Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model 3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Heb je de video zelf bekeken? Gaat meer over flatulentieEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Helemaal zelfs, en die scheten worden wel in een Mod 3 losgelaten, waar het hier toch over gaat tenslotte“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Ik denk dat je die mening op vandaag toch even gaat moeten herbekijken... Ik heb hier 11 ingenieurs in dienst en daar zijn er slechts 3 van die een firmawagen hebben , iedereen krijgt die kans voor alle duidelijkheid maar de meesten kiezen dus voor extra loon ( volledig vrije keuze ) , wanneer deze mensen dan naar klanten/werven moeten dan staan er hier enkele poolwagens ter beschikking , en in het slechtste geval moeten ze een bestelwagen nemen.
Ik stel dus de laatste 5 jaar iets kompleet anders vast dan wat jij dus stelt... De jeugd heeft minder en minder intresse in auto's , en dat is misschien geen foute zaak...
Comment
-
wij mogen sinds 2018 kiezen om stuk pree in te leveren, ik denk dat half 2019 ongeveer 30% met een leasing rijdt...het is te aanlokkelijk (maar heb wel fiets geleased), dat aandeel gaat nog stijgen...veel mensen hadden nog maar recent particulier een auto aangeschaft
dat zijn niet bepaald autogekken, maar gewoon mensen die met een rekenmachine overweg kunnen en dan beslissen, we moeten in de haven wel kwasi een auto hebben, er is geen ov
van die leasers rijden er ook veel met de fiets owv km-vergoeding en de sport
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Ik denk dat je die mening op vandaag toch even gaat moeten herbekijken... Ik heb hier 11 ingenieurs in dienst en daar zijn er slechts 3 van die een firmawagen hebben , iedereen krijgt die kans voor alle duidelijkheid maar de meesten kiezen dus voor extra loon ( volledig vrije keuze ) , wanneer deze mensen dan naar klanten/werven moeten dan staan er hier enkele poolwagens ter beschikking , en in het slechtste geval moeten ze een bestelwagen nemen.
Ik stel dus de laatste 5 jaar iets kompleet anders vast dan wat jij dus stelt... De jeugd heeft minder en minder intresse in auto's , en dat is misschien geen foute zaak...
Al de anderen doen hier 40000 tot 70000km per jaar. Kan natuurlijk ook perfect met een poolwagen, maar dan moeten we hier al een 5-tal poolwagens hebben staan, en dat is maar 2 minder dan er nu firmawagens zijn . Onze projectleiders moeten 2 à 3 x per week om 7u op de werf staan en ik zie die niet eerst 20 à 30km naar kantoor rijden om daar van auto te wisselen en dan terug de richting uit rijden van waar ze komen. Zou nogal slecht zijn voor het milieu
Niet elke sector is hetzelfde. Bij u is het zo, maar in mijn bedrijf en ook alle voorgaande bedrijven, ligt dat anders. Ik werk al 22 jaar in den bouw en heb niet anders gekend dat projecleiders, werfleiders en calculators/verkopers met firmawagens rijden.
Zoals ik het zie zijn er autoliefhebbers die via de werkgever niet hun goesting kunnen krijgen, die dan liever meer loon hebben en hun goesting kopen. Maar de meesten die ik ken zijn mensen die via de werkgever de auto kunnen krijgen die ze anders zelf niet kunnen betalen of het geld er niet aan uit willen geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEn zo is het ook in vele bedrijven waar er hoofzakelijk bureelwerk wordt gedaan... Vandaar ook de toename van de files, al deze mensen moeten ongeveer op hetzelfde uur op het werk zijn, tenzij glijdend uurrooster.
Maar denk dat het ook kort door de bocht is om er vanuit te gaan dat het fileprobleem opgelost gaat zijn als ze salariswagens verbieden.
Wie weet wat de toekomst brengt. Mss allemaal chauffeurloze ubers die dan carpoolen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenof denk je dat ze anders met de bus gaan rijden, die kans bestaat natuurlijk
Die bus staat voor het grootse deel van haar parcour ook maar in dezelfde file.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat hebben ze dan proberen op te lossen met veel thuiswerk. Maar het helpt precies niet echt.
En als het wel echt geschikt werk is (vb. louter via pc) wordt het niet algemeen toegepast. Waarom weet ik niet (wantrouwen werkgever/werknemer?)
maar thuiswerk rendeert soms beter dan bureelwerk. Je wint sowieso de dubbele verplaatsing en niemand die je voortdurend komt onderbreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenWaarschijnlijk omdat niet iedereen altijd van thuis uit kan werken of dat niet alle beroepen daarvoor geschikt zijn?
