Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Helemaal zelfs, en die scheten worden wel in een Mod 3 losgelaten, waar het hier toch over gaat tenslotte
    Is dat geen (s)protuitlaat zoals het op alle (s)portwagens tegenwoordig hoort ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
      Waarschijnlijk omdat niet iedereen altijd van thuis uit kan werken of dat niet alle beroepen daarvoor geschikt zijn?
      En als het wel echt geschikt werk is (vb. louter via pc) wordt het niet algemeen toegepast. Waarom weet ik niet (wantrouwen werkgever/werknemer?)
      maar thuiswerk rendeert soms beter dan bureelwerk. Je wint sowieso de dubbele verplaatsing en niemand die je voortdurend komt onderbreken.
      Dat thuiswerk door bedrijven niet altijd gepromoot wordt kan ik heel goed begrijpen en is weeral het gevolg van mensen die proberen te profiteren van de situatie.
      Laats vertelde me een vriend nog die zelfstandig IT-er is samen met nog drie anderen in een vennootschap en voor een grote bank werken, dat ze hun thuiswerk hebben moeten staken en nu verplicht op locatie moeten gaan.
      Reden, één van hen sjoemelde met zijn prestatie-uren. Ze hebben mogen kiezen, contract verbreken of dagelijks naar Leuven of Mechelen rijden vanuit het Antwerpse.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Barmhartig bedrijf. Van mij zouden ze al geen keuze meer krijgen.
        Met thuiswerk heeft dat niet veel te maken. Als een zelfstandige en/of vennootschap een project uitvoert voor een derde (in dit geval dus een bank als opdrachtgever, of begrijp ik het verkeerd en waren het eigenlijk werknemers van de bank met een zelfstandig statuut?) en foutieve prestaties declareert is dat doodgewoon fraude.
        Als die zelfde werknemer(s) op locatie wat zit te dromen voor zijn pc (of iets anders zit te doen dan wat hij moet doen) is het nadeel voor de opdrachtgever exact hetzelfde. In ieder bedrijf heb je serieuze werknemers en zij die er de kantjes aflopen. Waar en hoe ze dit doen doet er nauwelijks toe.
        Volg de IT-sector zeer nabij op. Juist de uitgelezen sector voor thuiswerk en de uitgelezen sector om dit, waar dan ook, te controleren op prestaties. Waar en hoe je de job doet is het punt niet. Het resultaat en binnen welk gemiddelde je het doel bereikt is belangrijker. Met wat mensenkennis en tijd weet je als werkgever wel welke werknemer je een behoorlijke zelfstandigheid kan geven, welke van nabij moet opgevolgd worden en wie je liever kwijt dan rijk bent.
        Als je ze dan buiten een salariswagen en nog wat leuks nog eens gedeeltelijk laat delen in de winst (fiscaal voor beiden zeer aantrekkelijk) zal dit hun productiviteit alleen maar ten goede komen. Ongeacht hun locatie. Wij hebben zowel werknemers on site, (gedeeltelijk) thuis, op kantoor en tot in Portugal toe. Hun resultaten zijn eerder persoons- dan plaatsgebonden.
        Last edited by ivob2; 18/04/2019, 18:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Is dat geen (s)protuitlaat zoals het op alle (s)portwagens tegenwoordig hoort ?
          Idd!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
            Barmhartig bedrijf. Van mij zouden ze al geen keuze meer krijgen.
            Met thuiswerk heeft dat niet veel te maken. Als een zelfstandige en/of vennootschap een project uitvoert voor een derde (in dit geval dus een bank als opdrachtgever, of begrijp ik het verkeerd en waren het eigenlijk werknemers van de bank met een zelfstandig statuut?) en foutieve prestaties declareert is dat doodgewoon fraude.
            Als die zelfde werknemer(s) op locatie wat zit te dromen voor zijn pc (of iets anders zit te doen dan wat hij moet doen) is het nadeel voor de opdrachtgever exact hetzelfde. In ieder bedrijf heb je serieuze werknemers en zij die er de kantjes aflopen. Waar en hoe ze dit doen doet er nauwelijks toe.
            Volg de IT-sector zeer nabij op. Juist de uitgelezen sector voor thuiswerk en de uitgelezen sector om dit, waar dan ook, te controleren op prestaties. Waar en hoe je de job doet is het punt niet. Het resultaat en binnen welk gemiddelde je het doel bereikt is belangrijker. Met wat mensenkennis en tijd weet je als werkgever wel welke werknemer je een behoorlijke zelfstandigheid kan geven, welke van nabij moet opgevolgd worden en wie je liever kwijt dan rijk bent.
            Als je ze dan buiten een salariswagen en nog wat leuks nog eens gedeeltelijk laat delen in de winst (fiscaal voor beiden zeer aantrekkelijk) zal dit hun productiviteit alleen maar ten goede komen. Ongeacht hun locatie. Wij hebben zowel werknemers on site, (gedeeltelijk) thuis, op kantoor en tot in Portugal toe. Hun resultaten zijn eerder persoons- dan plaatsgebonden.
            Maakt toch niet uit wat die hun statuut is, heeft net wel alles met thuiswerk te maken.
            Controle ligt moeilijker (maar niet onoverkomelijk, zo blijkt ) dan op het bedrijf.
            Het gevolg is dus wel dat er weer terug 4 wagens nodeloos zich moeten verplaatsen in de spits, en daar ging het hem toch over?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Thuiswerk is voor plichtbewuste mensen die in se geen hiërarchische controle nodig hebben om goed te functioneren. Bestaat wel, maar deze zijn meestal al zelfstandigen.

