Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

als je niet geflambeerd wordt
    Een koppel uit De Haan heeft maandagnamiddag enorm veel pech gehad op de E40 in Jabbeke. Ze waren nog maar enkele kilometers ver met hun nieuwe Porsche 718 Boxster of de wagen vloog al in brand. De verkoper laat onderzoeken of een productiefout aan de oorzaak ligt.

Comment

• eigenlijk zou er een topic met foto's van brandende diesel of benzine's moeten komen.
      t'zal rap gedaan zijn met lachen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
        eigenlijk zou er een topic met foto's van brandende diesel of benzine's moeten komen.
        t'zal rap gedaan zijn met lachen.

Maar het grote verschil is dat een ICE wagen te blussen is en dat een EV 3 dagen onder water gestoken moet worden. Brandweerkorpsen zijn al containers aan het voorzien daarvoor.

Comment

• ja en?wat is dan het probleem?
          uitgebrand is uitgebrand of het nu 3 dagen duurt of 30 minuten,
          vol bluspoeier of vol water.....
          het resultaat voor de eigenaar is hetzelfde....total loss!

Comment

ja en?wat is dan het probleem?
            uitgebrand is uitgebrand of het nu 3 dagen duurt of 30 minuten,
            vol bluspoeier of vol water.....
            het resultaat voor de eigenaar is hetzelfde....total loss!
            Ik had het over de brandweer en niet over de eigenaar.

Comment

• en ik had het over een topic met brandende benzine of diesel,om aan te tonen dat niet alleen een tesla opfikt.

Comment

en ik had het over een topic met brandende benzine of diesel,om aan te tonen dat niet alleen een tesla opfikt.
                Elke auto kan opfikken en als er straks evenveel ICE's als EV's rijden, zullen er statistieken kunnen komen welke het snelste vuur vatten. Maar het is nu wel al bekend dat EV's telkens opnieuw in brand vliegen en dat deze met de nodige zorg dienen behandeld te worden bij brand.

Comment

• die nodige zorgen dat ontkent ook niemand he free,
                  wat de andere redenering betreft,dat kan inderdaad alleen de tijd uitwijzen,de hele hetse is in mijn ogen pure sensatie.
                  afspraak binnen een 10 tal jaren wanneer er statistieken voldoende zijn die kunnen aantonen in welke brand de meeste
                  gewonden en doden gevallen zijn,traag uitbreidende of steekvlam?

Comment

• Wat je al kan opmerken is dat formule E het bar slecht doet op vlak van vuurstichten: https://www.motorsportmagazine.com/o.../motoe-it-safe
                    "And yet lithium-ion batteries used in car racing’s Formula E series – the cutting edge of EV research and development – haven’t been a problem. Williams Advanced Engineering supplied batteries for the first four seasons of the championship, claiming just two failures and zero fires in 149,000 track miles and many hundreds of thousands of miles in planes, crisscrossing the globe to Formula E’s numerous flyaway races."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Elke auto kan opfikken en als er straks evenveel ICE's als EV's rijden, zullen er statistieken kunnen komen welke het snelste vuur vatten. Maar het is nu wel al bekend dat EV's telkens opnieuw in brand vliegen en dat deze met de nodige zorg dienen behandeld te worden bij brand.
                      Je moet echt niet wachten tot er evenveel ICE's als EV's rondrijden: uit https://www.teslarati.com/tesla-mode...safety-report/
                      From 2012 – 2018, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 170 million miles traveled. By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation shows that in the United States there is a vehicle fire for every 19 million miles traveled
                      Ik weet ook wel dat teslarati nogal Tesla-minded is, maar quoteer gerust een ander recent artikel waar het tegenovergestelde beweerd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Je moet echt niet wachten tot er evenveel ICE's als EV's rondrijden: uit https://www.teslarati.com/tesla-mode...safety-report/

Ik weet ook wel dat teslarati nogal Tesla-minded is, maar quoteer gerust een ander recent artikel waar het tegenovergestelde beweerd wordt.
                        Euhm, quanneke. Ten eerste heb ik het niet specifiek over Tesla's die in brand vliegen, maar EV's in het algemeen. En ten tweede beweer ik nergens dat die sneller of minder snel in brand vliegen als een ICE. Ik zeg ALLEEN dat ze moeilijker te blussen zijn.

