrijfswagen. En al heel zeker met een onbeperkte tank/laad kaart. Hier in het bedrijf rijden (op 4500 werknemers) een 3000 werknemers met een "bedrijfswagen" met (multi)tankkaart. Geen 500 gebruiken die echt als bedrijfswagen. En geen één full time.

        Comment


        • Het gaat allemaal hoe men presenteert...
          Ooit waren “firmawagens” weggelegd voor personeel dat al in de hoogste belastingschijf waren, en voor wie een opslag dus zogoed als niets meer betekende. Met het bruto equivalent kon men bv een BMW 5 leasen, dat was de moeite... maar veronderstelde een onderhandeling met de beslastingsadministratie.
          Nu is de salariswagen een soort lokaas geworden die een lagere basissalaris laat aanvaarden omdat de wagen zelf in veel gevallen meer betekent van wat de werknemer zich zou kunnen veroorloven met zijn eigen full belaste salaris.
          Zuiver financieel heeft de formule eerder voordelen voor de werkgevers, anders zou ze gewoon niet toegepast worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Het gaat allemaal hoe men presenteert...
            Ooit waren “firmawagens” weggelegd voor personeel dat al in de hoogste belastingschijf waren, en voor wie een opslag dus zogoed als niets meer betekende. Met het bruto equivalent kon men bv een BMW 5 leasen, dat was de moeite... maar veronderstelde een onderhandeling met de beslastingsadministratie.
            Nu is de salariswagen een soort lokaas geworden die een lagere basissalaris laat aanvaarden omdat de wagen zelf in veel gevallen meer betekent van wat de werknemer zich zou kunnen veroorloven met zijn eigen full belaste salaris.
            Zuiver financieel heeft de formule eerder voordelen voor de werkgevers, anders zou ze gewoon niet toegepast worden.
            mooi gezegd
            Veel jongelui laten zich lokken door een eerste job met een audi.... En zich maar uit de naad werken voor die kar en een laag loon

            Comment


            • reken eens uit wat een nieuwe polo, hoeft nog geen audi te zijn + full omnium je kost
              als je dat laag loon van hierboven vermeerdert met de audi-kost, heb je nog steeds een laag loon en met die polo een fit tov bedrijfsaudi

              alles wat je boven de 56k verdient kun je in feite maar beter in auto's, telefoon en internetabbonementen, extra pensioensparen steken, als werknemer
              daar draag je voor af en gaat in de bodemloze put

              Comment


              • Een nieuwe wagen + omnium (500€/maand) is geen must voor iedereen. Als het loon wat minder belast wordt en die 500€ bij uw bruto komt, en ge koopt dan een deftige tweedehands, gaat ge nog meer overhouden dan nu met uw basisloon + audi a3. Maar er zijn er weinig die kunnen weerstaan aan die 4 blinkende nieuwe ringen..

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Een nieuwe wagen + omnium (500€/maand) is geen must voor iedereen. Als het loon wat minder belast wordt en die 500€ bij uw bruto komt, en ge koopt dan een deftige tweedehands, gaat ge nog meer overhouden dan nu met uw basisloon + audi a3. Maar er zijn er weinig die kunnen weerstaan aan die 4 blinkende nieuwe ringen..
                  Als we het over salariswagens hebben, dan kan dat gerust zo zijn.
                  In geval van firmawagens die massa's kms maken, is het een ander verhaal. Maar daarom ook dat wij al allemaal firmawagens hadden voordat de salariswagens opkwamen Maar toen waren we al blij met een oud golfke.

                  Als men tegenwoordig ergens gaat solliciteren is de vraag niet meer 'of' ge ne auto krijgt, maar eerder 'welke'

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    reken eens uit wat een nieuwe polo, hoeft nog geen audi te zijn + full omnium je kost
                    als je dat laag loon van hierboven vermeerdert met de audi-kost, heb je nog steeds een laag loon en met die polo een fit tov bedrijfsaudi

                    alles wat je boven de 56k verdient kun je in feite maar beter in auto's, telefoon en internetabbonementen, extra pensioensparen steken, als werknemer
                    daar draag je voor af en gaat in de bodemloze put
                    Ook mooi gezegd.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                      Veel jongelui laten zich lokken door een eerste job met een audi.... En zich maar uit de naad werken voor die kar en een laag loon
                      Waarom zou die cash for cars formule niet aanslaan? (en dat is nog een eufemisme).
                      En wij zijn alles behalve "jongere" maar kunnen wel een beetje rekenen.
                      De kunst van het loononderhandelen is de voordelen van beide te combineren en de nadelen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Zowel voor werkgever als werknemer.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Een nieuwe wagen + omnium (500€/maand) is geen must voor iedereen. Als het loon wat minder belast wordt en die 500€ bij uw bruto komt, en ge koopt dan een deftige tweedehands, gaat ge nog meer overhouden dan nu met uw basisloon + audi a3. Maar er zijn er weinig die kunnen weerstaan aan die 4 blinkende nieuwe ringen..
                        Het basisprobleem is wel dat noch de werkgever noch de werknemer die belasting in de hand heeft. En het dus moeten doen met de middelen die voorhanden zijn.
                        Oeps, verkeerd forum.
                        Last edited by ivob2; 17/04/2019, 17:47.

