Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De man schreef twee jaar geleden dat hij blij was met zijn put opties aan 260 dollar gespreid over 2019 en 2020. Aandeel is ondertussen bijna dubbel zo duur. dat wil zeggen dat die loser dus al zijn geld kwijt is op die opties. Een echte expert dus.
De man schreef twee jaar geleden dat hij blij was met zijn put opties aan 260 dollar gespreid over 2019 en 2020. Aandeel is ondertussen bijna dubbel zo duur. dat wil zeggen dat die loser dus al zijn geld kwijt is op die opties. Een echte expert dus.
De beurs volgt niet altijd de logica. Een aap doet soms beter dan een kenner :
Hackers die de Tesla Model 3 weten te kraken, kunnen honderdduizenden dollars winnen. Tesla doet in 2020 opnieuw mee aan de hackwedstrijd Pwn2Own, maakt de organisatie bekend.
De hoofdprijs van 500.000 dollar (450.000 euro) gaat naar een hacker die malafide software op drie verschillende systemen van de Tesla-auto kan laten draaien.
Pwn2Own is een wedstrijd waarin hackers met goede intenties uitgedaagd worden om onder meer internetbrowsers, bedrijfssoftware en dus ook een auto te kraken. Op die manier worden de fabrikanten op de hoogte gesteld van kwetsbaarheden in hun software, zodat zij hun producten beter kunnen beveiligen.
Het is de tweede keer dat de categorie auto onderdeel is van de wedstrijd. In 2019 ging een duo er met 35.000 dollar en een Model 3 vandoor toen zij de software van de auto wisten te kraken en een boodschap op het ingebouwde scherm konden weergeven.
Dit jaar kan de hoofdprijs van een half miljoen oplopen tot 700.000 dollar. Daarvoor moet een hacker of een hackersgroep administratietoegang krijgen tot het infotainmentsysteem (50.000 dollar), Autopilot (50.000 dollar) of de controle over het computersysteem krijgen waarmee verschillende systemen met elkaar kunnen communiceren (100.000 dollar).
Daarnaast zijn er extra prijzen beschikbaar voor hackers die verschillende onderdelen van de Model 3 weten te kraken. Pwn2Own wordt van 18 tot 20 maart gehouden in Canada.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Qua concept blijf ik deze een geweldig auto vinden, maar ik heb er gisteren nog eens ingezeten op het salon, en dat interieur kan met toch maar niet bekoren.
Hoewel ik ook wel fan ben van minimalistisch design, vind ik dit toch vrij cheap aan doen.
Vooral dat stuur, lijkt uit een Toyota uit de seventies te komen.
Het prijsverschil moet er zijn. Ze zetten met de model 3 een wagen neer met zeer goede prestaties voor een betrekkelijk goede prijs.
En veel alternatieven zijn er nog niet. Zodra de duitsers, met hun duitse afwerking, met voldoende betaalbare alternatieven op de proppen komen, zal Tesla ook een tandje moeten bij steken op dat vlak. Maar zolang die alternatieven er niet zijn, is er niets te vrezen.
Ik zag van de week een vergelijking met een Polestar 2 en Tesla 3. Tesla 3 was €1500 goedkoper, had 1kw meer waarmee hij 90km extra kan, sneller is en meer pk's heeft. Maar ben er vrijwel zeker van dat de Polestar heel wat kwalitatiever is afgewerkt. Dus het zal kiezen zijn voor range/prestaties of voor afwerking.
Ik zag van de week een vergelijking met een Polestar 2 en Tesla 3. Tesla 3 was €1500 goedkoper, had 1kw meer waarmee hij 90km extra kan, sneller is en meer pk's heeft. Maar ben er vrijwel zeker van dat de Polestar heel wat kwalitatiever is afgewerkt. Dus het zal kiezen zijn voor range/prestaties of voor afwerking.
Op het salon efkes in die Polestar 2 gezeten. Ik hoop voor Polestar dat het nog een pre-productie exemplaar was, want qua afwerking vond ik die toch geen € 60k verkoopprijs waard. Nog redelijk veel harde kunststoffen.
Op het salon efkes in die Polestar 2 gezeten. Ik hoop voor Polestar dat het nog een pre-productie exemplaar was, want qua afwerking vond ik die toch geen € 60k verkoopprijs waard. Nog redelijk veel harde kunststoffen.
Auto nooit van kortbij gezien, maar had verwacht dat volvo er wel wat kwaliteit zou inleggen om de concurrentie aan te gaan met de Tesla model 3. Dus ook daar besparen ze op de kast rond de batterijen.
Auto nooit van kortbij gezien, maar had verwacht dat volvo er wel wat kwaliteit zou inleggen om de concurrentie aan te gaan met de Tesla model 3. Dus ook daar besparen ze op de kast rond de batterijen.
Wagen heeft ongeveer dezelfde specs als een Model 3 en de prijs is ook hetzelfde. Het is niet dat andere fabrikanten zoveel goedkoper kunnen bouwen dan Tesla, zeker niet als de batterij het duurste onderdeel is
Wagen heeft ongeveer dezelfde specs als een Model 3 en de prijs is ook hetzelfde. Het is niet dat andere fabrikanten zoveel goedkoper kunnen bouwen dan Tesla, zeker niet als de batterij het duurste onderdeel is
Dat hebben we ondertussen wel al door. Maar zo merkt ge toch dat idd de grote kost in die batterijen zit, die desondanks de massaproductie maar heel langzaam in prijs daalt. En dus vooral besparingen op de rest. Bij de E-Tron is het allemaal wat meer kwaliteit, maar is de range dan alweer een stuk minder.
Dat hebben we ondertussen wel al door. Maar zo merkt ge toch dat idd de grote kost in die batterijen zit, die desondanks de massaproductie maar heel langzaam in prijs daalt.
Jij hebt dus iets door dat niet echt klopt. Is echt wel grappig. De kost van accu's is de voorbije jaren enorm gezakt. (van $1000/kWh naar $277 tussen 2012 en 2017 volgens McKinsey). Musk gaf in 2018 al aan dat de accukost voor Tesla < $200 /kWh was. De accu van de model 3 (en de Polestar 2) kost dus ongeveer 75 x 200 = $15000 (en zelfs minder, de kost voor accu's zou volgens recente documenten nog verder gezakt zijn. De prijs van de Standard Range+ Model 3 is 10000 EUR lager dan de prijs voor de AWD Long Range, en daar krijg je 25kWh accu voor bij, 4WD ipv 2WD (dus extra motor en wat meer luxe in het interieur (onder meer verwarmde zetels achteraan).
Zolang de vraag naar EV groter blijft dan het aanbod, gaat de prijs van EV's niet zakken. Ik zie met de huidige stand van zaken ook geen reden om accu's nog veel groter te maken.
Comment