Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Even de hond, sorry, de auto uitlaten

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Model 3 verkoopt wel machtig goed:
      Nederland: Model 3 is het beste verkochte model: https://tweakers.net/nieuws/158048/t...nederland.html
      Noorwegen: 1/5e van de verkoop in september was een Model 3: https://thedriven.io/2019/10/02/tesl...n-five-norway/
      Zelfs in Australië waar (denk ik) weinig of geen subsidie gegeven wordt aan EV, verkoopt de Model 3 zeer goed: https://thedriven.io/2019/10/01/tesl...ia-car-market/

      Comment


      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • MET AFSTAND POPULAIRSTE LUXEMODEL

            TESLA MODEL 3 OOK IN DE VS RAZEND POPULAIR

            Dat de Tesla Model 3 in Nederland niet aan te slepen is weten we al een tijdje, maar ook in z’n thuisland is de auto bijzonder populair. De kleinste Tesla is er met afstand het populairste luxemodel en overtreft zelfs opgetelde modelreeksen.

            Bij dit nieuws hoort wel een kleine disclaimer, want Tesla geeft zelf geen verkoopcijfers vrij en dat betekent in de VS dat er moet worden geschat hoeveel Model 3’s er zijn verkocht. Dat lukt de redactie van CleanTechnica.org kennelijk aardig, want zij durven te stellen dat Tesla’s kleinste zich in november met 10.500 verkochte exemplaren op de negende plek van de verkoopranglijsten bevindt. Ook over het hele jaar belandt de auto op die plek, met 127.836 verkochte exemplaren.

            Daarbij moet wel worden aangetekend dat het hier gaat om de verkoopcijfers van personenauto’s. SUV’s vallen daar in de VS niet onder en de razendpopulaire pick-up-trucks evenmin. Dat is een belangrijke voorwaarde, want die pick-ups stonden al bovenaan en SUV’s hebben de reguliere auto’s inmiddels ook ingehaald.

            Toch blijft de prestatie van de Model 3 opmerkelijk. Binnen de categorie ‘kleine en middelgrote luxe-auto’s’, premiummodellen dus, staat de auto met grote afstand op nummer 1. Plek 2 is voor de Lexus ES, die met 46.311 stuks ongeveer tot een derde van de Model 3-verkopen komt. De overmacht is in dit deel van de markt zelfs zo groot, dat de Model 3 in zijn eentje meer klanten vond dan de BMW’s 2-, 3-, 4- én 5-serie samen. Ook de Mercedessen C-klasse, CLA, CLS en E-klasse kunnen samen niet op tegen de Model 3, net als de Audi’s A3, A4, A5 en A6 en de ES, GS, IS en RC van Lexus.

            In de VS boekt de Model 3 zijn succes grotendeels op eigen kracht, want van enorme fiscale voordelen is daar geen sprake. Wel is er sprake van een (overigens afnemende) aankooppremie en hebben sommige staten eigen voordeeltjes ingevoerd om de verkoop van EV’s te bevorderen.

            In Nederland is de Tesla Model 3 dit jaar met afstand de populairste auto. Inmiddels zijn er al meer dan 20.000 exemplaren verkocht en voor de maand december wordt opnieuw een flinke klapper verwacht.

            Bron: Autoweek

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Eat that Germans
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • ...realiteit is erg hard, ge kunt er wel wat leedvermaak over hebben, maar dat gaat koppen kosten natuurlijk in de...en uiteindelijk be , nix aan te doen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ...realiteit is erg hard, ge kunt er wel wat leedvermaak over hebben, maar dat gaat koppen kosten natuurlijk in de...en uiteindelijk be , nix aan te doen
                  Tesla gaat toch een megafabriek bouwen in Berlijn, dus dat compenseert weer

                  https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...er-jaar-maken/
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • just ! toch deels hopelijk...al gaan die van munchen en sindelfingen naar berlijn mogen verhuizen (en wat inleveren op loon en extra verlof, amerikaanse baas = minder extra dagen)
                    Last edited by bobo; 19/12/2019, 16:28.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      just ! toch deels hopelijk...al gaan die van munchen en sindelfingen naar berlijn mogen verhuizen (en wat inleveren op loon en extra verlof, amerikaanse baas = minder extra dagen)
                      Ach, tegen dan zullen ze hun achterstand hopelijk wel ingehaald hebben en vooral de prijzen een beetje aanvaardbaarder gemaakt.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Ach, tegen dan zullen ze hun achterstand hopelijk wel ingehaald hebben en vooral de prijzen een beetje aanvaardbaarder gemaakt.
                        Het is inhalen of verliezen, dat is wel duidelijk.

                        Comment


                        • Kennelijk gaat Tesla vrij vlot meer dan 100.000 exemplaren afleveren in Q4, mogelijk zelfs 110.000!
                          Tesla is currently in a very “intense” end-of-quarter delivery push during which it is trying to sell every single car...


                          Zelf vind ik de push op het einde van ieder kwartaal ronduit belachelijk, maar de investeerders moeten kennelijk tevreden gehouden worden.
                          Als koper heb ik echter liever een auto die onder kalme omstandigheden gebouwd en afgeleverd is.

                          Comment


                          • In Nederland gaan er deze maanden alleen al 4000/maand buiten. Over het hele jaar zullen er kort bij 20.000 Model 3's afgeleverd zijn, dat is meer dan de VW Polo bv.