                        Comment


                        • er zijn ook nog andere merken dan VW en Audi, zoals hierboven aangehaald, die een pak goedkoper zijn. En dan neem je een job zonder firmawagen met een hoger nettoloon, maar de meeste neuzen staan hier in een andere richting :-)

                          Comment


                          • Maar dan word je wel weggezet in de categorie: "Je bent wel heel snel tevreden".

                            Om op de Tesla 3 terug te komen: het lijkt erop dat, als je genoeg moeite doet, men in de US nu wel degelijk voor 35.000 $ een Tesla 3 Standard kan bestellen.
                            Het is dan nog exact dezelfde versie met allle voorzieningen dan de reeds verkrijgbare duurdere versies maar die opties zouden softwarematig uitgeschakeld zijn? (tijdelijk, tot je toch maar overstag gaat om de buidel te openen voor meer?)
                            Last edited by ivob2; 17/04/2019, 18:25.

                            Comment


                            • Is dat hoe je denkt over mensen met een 'mindere' auto ? Of spreek je uit naam van de massa ?

                              Comment


                              • https://www.jobat.be/nl/test/bruto-netto-calculator/

                                2000 geeft 1644, 2500 geeft 1772
                                reken bij die 1644 nog 100 vaa...voor 230 in de maand heb je echt gene vette

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                  Is dat hoe je denkt over mensen met een 'mindere' auto ? Of spreek je uit naam van de massa ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    https://www.jobat.be/nl/test/bruto-netto-calculator/

                                    2000 geeft 1644, 2500 geeft 1772
                                    reken bij die 1644 nog 100 vaa...voor 230 in de maand heb je echt gene vette
                                    Als ik die calculator* gebruik is er een verschil van 231 €. Zonder salariswagen zou er dus 231 €** meer netto loon zijn.
                                    Incl 135 € VAA 366 €.
                                    Daar staat een voertuig met een minimale maandkost van 1000 € tegenover.
                                    Lijkt me toch geen slechte deal?
                                    * In realteit scheelt het nog geen 100 €.
                                    **Wel een beetje moeten "foefelen" gezien je de optie 0 g/Km CO2 uitstoot niet kan aanvinken.
                                    Last edited by ivob2; 17/04/2019, 19:24.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                                      Het basisprobleem is wel dat noch de werkgever noch de werknemer die belasting in de hand heeft. En het dus moeten doen met de middelen die voorhanden zijn.
                                      Oeps, verkeerd forum.
                                      Je hebt gelijk, uiteraard heb ik als zelfstandige ook een renting op de firma, het is de wetgever die dit veel interessanter maakt dan een hoger nettoloon... maar soit de gunstregeling voor firmawagens is er nu en ze zal niet snel afgeschaft worden , het is daarbij wel positief vind ik dat elektrische wagens een laag VAA en hoge aftrekbaarheid hebben in vergelijking met meer vervuilende wagens.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                        mooi gezegd
                                        Veel jongelui laten zich lokken door een eerste job met een audi.... En zich maar uit de naad werken voor die kar en een laag loon
                                        Ik denk dat je die mening op vandaag toch even gaat moeten herbekijken... Ik heb hier 11 ingenieurs in dienst en daar zijn er slechts 3 van die een firmawagen hebben , iedereen krijgt die kans voor alle duidelijkheid maar de meesten kiezen dus voor extra loon ( volledig vrije keuze ) , wanneer deze mensen dan naar klanten/werven moeten dan staan er hier enkele poolwagens ter beschikking , en in het slechtste geval moeten ze een bestelwagen nemen.
                                        Ik stel dus de laatste 5 jaar iets kompleet anders vast dan wat jij dus stelt... De jeugd heeft minder en minder intresse in auto's , en dat is misschien geen foute zaak...
                                        Last edited by Audidriver; 18/04/2019, 08:07.

                                        Comment


                                        • Door zon mentaliteitsverandering zou het fileprobleem zichzelf moeten oplossen.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X