Comment

• Op het werk zijn er ook ineens 5 Tesla 3's uit de lucht komen vallen.
                Blijkbaar beetje laat. Staan voorlopig, bij gebrek aan kandidaten, nog stilstaand te blinken in de garage.

Comment

• Ik zal ze alle 5 komen inrijden.

Comment

Thuiswerk is voor plichtbewuste mensen die in se geen hiërarchische controle nodig hebben om goed te functioneren. Bestaat wel, maar deze zijn meestal al zelfstandigen.
                    of thuiswerk is voor mensen die een baas hebben die vertrouwen in zijn mensen heeft en ze weet te motiveren. Maar dergelijke bazen liggen niet zo dik gezaaid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

of thuiswerk is voor mensen die een baas hebben die vertrouwen in zijn mensen heeft en ze weet te motiveren. Maar dergelijke bazen liggen niet zo dik gezaaid
                      dat klopt zeker ook,en mag ook wel eens aangehaald worden.
                      na 20 j dienst moet ik nog altijd mijn eerste tas koffie krijgen,terwijl ze zelf met een senseo op kantoor zitten moet het personeel maar een thermosfles meebrengen als ze graag koffie drinken.
                      je wordt het gewoon,maar of het bevorderend is?????????????
                      dus op die tesla zullen we maar niet hopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dat thuiswerk door bedrijven niet altijd gepromoot wordt kan ik heel goed begrijpen en is weeral het gevolg van mensen die proberen te profiteren van de situatie.
                        Laats vertelde me een vriend nog die zelfstandig IT-er is samen met nog drie anderen in een vennootschap en voor een grote bank werken, dat ze hun thuiswerk hebben moeten staken en nu verplicht op locatie moeten gaan.
                        Reden, één van hen sjoemelde met zijn prestatie-uren. Ze hebben mogen kiezen, contract verbreken of dagelijks naar Leuven of Mechelen rijden vanuit het Antwerpse.

dat klinkt wel heel bekend in de oren, als het over dezelfde bank gaat hebben ze er trouwens voor gezorgd dat geen enkel externe in heel het bedrijf nog mag thuiswerken!
                        BMW E87 118d M

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

dat klopt zeker ook,en mag ook wel eens aangehaald worden.
                          na 20 j dienst moet ik nog altijd mijn eerste tas koffie krijgen,terwijl ze zelf met een senseo op kantoor zitten moet het personeel maar een thermosfles meebrengen als ze graag koffie drinken.
                          je wordt het gewoon,maar of het bevorderend is?????????????
                          dus op die tesla zullen we maar niet hopen
                          Werk genoeg, het staat je vrij te veranderen van werkgever... ik snap dat eigenlijk niet... als je niet tevreden bent dan is er op vandaag toch geen enkel probleem om een andere werkgever te zoeken waar je dat wel bent ?

Comment

• Bwa, als dat een reden is om van werk te veranderen, dan zal je het denk ik nergens lang uithouden :-)

Comment

Thuiswerk is voor plichtbewuste mensen die in se geen hiërarchische controle nodig hebben om goed te functioneren. Bestaat wel, maar deze zijn meestal al zelfstandigen.
                              Bij mijn vrouw kunnen ze probleemloos 1 à 2 dagen in de week thuis werken. Ze maakt er af en toe gebruik van, maar op zich merkt men dat niet in het verkeer omdat ze eigenlijk niet zo ver van het werk woont.

