Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Misschien ook nog eens iets over Model 3 posten want dat is toch de bedoeling hier

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Misschien ook nog eens iets over Model 3 posten want dat is toch de bedoeling hier

      Heb je de video zelf bekeken? Gaat meer over flatulentie
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

        Heb je de video zelf bekeken? Gaat meer over flatulentie
        Helemaal zelfs, en die scheten worden wel in een Mod 3 losgelaten, waar het hier toch over gaat tenslotte
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

          Helemaal zelfs, en die scheten worden wel in een Mod 3 losgelaten, waar het hier toch over gaat tenslotte
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

            Ik denk dat je die mening op vandaag toch even gaat moeten herbekijken... Ik heb hier 11 ingenieurs in dienst en daar zijn er slechts 3 van die een firmawagen hebben , iedereen krijgt die kans voor alle duidelijkheid maar de meesten kiezen dus voor extra loon ( volledig vrije keuze ) , wanneer deze mensen dan naar klanten/werven moeten dan staan er hier enkele poolwagens ter beschikking , en in het slechtste geval moeten ze een bestelwagen nemen.
            Ik stel dus de laatste 5 jaar iets kompleet anders vast dan wat jij dus stelt... De jeugd heeft minder en minder intresse in auto's , en dat is misschien geen foute zaak...
            Sorry maar er zijn heel veel firma's waar het niet zo is en waar je standaard een firmawagen krijgt, ongeacht van de functie

            Comment


            • wij mogen sinds 2018 kiezen om stuk pree in te leveren, ik denk dat half 2019 ongeveer 30% met een leasing rijdt...het is te aanlokkelijk (maar heb wel fiets geleased), dat aandeel gaat nog stijgen...veel mensen hadden nog maar recent particulier een auto aangeschaft

              dat zijn niet bepaald autogekken, maar gewoon mensen die met een rekenmachine overweg kunnen en dan beslissen, we moeten in de haven wel kwasi een auto hebben, er is geen ov

              van die leasers rijden er ook veel met de fiets owv km-vergoeding en de sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                Ik denk dat je die mening op vandaag toch even gaat moeten herbekijken... Ik heb hier 11 ingenieurs in dienst en daar zijn er slechts 3 van die een firmawagen hebben , iedereen krijgt die kans voor alle duidelijkheid maar de meesten kiezen dus voor extra loon ( volledig vrije keuze ) , wanneer deze mensen dan naar klanten/werven moeten dan staan er hier enkele poolwagens ter beschikking , en in het slechtste geval moeten ze een bestelwagen nemen.
                Ik stel dus de laatste 5 jaar iets kompleet anders vast dan wat jij dus stelt... De jeugd heeft minder en minder intresse in auto's , en dat is misschien geen foute zaak...
                Bij u kan dat omdat ik er vanuit ga dat die mensen niet zo heel veel op de baan moeten. Hier op kantoor heeft iedereen een bedrijfswagen op de secretaresse na. En iedereen gebruikt hem ook voor het werk. 2 kunnen gerust wel een eigen wagen nemen en dan een poolwagen, want ze wonen kortbij en doen niet zo heel veel kms. Die hebben dan ook de keuze, maar hebben toch voor een firmawagen gekozen.

                Al de anderen doen hier 40000 tot 70000km per jaar. Kan natuurlijk ook perfect met een poolwagen, maar dan moeten we hier al een 5-tal poolwagens hebben staan, en dat is maar 2 minder dan er nu firmawagens zijn . Onze projectleiders moeten 2 à 3 x per week om 7u op de werf staan en ik zie die niet eerst 20 à 30km naar kantoor rijden om daar van auto te wisselen en dan terug de richting uit rijden van waar ze komen. Zou nogal slecht zijn voor het milieu

                Niet elke sector is hetzelfde. Bij u is het zo, maar in mijn bedrijf en ook alle voorgaande bedrijven, ligt dat anders. Ik werk al 22 jaar in den bouw en heb niet anders gekend dat projecleiders, werfleiders en calculators/verkopers met firmawagens rijden.

                Zoals ik het zie zijn er autoliefhebbers die via de werkgever niet hun goesting kunnen krijgen, die dan liever meer loon hebben en hun goesting kopen. Maar de meesten die ik ken zijn mensen die via de werkgever de auto kunnen krijgen die ze anders zelf niet kunnen betalen of het geld er niet aan uit willen geven.

                Comment


                • En zo is het ook in vele bedrijven waar er hoofzakelijk bureelwerk wordt gedaan... Vandaar ook de toename van de files, al deze mensen moeten ongeveer op hetzelfde uur op het werk zijn, tenzij glijdend uurrooster.