Beter lezen voordat ge neerbuigend gaat doen

Comment

• Ouch, je geeft toch wel de indruk dat we moeten wachten tot er evenveel EV's als ICE's rondrijden vooraleer we weten welke het snelst vuur vatten en da's helemaal niet het geval.

Omdat we hier in een Tesla Model 3 topic zitten, geef ik gewoon aan dat we niet zo lang moeten wachten voor wat Tesla betreft, maar dat die cijfers al bekend zijn (al besef ik dat ze mogelijk een beetje gekleurd zijn).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                            Ouch, je geeft toch wel de indruk dat we moeten wachten tot er evenveel EV's als ICE's rondrijden vooraleer we weten welke het snelst vuur vatten en da's helemaal niet het geval.

Omdat we hier in een Tesla Model 3 topic zitten, geef ik gewoon aan dat we niet zo lang moeten wachten voor wat Tesla betreft, maar dat die cijfers al bekend zijn (al besef ik dat ze mogelijk een beetje gekleurd zijn).
                            Ik geef nergens de indruk en ik beweer niets. Ge moet niets zitten verzinnen wat er niet is om uw gelijk te willen halen. Ik ga er vanuit dat ge toch wel begrijpend kunt lezen, maar dat ge dit eerder naar uw hand draait om de EV's te promoten.

Als ge het nog eens goed 'begrijpend' gaat lezen, is het eerder een vraagstelling. Ik heb ook geen flauw idee of het meer of minder is. Baseren op gereden kms lijkt me ook niet echt de meest goede studie. Hoe minder EV's er zijn, hoe minder er in brand kunnen vliegen. Ook moet men eens naar de oorzaken gaan kijken. Een auto kan ook door andere omstandigheden in brand vliegen.

Hetgeen ik wil wilde aanhalen, is dat het blussen van EV's van een heel andere orde is en dat brandweerkorpsen zich daar nu op aan het voorbereiden zijn.

Comment

• wat zou het slechtste zijn voor het milieu, een EV in de fik of een ICE in de fik? Misschien belangrijke overweging bij de aankoop van een volgende wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                wat zou het slechtste zijn voor het milieu, een EV in de fik of een ICE in de fik? Misschien belangrijke overweging bij de aankoop van een volgende wagen
                                Mijn vader reed vroeger altijd op LPG. Installatie die hij volledig zelf plaatste en hij dus bovenaan de motor in die kap van de luchtfilter 2 gaten boorde en koperleidingen in stak Elk jaar naar de keuring haalde hij de installatie eruit en eens terug thuis, legde hij ze er terug in.

Mijn grootmoeder zei dan altijd dat ze niet snapte dat hij op gas reed omdat da toch 'oh zo gevaarlijk was voor moest dat ontploffen'. Mijn vader zijn antwoord altijd: 'Liever in een auto die ontploft, dan levend verbrand worden'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

'Liever in een auto die ontploft, dan levend verbrand worden'
                                  hehe wie drinkt en rookt gaat dood, wie niet drinkt en en niet rookt gaat ook dood dus ik drink en rook (gemarineerd en gerookt vlees bewaart langer dat wisten onze voorouders al maar de huidige generatie is dat vergeten blijkbaar)

Comment

• Net terug van onze reis naar Noorwegen. Alles tesamen 4610 km afgelegd en dat heeft me net geen 200 euro gekost aan laadkosten. Ik had helaas geen gratis supercharging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Comment

• Polestar geeft toe: 'Tesla is beter dan de rest'

Ian Collins, director of development bij Polestar in het Verenigd Koninkrijk liet tijdens een conferentie in Noorwegen namelijk weten dat Tesla te ver op hen voorligt. "Tesla is erg actief bezig met het ontwikkelen van eigen technologieën, met name op het gebied van energie-efficiëntie. Daarmee liggen ze ver voor op iedereen." Volgens Collins moet Polestar dan ook harder werken om Tesla in te halen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X