Bij mij ligt het wat anders. Ik werk graag op kantoor omdat ik dan alles bij de hand heb en direct met collega's face to face kan overleggen. De jonge mensen die bij ons beginnen moeten zoveel mogelijk buiten hun werven, wel binnen komen tot dat het vertrouwen er is.
                              In mijn geval was dat van het begin al zo, maar werk ik nooit complete dagen van thuis. Zoals vandaag had ik om 13.30u nog een afspraak in Genk en dan zie ik niet in dat ik nog naar kantoor rij. Ligt wel min of meer op de weg, maar naar kantoor rijden en terug is dan uiteindelijk weer 30 min dat ik kwijt ben en rij ik gewoon naar huis en werk daar dan nog wat. Ik win er eigenlijk ben.

Maar in het verleden is het voorgevallen als een aannemer hier iets kwam doen dat ik de hele dag van thuis werkte of als er een levering kwam. Maar uiteindelijk is er een collega die daar wat van op zijn tenen getrapt was omdat hij dat niet kon waardoor ze toch liever hebben dat ik het niet meer doe uit 'collegialiteit'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Werk genoeg, het staat je vrij te veranderen van werkgever... ik snap dat eigenlijk niet... als je niet tevreden bent dan is er op vandaag toch geen enkel probleem om een andere werkgever te zoeken waar je dat wel bent ?
                                Dat denk ik er ook van. Mensen zitten vaak vastgeroest op hun werk, blijven ter plaatse trippelen en dan is het gemakkelijk om iedereen de schuld ervan te geven dat ge er ongelukkig zijt. De momenten dat ik echt ongelukkig was en gedurende maanden bleef, was ik weg. Nu heb ik nog soms momenten dat ik niet echt gelukkig ben op mijn werk, maar dat is dan een week later weer over. Vorige week stond ik op crashen omdat ik er niet meer door geraakte en mijn zoontje in het ziekenhuis lag en de baas mij maar klanten bleef doorgeven. Ik had wel laten weten dat het niet meer ging, maar vandaag kreeg iedereen die bij ons een offerte telt een blaadje met richtlijnen dat we nu moeten doen, zodat de baas weet hoe druk iedereen het heeft en hij het verdelen wat optimaler kan doen. Kan ik alleen maar toejuichen.

Comment

• Fijn dat je een blaadje met richtlijnen krijgt, en dat je baas ziet hoe druk je het wel hebt. Stel je voor dat je nog eens crasht, dat willen we niet hee.
                                  We zitten allemaal in met je zoontje, en we zijn blij dit allemaal te kunnen lezen over jou in een topic over Tesla 3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

ten eerste doe ik mijn werk graag
                                    ten tweede bouw je na 20 jaar een band op met je klanten
                                    ten derde is er een periode geweest dat je blij mocht zijn vast werk te hebben en niet zomaar van job veranderde
                                    ten vierde is het voor mij niet meer de moeite om energie te steken in sollicitatiegesprekken,en het risico te lopen om bij nog grotere uitbuiters terecht te komen.
                                    het ging mij er gewoon over dat niet overal personeel profiteert en de baas een heilige is.
                                    profiteurs heb je altijd aan beide kanten.
                                    na 20 jaar wen je wel aan de gewoonten en gebruiken binnen een bedrijf.

Comment

• tesla 3 met rijbereik 150 km

In alle discretie heeft Tesla een Model 3 met bodemprijs gelanceerd die een rijbereik van nauwelijks 150 kilometer haalt. Maar waarom?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Grappig toeval: we waren gisteren tijdens een produktstrategie meeting bij een klant aan het afdwalen naar het S3XY aanbod van Tesla en welke andere segmenten ze nog kunnen bereiken. Eén van de voorstellen was een stadswagen waarbij het bereik van zowat 150km voldoende was en sprintjes niet echt van tel zijn.

Het Canadese model is natuurlijk nog iets anders. Doet me ook denken aan bv. de Ferrari 208 voor de Italiaanse markt.

Comment

• Nog niet zo lang geleden was een BMW i3 met 120 km theoretische range het neusje van de zalm
                                          Ik heb al lang het idee dat 200 km werkelijke range eigenlijk voldoende is, op voorwaarde dat je op 10 minuten die 200 km kunt volladen (even lang dan een goeie plaspauze zeg maar).
                                          Met de SuperCharger V3 is dat mogelijk. Dus de nood om te investeren in een grote zware batterij, wordt kleiner en kleiner.

Comment

Working...
                                          X