Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze hebben wat ambitie, maar toch ook nog niet schokkend veel vind ik.
    Onlangs hebben ze gezegd dat ze niet in 2025 1 miljoen EV's geproduceerd gaan hebben, maar in 2023. In 2025 willen ze dan op 1,5 miljoen EV's zien.
    Mooi, maar aan de andere kant: dat is dus 250.000 per jaar in 2024 en 2025. Tesla zit nu reeds op 100.000 per kwartaal, dit jaar bijna 400.000. Kan goed zijn dat Tesla in 2025 meer dan een miljoen EV's per jaar maakt.

Ondertussen 11.095 Model 3's geleverd in december in Nederland. Die verdienen wel wat verlof in januari
    Last edited by Chris_147; 30/12/2019, 19:18.

Comment

• Die hoera-verhalen over de Model 3 inschrijvingen in NL moet je wel juist kaderen. De bijtelling gaat namelijk vanaf 1 januari van 4% naar 8%. Dus elke zakelijke rijder (en dit zijn 99,5% van de Tesla-kopers) wou die per se nog dit jaar op kenteken.

Comment

• Heb ik ook op de vorige pagina geschreven.
        Maar dat telt voor iedere EV in Nederland.
        De 3 wordt meer dan 11.000 maal verkocht, de 2e best verkopende EV is de Audi e-Tron 50 met bijna 1.500 exemplaren.
        Dat zegt dan toch wel iets.

Comment

• Ja goed maar je zat ook met pent-up demand van bestellingen tot 2 jaar geleden die nu allemaal ineens in een paar maanden.uitgeleverd werden. Dat is eenmalig. Maar idd. cijfers zijn wel spectaculair dat klopt zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Ze hebben wat ambitie, maar toch ook nog niet schokkend veel vind ik.
            Onlangs hebben ze gezegd dat ze niet in 2025 1 miljoen EV's geproduceerd gaan hebben, maar in 2023. In 2025 willen ze dan op 1,5 miljoen EV's zien.
            Mooi, maar aan de andere kant: dat is dus 250.000 per jaar in 2024 en 2025. Tesla zit nu reeds op 100.000 per kwartaal, dit jaar bijna 400.000. Kan goed zijn dat Tesla in 2025 meer dan een miljoen EV's per jaar maakt.

Ondertussen 11.095 Model 3's geleverd in december in Nederland. Die verdienen wel wat verlof in januari
            Ik denk dat je hun ambities verkeerd leest. Ze willen 1.5 miljoen EV's produceren in 2025. Dus op één jaar.
            De fabriek van Zwickau alleen heeft een capaciteit van 330000 auto's per jaar in 2021.
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
              Die hoera-verhalen over de Model 3 inschrijvingen in NL moet je wel juist kaderen. De bijtelling gaat namelijk vanaf 1 januari van 4% naar 8%. Dus elke zakelijke rijder (en dit zijn 99,5% van de Tesla-kopers) wou die per se nog dit jaar op kenteken.
              Dan nog. De mensen kiezen voor de Model 3. Waarvan er meer verkocht worden dan van de Niro, Kona en Leaf samen. Dat was mijn boodschap.

Maar ook volgend jaar zal het voor zakelijke rijders interessanter blijven om een Model 3 te nemen.
              Kijk maar eens hoe bvb de Mercedes C-klasse nog verkoopt in NL. Niet dus. En dat zal volgend jaar niet anders zijn.
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Dan nog. De mensen kiezen voor de Model 3. Waarvan er meer verkocht worden dan van de Niro, Kona en Leaf samen. Dat was mijn boodschap.

Akkoord, maar lees ook mijn opmerking over pent-up demand een post lager
                Enige echte concurrent voor de Model 3 die ik op relatief korte termijn zie is de ID3, als VW hun prijzen wat slim zet tenminste (lees: pricing for market share)

Comment

Akkoord, maar lees ook mijn opmerking over pent-up demand een post lager
                  Enige echte concurrent voor de Model 3 die ik op relatief korte termijn zie is de ID3, als VW hun prijzen wat slim zet tenminste (lees: pricing for market share)
                  Interessante economische analyse. Klinkt in het Engels zeer overtuigend.

Comment

Die hoera-verhalen over de Model 3 inschrijvingen in NL moet je wel juist kaderen. De bijtelling gaat namelijk vanaf 1 januari van 4% naar 8%. Dus elke zakelijke rijder (en dit zijn 99,5% van de Tesla-kopers) wou die per se nog dit jaar op kenteken.
                    99,5% van de zakelijke rijders is tesla koper?
                    nu dacht ik toch toch die mensen meer verstand hadden.....
                    man man man,spreek 3 zinnen uit over gelijk welk ander merk(uitgezonderd vag mss) en ze vliegen er als losgelopen kiekens op af,
                    ondertussen 82 pag tesla onzin gaat erin als zoete broodjes.
                    wat een musk slaafjes..........
                    PRETTIG EINDEJAAR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Ik denk dat je hun ambities verkeerd leest. Ze willen 1.5 miljoen EV's produceren in 2025. Dus op één jaar.
                      De fabriek van Zwickau alleen heeft een capaciteit van 330000 auto's per jaar in 2021.
                      Ik het nog eens goed nagelezen, en ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
                      Wel gek dat ik in geen enkel artikel daarover het woord jaarlijks of zo terug vind.
                      Dat is dan wel een deftige ambitie!

Comment

• Stond hier gisteren een 3 in de straat. Eens goed van dicht bekeken. Mijn zoon en ik vonden er echt niets aan. Zou niet kunnen bekoren.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Idem hier. De techniek die erachter zit zal wel ongelooflijk zijn, maar vooral het interieur is van een dermate lelijkheid dat ik de 3 nooit zou aanschaffen. Vooral dat stuurwiel. Als men gezegd had dat dit uit een Lada van de jaren 80 kwam had ik het geloofd. En het interieur is toch waar ge de hele tijd tegenaan moet kijken.

Comment

• Vermits niemand 'm wil blijkbaar mogen ze hier altijd ene voor mijn deur zetten. Die dingen rijden schitterend, Model S toch
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hoe het interieur er uit ziet heeft mij nooit echt geboeid. Exterieur ook niet. Als ge rijdt kijkt ge naar de baan en in feite zie je dan niks van de auto waar je in zit.
                              Tesla 3 is geen perfecte wagen maar de rijervaring is toch van die aard dat ik er menig andere auto voor aan de kant zet.

Comment

• Als ik hem kon betalen, direct!
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Vermits niemand 'm wil blijkbaar mogen ze hier altijd ene voor mijn deur zetten. Die dingen rijden schitterend, Model S toch
                                  Model S mogen ze hier ook voor m'n deur zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Vermits niemand 'm wil blijkbaar mogen ze hier altijd ene voor mijn deur zetten. Die dingen rijden schitterend, Model S toch
                                    Zet die bij mij ook maar af! Plakkaat “te koop” ligt al klaar!
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Waarom?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        . Als ge rijdt kijkt ge naar de baan en in feite zie je dan niks van de auto waar je in zit.
                                        overschot van gelijk. Het is me dan ook een raadsel waarom sommige mensen hun auto wassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                          overschot van gelijk. Het is me dan ook een raadsel waarom sommige mensen hun auto wassen
                                          Onze wagens staan in de garage in het huis. Ik passeer er zeker 10x per dag. Dus ik geniet graag proper!
                                          Last edited by order66; 01/01/2020, 11:55.

Comment

Working...
                                          X