En als het wel echt geschikt werk is (vb. louter via pc) wordt het niet algemeen toegepast. Waarom weet ik niet (wantrouwen werkgever/werknemer?)
maar thuiswerk rendeert soms beter dan bureelwerk. Je wint sowieso de dubbele verplaatsing en niemand die je voortdurend komt onderbreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ja, maar de redenering is dat als ze de salariswagens afschaffen dat het fileleed met een paar % zal dalen. Maar zo hebben ze ooit het thuiswerken gelanceerd en dagelijks werken 10000'den mensen via thuiswerk en toch vermindert niet het fileleed.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Er rijden ook steeds maar meer bedrijfswagens, gaat toch niet vol te houden zijn op deze manier. Dit systeem is gewoon uit de hand gelopen. Geef er eentje aan wie het echt nodig heeft en niet aan bijna elke werknemer. En ze mogen ook gerust wat kieskeuriger zijn met het uitdelen van tankkaarten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ja, maar de redenering is dat als ze de salariswagens afschaffen dat het fileleed met een paar % zal dalen. Maar zo hebben ze ooit het thuiswerken gelanceerd en dagelijks werken 10000'den mensen via thuiswerk en toch vermindert niet het fileleed.
Hoeveel dagelijks thuiswerkenden er precies zijn die vroeger dagelijks met de auto WW verkeer deden weet ik niet.
Zelf werk ik alleen nog van thuis uit (eigen keuze) en de vriendin heeft het geluk glijdende uren te hebben en minstens één keuzedag per week van thuis uit te kunnen werken. Uren beginnen te lopen als ze met haar laptop inlogt en stoppen als ze terug uitlogt. Is meer productief (bijna nooit in de file als er niet ergens een verplichte fysieke meeting of klantenbezoek is). Niemand die je aan je bureel komt storen als je niet wenst (video uit en smartphone niet opnemen als he tniet uitkomt ). Maar ik besef wel dat dit, om allerlei redenen, eerder uitzonderlijk is dan een algemeen recht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ja, maar als nu al quasi iedereen een firmawagen heeft, weet ik niet of er nog veel gaat bijkomen. Feit is wel dat de bevolking groeit en dat we van 1 wagen per gezin, naar 2 zijn gegaan. En vroeger reden de kids met de auto van mama, maar tegenwoordig heeft elk kind ook nog een auto. Ik ken zo mensen die effectief 4 auto's voor de deur hebben staan.
Autobezit is, denk ik, niet het probleem. Maar wel (onoordeelkundig) gebruik van die auto's.
Files ontstaan doordat zowat iedereen op hetzelfde tijdstip over dezelfde weg naar dezelfde plaats moet. Dus niet alleen een probleem van de forenzen maar ook van de werkgevers (geconcentreerde locatie bedrijven en geconcentreerde uren). Een forse km heffing zou een deel uit die files kunnen halen die er niet echt moeten zijn op dat ogenblik. Maar dan straf je weer de mensen die geen keuze hebben (daar zijn dan wel weer oplossingen voor maar dat maakt ons complex systeem nog ingewikkelder).
De echt afdoende oplossing (zonder een bepaald deel overmatig te bevoordelen/benadelen) lijkt me dus niet voor de hand te liggen.
Onze chaotische urbanisatie (zowel voor individuele als OV verplaatsingen) gaat ook niet bijdragen tot een vlugge oplossing van de problemen.
- Likes 1
Comment
-
Toch ook niet vergeten dat de files vrijwillig veroorzaakt worden door het systematisch smaller maken van de alle invalswegen naar de centra waar veel mensen werken. Bijna overal waar vroeger 2 rijvakken bestonden werd het autoverkeer herleid tot maar 1 rijvak, zogezegd op plaats te maken voor de fietsen die je daar amper ziet rijden. Trouwens, in stad zou je gek zijn te blijven rijden op de grote lanen, er zijn meestal meer rustige parcours beschikbaar, maar je moet ze een beetje weten zijn. Ook de vroegere nationale wegen werden aangepakt om de snelheid te beperken, overal kwamen versmallingen en fictieve obstakels met verf aangebracht. En dan klagen dat het traag verkeer bezoedelt...
- Likes 1
Comment
-
Toch zachtjes proberen dit topic terug on-topic te krijgen:
heeft er iemand een totale kost berekening van een Tesla Model 3 (of andere EV) tov andere wagens op de zaak?
Liefst ook al met de berekening voor aftrek van 2020 meegenomen.
Ik zou graag het verschil bekijken tussen EV, nieuwe gewone wagen en mijn huidige wagen die wel nog onder de oude belastingregels blijft vallen.
- Likes 1
Comment
Comment