Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Ik zou niet kunnen wennen aan dat lelijke interieur van de 3.
    Welk interieur?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      In Nederland zie ik ze veelvuldig rijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Hier ook al regelmatig

Zou iedereen die er een besteld had hem al ontvangen hebben

Comment

• Heb vandaag zelfs al eentje gezien
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Je ziet ze idd wel geregeld rijden, steeds meer.
          Maar als ik de huidige prijzen van een Model S zie zou ik toch even doorsparen en voor de S gaan.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• vanmorgen nog 2 tegelijkertijd in Tienen op de ring (ik was die in de witte)

Comment

• Vandaag eens beter kunnen bewonderen hier in Duitsland, toch wel een mooie auto.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Gisteren is een sportcollega zijne gaan afhalen. Ook ne zwarte.
                Mag ik volgende week al het gestoef aanhoren

Comment

• Moesten ze bij mij komen stoefen me zoiets, ik zou zeggen, ej de container me water staat al gereed op de parking e, ge weet maar nooit...

Comment

• Wilt ge dan eens mijn boxershorts strijken aub
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• In Duitsland zie je ze echt wel regelmatig. Eergisteren, na de zwarte hierboven even later een rood exemplaar

Comment

• Veel goed nieuws voor Tesla:

Zeer goed gedaan de Euro NCAP crashtest: 94 op 100
                        The European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) has released safety and crash test results for new vehicles, including the...

“The Tesla Model 3 achieved one of the highest Safety Assist scores we have seen to date. Its Collision Avoidance Assist system is first class, with its Autonomous Emergency Braking and Forward Collision Warning systems showing high levels of performance.”
                        “Tesla has done a great job of playing the structural benefits of an electric vehicle to its advantage. Impact performance is enhanced by the absence of a mechanical engine and the car’s low centre of gravity. The Tesla Model 3 really benefits from its all electric-architecture.”
                        Recordaantal leveringen in Q2: 95.200 wagens, waarvan 77.550 Model 3.
                        Tesla released its Q2 2019 delivery and production numbers today and the company smashed its previous record by almost 5,000...

Hier staan ook wel leuke cijfers over inschrijvingen van EV's in Nederland aan de hand van RDW data: http://iserv.nl/files/elektrisch/
                        RDW Model 3 inschrijvingen over het jaar heen: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/M...-dag/8etr-zzua
                        <rant> in België kan men dit natuurlijk weer niet beschikbaar stellen </rant>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                          Moesten ze bij mij komen stoefen me zoiets, ik zou zeggen, ej de container me water staat al gereed op de parking e, ge weet maar nooit...
                          Heb hem de maandag gezien, maar het was bootcamp met een 40-tal mensen, dus heb ik hem niet horen stoefen. Just 1 x horen zeggen dat hij met de Tesla was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            In Duitsland zie je ze echt wel regelmatig. Eergisteren, na de zwarte hierboven even later een rood exemplaar
                            knap die aero-wheels

Comment

• Hier bij ons zie je ze tegenwoordig toch ook wel vrij veel rondrijden.
                              Ook de S'en en de X'en kom ik steeds vaker op de weg tegen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Bjorn Nyland heeft een nieuw record gebroken met de model 3: 2.781km op 24u.

Om de mensen die zeggen dat je geen roadtrips kan maken met een EV ongelijk te geven, heeft hij deze test gedaan in Duitsland op de Autobahn. Geen speciale omstandigheden, het regende zelfs en men tikte regelmatig 170km/u aan.
                                Truuk is om snelladers te gebruiken en telkens niet teveel bij te laden: 10 a 50%.
                                https://electrek.co/2019/07/05/tesla...stance-record/

Comment

• "Om de mensen die zeggen dat je geen roadtrips kan maken met een EV ongelijk te geven" lol
                                  Ik zeg niet dat het niet kan, maar dit is allesbehalve een bewijs dat het wel kan.
                                  Een gemiddelde van 115 km/h. Ik wil het hem eens zien doen half juli op de route du soleil .. heel realistisch

Dat hij dit bijvoorbeeld volgende week eens probeert met de trip Amsterdam - Cannes en terug op 24 uur, ik vrees voor de zaak

Comment

• Maar in druk verkeer is een EV zuiniger dan een ICE denk ik. Ik snap niet goed waar je nu wil zeggen.

Had hij het aan een lage snelheid gereden, dan was de commentaar dat dat optimaal was voor een EV maar dat men goed doorrijdt naar het zuiden.
                                    Als hij doorrijdt is de commentaar dat dat niet realistisch is op 3 weekend op het jaar. 's nachts kan je dan toch ook nog goed doorrijden.

Comment

• De test houdt gewoon geen steek, is niet realistisch. Om te beginnen zijn er al heel weinig plaatsen in de wereld waar je 170 mag rijden.
                                      Ik heb het artikel niet gelezen, zo hard interesseert het mij ook niet, maar als jij zegt "Om de mensen die zeggen dat je geen roadtrips kan maken met een EV ongelijk te geven", ik denk niet dat wie een roadtrip doet van plan is om dat tegen 170 te doen, en om 2700 km op 24 uur te rijden.
                                      Het is ook typisch iets voor een Tesla fan, zo van kijk eens wat die auto allemaal kan. Maar nee, dat gaat hij in werkelijkheid niet kunnen, en is ook voor niemand zinvol.
                                      Waarom willen EV fans zo hard tonen wat hun favoriete auto allemaal wel in zijn mars heeft ?

Het doet mij denken aan eerder deze week. Ik stond met een maat in een smal straatje en daar passeert een Civic R. Zegt die wauw ziet hier. Ik zeg wat een foorkraam. Zegt die ja hey die heeft wel een toptijd op de Nurnburgring. Ik zeg ja, hij rijdt hier in de dreef tegen 10 per uur, en het is gewoon een foorkraam. Toen kon hij niks meer zeggen :-P

Je kan over bepaalde auto's vanalles zeggen, maar als het niet zinvol is, brengt het niks bij aan de waarde van die auto. Een Tesla 3 is geen 100.000 € waard omdat je er 2700 km op 24 uur mee kan rijden, toch ?
                                      En zeker en vooral omdat je dat dus niet gaat kunnen doen als je het zelf probeert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Bjorn Nyland heeft een nieuw record gebroken met de model 3: 2.781km op 24u.

Om de mensen die zeggen dat je geen roadtrips kan maken met een EV ongelijk te geven, heeft hij deze test gedaan in Duitsland op de Autobahn. Geen speciale omstandigheden, het regende zelfs en men tikte regelmatig 170km/u aan.
                                        Truuk is om snelladers te gebruiken en telkens niet teveel bij te laden: 10 a 50%.
                                        https://electrek.co/2019/07/05/tesla...stance-record/
                                        Oh die heeft dat niet alleen gedaan! Watje!
                                        Als ik hem een tip mag geven, volgende keer moet die dat in de omgekeerde richting rijden, gaat ie nog verder komen...het water loopt tenslotte altijd naar de zee...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Maar in druk verkeer is een EV zuiniger dan een ICE denk ik. Ik snap niet goed waar je nu wil zeggen.

's nachts kan je dan toch ook nog goed doorrijden.
                                          Yep, en 's nachts zijn ook 100% zeker alle snelladers vrij. Dus 's nacht rijden met een EV is zeker een topper.

Comment

Working...
                                          X