                            Comment


                            • Correctie, deze maand zijn er al 7.747 Model 3's op kenteken gezet in Nederland.
                              Over het hele jaar 25.650 !
                              Zie hier: http://iserv.nl/files/elektrisch/

                              En voor de personen die zeggen dat Tesla alleen maar verkoopt omwille van subsidies en dat Tesla goedkopere auto's moet maken, waarom verkoopt Tesla dan meer dan 25.000 Model 3's in NL en Hyundai op de 2e plaats slechts 5.241 Kona's? Dat is 1/5e!
                              De voordelen die NL geeft zijn exact hetzelfde voor de 3 als voor de Kona.

                              Ah, ik weet het al:
                              - Tesla kan leveren, Hyundai niet
                              - Tesla wil ook leveren, Hyundai houdt naar het schijnt de levering op zodat de e-Kona's die in januari geleverd worden meetellen voor de Europese uitstoot vanaf 2020. Daar sta je dan als klant die 8% bijtelling moet betalen ipv 4% omdat Hyundai het voordeel wil hebben en het jou niet wil gunnen.

                              En het is niet om op Hyundai te kakken, want de Renault Zoe of Nissan Leaf verkopen ook noppes ivgl met de Model 3. Hoe komt dat dan?

                              De personen die trouwens denken dat de verkoop van de Tesla Model 3 gaat instuiken in 2020 zijn er ook aan voor de moeite, want met 8% bijtelling is die nog altijd goedkoper dan een gelijkaardige benzine of diesel. En de concurrentie gaat tot de zomer ook nog niets voorstellen. Leaf of Kona zijn nu geen concurrentie waarom dan wel in 2020? Van 30.000 I.D. 3's of 25.000 Polestar 2's voor heel de wereld in 2020 ligt Tesla niet wakker denk ik.
                              Last edited by Chris_147; 23/12/2019, 12:46.

                              Comment


                              • Niet normaal, 2 dagen geleden 7.747 Model 3's in december, nu 8.709.
                                Even bijna 1.000 auto's geleverd op 2 dagen!

                                Comment


                                • Idd... 2019 is een referentiejaar voor de uitstoot.
                                  De constructeurs die ook ice.s maken (zowat iedereen behalve Tesla) leveren wel iets uit, maar met een gedwongen glimlach, en met de handrem in 2020,
                                  Volgend jaar zal het waarschijnlijk open breken, maar toch heeft Tesla de beste kaarten en capaciteit om die aantallen te kunnen leveren.
                                  De verhoogde fiscale aftrek gaat in België zeker wat geven, en natuurlijk willen de constructeurs zelf marktaandeel halen op de EV markt.

                                  Comment


                                  • Ik denk dat andere merken ook goed gaan boeren. de nieuwe zoe, e-208, corsa-e, vw id3...
                                    goedkoper dan de tesla en conventioneler interieur en bediening. Ik vind de model 3 iets te onconventioneel (al enkele keren mee gereden, rijdt wel goed).

                                    Comment


                                    • Kunnen zeker goed boeren, maar hangt er vooral van af hoeveel ze kunnen leveren.
                                      Ik heb nog geen productie cijfers gehoord van de Corsa en 208.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Niet normaal, 2 dagen geleden 7.747 Model 3's in december, nu 8.709.
                                        Even bijna 1.000 auto's geleverd op 2 dagen!
                                        pffffffffffffffffffffniet normaal nee,
                                        spaar de bestellingen eerst een paar jaar op,en gooi ze dan in massa op de markt.....
                                        voor een merk dat wereldwijd levert heus niks speciaal.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Correctie, deze maand zijn er al 7.747 Model 3's op kenteken gezet in Nederland.
                                          Over het hele jaar 25.650 !
                                          Zie hier: http://iserv.nl/files/elektrisch/

                                          En voor de personen die zeggen dat Tesla alleen maar verkoopt omwille van subsidies en dat Tesla goedkopere auto's moet maken, waarom verkoopt Tesla dan meer dan 25.000 Model 3's in NL en Hyundai op de 2e plaats slechts 5.241 Kona's? Dat is 1/5e!
                                          De voordelen die NL geeft zijn exact hetzelfde voor de 3 als voor de Kona.

                                          Ah, ik weet het al:
                                          - Tesla kan leveren, Hyundai niet
                                          - Tesla wil ook leveren, Hyundai houdt naar het schijnt de levering op zodat de e-Kona's die in januari geleverd worden meetellen voor de Europese uitstoot vanaf 2020. Daar sta je dan als klant die 8% bijtelling moet betalen ipv 4% omdat Hyundai het voordeel wil hebben en het jou niet wil gunnen.

                                          En het is niet om op Hyundai te kakken, want de Renault Zoe of Nissan Leaf verkopen ook noppes ivgl met de Model 3. Hoe komt dat dan?

                                          De personen die trouwens denken dat de verkoop van de Tesla Model 3 gaat instuiken in 2020 zijn er ook aan voor de moeite, want met 8% bijtelling is die nog altijd goedkoper dan een gelijkaardige benzine of diesel. En de concurrentie gaat tot de zomer ook nog niets voorstellen. Leaf of Kona zijn nu geen concurrentie waarom dan wel in 2020? Van 30.000 I.D. 3's of 25.000 Polestar 2's voor heel de wereld in 2020 ligt Tesla niet wakker denk ik.

                                          hoe het komt?
                                          omdat de hollanders nog zotter zijn dan ze zelf denken?loooooooooool
                                          prettige feestdagen trouwens

                                          Comment

                                          Working...
                                          X