                  Comment


                  • veel verschil is dat niet of dat al dan niet een leasebak is
                    of denk je dat ze anders met de bus gaan rijden, die kans bestaat natuurlijk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      En zo is het ook in vele bedrijven waar er hoofzakelijk bureelwerk wordt gedaan... Vandaar ook de toename van de files, al deze mensen moeten ongeveer op hetzelfde uur op het werk zijn, tenzij glijdend uurrooster.
                      Dat hebben ze dan proberen op te lossen met veel thuiswerk. Maar het helpt precies niet echt.

                      Maar denk dat het ook kort door de bocht is om er vanuit te gaan dat het fileprobleem opgelost gaat zijn als ze salariswagens verbieden.

                      Wie weet wat de toekomst brengt. Mss allemaal chauffeurloze ubers die dan carpoolen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        of denk je dat ze anders met de bus gaan rijden, die kans bestaat natuurlijk
                        Dan nog liever met de (motor)fiets. Ik ken er zelfs die al lopend bijna sneller op het werk zijn dan met de bus (wel een uitzondering natuurlijk).
                        Die bus staat voor het grootse deel van haar parcour ook maar in dezelfde file.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Dat hebben ze dan proberen op te lossen met veel thuiswerk. Maar het helpt precies niet echt.
                          Waarschijnlijk omdat niet iedereen altijd van thuis uit kan werken of dat niet alle beroepen daarvoor geschikt zijn?
                          En als het wel echt geschikt werk is (vb. louter via pc) wordt het niet algemeen toegepast. Waarom weet ik niet (wantrouwen werkgever/werknemer?)
                          maar thuiswerk rendeert soms beter dan bureelwerk. Je wint sowieso de dubbele verplaatsing en niemand die je voortdurend komt onderbreken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                            Waarschijnlijk omdat niet iedereen altijd van thuis uit kan werken of dat niet alle beroepen daarvoor geschikt zijn?
                            En als het wel echt geschikt werk is (vb. louter via pc) wordt het niet algemeen toegepast. Waarom weet ik niet (wantrouwen werkgever/werknemer?)
                            maar thuiswerk rendeert soms beter dan bureelwerk. Je wint sowieso de dubbele verplaatsing en niemand die je voortdurend komt onderbreken.
                            Ja, maar de redenering is dat als ze de salariswagens afschaffen dat het fileleed met een paar % zal dalen. Maar zo hebben ze ooit het thuiswerken gelanceerd en dagelijks werken 10000'den mensen via thuiswerk en toch vermindert niet het fileleed.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Ja, maar de redenering is dat als ze de salariswagens afschaffen dat het fileleed met een paar % zal dalen. Maar zo hebben ze ooit het thuiswerken gelanceerd en dagelijks werken 10000'den mensen via thuiswerk en toch vermindert niet het fileleed.
                              Er rijden ook steeds maar meer bedrijfswagens, gaat toch niet vol te houden zijn op deze manier. Dit systeem is gewoon uit de hand gelopen. Geef er eentje aan wie het echt nodig heeft en niet aan bijna elke werknemer. En ze mogen ook gerust wat kieskeuriger zijn met het uitdelen van tankkaarten.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                Er rijden ook steeds maar meer bedrijfswagens, gaat toch niet vol te houden zijn op deze manier. Dit systeem is gewoon uit de hand gelopen. Geef er eentje aan wie het echt nodig heeft en niet aan bijna elke werknemer. En ze mogen ook gerust wat kieskeuriger zijn met het uitdelen van tankkaarten.
                                Ja, maar als nu al quasi iedereen een firmawagen heeft, weet ik niet of er nog veel gaat bijkomen. Feit is wel dat de bevolking groeit en dat we van 1 wagen per gezin, naar 2 zijn gegaan. En vroeger reden de kids met de auto van mama, maar tegenwoordig heeft elk kind ook nog een auto. Ik ken zo mensen die effectief 4 auto's voor de deur hebben staan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Ja, maar de redenering is dat als ze de salariswagens afschaffen dat het fileleed met een paar % zal dalen. Maar zo hebben ze ooit het thuiswerken gelanceerd en dagelijks werken 10000'den mensen via thuiswerk en toch vermindert niet het fileleed.
                                  Met het eerste ben ik het volledig eens. Als je op een bepaald uur op een bepaalde plaats MOET zijn maakt het voor files niet uit of dat met een privé auto is of een salariswagen. Je hebt weinig andere keuze. Aan de veewagons van het OV op de spitsuren te zien neemt bijna iedereen die het kan dan het OV. Moesten er nog andere kandidaten zijn om hun auto te laten staan en in te ruilen voor het OV zal er daar eerst toch nog veel moeten gebeuren. Het werkt nu al niet meer naar behoren. Eén keer de trein genomen naar BXL omdat één of andere overheidsinstantie vond dat een meeting in centrum BXL om 09:00 uur moest plaatsvinden en een fysieke aanwezigheid vereiste (vraag me niet waarom naar de meerwaarde). Nogal naïef eerste klasse genomen (kan je rustig zitten en lekker voorbereiden op de laptop). Praktijk: de hele reis in het gangpad staan omdat alles, incl. 1ste klas volgepropt zat. Nooit meer.
                                  Hoeveel dagelijks thuiswerkenden er precies zijn die vroeger dagelijks met de auto WW verkeer deden weet ik niet.
                                  Zelf werk ik alleen nog van thuis uit (eigen keuze) en de vriendin heeft het geluk glijdende uren te hebben en minstens één keuzedag per week van thuis uit te kunnen werken. Uren beginnen te lopen als ze met haar laptop inlogt en stoppen als ze terug uitlogt. Is meer productief (bijna nooit in de file als er niet ergens een verplichte fysieke meeting of klantenbezoek is). Niemand die je aan je bureel komt storen als je niet wenst (video uit en smartphone niet opnemen als he tniet uitkomt ). Maar ik besef wel dat dit, om allerlei redenen, eerder uitzonderlijk is dan een algemeen recht.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Ja, maar als nu al quasi iedereen een firmawagen heeft, weet ik niet of er nog veel gaat bijkomen. Feit is wel dat de bevolking groeit en dat we van 1 wagen per gezin, naar 2 zijn gegaan. En vroeger reden de kids met de auto van mama, maar tegenwoordig heeft elk kind ook nog een auto. Ik ken zo mensen die effectief 4 auto's voor de deur hebben staan.
                                    Zo lang die auto's voor de deur blijven staan is er geen fileprobleem.
                                    Autobezit is, denk ik, niet het probleem. Maar wel (onoordeelkundig) gebruik van die auto's.
                                    Files ontstaan doordat zowat iedereen op hetzelfde tijdstip over dezelfde weg naar dezelfde plaats moet. Dus niet alleen een probleem van de forenzen maar ook van de werkgevers (geconcentreerde locatie bedrijven en geconcentreerde uren). Een forse km heffing zou een deel uit die files kunnen halen die er niet echt moeten zijn op dat ogenblik. Maar dan straf je weer de mensen die geen keuze hebben (daar zijn dan wel weer oplossingen voor maar dat maakt ons complex systeem nog ingewikkelder).
                                    De echt afdoende oplossing (zonder een bepaald deel overmatig te bevoordelen/benadelen) lijkt me dus niet voor de hand te liggen.
                                    Onze chaotische urbanisatie (zowel voor individuele als OV verplaatsingen) gaat ook niet bijdragen tot een vlugge oplossing van de problemen.

                                    Comment


                                    • Toch ook niet vergeten dat de files vrijwillig veroorzaakt worden door het systematisch smaller maken van de alle invalswegen naar de centra waar veel mensen werken. Bijna overal waar vroeger 2 rijvakken bestonden werd het autoverkeer herleid tot maar 1 rijvak, zogezegd op plaats te maken voor de fietsen die je daar amper ziet rijden. Trouwens, in stad zou je gek zijn te blijven rijden op de grote lanen, er zijn meestal meer rustige parcours beschikbaar, maar je moet ze een beetje weten zijn. Ook de vroegere nationale wegen werden aangepakt om de snelheid te beperken, overal kwamen versmallingen en fictieve obstakels met verf aangebracht. En dan klagen dat het traag verkeer bezoedelt...

                                      Comment


                                      • en talloze accidenten, structurele flles zijn er, maar buiten de spits ligt alles contenu in de knoop dor ongevallen, die dan al de aanzet geven voor de avondspits

                                        Comment


                                        • Toch zachtjes proberen dit topic terug on-topic te krijgen:
                                          heeft er iemand een totale kost berekening van een Tesla Model 3 (of andere EV) tov andere wagens op de zaak?
                                          Liefst ook al met de berekening voor aftrek van 2020 meegenomen.
                                          Ik zou graag het verschil bekijken tussen EV, nieuwe gewone wagen en mijn huidige wagen die wel nog onder de oude belastingregels blijft vallen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X